|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
חיילים בתפילת שטח [צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן/פלאש 90] הסליחות אמש בכותל, רחבה ריקה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בצל הזינוק בתחלואת החיילים

כיפור בצה"ל: בתי הכנסת הצבאיים ייפתחו

התפילות יתקיימו בצל מגבלות מחמירות ביתר ימות השנה מתקיימות התפילות במרחב הפתוח תחת ציליות בתוך יומיים נרשמה עלייה של כ-30% במספר החיילים שנדבקו על הפרק: עוצר יציאות כללי בצבא אחרי כיפור
27/09/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

במהלך סוף-השבוע פרסו יחידות צה"ל ציליות כדי לאפשר לחיילים תפילות בציבור במרחב הפתוח. בהוראת הרבנות הצבאית הראשית, נותרו בתי הכנסת פתוחים אך מלבד לימוד של יחידים, לא מתאפשרת בהם תפילה.

עם זאת, בדומה ליתר הארץ, הותרה התפילה בתוך בתי הכנסת במהלך צום יום הכיפורים. למשך 26 שעות, ייפתחו בתי הכנסת בצה"ל לתפילה, ויפעלו על-פי התנאים הבאים:
  • קבוצות (קפסולות) - יתפללו בתוך בתי הכנסת, עד 20 איש, וללא ערבוב ביניהן.
  • ציבור מתפללים שאינו בקבוצה אחת:
  • בבית כנסת גדול, שמאפשר תפילה במרחקים כנדרש - באישור אל"ם - התפילה
תתקיים עד 20 מתפללים בתוך בית הכנסת.
  • בבית כנסת קטן, שאינו מאפשר תפילה במרחקים כנדרש - התפילה תהיה במרחב
הפתוח ולא בתוך מבנה בית הכנסת.
  • כל תפילה במרחב הפתוח, תהיה עד 30 מתפללים.

בגלי צה"ל דווח כי ‏מספר המאובחנים בצה״ל זינק. בתוך יומיים נרשמה עלייה של כ-30% במספר החיילים שנדבקו בקורונה. על הפרק: עוצר יציאות כללי בצבא אחרי כיפור. בהוראת הרבנות הצבאית, על כל חייל בחופשה להתפלל במרחב הפתוח.

ענף הלכה ברבנות פרסם הנחיות שונות לחיילים בצל מגבלות הקורונה. על-פי ההנחיות, מי ששוהה בבידוד - יצום כרגיל. חולה שנדבק ויש לו תסמינים קשים (קוצר נשימה, חום חולשה יתרה) - יאכל וישתה כפי צורכו. עם זאת, חולה חיובי לנגיף שמרגיש טוב ואין לו תסמינים - יצום. מרגיש לא טוב או שיש לו תסמינים קלים - צריך לאכול ולשתות לשיעורין בהתאם להלכות. גם מי שבקבוצת סיכון התבקש שלא להחמיר על עצמו ולאכול.

עוד נדרשו החיילים שלא לטבול במקווה אזרחי, כנהוג בערב כיפור, אלא לשפוך על הגוף בבת אחת תשעה קבין של מים (כ-3 דקות רצופות של מקלחת).

באתר סרוגים דווח כי השנה החליט צה"ל לבטל את ימי המילואים של הבני"שים, והם לא יגיעו לבסיסי צה"ל. המשמעות היא שלראשונה מזה עשרות שנים, בבסיסים רבים בארץ לא יהיה מי שידאג ויארגן את מנייני התפילות ביום הכיפורים. בדובר צה"ל אישרו את המידע ומסרו בתגובה: "כבכל שנה מתגייסים חיילים בני"שים בשירות ללא תשלום וכן אזרחים מתנדבים להשלמת מניינים בבסיסי צה"ל. השנה עקב העלייה בתחלואה והמצב הנוכחי, התקבלה החלטה להמעיט כניסת כוח אדם שאינו מבצעי לבסיסי צה"ל על-מנת למנוע הדבקה שתגרור פגיעה בכשירות הכוחות. הרבנות הצבאית תעשה ככל שניתן על-מנת לדאוג למניינים, סגלי הרבנות יסגרו את החג בבסיסים וידאגו לקיום התפילות ומנהגי היום כהלכתם".

בניגוד לשנים עברו, שבהן מסר דובר צה"ל באופן יזום באיזה בסיס ישהו במהלך כיפור הרמטכ"ל והרב הראשי לצה"ל, לא מוכנים השנה לגלות היכן ישהורא"ל אביב כוכבי והרבצ"ר תא"ל הרב איל קרים, בטענה כי מדובר ב...צנעת הפרט.
הנחיות לתפילה בצל הקורונה / הנחיה
אופן התפילות בצה"ל בתקופת סגר החגים וביום הכיפורים בהתאם להנחיות הרבנות הצבאית הראשית

תאריך:  27/09/2020   |   עודכן:  27/09/2020
עידן יוסף
+ירושלים: קנס לחולה מאומת שהגיע לבית כנסת
16:14 27/09/20  |  עידן יוסף
בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על חשד להימצאותו של חולה קורונה מאומת באחד מבתי הכנסת בשכונת קרית יובל, שוטרים הגיעו למקום והצליחו לאתר את החשוד. בבדיקה שנערכה עלה כי אכן מדובר באדם שהנו חולה מאומת שאמור לשהות בבידוד ביתי. השוטרים פעלו מיד להרחיקו מאזרחים אחרים, רשמו לו קנס בסך 5000 ש"ח וליוו אותו חזרה לביתו.
+שתי דמעות
14:44 27/09/20  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ההפגנה הייתה מרהיבה, מעודדת, אבל השוטרים קיבלו פקודה בלתי חוקית להכביד עלינו להגיע לכיכר פאריס, ברחוב בלפור, ירושלים
(הייתי שם... [צילום: משטרת ישראל])
+ג'ת: 5,000 קנס לנוסעת שהפרה בידוד
14:21 27/09/20  |  עידן יוסף
בכפר ג'ת שבחבל עירון חסם אתמול רכב את התנועה. שוטרים שהגיעו למקום בדקו השוטרים גם את הנוסעת, תושבת המקום בת 51 שישבה עם הנהגת ומבדיקת פרטיה עלה כי היא מפרה בידוד. לנוסעת נרשם קנס בסך 5,000 שקל לצד דרישה לשוב לביתה כנדרש.
+ראש הממשלה שוחח עם הרבנים הראשיים לישראל
14:13 27/09/20  |  עידן יוסף
‏נתניהו בשיחה עם הרבנים הראשיים, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו: "מבקש לחזק את מה שאמרתם לציבור - להקפיד לשמור על הכללים, לעטות מסכות, ריחוק חברתי ולהתפלל בשטח פתוח. מי שבכל זאת נכנס לבית הכנסת עליו להקפיד הקפדה יתרה על כללי משרד הבריאות".
+יועצו של ראש עיריית ירושלים נדבק בקורונה
14:09 27/09/20  |  עידן יוסף
יועץ בלשכת ראש עיריית ירושלים אובחן מאומת לקורונה. עם קבלת הידיעה בדבר האבחון הורה ראש העירייה, משה ליאון, לבצע בדיקה פנימית, מדוקדקת, בדבר האנשים שהיו בקרבתו בימים האחרונים. זאת, כדי לזהות פוטנציאל הדבקה.
+להפסיק את ההפגנות בחסות משרד המשפטים
13:55 27/09/20  |  מאיר אינדור   |   לרשימה המלאה
בעוד היועמ"ש מונע תקנות שיאפשרו את פיזור אלפי המפגינים בבלפור הדבוקים זה לזה, רבים מהם בלי מסכות, נחשפה בדיון בבג"ץ, הנחיית היועמ"ש לפיה "לא מעמידים לדין על הפרת תנאים של הפגנות"
(רבים בלי מסיכות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הרמטכ"ל כוכבי: עוצר יציאות החל מיום שלישי למערך הלוחם ולחיילים בהכשרות
13:08 27/09/20  |  מירב ארד
בהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל ובתום הערכת מצב מטכ״לית החליט (יום א'), ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי על עוצר יציאות החל מיום ג' למערך הלוחם ולחיילים בהכשרות של עד חודש ימים. חריגות יאושרו בסמכות מפקד בדרגת אלוף בלבד. בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן.

+8,083 דוחות חולקו בסוף השבוע האחרון בגין הפרת הנחיות
12:39 27/09/20  |  מירב ארד
משטרת ישראל חילקה 8,083 דוחות בסוף השבוע האחרון בגין הפרת הנחיות הסגר של הקורונה, מתוכם 5,691 על יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת, 1,836 על אי-עטיית מסיכה ו-92 על הפעלת מקום ציבורי בניגוד להנחיות.
+קורונה בירושלים: 7,226 חולים מאומתים בעיר
12:32 27/09/20  |  מירב ארד
נתוני תחלואת הקורונה ירושלים: בסוף השבוע נוספו 1,384 נדבקים בעיר ועל כן מספר המאומתים בעיר עומד על 7,226. במגזר חרדי - 817 מתוכם 514 מתחת לגיל 26. מגזר כללי - 332 חולים חדשים. במזרח העיר - 85 בלבד. בעיר מתבצעות כ-5,000 בדיקות ביום. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, במסר לתושבים: "הישמעו להנחיות, זוהי שעת חירום אמיתית".



+דרעי: "יש גידול דרמטי במספר החולים בבתי החולים"
12:27 27/09/20  |  מירב ארד
יו״ר ש״ס השר אריה דרעי מזהיר בראיון לרדיו ׳קול חי׳: ""יש גידול דרמטי במספר החולים בבתי החולים. בב"ב ובירושלים, יש גידול של יותר מ-150 אחוז במספר המאומתים. לצערנו יש גם נפטרים ולצערי המספרים ילכו ויגדלו. חובה להיזהר ולהתפלל עם מסכות. שמעתי שהיתה ברית שהשתתפו בה חולים מאומתים, ה"י. מאיפה האדישות הזו? זו סכנת נפשות".

+דוח אמ"ן מתריע: עלייה ניכרת בכמות החולים הקשים
12:05 27/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
העלייה במספר החולים הקשים מקורה הן במגזר הכללי והן במגזר הערבי. במגזר החרדי, בו עיקר התחלואה הינה בקרב צעירים  ▪  סמן נוסף להתפשטות התחלואה ומעמסה גדולה נוספת על מערכת הבריאות
749 חולים במצב קשה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
עיקר התחלואה הקשה - בגילאי 60+ [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+משרד הבריאות: מספר החולים קשה עלה ל-749
11:32 27/09/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן כי 5,855 מאומתים חדשים התגלו אתמול, 749 חולים שמצבם מוגדר קשה. 196 חולים מונשמים. 1,450 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

+הסתירות של גמזו
11:10 27/09/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
גמזו הוא אדם ראוי ונבון, אך בשבוע האחרון גילה כי הוא מלא בסתירות פנימיות: למרות שהוא מעריך כי עד שבוע הבא יהיו כ-800 חולים קשים - רף אי-הספיקה של מערכת הבריאות - ושתוצאות הסגר המחורר יסתכמו בכ-4,000-3,000 נדבקים ליממה, הוא התנגד, עד למספר ימים, להקשחת הסגר
(גמזו. סותר את עצמן [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+עתירה נגד מכרז בדיקות הקורונה בנתב"ג
10:58 27/09/20  |  יצחק דנון
פנגיה DW, חברה בינלאומית לפתרונות טכנולוגיים, מבקשת (26.9.20) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לפסול את זכייתה של חברת אומגה המכון להוראה מודרנית במכרז של רשות שדות התעופה להפעלת מערך לביצוע בדיקות קורונה לנוסעים בנמל התעופה בן-גוריון, ולקבוע כי היא הזוכה במכרז. לטענתה, הזוכה היא גוף פרטי הזוכה בתקצוב המדינה לליווי של בית חולים ציבורי (רמב"ם) כקבלן משנה, ושל משרד הבריאות העתיד לאשר את המעבדה, וזאת בניגוד להוראות המכרז שאסרו על שימוש במשאבים לאומיים. טרם הוגשו תגובות המשיבים.
+"אזרחי ישראל - תפעילו שיקול דעת"
10:50 27/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "תקופה זו מחייבת כל אחת ואחת להפעיל שיקול דעת, כדי שנוכל לחזור לנורמליות. אל מול ההתנהלות הבלתי-אחראית של הממשלה"
(ליברמן. לגלות אחריות אישית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+מדינה בהפרעה
09:44 27/09/20  |  ד"ר צבי פישל   |   לרשימה המלאה
אלימות ברשתות החברתיות, שיימינג ונסיון להגיע להכרעה "הכל או לא כלום" במקום להגיע להשלמה  ▪  נסיון להכניע ולא לפשר כאילו ינצח השחור או הלבן ולא האפור שהוא מגלם את מורכבות החיים והקיום
(קיטוב והקצנה [צילום: דוד כהן/פלאש 90])
+5,723 מאומתים ביממה האחרונה
08:58 27/09/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 5,723 מאומתים ביממה האחרונה, 719 חולים במצב קשה. 13.6% מהבדיקות חיוביות.
+ועדת החוקה תתכנס מחרתיים להצביע על התיקונים לחוק הקורונה הגדול
08:56 27/09/20  |  עידן יוסף
 ועדת החוקה תתכנס ביום שלישי בבוקר ותצביע לקריאות שנייה ושלישית על הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 2), התשפ"א-2020.

+זה עניין של אמונה
08:55 27/09/20  |  אליהו קאופמן   |   לרשימה המלאה
בתי הכנסת אינם בתי קירקסאות או "בתי תרבות"  ▪  מתפללים קדושים אינם חשופי הגוף של ההפגנות  ▪  אבל עסקני הקש החרדיים ברחו מהאמת הצרופה של האמונה היהודית והפכו ל"סוחרי תרבות" זולים  ▪  ארון הקודש הוא המקום היחידי שבו יש סיכוי לבטל את ה"קורונה" ולהעבירה מהארץ
(דרעי. מחירי רצפה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיפור בצה"ל: בתי הכנסת הצבאיים ייפתחו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
לא תיארתי לעצמי עד כמה יכולים ראשי מערכת אכיפת החוק שלנו להיות אטומים וחסרי תבונה, כך אומר לא פחות ולא יותר היועץ המשפטי לממשלה בראיון לעיתון מקור ראשון: "אם התרחבות התחלואה דורשת הטלת הגבלות אי-אפשר להתעלם מזה. מה שאמרתי לח"כים ולשרים היה שאתם הפוליטיקאים לא יכולים להתעסק בזה כי ההפגנות הן נגדכם. התפילות הן לא נגדכם ולכן אתם יכולים לקבוע את המסגרות שבתוכן הן תתאפשרנה, וכך ביחס לשאר הפעילות במשק.
ישראל הגיעה (שבת, 26.9.20) למקום הראשון בעולם במספר חולי הקורונה למיליון תושבים, עם 24,645 חולים. כך מוסרים נתונים אתר worldmeter, העוקב אחרי נתוני הקורונה העולמיים 24 שעות ביממה מאז פרוץ המגיפה. ישראל מדורגת במקום ב-24 במספר החולים המוחלט, למרות שבמספר התושבים היא רק במקום ה-100 בעולם.
26/09/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
שלטונות העיר ניו-יורק החלו (יום ו', 25.9.20) לבצע בדיקות חירום בבתי ספר חרדיים פרטיים בעיר, בשל זינוק במספר חולי הקורונה בקבוצת אוכלוסייה זו. העירייה בראשותו של ביל דה-בלסיו הזהירה, כי תטיל סגר הדוק על שכונות חרדיות אם תימשך העלייה בתחלואה – מדווח ניו-יורק טיימס.
26/09/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אלפי פעילי שמאל מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במה מקומות ברחבי הארץ - סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים ולמעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה, בכיכר הבימה ובכיכר רבין בתל אביב ובכמה צמתים וגשרים.
26/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הקרנבל השנתי של בתי הספר לסמבה בריו דה ז'ניירו לא יתקיים בחודש פברואר הקרוב, וקיומו נדחה למועד בלתי ידוע. ליגת בתי הספר לסמבה של ריו הודיעה ביום חמישי האחרון, כי בעקבות התפשטות נגיף הקרונה לא ניתן יהיה לקיים בביטחה את המצעד המסורתי, המהווה עמוד תווך תרבותי ומקור פרנסה של רבים.
26/09/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il