|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הסגר יוארך עד יום ראשון בלילה

מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוארכו עד ליום ה' ייבחן מהלך מקדמי לתוכנית היציאה, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה בשבוע הבא של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גנים וארוחות קח ולך תותר יציאה מהבית לחתונת בן משפחה קרוב קבינט הקורונה אישר הארכת הגבלת הפעילות במקומות העבודה
13/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר בני גנץ סיכמו להאריך את הסגר הנוכחי ואת התקנות הנגזרות ממנו עד ליום ראשון (18.10.20) בחצות. הצעה להחלטה בנושא אושרה בוועדת השרים למאבק בקורונה ובמשאל טלפוני בין שרי הממשלה.

בישיבת קבינט הקורונה הציגו המומחים וממונה המאבק בקורונה הפרופסור רוני גמזו את נתוני התחלואה להיום, שעומדים על כ-3,000 חולים מאומתים ביום. כמו-כן, הוצג מצב התחלואה ומגמות התחלואה וכן דנו בתוכנית היציאה. ראש המל״ל מאיר בן שבת הציג את היעדים והעקרונות המרכזיים לתכנון שלבי היציאה מהסגר, ולאחריו הציגה ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרועי את מתווה משרד הבריאות ליציאה הדרגתית מהסגר. המומחים אמרו כי ההחלטה להקל על הסגר ולאפשר פתיחה הדרגתית מחייבת ירידת תחלואה ודאית ומתמשכת באופן מובהק. כדי להגיע לכך נדרשים ימים נוספים.

לפיכך, החליטו הממשלה וקבינט הקורונה:

1. מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוארכו עד ליום ה', 15.10.20, ומחר (ד') יתקיים דיון ייעודי בנושא.

2. ביום חמישי יתקיים דיון שבו ייבחן מהלך מקדמי לתוכנית היציאה, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה בשבוע הבא של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים, ארוחות קח ולך (איסוף עצמי).

3. לאחר שתאושר תוכנית היציאה, יפורסמו היעדים, המדדים והשלבים השונים של התוכנית, תוך פירוט התחומים שיפתחו בכל שלב ושלב.

4. התרת סיבה נוספת ליציאה מהבית לטובת חתונה של בן משפחה קרוב (או של המתחתנים עצמם).

5. התרת אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה.



קבינט הקורונה אישר את ההצעה להחלטה של שר האוצר על הארכת הוראת השעה המגבילה את הפעילות במקומות העבודה עד ליום ה-18.10.20 במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. התקנות שהוארכו קובעות כי עד ליום ה-18.10.20 תוגבל הפעילות במקומות העבודה לחלוטין, למעט מקומות העבודה שהוחרגו במסגרתן.

רשימת מקומות העבודה המוחרגים:


1. חברות העוסקות בעבודות בינוי לרבות פיתוח, בינוי ותחזוקה של שטחים ציבוריים ושל תשתיות הנוגעות למבנה ולשטחים ציבוריים.

2. חברות העוסקות בעבודות תשתית בכלל זאת פעילות פיתוח, תחזוקה ובינוי של תשתיות תחבורה, אנרגיה, תקשורת, מים וביוב.

3. תאגידים ביטחוניים ובכלל זאת אלתא מערכות, תעשיה אוירית, רפאל, התקני מצב מוצק (המ"מ), אלביט, תומר וחברות בנות- עד 60% ממצבת כוח האדם.

4. מפעל למתן שירותים חיוניים כהגדרתו בחוק שירות עבודה בשעת חירום, התשכ"ז- 1967.

5. מפעל בעל היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה לפי סעיף 12 לחוק שעות עבודה ומנוחה התשי"א-1951, שניתן כדי שלא לפגוע בתהליך העבודה- מספר העובדים שהותרו בהיתר או 30% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם.

6. משרד ממשלתי, רשות מקומית, מועצה דתית, מוסד להשכלה יעבדו במתכונת חירום.

7. מפעל טכנולוגי מועדף לפי חוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט- 1959, לשם תחזוקה ותפעול של מערכות החברה.

8. עובד של מקום עבודה שהותרה פעילותו לפי תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת השהייה במרחב הציבורי והגבלת פעילות), תש"ף-2020 ותקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות של מוסדות המקיימים פעילות חינוך), תש״ף-2020.

9. הגעת עובד לשם תחזוקת המקום או לשם תיקון ליקוי הנדרשים בדחיפות לשם שמירה על שלמות מקום העבודה, שמירה על המקום, ביצוע משלוחים, תשלומי שכר או כל עובד אחר שהגעתו הכרחית להמשך הפעילות התפקודית של מקום העבודה, וכן הגעה למקום העבודה לשם לקיחת ציוד או ביצוע עבודות לצורך מתן שירות חיוני אצל לקוח, לרבות קיום היכולת של עובדים אחרים לעבוד מהבית.

10. מגזר פיננסי- כל נותן שירות פיננסי אחר לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (שירותים פיננסיים מוסדרים), התשע"ו- 2016, לרבות תאגיד שעיסוקו במתן אשראי ופטור מחובת רישיון למתן אשראי בהתאם לתקנה 3 לתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים.

11. רשות לניירות ערך.

12. רשויות ניקוז.

13. נמלים ותחנות הסגר בנמלים.

14. פיקוח וטרינרי על מזון, על בעלי חיים ועל מוצרים מבעלי חיים.

15. הביטוח הלאומי.

16. יחידות הנוער ברשויות המקומיות לפי חוק הרשויות המקומיות (מנהל יחידת נוער ומועצת תלמידים ונוער), התשע"א- 2011, לרבות הפעלת מתנדבים, יחידת קידום במחלקת החינוך כהגדרתה בחוק הרשויות המקומיות (מנהל מחלקת חינוך), התשס"א- 2001, ובכלל זה פעילות במרכז השכלה לנוער נושר ובסיכון. פעולות לצורך קידום למידה מהבית ומרחוק, לרבות באמצעות מבני מוסדות ומתקני רשויות מקומיות.

17. שירותי רווחה לרבות שירותי תמיכה לילדים ונוער בסיכון, מסגרות המספקות קורת גג זמנית או ממושכת או מספקות הגנה, הזנה, טיפול וסיוע לאנשים חסרי קורת גג, אנשים חסרי עורף משפחתי, אנשים המתמודדים עם התמכרויות או אוכלוסיות בזנות, מסגרות יומיות כוללניות לנערים ונערות על קצה רצף הסיכון והניתוק ומסגרות יומיות כוללניות לנערים ונערות על קצה רצף הסיכון והניתוק.

18. מעונות יום שיקומיים ומעונות יום רב תכליתיים.

19. הרשות לשיקום האסיר לרבות מרכזים שיקומיים המופעלים בידי הרשות לשיקום האסיר או מי מטעמה.

20. מסגרות שיקומיות המופעלות במסגרת סל השירותים הפסיכו-סוציאליים לנכה לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט-1959 [נוסח משולב], על-ידי משרד הביטחון, בפיקוחו של המשרד, מטעמו או במימונו.

21. מי שפועל בתחום מכירה, אחסנה והובלה של מוצרים לחגי תשרי.

22. פקחים שהוסמכו לפי חוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, התשנ"ח-1998.

23. מעבדות מחקר שמחייבות נוכחות פיסית.

24. בריאות- משל"ט, חמ"ל ומוקדים הנותנים שירות למשרד הבריאות, או לטיפול בקורונה, לרבות מערך קטיעת שרשראות ההדבקה, נותני שירות למשרד הבריאות.

25. מתן שירות ייעוץ מס לשם קבלת מענקים מהמדינה שמחייבים נוכחות פיזית.

26. מפעל תומך ביטחון - מקום עבודה שאינו תעשיה ביטחונית, המספק שירותים או מוצרים הדרושים לצורך המשך פעילותם התקינה של משרד הביטחון ויחידות הסמך, הוועדה לאנרגיה אטומית, המטה לביטחון לאומי, צה"ל, המוסד למודיעין, שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, הרשות הארצית לכבאות והצלה- עד 60% ממצבת כוח האדם.

27. וועדות לתכנון ולבנייה לרבות רישוי ופיקוח בניה.

על מעסיק שרשאי לאפשר שהיה של עובדים במקום העבודה, חלה החובה למנות ממונה על ענייני קורונה שיהיה אחראי על שמירת הכללים למניעת התפשטות הנגיף (התו הסגול), הוצב שילוט במקום בולט בנושא והמנהל הכללי של מקום העבודה והממונה על ענייני קורונה חתמו על הצהרה.

תאריך:  13/10/2020   |   עודכן:  13/10/2020
עידן יוסף
+יוסף בעל החלומות
11:15 14/10/20  |  יוסף קנדלקר   |   לרשימה המלאה
או שכולם עובדים והכל זורם, או שיש מצב חירום וסוגרים הכל, כמו בימים שלפני חג הפסח  ▪  לסגור זה אומר לסגור את השמים, לסגור את מקומות העבודה, לסגור אולמות  ▪  לסגור בתי כנסת, לסגור בתי ספר ולסגור הפגנות
(אל תבוא לי בחלום [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+בלי שם, בלי פרצוף, בלי
10:39 14/10/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
כדי להציל את חיי אזרחי מדינת ישראל חובה בראש ובראשונה להבין את עוצמת הסכנה, את עוצמת הלהבות החורכות את המבצר הישראלי
(מתים לבד [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ממשלה עדיפה
10:18 14/10/20  |  טל בן-יעקב   |   לרשימה המלאה
נכון, הממשלה הזו לא מתפקדת; אך מה האלטרנטיבה - ממשלת ימין צרה אשר תספק חסינות לרה"מ? על הגושים המרכיבים את הממשלה ליישר ביניהם את ההדורים ולהתעסק בנושאים הבוערים - לא בהקטנת הזה את זה  ▪  זה יקרה אך ורק אם נתניהו יתעשת ויעשה סיבוב פרסה
(נתניהו וכ"ץ. תמוה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+היקף ההדבקה היומי הממוצע - עדיין גבוה משמעותית
09:23 14/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שיעור הבדיקות החיוביות הוא 5.4% - הנמוך ביותר מאז חודש אוגוסט  ▪  על-פי דוח אמ"ן ישראל ממשיכה להוביל ברשימת המאומתים ביחס לגודל האוכלוסייה  ▪  ח"כ קיש: ""המגמה הטובה בתחלואה ממשיכה, אך אנחנו עוד רחוקים מהיעד שרצינו"
תמונת המצב - 816 חולים במצב קשה [צילום: משרד הבריאות]
ח"כ קיש. "אסור לחזור על טעויות" [צילום: דוברות הכנסת]
+משרד הבריאות: 2,255 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה
08:11 14/10/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן כי 2,255 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול. ביממה האחרונה בוצעו 44,369 בדיקות, ומחצות בוצעו 6,826 בדיקות נוספות - 5.4% מהבדיקות יצאו חיוביות. 808 חולים קשים ו-240 מונשמים. מספר הקורבנות עומד על 2,055 ומספר המחלימים על 247,202.
+תוכנית חלופית לסגר הוצגה בוועדת הקורונה
03:58 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרופ' חגי לוין וקבוצת רופאים הציגו בוועדת הקורונה תוכנית אסטרטגית ליציאה מהסגר. התוכנית מתמקדת בהגנה על אוכלוסיות בסיכון, פתיחה מותאמת של מערכת החינוך, שחרור מיידי של עסקים קטנים, פעילויות בסיכון נמוך ושקיפות בנתונים  ▪  יו"ר הוועדה: "לתת לרשויות המקומיות לנהל את המאבק"
(הד"ר חגי לוין [צילום: האוניברסיטה העברית])
+שיעור הבדיקות החיוביות - 5.3%
00:11 14/10/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מדווח על 3,115 מאומתים חדשים אתמול מתוך 47,301 בדיקות - 5.3% מכלל הנבדקים. 807 חולים קשה, ומספר המונשמים 240. מספר המתים הגיע ל-2,055.
+המשטרה פיזרה חתונה במושב בשפלה
21:34 13/10/20  |  עידן יוסף
בעקבות דיווח אזרחים, פיזרה המשטרה חתונה רבת משתתפים שנערכה במבנה באחד המושבים בשפלה. השוטרים שהגיעו למקום הבחינו בעשרות משתתפים, חלקם ללא מסיכות, ללא שמירה על ריחוק, סביב שולחנות אוכל ערוכים, בניגוד להנחיות הסגר.

השוטרים פיזרו את החתונה ורשמו קנסות למספר משתתפים בגין הפרת הסגר. לחתן נרשם קנס על סך 5,000 ש"ח.
[צילום: דוברות המשטרה]
[צילום: דוברות המשטרה]
+השר שימש כרב בחתונה המונית
21:10 13/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השר הרב יעקב אביטן חיתן זוג באירוע בגן יבנה שבו השתתפו כ-60 בני אדם, זאת למרות האיסור על התקהלויות וקיום אירועים המוניים  ▪  אביטן: "הגעתי לרבע שעה - טעיתי בשיקול הדעת"  ▪  דרעי: "נזפתי בשר אביטן"
(השר יעקב אביטן)
+בדר טריף - ראש המנהלת להיערכות מערכת הבריאות לחורף
20:19 13/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ביולי 2020 מונה על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי לחבר ועדה מקצועית מייעצת למיגור ומניעת התפשטות מגפת הקורונה במגזר הערבי  ▪  אדלשטיין: "מזה שבועות ארוכים אנחנו מתכוננים לאפשרות תחלואה כפולה של שפעת וקורונה בחורף, וד"ר בדר טריף יהיה מנוע משמעותי"
(הד"ר טריף בדר)
+אל-על מחדשת טיסותיה ל-5 יעדים נוספים
18:18 13/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בין 18 ל-26 באוקטובר תחדש אל-על את הטיסות הסדירות שלה ללוס אנג'לס, למיאמי, לפרנקפורט, לאמסטרדם, לסופיה ולקייב  ▪  עד היום חידשה טיסות סדירות לניו-יורק, ללונדון, לפריז ולאתונה
(טיסות במטוסי הדרימליינר [צילום: סיון פרג'])
+שפעת 1918, קורונה 2020
18:16 13/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השפעת הספרדית נעלמה בעיקר בשל "חסינות העדר"; חיסול הקורונה תלוי גם בחיסון - ובשני המקרים הציבור יכול לעשות הרבה, קובע טיים
(שליש מתושבי העולם נדבקו )
השפעת הספרדית / CBS Sunday Morning
+למרות היעדר נתונים: קבינט הקורונה יתכנס היום
17:51 13/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
משרד ראש הממשלה הודיע כי הוחלט לכנס היום את קבינט הקורונה שידון בנתוני התחלואה, בתוכנית יציאה מסודרת לפי שלבים וקריטריונים  ▪  הממונה גמזו הביע דאגה מהעובדה שלמרות תנאי הסגר נדבקו כ-3,000 בני אדם ביום בנגיף הקורונה
([צילום: לשכת ראש הממשלה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסגר יוארך עד יום ראשון בלילה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
השר לשירותי דת, יעקב אביטן (ש"ס), השתתף הערב (יום ג', 13.10.20) בחתונה שהתקיימה בגן יבנה, שם נכחו כ-60 משתתפים בניגוד להנחיות הסגר, שמגבילות התקהלויות ואירועים המוניים. כך פרסם לראשונה אלמוג בוקר בחדשות 13.
13/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהמלצת מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין (יום ג', 13.10.20) על מינוי הד״ר בדר טריף לראש המנהלת להיערכות מערכת הבריאות לחורף, לצידה של ראש חטיבת הרפואה, הד״ר ורד עזרא.
13/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת התעופה אל-על הודיעה (יום ג', 13.10.20) כי תחדש את טיסות הנוסעים הסדירות שלה ללוס אנג'לס ולמיאמי שבארצות הברית, לפרנקפורט שבגרמניה, לאמסטרדם שבהולנד, לסופיה בירת בולגריה ולקייב שבאוקראינה.
13/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
כיצד תסתיים מגיפת הקורונה? ההבנה המדעית הנוכחית היא שרק חיסון יחסל אותה, אבל עוד צריך לראות כיצד נגיע לשם. מה שבטוח הוא שהמגיפה תסתיים – כמו כל מגיפה, וכמו השפעת הספרדית של 1919-1918 אליה מפנה טיים את תשומת הלב. הייתה זו המגיפה הקטלנית ביותר במאה ה-20: 500 מיליון איש חלו ולפחות 50 מיליון מתו, כולל 675,000 בארה"ב. בעוד המדע עשה מאז כברת דרך ניכרת, חוסר הוודאות ברחבי העולם כיום זהה לשל אז.
13/10/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מביע דאגה מן העובדה שלמרות תנאי הסגר נדבקו כ-3,000 בני אדם ביום בנגיף הקורונה. למרות זאת ולמרות שאנשי המקצוע טענו כי עדיין לא ניתן להעריך את השפעות אירועי חג סוכות ושמחת תורה, יתקיים היום דיון על תוכנית יציאה מן הסגר.
13/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
ב-55% מהתיכונים נמצאו חולי קורונה  /  איציק וולף
ההפגנות הוגבלו ללא נתוני תחלואה בהן  /  איתמר לוין
צפי ל-3,000 מתים עד אמצע נובמבר  /  איציק וולף
VOX POPULI - אנא, תקשיבו לקול ההמון!  /  רוני מזרחי
העסק מתפרק  /  עומר מואב
סגרו אותי בבית 2  /  דוד ארגז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דרור גרין
דרור גרין
הרהור על שיר עגום ביותר מאת דן פגיס    את השיר 'הקרב' קראתי בספר 'שנים-עשר פנים'    הכותרת 'הקרב' אינה מתאימה לשיר, שאינו מתאר קרב אלא תהלוכה של מתים
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
בסוף נהייה שורה קטנה, יותר ממילה יחידה, אות בודדה, תג יחיד, פסיק קטן. נהייה שורה קטנה, שורה בעמוד הריק של ההיסטוריה היהודית עתיקת היומין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il