|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קניות בירושלים. צרכים חיוניים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90] מפגיני שמאל בת"א. עד 1,000 מ' מהבית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

שרי הממשלה אישרו בישיבה לילית

הסגר הוארך עד 14 באוקטובר

נאסרה הפגנה במרחק קילומטר ממקום המגורים רה"מ בקבינט הקורונה: להיערך ל-5,000 חולים קשים בו-זמנית הנחה את מערכת הבריאות להכין תוכנית לתרחיש של אלפי חולים במצב קשה בחורף והוסיף: "היציאה מהסגר עלולה להימשך חצי שנה עד שנה" עימות חריף בין גנץ לרה"מ: "אתם משגעים את הציבור" 500 שקל קנס למתארח בסוכה שאינה שלו
01/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ויכוח שרי הקבינט
נתניהו: אנחנו במצב שהסגר הנוכחי שלנו הוא פחות טוב ממרצ-אפריל. אנחנו צריכים להדק את הסגר.

גנץ: הבעיה שלנו היא בשכנוע ולא בהידוק. מי שלא ממושמע עכשיו אם נהדק זה לא יעזור. צריך אכיפה והסברה.

נתניהו: בני, אם הסגר לא יעיל, אז לא נוכל לדבר על אסטרטגיית יציאה.

שטייניץ: צריך להדק ל-200 מטר או 100 מטר.

גנץ: אנחנו משגעים את הציבור.

נתניהו: אתה לא תגיד לי אם אנחנו משגעים או לא משגעים. מותר לראות את הנתונים ולשנות את ההתייחסויות. אם הסגר לא עובד הוא לא עובד. אנחנו עובדים על-פי נתונים ולא על-פי תחושות.

גנץ: צריך לשאול למה הסגר לא עובד.

נתניהו: יש לנו בעיה. אומרת מירי יש יותר אנשים בתחבורה הציבורית.

גנץ: מה זה קשור ל-500 מטר או 100 מטר?

נתניהו: זה קשור.

הממשלה אישרה להאריך את הסגר עד 14 באוקטובר, ארבעה ימים מוקדם מהמתוכנן, וזאת ללא נימוקים כלשהם שנמסרו לשרים.


הממשלה אישרה את האיסור להפגין במרחק של יותר מקילומטר אחד ממקום המגורים. השרים יזהר שי ואורית פרקש מכחול לבן הצביעו נגד. כמו-כן אושרה הטלת קנס של 500 שקל על מי שיתארח בסוכה שאינה שלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי יש סיכוי סביר לחיסון נגד הנגיף בתוך חודשיים-שלושה.

בד בבד, קבינט הקורונה קבע כי מספר הבדיקות לאבחון הנגיף בבתי האבות והמוסדות הגריאטריים יוכפל ויעלה ל-20 אלף ביום. זאת ברקע נתונים, לפיהם חל זינוק במספר הקשישים שחלו בקורונה בבתי האבות. כ-200 קשישים במוסדות שונים התגלו כחולי קורונה במסגרת מגן אבות ואימהות, ומבדיקות עולה כי מקור ההדבקה הוא 200 עובדים שנדבקו בעצמם ובאו במגע עם הדיירים. כמו-כן, משרד הבריאות יציג מתווה לביקור של בן משפחה של אדם מבוגר שחי בגפו, מתן קדימות בתורים למבוגרים ומאמץ הסברה ייעודי לאוכלוסייה המבוגרת. שרי קבינט הקורונה ביקשו מיו"ר מגן אבות ואימהות, הפרופסור נמרוד מיימון, להשתתף בדיון כדי לדון במצבם של הקשישים.

נתניהו הנחה את משרד הבריאות הנחיה יוצאת דופן, וביקש להכין תוכנית לתרחיש שבו במהלך החורף מספר החולים במצב קשה יגיע ל-5,000 מאושפזים. אין תרחיש שבו מקרה זה עלול לקרות, אך עדיין ראש הממשלה ביקש שתוכנית מסוג זה תוצג עד השבוע הבא. זאת למרות שנכון לעת הזו מערכת הבריאות רחוקה ממוכנות למקרה כזה.

כמו-כן, נתניהו הודיע כי היציאה מהסגר תהיה הרבה יותר איטית ומדורגת מאשר בסגר הראשון, ואף עשויה להימשך כמה חודשים ואולי אף חצי שנה-שנה. נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי "אני רואה את הבקשות של השרים שרוצים להיות 'השוטרים הטובים', אבל בסוף האחריות היא עלי - לא אתן לתחלואה לעלות שוב אחרי שנוריד אותה". נוסף על כך, ראש הממשלה יערוך דיון מיוחד על היקף התחלואה בחברה החרדית.

במהלך הדיון אירע עימות חריף בין ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ: לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הציעה להוריד את טווח היציאה ממקום המגורים מקילומטר אחד ל-500 מטרים, גנץ הגיב "אתם משגעים את הציבור". נתניהו השיב לו בצעקות, וענה: "אתה לא תגיד שאנחנו משגעים את הציבור, גם בסגר במרס ראינו כל הזמן את הנתונים והתאמנו את התוכניות". גורמים בכחול לבן מסרו בתגובה: "לא נאפשר שינויים בהנחיות הסגר".


שר האוצר ישראל כ"ץ דרש בדיון חזרה מדורגת של 50% מפעילות המשק מיד אחרי סוכות וכעבור שבועיים נוספים חזרה לפעילות מלאה בהתאם לתו הסגול ולתוכנית "הלב הפועם". עמדתו של השר כ"ץ לא תואמת את עמדת משרד הבריאות, שפרסם אסטרטגיית יציאה, לפיה יוחלו הקלות בסגר כאשר מקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.9, או כשפחות מ-5% מהבדיקות יהיו חיוביות.


תאריך:  01/10/2020   |   עודכן:  01/10/2020
עידן יוסף
+צו סגירה הוצא לבית עסק בבאקה אל גרביה שפעל בניגוד להנחיות
14:01 01/10/20  |  מירב ארד
המשטרה הוציאה צו סגירה למשך 7 ימים לבית עסק בבאקה אל גרביה שפעל בניגוד להנחיות משרד הבריאות וביצע מכירה ישירה של מזון מהיר ללקוחות במקום, ולפיכך נרשם לבעלי העסק קנס ע"ס 5,000 ש"ח. אתמול הבחינו השוטרים באותו העסק כשהוא שוב מוכר בצורה ישירה ולא באמצעות משלוח וזאת על אף שנקנס מס' ימים קודם לכן בעל העסק נקנס שוב ב 5000 שקלים והוא זומן לשימוע בפני מפקד התחנה בעיר. הבוקר, בתום השימוע הוציא מפקד התחנה צו סגירה לעסק למשך שבוע ימים.
+משטרת ישראל: 22,981 דו"חות בשבוע האחרון בגין ההפרות השונות
13:39 01/10/20  |  מירב ארד
בשבוע האחרון נתנו שוטרי משטרת ישראל 22,981 דו"חות בגין ההפרות השונות (3,482 ביממה החולפת, ו-259,049 מאז תחילת האכיפה). מרבית הדו"חות (14,894) ניתנו בגין יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת.
+קיש: "נכשלנו ביכולת ביצוע מגבלות דיפרנציאליות"
13:31 01/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר: "נכנסו למצב חירום מיידי. אתם מדברים על המצב הכי קשה במדינת ישראל"  ▪  ח"כ סגלוביץ': "לא תהיה אכיפה אם היא תהיה כוללנית"  ▪  ח"כ לוי לחברי כחול לבן: "ייזכר לכם לעד שננתם לזה יד"
(הדיון בוועדת חוקה [צילום: דוברות הכנסת])
+משבר הקורונה מכה בארגונים הפרו-ישראלים ומצמצם פעילותם
13:06 01/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
82% מהארגונים צופים ירידה נרחבת בהיקף התרומות  ▪  63% מצביעים על ירידה משמעותית בנפח הפעילות  ▪  לפי המחקר, ארגונים הפועלים באירופה מעידים על ירידה גדולה יותר בהיקף הפעילות, ביחס לארגונים הפועלים בארה"ב

(צפי לעלייה ניכרת בפעילות האנטישמית)
+נעצר חשוד בקבלת שוחד תמורת הסרת שמות מרשימת הבידוד
12:49 01/10/20  |  מירב ארד
עובד חברה המספקת שירותים למוקד הערעורים של משרד הבריאות בנושא קורנה שהועסק באחד המוקדים המקבל דיווחים ממבודדים המבקשים לערער על עובדת היותם בבידוד בעקבות חשיפה לחולה מאומת, נעצר בחשד למעורבות בעבירות של קבלת שוחד ומעשה העלול להפיץ מחלה. על פי החשד, החשוד קיבל לכאורה טובות הנאה כסף ממבודדים שביקשו ששמם יוסר מרשימת הבידוד של משרד הבריאות על מנת שיוכלו לצאת לשגרת יומם. החשוד יובא בהמשך היום לבית משפט השלום בראשון לציון והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

+שב"ס מונע מאסירים לישון בסוכה
11:46 01/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בניגוד לשנים עברו, שבהן איפשר לאסירים לקיים את מצוות השינה בסוכה, מונע השנה שב"ס מאסירים את קיום המצווה ואוסר שינה מחוץ לתאים  ▪  הראשון לציון יצחק יוסף: יש לאפשר לאסירים לקיים את המצווה כהלכתה
הקמת סוכה בבית הכלא [צילום: דוברות שב"ס]
+מכתב למערכת - צבועים
11:40 01/10/20  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
האם אתם האנטי ביביסטים אינכם נגועים בניגוד אינטרסים כשאתם ביקשתם להמשיך את ההפגנות למרות הסגר, ותוך הפרה מופגנת בוטה של כל הנחיות משרד הבריאות?
+קנס הוטל על בית עסק באור עקיבא שפעל בניגוד להנחיות
11:02 01/10/20  |  מירב ארד
המשטרה קנסה אתמול ב 10,000 ש"ח בית עסק באור עקיבא שפעל בניגוד להנחיות משרד הבריאות וביצע מכירה ישירה של מזון מהיר ללקוחות במקום. בבדיקת בית עסק לממכר מזון, נמצא כי המקום נפתח ופועל בניגוד להנחיות כאשר לקוחות ישבו במקום ולפיכך נרשם לבעלי העסק קנס ע"ס 5,000 ש"ח. כעבור מס' שעות הגיעו שוב שוטרים למקום ושוב זיהו כי לקוחות נמצאים בתוך העסק ולבעל העסק נרשם בהתאם להנחיות קנס נוסף ע"ס 5000 שקלים ונגד בעל העסק ייבחנו נקיטת צעדים מנהליים בעקבות ההפרות החוזרות ונישנות של התקנות לשעת חירום.

+דיווח התפרצות קורונה בבית הרב קניבסקי
10:30 01/10/20  |  עידן יוסף
לאחר שנהגו של הרב חיים קניבסקי, מזקני הרבנים בישראל, נמצא חיובי בערב כיפור לנגיף, בימים האחרונים קיבלו מספר נכדים ובני משפחה, בהם לפחות שני שבאים במגע יומיומי צמוד עם הרב, תשובות חיוביות.

בבית הרב אומרים שכולם בודדו עצמם מהרגע שהראו תסמינים, וכי אלו שבאים היום במגע עם הרב הם מחלימים (הארץ).
+"ביקשתי מגמזו לשקול להישאר, מקווה שיסכים"
09:24 01/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אדלשטיין: "אני מיניתי את גמזו, ואמנה גם את הבא אחריו אם יחליט לפרוש"  ▪  אתמול קרא יו"ר הקואליציה למנות את משה בר סימן טוב לתפקיד הפרויקטור
(אדלשטיין. הוא יחליט?)
+8,919 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה
08:55 01/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
13.6% מהבדיקות חיוביות  ▪  מספר החולים הפעילים מגיע ל-68,811  ▪  מספר הנפטרים עבר את ה-1,500  ▪  הסגר הוארך עד 14 באוקטובר
([צילום: אלי לוי - ELP])
+ת"א: פעילי שמאל תקפו שוטרים
00:18 01/10/20  |  עידן יוסף
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
המשטרה עצרה מפרי סדר שתקפו שוטרים במהלך תהלוכה לא חוקית ולא מתואמת שקיימו פעילי שמאל ברחובות תל אביב.תוואי התהלוכה היה אקראי ומשתנה ועל אף הקושי הכרוך באבטחת תהלוכה שכזו והפגיעה בשגרת חיי הציבור, נערכה המשטרה בשטח ופעלה לאפשר את קיום התהלוכה מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה.

לאחר למעלה משלוש שעות של תנועה ברחובות העיר, תחמה המשטרה אזור בו אפשרה למוחים להביע מחאתם באופן סטטי. חלק ממשתתפי המחאה תקפו את השוטרים, השליכו לעברם חפצים ופרצו מתוך המתחם כשבכוונתם להמשיך להתנייד ולחסום צירים.
המפגינים אף הפרו את תקנות שעת חירום (קורונה) - לא עטו מסכות ולא שמרו על ריחוק של 2 מטרים איש מרעהו כמתחייב, ובכך יצרו סכנה של ממש לבריאותם ולבריאות הציבור.

המשטרה הודיעה למוחים כי מדובר בהפגנה לא חוקית וקראה להם להתפזר. עד כה עצרה המשטרה ארבעה מפרי סדר בחשד לתקיפת שוטרים ולהפרעה במילוי תפקידם.
+רבנים הנחו: לא להעביר ספרי תורה מיד ליד
23:14 30/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהנחיות לחגים, דורשת מועצת חכמי התורה לקיים תפילות רק מחוץ לבתי הכנסת ובהקפות בסוכות ובשמחת תורה לשמור מרחק ולקצר בתפילות  ▪  כמו-כן פרסמו רבנים הנחיות בטיחות לסוכה
(חרדי בונה סוכה בירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ברבש: מינוי שלי לממונה הקורונה אינו רלוונטי
23:09 30/09/20  |  עידן יוסף
תגובת הפרופסור גבי ברבש לפרסום על התוכנית למנותו לממונה הקורונה: "הנושא איננו רלוונטי. אני מסייע למאבק נגד הקורונה בדרכים אחרות וכך אמשיך".
+אמנסטי ישראל: הגבלת ההפגנות - מכה אנושה לזכויות האדם
22:28 30/09/20  |  עידן יוסף
תנועת אמנסטי אינטרנשיונל ישראל גינתה את ההחלטה הבלתי מוצדקת בעליל, כלשונה, להגביל את ההפגנות "בתירוצים של מאבק בהתפשטות מגיפת קורונה", והביעה תמיהה על תהליך קבלת ההחלטות שהוביל להפרות חמורות ומיותרות, ללא הצדקה אמיתית, של זכויות האדם בתקופת המשבר.

בהודעתה, טענה כי מדובר במכה אנושה לזכויות האדם בישראל, שנובעת משיח ציבורי רעיל ופלגני ומחוסר ענייניות חמור.
+דיווח: נתניהו יציע לברבש את תפקיד ממונה הקורונה
21:47 30/09/20  |  עידן יוסף
לאחר הכחשתו של משה בר סימן טוב על הכוונה להתמנות לתפקיד ממונה הקורונה במקום רוני גמזו, דווח בחדשות 12 כי קרן מרציאנו: נתניהו מתכוון להציע שוב את תפקיד הפרויקטור לפרופסור גבי ברבש‎.
+שי: נגיע חזרה לתוכנית הרמזור בדצמבר
21:21 30/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+29 מתים מנגיף הקורונה ביממה שחלפה
21:19 30/09/20  |  עידן יוסף
4,972 מאומתים חדשים אתמול (29.9) מתוך 34,557 תוצאות בדיקות שהתקבלו. נכון לשעה זו: 243,895 מאומתים מפרוץ המגפה. 821 חולים שמצבם מוגדר קשה. 212 מונשמים. 1,552 מתים במצטבר מפרוץ המגפה, מהם 29 ביממה שחלפה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מועצת חכמי התורה של תנועת שס, ביוזמת יו"ר המפלגה אריה דרעי, הנחתה לסגור את בתי הכנסת ולקיים את התפילות באוויר הפתוח בלבד, תוך הוספת הנחיות פרטניות לחגי תשרי.
30/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר יזהר שי בראיון לכאן 11 אחרי סיום קבינט הקורונה: "היציאה מהסגר תהיה איטית, נגיע חזרה לתוכנית הרמזור בדצמבר".
30/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר, ישראל כ״ץ, הודיע (יום ד', 30.9.20) כי ידרוש היום בדיון בקבינט הקורונה להחליט על חזרה מדורגת של המגזר הפרטי שאינו מקבל קהל לפעילות מלאה, מיד לאחר סוכות בהיקף פעילות של 50%, וכעבור שבועיים נוספים לפעילות מלאה בהתאם לתו הסגול ולתוכנית 'הלב הפועם'.
30/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מציע להחמיר את הקנסות על הפרת הרחקות הקורונה. על-פי הצעתו של גמזו, קנס להפרת בידוד ולפתיחת עסק שאמור להיות סגור בעקבות החלטת הממשלה והכנסת יעמוד על 10,000 שקלים.
30/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מצוקת נוסעי התחבורה הציבורית מגיעה לשולחנה של שרת התחבורה מירי רגב. בהערכת מצב שקיימה רגב, הנחתה לתגבר את קווי השירות שנצפו בעומסים במהלך הימים האחרונים. היא הורתה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית לוודא, שקווי השירות לנוסעים מתוגברים תוך מניעת עומס ומתן שירות מיטבי לנוסעים לצרכים חיוניים.
30/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 35  /  מי ומי  
"שוקלים קפסולות בישיבות למרות שזה לא עבד"  /  איציק וולף
פרופ' לוי שמע על ההצעה לברסי בתקשורת  /  איציק וולף
ימי הבידוד ירדו ממכסת ימי המחלה של העובד  /  מירב ארד
שני נגיפים  /  מתי דוד
לא צריך להחריג את ההייטק צריך לתת לו להניע את המשק  /  יהודה קונפורטס
קרובת משפחה  /  אביתר בן-צדף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il