שרת התחבורה
מירי רגב אומרת כי לרכבת הקלה לא יקראו מטרו, אלא דנקל. לדבריה, התקשר אליה הד"ר
אבשלום קור ומחה נגד השם הלועזי והציע לקרוא לרכבת הקלה בגוש-דן "דנית" בדומה לשם שניתן לכרמלית בכרמל. רגב השיבה לקור כי לא היא תקבע את השם, ותבקש מחברת נת"ע הבונה את הקו ותפעיל אותו למצוא את השם. כמו-כן הבהירה שמטרו הוא כלי תחבורה אחר.
לאחר שעלו מספר הצעות לשם, בחרו בנת"ע את השם דנקל, שילוב של דן ו-קל. הד"ר קור הביע מכך סיפוק. השם נחשף במהלך סיורה הראשון (13.10.20) של השרה במרכז התפעול של הרכבת הקלה ("דיפו") בפתח תקוה, יחד עם ראש העירייה רמי גרינברג וראשי נת"ע.
לאחר הסרת הלוט, עלתה לרכבת - שמספר הנוסעים בה הוגבל לעשרה - ונסעה נסיעה קצרה ואיטית עד לפורטל אם המושבות, ומשם המשיכה במנהרת הרכבת עד לתחנת אם המושבות, שבנייתה הולכת ומסתיימת בנסיעה שאותה הגדירה "שקטה ורגועה".
קודם לנסיעה ביקשה לשוחח עם נהג הקטר, אמיר, שסיפר לה: "הגעתי מהרכבת הקלה בירושלים. נת"ע בחרה את הנהגים הכי טובים. עכשיו אני נהג, ואחר כך אדריך אחרים".
מנהלי נת"ע הסבירו לה שבניגוד ל
רכבת ישראל, יש בקרונות מעט מקומות ישיבה, על-מנת שהקיבולת תהיה גבוהה בנסיעות שהן ממילא קצרות. היא העריכה שבסוף אוקטובר 22' הקו האדום יעבוד באופן מלא והביעה תקווה שבאמצע השנה הבאה תתקיים נסיעת מבחן בין פתח תקוה לרמת גן. "לא נסבול עוד עיכובים בלוחות הזמנים, ולא נגלה הבנה לדחייה נוספת – מדובר בכסף ציבורי ויש לנו אחריות כבדה", הבהירה, ולמעשה חזרה על הצהרות דומות של קודמיה במשרד - ישראל כ"ץ ו
בצלאל סמוטריץ', שהמציאות טפחה על פניהם.
מנכ"ל חברת נת"ע
חיים גליק לה כי הוא שם את כל יהבו על עמידה בלוחות הזמנים, על-מנת שהרכבת תפעל בהקדם האפשרי לרווחת תושבי גוש-דן. עוד התחייב המנכ"ל כי כבר במהלך השנה הבאה, תחל הרכבת לנסוע באזור פתח תקוה - כחלק מנסיעות המבחן.
גליק הוסיף דרוש מפרשת השבוע בראשית - "יש 'יהי', יש 'ויהי' ויש 'וירא כי טוב'. יהי זה התכנון, ויהי זה הביצוע ווירא כי טוב זו התוצאה. גם אנחנו בתכנון טוב, אחר כך שלב הביצוע ובסוף אזרחי ישראל כולם ייהנו מהפירות.