|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

נאום שרון בכנס הרצליה <span style='font-weight:normal;'>[18.12.03]</span>

18/12/2003  |     |   מקורות   |   גדר הביטחון   |   תגובות
   רשימות קודמות
  פעולות התגמול: כאלה היינו וכך ביצענו
  פרשת שרון: הנאום המלא שצונזר
  מאמץ מפת הדרכים
  נאום ראש הממשלה בפני חברי הקונגרס היהודי
  נאום ראש הממשלה, אריאל שרון בכנסת [8.4.02]

אני מברך את מארגני הכנס על המפגש החשוב והמעניין שערכתם כאן. בשלושת הימים האחרונים דנתם במצבה של ישראל.

אני, כראש ממשלה, אחראי לתכנון ולביצוע של מהלכים שיעצבו את דמותה של ישראל בשנים הבאות.

משימת כולנו היא עיצוב פניה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. מדינה שבה יש חלוקה שווה של הנטל, קבלת הזכויות ונשיאה בחובות, על-ידי כל המגזרים, באמצעות שרות לאומי מסוג כזה או אחר.

מדינה שיש בה מערכת חינוך טובה ויעילה שמחנכת דור צעיר ערכי וחדור גאווה לאומית המוכשר להתמודד עם האתגרים של העולם המודרני. מדינה שכלכלתה מותאמת למשק הגלובלי המתקדם של המאה עשרים ואחת, שהתוצר לנפש בה חוצה את קו 20,000 הדולרים ועומד ברמה שווה למדינות אירופה המפותחות ביותר.

מדינה קולטת עליה שמהווה מרכז רוחני ולאומי לכל יהודי העולם ומוקד משיכה לרבבות עולים כל שנה. העלייה היא היעד המרכזי של מדינת ישראל. זו המדינה שנרצה לעצב. זו המדינה בה ירצו ילדינו לחיות.

אני יודע, יש לעיתים נטייה לצמצם את כל בעיותיה של מדינת ישראל לתחום המדיני, מתוך מחשבה שכאשר בעיותיה של ישראל עם שכנותיה ובייחוד עם הפלשתינים ייפתרו, ייפתרו מאליהם שאר הנושאים שעל סדר היום.

אני לא מאמין בכך. בפנינו אתגרים נוספים החייבים לקבל מענה - בכלכלה; בחינוך הדור הצעיר; בקליטת עליה; בהגברת הלכידות החברתית ובשיפור יחסי יהודים וערבים בישראל.

כמו כל עם ישראל, אני כמה לשלום. אני רואה חשיבות עצומה לנקיטת כל הצעדים שיביאו להתקדמות לקראת פתרון הסכסוך עם הפלשתינים. אבל, לנוכח האתגרים הנוספים העומדים לפנינו; אם הפלשתינים לא יעשו מאמץ דומה לפתרון הסכסוך - אינני מתכוון לחכות להם עד בוש.

לפני כשבעה חודשים, אישרה הממשלה בראשותי את תוכנית "מפת הדרכים" לשלום, המבוססת על נאום הנשיא ג'ורג' בוש מיוני אלפיים ושתיים. זוהי תוכנית מאוזנת להתקדמות מדורגת לשלום, שישראל והפלשתינים התחייבו לבצעה. יישום מלא ואמיתי של התוכנית מהווה את הדרך הטובה ביותר להגיע לשלום אמת.

מפת הדרכים היא התוכנית המדינית היחידה שהתקבלה על-ידי ישראל, הפלשתינים, האמריקנים ומרבית מדינות העולם. אנחנו מוכנים להתקדם ביישומה- שתי מדינות - מדינת ישראל ומדינה פלשתינית - המתקיימות זו לצד זו בשקט, ביטחון ושלום.

מפת הדרכים היא תוכנית ברורה, הגיונית ולכן ניתן וחובה ליישמה. התפיסה העומדת מאחוריה היא - רק ביטחון יוביל לשלום. ועל-פי הסדר הזה. ללא השגת ביטחון מלא, במסגרתו יפורקו ארגוני הטרור, לא ניתן יהיה להגיע לשלום אמיתי, שלום לדורות. זו מהות מפת הדרכים. התפיסה ההפוכה, לפיה עצם חתימת הסכם שלום תביא, יש מאין, לביטחון נוסתה כבר בעבר ונחלה כישלון חרוץ. כך יהיה גורלה של כל תוכנית אחרת שתדגול בתפיסה זו. מדובר בתוכניות המוליכות שולל את הציבור ונוטעות בו תקוות שווא. לא יהיה שלום לפני מיגורו של הטרור.

הממשלה בראשותי לא תתפשר על מימוש מפת הדרכים על כל שלביה. על הפלשתינים לעקור מן השורש את גופי הטרור וליצור חברה שומרת חוק הנאבקת באלימות ובהסתה.

שלום וטרור לא הולכים יחד. העולם מאוחד כיום בתביעה הנחרצת מהפלשתינים לפעול להפסקת הטרור וביצוע הרפורמות. רק הפיכתה של הרשות הפלשתינית לרשות אחרת תאפשר התקדמות בתהליך המדיני. הפלשתינים חייבים לבצע את המוטל עליהם.

ביצוע מלא ושלם יוביל, בסופו של תהליך, לשקט ושלום.

התחלנו ביישום מפת הדרכים בעקבה, אך ארגוני הטרור שחברו ליאסר ערפאת, שיבשו את התהליך בסדרת פיגועי טרור מהאכזריים שהכרנו.

במקביל להעלאת התביעה מהפלשתינים בתחום חיסול ארגוני הטרור, ישראל נוקטת ותמשיך לנקוט בצעדים לשיפור מהותי בתנאי החיים של האוכלוסייה הפלשתינית:

ישראל תסיר סגרים וכתרים ותוריד את מספר המחסומים; נשפר את יכולת התנועה של האוכלוסייה הפלשתינית, כולל מעבר סחורות ואנשים; נפעל להרחבת שעות הפעילות במעברים הבינלאומיים; נאפשר למספר רב של סוחרים פלשתינים לנהל חיי כלכלה ומסחר תקינים וסדירים עם שותפיהם בישראל ועוד. כל הצעדים הללו נועדו לאפשר תנועה טובה יותר וחופשייה של האוכלוסייה הפלשתינית שאינה מעורבת בטרור.

בנוסף, אנו נמסור, בכפוף לתיאום ביטחוני, ערים פלשתיניות לאחריות ביטחונית פלשתינית.

ישראל תעשה את כל המאמצים כדי לעזור לפלשתינים ולהניע את התהליך. ישראל תעמוד בהתחייבויות שנטלה על עצמה.

אני התחייבתי בפני נשיא ארצות הברית כי ישראל תפרק את המאחזים הלא מורשים. אני מתכוון ליישם התחייבות זו. מדינת ישראל מתנהלת על-פי החוק ונושא המאחזים אינו יוצא מכלל זה. אני מבין את הרגישות; ננסה לעשות זאת בדרך שתכאיב פחות, אך המאחזים הבלתי מורשים יפורקו. נקודה.

ישראל תעמוד בכל התחייבויותיה גם בנושא הבניה בהתנחלויות. לא תהיה בניה מעבר לקו הבניה הקיים, אין הפקעות קרקע לבניה, אין תמריצים כלכליים מיוחדים ואין בניה של התנחלויות חדשות.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו לפנות אל הפלשתינים ולומר שוב כפי שאמרתי בעקבה: אין לנו עניין לשלוט בכם. אנו מעוניינים שתנהלו את חייכם בעצמכם במדינה משלכם. מדינה פלשתינית דמוקרטית, בעלת רציפות טריטוריאלית ביהודה ושומרון והיגיון כלכלי, המקיימת עם ישראל מערכת יחסים נורמאלית של שקט, ביטחון ושלום.

זנחו את דרך הטרור ובואו נעצור יחד את שפיכות הדמים, בואו נתקדם יחד לעבר השלום. אנו רוצים להתקדם במהירות ביישום מפת הדרכים לקראת שקט ושלום אמיתי.

אנו מקווים שהרשות הפלשתינית תבצע את חלקה. אבל, אם גם בעוד מספר חודשים ימשיכו הפלשתינים לא לבצע את חלקם במפת הדרכים - אז תיזום ישראל מהלך ביטחוני חד צדדי של הינתקות מהפלשתינים.

מטרתה של "תוכנית ההינתקות" היא להפחית ככל הניתן את הטרור ולהעניק לאזרחי ישראל את מרב הביטחון. תהליך ההינתקות יוביל לשיפור רמת החיים ויעזור לחזק את הכלכלה בישראל. הצעדים החד צדדיים שישראל תנקוט במסגרת "תוכנית ההינתקות" יהיו בתיאום מרבי עם ארצות הברית. אסור לנו לפגוע בתאום האסטרטגי עם ארצות הברית. צעדים אלה יגבירו את הביטחון של תושבי ישראל ויקלו על צה"ל וכוחות הביטחון במילוי המשימות הקשות העומדות בפניהם.

"תוכנית ההינתקות" נועדה להעניק מקסימום ביטחון וליצור מינימום חיכוך בין ישראלים לפלשתינים.

אנו מעוניינים בקיום משא-ומתן ישיר, אבל אין בכוונתנו להפקיד את החברה הישראלית כבת ערובה בידי הפלשתינים. כבר אמרתי -לא נחכה להם עד בוש.

"תוכנית ההינתקות" תכלול פריסה מחודשת של כוחות צה"ל בקווי ביטחון חדשים ושינוי בפריסת היישובים, כך שיפחת, ככל הניתן, מספר הישראלים הנמצאים בלב האוכלוסייה הפלשתיניות. נשרטט קווי ביטחון ארעיים וצה"ל ייערך על קווים אלו. הביטחון יסופק על-ידי פריסת צה"ל, גדר הביטחון ומכשולים פיזיים אחרים. "תוכנית ההינתקות" תפחית את החיכוך בינינו לבינם.

הפחתת החיכוך תחייב מהלך קשה מאין כמוהו של שינוי בפריסת חלק מהישובים. אני רוצה לחזור על דברים שאמרתי בעבר: בהסדר עתידי ישראל לא תישאר בכל המקומות בהם אנו נמצאים היום. העתקת ישובים תיעשה, בראש ובראשונה, על-מנת לשרטט קו ביטחון יעיל ככל הניתן, שייצור את אותה הינתקות בין ישראל לפלשתינים. קו ביטחון זה לא יהיה גבול הקבע של מדינת ישראל, אך עד שלא יתחדש יישום מפת הדרכים, צה"ל יהיה פרוס לאורכו של קו זה. יישובים שיועתקו הם כאלה שבכל מתכונת אפשרית של הסדר עתידי וסופי לא יכללו בשטח מדינת ישראל. במקביל, במסגרת "תוכנית ההינתקות" ישראל תחזק את שליטתה באותם חלקי ארץ ישראל שיהוו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בכל הסדר עתידי.

אני יודע שאתם רוצים לשמוע שמות, אבל כדאי להשאיר משהו גם לאחר כך. ישראל תאיץ מאוד את בניית גדר הביטחון. אפשר לראות את הדבר קורם עור וגידים כבר היום. השלמתה המהירה של גדר הביטחון תאפשר לצה"ל להסיר מחסומים ולהקל על חיי היום יום של האוכלוסייה הפלשתינית שאינה נגועה בטרור.

על-מנת שהפלשתינים יוכלו לפתח את חיי הכלכלה והמסחר שלהם וכדי שלא יהיו תלויים באופן בלעדי בישראל, נשקול, במסגרת "תוכנית ההינתקות", לאפשר, בתאום עם ירדן ומצרים, מעבר חופשי יותר של אנשים וסחורות, דרך המעברים הבינלאומיים, תוך נקיטת אמצעי הביטחון הדרושים.

אני רוצה להדגיש: "תוכנית ההינתקות" היא מהלך ביטחוני ולא מהלך מדיני. הצעדים שינקטו לא ישנו את המציאות המדינית בין ישראל לבין הפלשתינים ולא יסכלו את האפשרות לחזור וליישם את מפת הדרכים ולהגיע להסדר בהסכמה.

"תוכנית ההינתקות" אינה מונעת את יישום מפת הדרכים אלא היא צעד שישראל תנקוט, בהיעדר אפשרות אחרת, על- מנת לשפר את ביטחונה. "תוכנית ההינתקות" תמומש רק במקרה שהפלשתינים ימשיכו לגרור את רגליהם וידחו את יישום המפה.

ברור ש"בתוכנית ההינתקות" הפלשתינים יקבלו פחות בהרבה ממה שיוכלו להשיג במשא-ומתן ישיר על-פי מפת הדרכים.

ייתכן, שחלקים מ"תוכנית ההינתקות", שנועדו לספק את מרב הביטחון לאזרחי ישראל, יבוצעו כבר תוך כדי הניסיון ליישם את מפת הדרכים, וזאת על-פי הנסיבות שיווצרו.

גבירותיי ורבותי,

ניסיון חיי לימד אותי, שלשלום, כמו גם למלחמה, צריך ללכת בהסכמה רחבה. אנו חייבים לשמור על אחדותנו, גם אם מתחולל בקרבנו ויכוח פנימי נוקב.

בשלוש השנים האחרונות העמידו אותנו ארגוני הטרור הפלשתינים בניסיון קשה. תוכניתם לשבור את רוחה של החברה הישראלית לא צלחה. אזרחי ישראל ידעו לעמוד בפרץ, לתמוך זה בזה, להושיט יד, להתנדב ולתרום.

אני מאמין כי בדרך זו, מאוחדים, עלינו להמשיך גם היום. בין אם נוכל להתקדם במפת הדרכים ובין אם נצטרך ליישם את "תוכנית ההינתקות". הניסיון מלמד אותנו שיחד, בהסכמה לאומית רחבה, אפשר לעשות דברים גדולים.

בל נשגה באשליות. כל דרך תהיה מסובכת, רבת מכשולים ותחייב הפעלת שיקול דעתו אחריות. אני בטוח שכפי שהצלחנו לעמוד באתגרים שעמדו בפנינו בעבר, נעמוד יחד, ונצליח, גם היום.

בדרכנו ילוו אותנו תמיד הדברים שאמר ראש הממשלה, דוד בן-גוריון, יום אחרי הכרזת העצמאות:

"שומה בימים אלה רק לבנות באהבה ואמונה תוך אחווה יהודית, את מדינת ישראל ולהגן עליה בנפשו ובמאודו כל עוד יהיה צורך בכך. אנו עומדים עדיין במערכה כבדה, מערכה כפולה: מדינית וצבאית. אל נקשט עכשיו את מעשינו, וודאי את דיבורנו, בשמות רבי צלצול, נצניע לכת. הגענו למה שהגענו בעמדנו על שכמם של דורות שקדמו לנו, והשגנו אשר השגנו באשר קיבלנו ושמרנו על מורשת יקרה, מורשת אומה קטנה, רבת סבל וניסיונות, אבל גדולה ונצחית ברוחה, חזונה, אמונתה וסגולות נפשה".

גם אני מאמין גדול בחוסנה של האומה הקטנה והאמיצה הזאת, רבת הסבל והניסיונות. אני בטוח שמאוחדים בכוח האמונה, נוכל להצליח בכל דרך שנבחר.

תודה רבה וחג חנוכה שמח.

תאריך:  18/12/2003   |   עודכן:  18/12/2003
אריאל שרון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il