|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
צפי לעוד מאות מתים בתוך חודש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] גדרות בין רמת גן לבני ברק בגל הראשון [צילום: תושב ב"ב]

דרוש עוד שבוע למקדם הדבקה 0.8

צפי ל-3,000 מתים עד אמצע נובמבר

צוות חוקרי האוניברסיטה העברית מביע אופטימיות זהירה ביחס לאפשרות להשיג שליטה על התפרצות הקורונה מעריך שעד סוף הגל השני יגיע מניין המתים בישראל לבין 2,500 ל-3,000 קורא ליישם הפרדה מלאה בין אזורים בעלי שיעור הדבקה גבוה לבין אזורים ירוקים ומציין כדוגמה את הערים בני ברק ורמת גן
13/10/2020  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

עד לסוף הגל השני של הקורונה צפוי מספר המתים בישראל להגיע ל-2,500 עד 3,000 בני אדם עד לאמצע נובמבר. כך מעריך צוות החוקרים מן האוניברסיטה העברית המנטר את נתוני המחלה. עוד קובעים החוקרים כי בימים האחרונים נצפית ירידה מהירה הן של חולים קשה והן של מאומתים וכי ידרש יותר משבוע להגיע לביסוס מקדם הדבקה נמוך ברמה של 0.8 ומטה, הדרוש לצורך שליטה ברמות התחלואה.

צוות החוקרים מדגיש בדוח שפרסם כי ניתן לבצע התאמות מידיות להקלת הסגר, תוך התגייסות האוכלוסייה לשמירה על מספר כללים בסיסיים. לדבריהם, על-מנת לשמר את הירידה הכללית ברמות התחלואה, יש ליישם הפרדה גאוגרפית ומניעת מעבר של אנשים ממוקדי התפרצות למקומות עם תחלואה נמוכה, למניעת זליגה של תחלואה, תוך הקפדה על דגימות וסיקור באזורי הדבקה.

עוד ציינו שמספר הנדבקים הנמוך כמו גם מקדם ההדבקה הנמוך של הימים האחרונים עלולים לנבוע מתת-דגימה ולכן יש להיזהר מאופטימיות יתר.

"על-מנת להגיע לרמות נשלטות של תחלואה נדרש ייצוב של מקדם הדבקה נמוך (0.8 ומטה) למשך מספר שבועות. המשך ירידה בתחלואה בהתאם לדינמיקה הנוכחית תוביל לסך כולל של כ-2500-3000 נפטרים עד המחצית השנייה של נובמבר", ציינו.

על-פי התחזית - צפויה ירידה משמעותית בעומס בבתי החולים בשבועיים הקרובים. "רצוי וניתן לייצב שגרה שתאפשר המשך ירידה מונוטונית בשבועיים הקרובים. שגרה זו יכולה לכלול פתיחה מדורגת ומושכלת. בנוסף, יש צורך בהגברת ההסברה, הקפדה על עטיית מסיכות ומניעת התקהלויות במקומות סגורים. ירידה בכמות החולים תאפשר ייצוב מקדם הדבקה נמוך", כתבו החוקרים בדוח.

עוד המליצו להחזיר לפעילות את מערכת החינוך בכיתות נמוכות בקפסולות בלבד, הכוללות הפרדת סגל (בשונה ממה שבוצע בעבר). המלצה נוספת היא להחזרת פעילות משקית ללא קבלת קהל, ללא התקהלויות וללא החרגות.

לצורך מניעת זליגת הדבקה ממליצים החוקרים להקפיד על יישום הפרדה שמונעת מעבר בין מוקדי התפרצות לאזורים סמוכים. בהקשר הזה ציינו את הערים רמת גן ובני ברק. בגל הקורונה הראשון ניסה ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, לבצע הפרדה שכזו תוך הצבת גדרות בין עירו לבין בני ברק הסמוכה, אך ספג בשל כך ביקורת ציבורית חריפה.
מגמת דעיכה ממשית בינוני+קשה / דו"ח
דו"ח של צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית והדסה קובע, כי ייקח יותר משבוע לביסוס מקדם הדבקה נמוך (של 0.8 ומטה), הדרוש על מנת להגיע לרמות תחלואה נשלטות.

תאריך:  13/10/2020   |   עודכן:  13/10/2020
איציק וולף
+תוכנית חלופית לסגר הוצגה בוועדת הקורונה
03:58 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרופ' חגי לוין וקבוצת רופאים הציגו בוועדת הקורונה תוכנית אסטרטגית ליציאה מהסגר. התוכנית מתמקדת בהגנה על אוכלוסיות בסיכון, פתיחה מותאמת של מערכת החינוך, שחרור מיידי של עסקים קטנים, פעילויות בסיכון נמוך ושקיפות בנתונים  ▪  יו"ר הוועדה: "לתת לרשויות המקומיות לנהל את המאבק"
(הד"ר חגי לוין [צילום: האוניברסיטה העברית])
+שיעור הבדיקות החיוביות - 5.3%
00:11 14/10/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מדווח על 3,115 מאומתים חדשים אתמול מתוך 47,301 בדיקות - 5.3% מכלל הנבדקים. 807 חולים קשה, ומספר המונשמים 240. מספר המתים הגיע ל-2,055.
+הסגר יוארך עד יום ראשון בלילה
21:46 13/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוארכו עד ליום ה'  ▪  ייבחן מהלך מקדמי לתוכנית היציאה, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה בשבוע הבא של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גנים וארוחות קח ולך  ▪  תותר יציאה מהבית לחתונת בן משפחה קרוב  ▪  קבינט הקורונה אישר הארכת הגבלת הפעילות במקומות העבודה
([צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+המשטרה פיזרה חתונה במושב בשפלה
21:34 13/10/20  |  עידן יוסף
בעקבות דיווח אזרחים, פיזרה המשטרה חתונה רבת משתתפים שנערכה במבנה באחד המושבים בשפלה. השוטרים שהגיעו למקום הבחינו בעשרות משתתפים, חלקם ללא מסיכות, ללא שמירה על ריחוק, סביב שולחנות אוכל ערוכים, בניגוד להנחיות הסגר.

השוטרים פיזרו את החתונה ורשמו קנסות למספר משתתפים בגין הפרת הסגר. לחתן נרשם קנס על סך 5,000 ש"ח.
[צילום: דוברות המשטרה]
[צילום: דוברות המשטרה]
+השר שימש כרב בחתונה המונית
21:10 13/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר הרב יעקב אביטן חיתן זוג באירוע בגן יבנה שבו השתתפו כ-60 בני אדם, זאת למרות האיסור על התקהלויות וקיום אירועים המוניים  ▪  אביטן: "הגעתי לרבע שעה - טעיתי בשיקול הדעת"  ▪  דרעי: "נזפתי בשר אביטן"
(השר יעקב אביטן)
+בדר טריף - ראש המנהלת להיערכות מערכת הבריאות לחורף
20:19 13/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ביולי 2020 מונה על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי לחבר ועדה מקצועית מייעצת למיגור ומניעת התפשטות מגפת הקורונה במגזר הערבי  ▪  אדלשטיין: "מזה שבועות ארוכים אנחנו מתכוננים לאפשרות תחלואה כפולה של שפעת וקורונה בחורף, וד"ר בדר טריף יהיה מנוע משמעותי"
(הד"ר טריף בדר)
+אל-על מחדשת טיסותיה ל-5 יעדים נוספים
18:18 13/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בין 18 ל-26 באוקטובר תחדש אל-על את הטיסות הסדירות שלה ללוס אנג'לס, למיאמי, לפרנקפורט, לאמסטרדם, לסופיה ולקייב  ▪  עד היום חידשה טיסות סדירות לניו-יורק, ללונדון, לפריז ולאתונה
(טיסות במטוסי הדרימליינר [צילום: סיון פרג'])
+שפעת 1918, קורונה 2020
18:16 13/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השפעת הספרדית נעלמה בעיקר בשל "חסינות העדר"; חיסול הקורונה תלוי גם בחיסון - ובשני המקרים הציבור יכול לעשות הרבה, קובע טיים
(שליש מתושבי העולם נדבקו )
השפעת הספרדית / CBS Sunday Morning
+למרות היעדר נתונים: קבינט הקורונה יתכנס היום
17:51 13/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד ראש הממשלה הודיע כי הוחלט לכנס היום את קבינט הקורונה שידון בנתוני התחלואה, בתוכנית יציאה מסודרת לפי שלבים וקריטריונים  ▪  הממונה גמזו הביע דאגה מהעובדה שלמרות תנאי הסגר נדבקו כ-3,000 בני אדם ביום בנגיף הקורונה
([צילום: לשכת ראש הממשלה])
+ב-55% מהתיכונים נמצאו חולי קורונה
17:14 13/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי נתוני משרד הבריאות נמצאו חולי קורונה ברוב בתי הספר התיכוניים וכמחצית מבתי הספר היסודיים בתקופה הקצרה שבה פעלו מאז 1 בספטמבר ועד לסגר  ▪  ב-214 בתי ספר תיכוניים התגלו 5 חולים ויותר  ▪  רק ב-6% מגני הילדים נמצאו חולי קורונה
(כמחצית מבתי הספר היסודיים היו נגועים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+ההפגנות הוגבלו ללא נתוני תחלואה בהן
16:55 13/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השופטים שאלו האם יש מידע על אדם אחד שנדבק בזמן ההפגנות ונציג המדינה השיב שאין בידיו נתונים כאלו  ▪  חיות: המטרה הייתה לצמצם את התחלואה ולא להגביל את המפגינים  ▪  הפרקליטות מאשרת: מותר לקיים הפגנות ממונעות ללא מגבלת מרחק ובקפסולות בנות 20 איש כל אחד עם מרחק של 20 מטר ביניהן
דיון על החוק המאפשר מגבלות [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
בג"ץ בדיון היום [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+שר האוצר: לפתוח מייד מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל
15:50 13/10/20  |  איציק וולף
שר האוצר יביא לאישור קבינט הקורונה מתווה לפתיחה מיידית של מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל.

"לאור הירידה בנתוני התחלואה קורא שר האוצר לקבל החלטה הקובעת כי יש לפתוח את אותם מקומות ללא קשר לרמת התחלואה, לפעול לפתיחה של הגיל הרך וכיתות א' ו-ב', לפעול לפתיחת המסחר בשלב השני של אסטרטגיית היציאה ולהוביל צעדי הגבלה דיפרנציאליים שיפחיתו תחלואה ויהיו בעלי עלות כלכלית נמוכה יותר", נכתב בהודעת משרד האוצר.


+VOX POPULI - אנא, תקשיבו לקול ההמון!
13:32 13/10/20  |  רוני מזרחי   |   לרשימה המלאה
מנתונים שפורסמו בימים האחרונים על-ידי הלמ"ס, ובכלל, מתברר כי דווקא שנת ה"פינג פונג" האחרונה התאפיינה בביקושים מוגברים ללא תקדים
("מריחים" את השטח [צילום: איתמר לוין])
+4,512 דוחות בגין הפרות נרשמו ביממה החולפת
12:29 13/10/20  |  מירב ארד
ביממה החולפת (12.10.2020), נרשמו ע״י המשטרה 4,512 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שנאסרה - 2,750 דו"חות, ובהם גם 1,446 דו״חות בגין אי עטית מסיכה, 81 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 75 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 122 דו"חות בגין שהייה במקום שנאסר.
+העסק מתפרק
12:23 13/10/20  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
נתניהו אמר רק לאחרונה: תקציב (דו שנתי) יחייב קיצוצים  ▪  אמירה פשוט מזעזעת  ▪  כמו האנשים שמעדיפים לא לבדוק את מצב חשבון הבנק בגלל שאם יבדקו הם יאלצו לקצץ הוצאות
(נתניהו. אמירה מזעזעת)
+סגרו אותי בבית 2
10:55 13/10/20  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
מי שניסח את כללי הסגר עבור הממשלה, כאילו קרא את מגילת זכויות האדם של האו"ם וסימן איקס על כל זכות טבעית שלנו  ▪  מי שהחליט על הסגר, אולי עשה זאת מכוונה טובה, אך לא חשב עד הסוף על תוצאות מעשיו  ▪  מי שסגר אותנו בבית, גרם לכך שעיקר הפגיעה מקורונה, היא לא באלו שחלו אלא בשאר שלא חלו
([צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+"המחתרת החרדית"
10:33 13/10/20  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
היחידה לטיפולי בית שהקימו במאה שערים, גם אם אינה מושלמת, עונה על צורך אמיתי ומספקת שירות חשוב
(לא נשנה אותם [צילום: נתי שוחט, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צפי ל-3,000 מתים עד אמצע נובמבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פנחס
13/10/20 16:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ברומא העתיקה היה שגור הביטוי הלטיני VOX POPULI, או בוורסיה המודרנית שלו "קול ההמון". שליטים נאורים באותה עת ידעו להתחשב בדעת הקהל ולעיתים קרובות אף להחליט, או לשנות החלטה, לאחר שראו שהיא אכן מקובלת בקרב הציבור הרחב.
13/10/2020  |  רוני מזרחי  |   יומני בלוגרים
בתוך חודשים בודדים, עברנו מדיון על תקציב לרבעון (שנתניהו והשרים עושי דברו כינו תקציב חד שנתי) או תקציב לרבעון + שנת 2021 (שזכה לכינוי "דו שנתי"), להמשך ניהול הממשלה ללא תקציב עד סוף 2020 וכבר ברור שגם ב-2021 לא יהיה תקציב. במקרה הטוב התקציב ל-2021 יאושר במרץ, במקרה הסביר גם זה לא יקרה. כמו ב-2020, יחוקקו חוק לדחייה תצוגה מקדימה (נפתח בטאב חדש) נוספת של התקציב, שיאפשר לנתניהו עוד כמה חודשים להיות ראש ממשלה, לפני פירוק הקואליציה והליכה לבחירות.
13/10/2020  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
מחר אלך לים, אפשוט את בגדי, אשכב על החול החם ואטבול את רגליי במים. מחר, אוריד את המסיכה, אחוש את הרוח נושבת בפני, אנשום את הריח המלוח ואעמוד מול השקיעה. אולי הרוח תכהה את הכעס הגדול. אולי הגלים יכבו את האש שבוערת בי. מי שניסח את כללי הסגר הזה עבור הממשלה, כאילו קרא את מגילת זכויות האדם של האו"ם וסימן איקס על כל זכות טבעית שלנו.
13/10/2020  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
בכתבה יוצאת דופן חשף יאיר שרקי את היחידה לטיפולי בית קורונה של העדה החרדית בירושלים. למי שלא צפה, העדה החרדית הקימה מתחת לרדאר התקשורתי מערך שמטפל במאות חולי קורונה קשים בביתם. המערך שמופעל מתוך חמ"ל שמוקם במרתף במאה שערים, אחראי לפי הכתבה על מאות חוליםומעניק להם טיפול שכולל ביקורי בית, סיוע בחמצן, ניטור רפואי ובמידת הצורך פינוי לבית החולים.
13/10/2020  |  דוד ארגז  |   יומני בלוגרים
אתם בטוח מכירים את אלו ש"לא מפחדים", ש"להם זה לא יקרה", ומבטיחים לכם ש"הסיכוי כ"כ נמוך, כמו בערך לזכות בלוטו". הגיוני? בואו נבדוק מה ההסתברות. הכרטיס בעל סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר במקום הראשון בלוטו בישראל, הוא 'לוטו שיטתי 12', שעולה 2,772 שקל לכרטיס, ובתמורה לכך מספק לכם סיכוי פנטסטי של "רק" זוכה 1 ל-17,612 מספרים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il