|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מיקי חיימוביץ' בוועדת הפנים בכנסת:

"30% מזיהום האוויר בחורף מקורו מקמינים"

ועדת הפנים קוראת למשרד להגנת הסביבה לקדם חוק להסדרת השימוש בקמינים להסקה ביתית 28 רשויות מקומיות הסדירו את השימוש בקמינים המבוססים על שריפת עץ
23/09/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
חיימוביץ'. "לחימום אלטרנטיבות" [צילום: דוברות הכנסת]

בעקבות פניות רבות של אזרחים מכל הארץ, כינסה ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' דיון על זיהום האוויר שנגרם מהסקה בקמינים ביתיים. הוועדה הסיקה כי רק חקיקה ממשלתית שתסדיר את השימוש בקמיני עץ תאפשר צמצום המפגע שממרר את חייהם של רבים. בדיון השתתפו ראשי מועצות מקומיות מרחבי הארץ, מדענים וחוקרים מתחום זיהום האוויר והסביבה, והוצגו נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת.

לפי דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהוגש לוועדה, 28 רשויות מקומיות הסדירו את השימוש בקמינים המבוססים על שריפת עץ במסגרת חוקי עזר. שלוש רשויות נוספות הסדירו את הנושא באמצעות הנחיות מרחביות הקובעות תנאים להוצאת היתרי בניה. עם זאת ראשי רשויות דיווחו לוועדה על הבעייתיות שבהתמודדות המקומית, וביקשו רגולציה ארצית.

דניאל וינברגר, תושב פרדס חנה ומוביל מאבק "קמין עצים - סכנה בריאותית" סיפר בכאב על שיבוש חיי משפחתו בגלל זיהום הקמינים: "יש לי שכן פנסיונר, מלח הארץ, שהתחביב שלו הוא להכריח את הילדים שלי לעשן. יש לו קמין איכותי, הוא מקפיד על עץ יבש, מפעיל רק אחרי 7 בערב ובסופי שבוע, אבל אני עם חלונות אטומים ואשתי נחנקת מאסטמה ונזקקת לטיפול תרופתי. הילדים צריכים אינהלציות. אני רוצה את המשפחה שלי בריאה. אנשים סובלים ואין להם מזור".

רחל גולן, אפידמיולוגית סביבתית: "מחקרים מראים קשר בין תמותה מוגברת מקורונה לבין זיהום אוויר. כשיש עלייה בזיהום אוויר, נראה ביישובים כאלה עלייה בסיבוכי המחלה. 3.8 מיליון איש מתים בשנה בעולם מתחלואה תוך מבנית, כלומר מבעירה בתוך מבני המגורים. נכון שהרוב הם בעולם השלישי, בצריפים ואוהלים, אבל שם אין להם אמצעים אחרים לבישול והסקה. אנחנו מביאים את זה הביתה. גם בעלי הקמין חשופים לזיהום. צריך לפתוח את הקמין כדי להוסיף עץ. יש פליטה גם בתוך הבית, ורוב הזיהום יוצא מהארובה. אם יש ילד אסתמטי או מי שסובל מתחלואה נשימתית, זה מחריף את הבעיה".

רותם זמיר, המשרד להגנת הסביבה: "אם הקמין עומד בתקנים הוא לא אמור להיות מפגע". יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ' לא קיבלה את עמדת המשרד: "חוקרים ומדענים טענים שבחורף, 30% מזיהום האוויר בחורף, מקורו מקמינים, והמשרד טוען שאין בעיה עם קמינים? שאין פליטה של מזהמים? אני נדהמת. זו גישה מתירנית". רותם זמיר: "מבחינתי כולם צריכים לנהוג באופניים, אבל יש מידרג".

יו"ר הוועדה, מיקי חיימוביץ': "לחימום יש אלטרנטיבות. למה חייבים לחמם עם קמין שגורם לאנשים לעבור דירה, שמחייב ילדים לעשות אינהלציות? את לא לוקחת להם את האוטו, את רק מבקשת שיחממו באמצעות המזגן, שככל הנראה בכל מקרה קבוע בבית. שמעת על השפעת זיהום האוויר על תמותה מקורונה? תתעוררו!".

גיא לסט מנהל תחום זיהום אוויר במשרד להגנת הסביבה ביקש להשיב: "אנו לא טוענים שאין בעיה עם קמינים. הטיעון מורכב. לא כל הפעלה של קמין היא מפגע. בדיקות בינלאומיות מראות את זה. עם זאת, קמין לא תקני מהווה מפגע. הנתונים הם, שאחרי עשור שהמשרד פעל לצמצם פליטות מתעשיה ומתחבורה, אז החלק היחסי של זיהום מהסקה גדל. זה אומר שיש להם תרומה לזיהום אוויר - 8% מסך הפליטות בחישוב שנתי. זה שלמשהו יש תרומה לזיהום, לא אומר אוטומטית שזה מפגע. המשרד עשה פעולות לטפל. יכול להיות שלא מספקות. יש מורכבות בעניין מה הסמכויות שלנו. אין קיצורי דרך".

יו"ר הוועדה ח"כ חיימוביץ': "אין דרך אחרת חוץ מחקיקה ארצית". גיא לסט: "זה יהיה חריג בקנה מידה בינלאומי. אסדרה צריכה להיות חכמה. אנו בעיצומו של תהליך. נמשיך עד לפתרון". היו"ר חיימוביץ': "אתם נחושים לא להכריז על הקמינים כמפגע?" לסט: "ברור שיכול להיווצר מפגע מקמין שלא עומד בתקן ולא שורף עץ נקי ויבש". היו"ר חיימוביץ': "מדובר במגמה, טרנד. לפני עשור לה היו קמינים. בתקופה האחרונה יותר ויותר בתים עם קמינים. תעשו משהו שלא יבנו יותר בתים עם קמינים חדשים".

יו"ר הוועדה חיימוביץ' סיכמה: "הוועדה מבקשת מפקיד היערות במשרד החקלאות להעביר לה בכתב תוך שבוע את כמות ורשימת ההיתרים שהם ניפקו לסוחרי עצים לטובת איסוף תוצרת יער למכירה להסקה. הוועדה שמעה את העדויות הקשות של אזרחים מרחבי הארץ שפנו לוועדה על הסבל והפגיעה הבריאותית שנגרמת להם כתוצאה משימוש בקמיני עץ בסביבת מגוריהם.

הוועדה קוראת למשרד להגנת הסביבה להקים ועדה רשמית בשיתוף השלטון המקומי, משרד המשפטים, משרד הבריאות ומשרד הפנים ואזרחים הפועלים בנושא לגיבוש מהיר של פתרון לבעיית הזיהום שנגרם מהשימוש בקמיני העץ ולדווח לוועדה תוך חודש על גיבוש ועדה זו.
השפעת השימוש בקמינים על איכות הסביבה בכלל ואיכות האוויר בפרט – עדכון מסמך מרכז המחקר והמידע משנת 2019 ונקודות לדיון / סקירה
השימוש בקמינים המבוססים על שרפה של עץ מהווה מטרד עבור תושבי רשויות מקומיות רבות ונפוץ בישראל במיוחד במרחב הכפרי אך גם באזורים העירוניים המאופיינים בבנייה נמוכה. הגורם המרכזי האמון על אכיפת החיקוקים והתקינה בסוגיה זו הוא הרשות המקומית ואולם פעמים רבות הרשות חסרה את הכלים לביצוע אכיפה מיטבית של המטרד מטעמים שונים שפורטו לעיל (5 עמ')
כלים להסדרת השימוש בקמינים לחימום ביתי - סקירה משווה ותמונת מצב בישראל / סקירה
דלקים מוצקים כגון עץ ופחם משמשים לחימום ביתי ולבישול על ידי מיליארדי אנשים ברחבי העולם, ובכלל זה במדינות אירופה וצפון אמריקה. חימום ביתי באמצעים אלה הוא מקור משמעותי של זיהום אוויר. המסמך שלהלן מציג סקירה משווה של המצב בעולם ובישראל על סוגיית ההתקנה והשימוש בקמינים לחימום ביתי. בין היתר, מתוארים בו מגוון הכלים, ובהם כלי מדיניות (לרבות חקיקה) ויוזמות וולונטריות המשמשים להתמודדות עם התופעה (30 עמ')

תאריך:  23/09/2020   |   עודכן:  23/09/2020
מירב ארד
+הסיכוי של אופנוען למות בתאונה - פי 16 מבמכונית
01:51 24/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל הרלב"ד: מאז אמצע 2019 אין תקציב למיגן מעקות הבטיחות  ▪  יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים: 52 רוכבי אופנוע נהרגו מאז תחילת השנה - זה מצב חירום שחייבים לטפל בו  ▪  זינוק של כ-40% במספר רוכבי האופנוע שנהרגו מתחילת השנה
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+150 אלף מחשבים ניידים הוזמנו מחו"ל, אבל אין תלמידים שישתמשו
21:52 23/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חודש לתוך שנת הלימודים ומשרד החינוך אינו יודע מתי יגיעו בפועל לתלמידים  ▪  ל-9% מהתלמידים בישראל אין אמצעי קצה, והוועדה לזכויות הילד נדרשה לעניין
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+"הכל יודעים שהחורף בפתח ואין לנו עובדים"
21:03 23/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה למעמד האישה: "משרד האוצר ומשרד הבריאות, שני המשרדים האלה פשוט מפקירים את בריאות הציבור בזלזול שלהם בנושא היערכות המעבדות לחורף כשיש קורונה. יש עצימת עיניים והתנהלות של יהיה בסדר"  ▪  נציגת משרד האוצר הודתה: "עוד בזמן השר ליצמן נכתבה תוכנית ולא הגענו ליישום שלה"
(ח"כ ע'דיר כמאל מריח [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+ועדת החוקה אישרה תיקונים שונים לתקנות הקורונה להגבלת פעילות
15:35 23/09/20  |  עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה הצעת תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת השהייה במרחב הציבורי והגבלת פעילות) (תיקון), התש"ף-2020. התיקונים כוללים את הגדלת טווח היציאה מהבית מ-500 מטר ל-1,000 מטר לבקשת הוועדה, וכן השלמת רשימת הישובים שנשמטה בטעות מהתקנות של מתווה הרמזור ושני צמצומים נוספים במגבלות.
+התפשטות הקורונה בכנסת: שני עובדים נוספים נדבקו
14:38 23/09/20  |  עידן יוסף
מרכזת סיעת יהדות התורה בכנסת ואחד מעובדי מיזוג האוויר בכנסת נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. היום האחרון בו שהו השניים במשכן היה 17.9 ו16.9 בהתאמה.
+בקריאה ראשונה: המונח "נכה" יוחלף ל"אדם עם מוגבלות"
13:20 23/09/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 218) (שינוי המונח נכה), התשפ"א-2020 - של חברי הכנסת יעקב אשר ומשה גפני. 20 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת העבודה והרווחה.

על פי ההצעה תוחלף המילה 'נכה' בחוק הביטוח הלאומי, על הטיותיה השונות, במונח "אדם עם מוגבלות".

ח"כ יעקב אשר: "מהותו של החוק הוא בעצם שינוי המילה והמונח נכה שהפך להיות עם השנים שם לא מחמיא בכלל בלשון המעטה, ואף שם גנאי ולכן החשיבות הגדולה. למרות שזו הצעת חוק שהיא בעצם דקלרטיביות היא לא תקציבית ולא משהו ארגוני, אני בהחלט חושב שזה דבר חשוב מאוד".
+"מסגרות בגילאי לידה עד גיל 10 יהיו הראשונות להיפתח"
11:18 23/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ועדת החינוך טרם הכריעה בעניין התקנות המגבילות את הפעילות של מוסדות החינוך  ▪  ח"כ רם שפע הזהיר: "לא נאשר את התקנות כי כל עוד לא יינתן פיצוי להורים שלא יכולים לצאת לעבודה"
(ח"כ שפע. קרא שלא לאשר את תקנות הממשלה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"30% מזיהום האוויר בחורף מקורו מקמינים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
בדיון שהתקיים (יום ד', 22.9.209) בוועדת החינוך של הכנסת ושעסק באישור התקנות המגבילות את הפעילות של מוסדות החינוך אמר יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע כי כל עוד לא יינתן פיצוי להורים שלא יכולים לצאת לעבודה, אסור שהוועדה תאשר את התקנות. ישיבת הוועדה הופסקה ותחודש לאחר סיום ישיבת מליאת הכנסת. "ככל שהימים עוברים, יותר ויותר אזרחים מבינים שאנחנו מתמודדים עם סיטואציה מאוד מאתגרת והתחלואה עולה כמעט בכל המדדים" אמר ח"כ שפע.
23/09/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשות ח"כ צבי האוזר, וועדת החוץ והביטחון של בית הנבחרים הברזילאי, בראשות אדוארדו בולסונרו, חתמו (יום ג', 22.9.20) על הצהרה משותפת לשיתוף פעולה. זהו ההסכם הראשון הנחתם בין בית הנבחרים הברזילאי לבין כנסת ישראל וטקס החתימה התקיים במקביל בכנסת ובשגרירות ישראל בברזיל.
22/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
כמעט שלושה חודשים אחרי הקמת קבינט הקורונה האזרחי של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, מכריז (יום ג', 22.9.20) יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על קבינט קורונה משלו, ובלשונו "פורום מומחים מיוחד".
22/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 21.9.20) את התקנות שאושרו בממשלה בדבר הגבלות על השימוש בתחבורה הציבורית בתקופת הסגר. התקנות נכנסו לתוקף כבר ערב החג, ב-18 בספטמבר, ויהיו בתוקף עד ה-15 בספטמבר. כבר בתחילת הדיון התייחסה ח"כ אסנת מארק, שניהלה את הישיבה, לעובדה כי הרכבת הקלה בירושלים הוחרגה מההגבלות ודרשה לבחון זאת. חברי כנסת נוספים דרשו תשובות בעניין ובתחילה סירבו לאשר את ההחרגה. האישור התאפשר לאחר שמנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, התחייב בפני הוועדה להפעיל מנגנון לוויסות מספר הנוסעים ברכבת הקלה. בנוסף לכך, במהלך הישיבה התברר כי פחות מ-5% מהנוסעים בתחבורה הציבורים עוברים בדיקת חום לפני העלייה לאמצעי התחבורה.
21/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 21.9.20) דיון בדבר היערכות הרשויות למתן מענה מותאם לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לתקופת הסגר. יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר אמר בתחילת הדיון: "אנחנו מדברים על תקופה שהלחץ עולה. הסיר עלול להתפוצץ ואנו נראה ללא צל של ספק עלייה במספר הפניות למרכזי הסיוע. המדינה חייבת לייצר את החוצץ הראוי וההגנה הנאותה לנפגעות. המשטרה היא טיפול-הקצה אבל יש שכנים, חברים ומשפחה וכולנו צריכים לגלות ערנות למה שנעשה סביבנו בתקופה לא פשוטה זו. ב-12 באוגוסט השר לביטחון פנים פרסם את היעדים שלו לתקופת המלחמה בקורונה, ולצערי למרות שחיפשתי לא מצאתי את היעד של מניעת האלימות במשפחה בתוכנית שלו. אני מצפה מהמשרד להציף את הנושא הזה לראש סדר העדיפות שלו".
21/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il