|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

ח"כ ברק בעד שיווק אלים: "אירן זה כאן"

השרה לשוויון חברתי על הצעת החוק "אל תתקשרו אלי": תחסוך עד 500 מיליון שקל למוחלשים ביותר בעסקות שיווק מפוקפקות יו"ר ועדת הכלכלה סיפר כיצד הצליחו למכור לו מוצרים ושירותים שלא רצה ואמר כי מדובר בהצעה חשובה שתסייע להגן על מוחלשים, שתקודם באופן מאוזן
14/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
דברי קרן ברק בדיון [צילום: דוברות הכנסת]
ח"כ קרן ברק [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה החלה (יום ג', 13.10.20) להכין שתי הצעות חוק, האחת פרטית של חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר והשנייה ממשלתית, שנועדו להקים מאגר מספרי טלפון של צרכנים שיאסר להתקשר אליהם לבצע שיחות שיווק מרחוק - "אל תתקשרו אלי". היו"ר יעקב מרגי פתח את הישיבה ואמר כי מדובר בהצעה חשובה שבאה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות לעמוד בפני השיווק האגרסיבי, אך מצד שני גופים רבים חוששים מפגיעה כלכלית לא מידתית. הוא הבהיר כי הוועדה תקדם את ההצעה, אך באופן מאוזן "שלא ישפוך את התינוק עם המים", כלשונו.

השרה לשוויון חברתי, ח"כ מירב כהן, הציגה את הצעת החוק הממשלתית ואמרה כי היא באה בעקבות מקרים רבים של ניצול מחפיר של אוכלוסיות מוחלשות. לדבריה, ההצעה תאפשר למי שחשוב לו שלא להיות מוטרד להיכנס למאגר שיגן עליו. "אנחנו צופים שזה יחסוך מאות מיליוני שקלים של עסקות מפוקפקות בשנה, שמבצעות האוכלוסיות המוחלשות ביותר. דובר אפילו על 500 מיליון שקלים בשנה", אמרה. היא הוסיפה כי היא תומכת בחקיקה בתהליך מאוזן ומעמיק, שלא יפגע בעסקים, אלא יגן על הצרכנים המוחלשים.

קרן ברק התנגדה: "פגיעה בעסקים הקטנים"

ח"כ הילה שי וזאן אמרה כי צריך לוודא שתהיה גם אכיפה של הצעת החוק. ח"כ קרן ברק אמרה כי היא מבינה את הפגיעה בחלשים ואת הצורך לפתור את הבעיה, אך הזהירה כי הפתרון הזה עלול לפגוע בצורה לא מדתית בענפי עסקים שלמים במדינה. "אם מציקים לי מחברת הסלולר ואני מבקשת להיכנס למאגר - מאותו רגע כל החברות לא יוכלו להתקשר אלי. זה לא יאפשר לחברות חדשות להתפתח", אמרה.

ח"כ יבגני סובה אמר כי יש ביטוי שנקרא "להכניס רגל בדלת", וברגע שזה קורה אפשר למכור למוחלשים הכל. הוא הוסיף כי יש אנשים שלא רוצים לקבל שום שיחה, ואמר כי אפשר לבחון להחיל את ההצעה רק על אזרחים ותיקים. ח"כ יצחק פינדרוס הוסיף כי זו זכות אלמנטרית של אדם לבקש שלא יתקשרו אליו. ח"כ ברק העירה: "אירן זה כאן". היו"ר מרגי אמר בתגובה: "אם זה מה שעושה אותי אירני, אז אני אירני".

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי כל מה שהחברות מבקשות זה את הזכות 'לעבוד' עלינו, והוסיפה: "אם החברות לא היו מנצלות את השיחות האלה לפגיעה בקשישים ומוחלשים לא היינו כאן היום". ח"כ ברק אמרה כי בסוף מי שעבריין ימשיך להיות כזה, בעוד שעסקים לגיטימיים שירצו להחזיר לקוחות שנטשו ייפגעו.

במהלך הדיון סיפר היו"ר מרגי כיצד קיבל שיחות שהציעו לו ביטוח למכשירי חשמל חדשים שרכש, בלי לספר לו כמה ישלם על הביטוח לכל מוצר ובלי להסביר לו שההצעה לא משתלמת, וכיצד הצליחו להיכנס לביתו ולמכור לו שואב אבק שלא רצה. היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו"ד חנה וינשטוק טירי, הזכירה כי היו דיונים רבים, בהם גם בוועדת הכלכלה, בה נשמעו עדויות קורעות לב על איומים, הפחדות ולחצים מאוד קשים שמופעלים בשיחות שיווק.

מנהלת המחלקה המשפטית של איגוד לשכות המסחר, עו"ד קרן חן סופר, אמרה כי "בכל פעם שמתעוררת עוולה של עסקים לא לגיטימיים, במקום לפתור את הבעיה באכיפה פותרים את זה בחוק שיוצר עומס אדיר". היו"ר מרגי אמר בתגובה כי יש אמצעי פרסום אחרים נוספים. מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, הזכיר כי מדובר במגיפה וכי כל יום מגיעות תלונות בעניין. לדבריו, הצעת החוק היא בגדר חיסון למניעת התופעה.

ח"כ יצחק פינדרוס [צילום: דוברות הכנסת]
השרה כהן, מנהלת הוועדה והיו"ר מרגי [שמוליק גרוסמן]


תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
עידן יוסף
+רק ב-19% רשויות מקומיות מועסקים אתיופים

14:20 14/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רק 23 רשויות מקומיות מ-119 הרשויות שדיווחו עמדו ביעד הייצוג ליוצאי אתיופיה  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה דוד ביטן מקדם תיקון לחוק, שיחייב העסקה איכותית, ומותאמת למספר בני העדה המתגוררים ברשות
(אתיופים. מועסקים ברמות שכר נמוכות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בנט: מרגיש מצוין וחוזר לעבוד
12:33 14/10/20  |  עידן יוסף
יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, כתב ברשת החברתית: צהריים טובים! עברתי אתמול טיפול בגב (בהרדמה, סליחה שלא הייתי זמין...). אני מרגיש מצויין. תודה גדולה לצוות הרפואי המסור של ביה״ח שיבא. בשעות הקרובות אצא הביתה. תודה על התמיכה - אתם מקור הכוח שלי! חוזר עכשיו לעבוד בשבילכם".
נפתלי בנט
+ועדת הכלכלה: הוקמו עוד שתי ועדות משנה
11:02 14/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לראשות ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בחברה הערבית נבחרה ח"כ חטיב יאסין ולראשות ועדת המשנה לדיור הציבורי נבחרה ח"כ מארק  ▪  ועדות המשנה הללו מצטרפות לארבע ועדות משנה שהוקמו בחודש שעבר
([צילום: מוליק גרוסמן, דוברות הכנסת])
+מאגר תיעוד ביומטרי על בסיס הפנים
04:35 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון על חוות הדעת של ראש מערך הסייבר הקובעת כי ניתן לקיים מאגר תיעוד ביומטרי לאומי על בסיס תמונות פנים בלבד, ללא טביעות אצבע, ובהחלטת שר הפנים שלא לפעול לפיה, ביקשה הוועדה המשותפת מדרעי להתכנס לקיום הוראות החוק ולעבור למאגר תמונות פנים בלבד עד לתום תקופת הוראת השעה ב-31.5.22
([צילום: איתמר לוין])
+תוכנית חלופית לסגר הוצגה בוועדת הקורונה
03:58 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרופ' חגי לוין וקבוצת רופאים הציגו בוועדת הקורונה תוכנית אסטרטגית ליציאה מהסגר. התוכנית מתמקדת בהגנה על אוכלוסיות בסיכון, פתיחה מותאמת של מערכת החינוך, שחרור מיידי של עסקים קטנים, פעילויות בסיכון נמוך ושקיפות בנתונים  ▪  יו"ר הוועדה: "לתת לרשויות המקומיות לנהל את המאבק"
(הד"ר חגי לוין [צילום: האוניברסיטה העברית])
+משרד החינוך טרם גיבש תוכנית לילדים חולים
03:19 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
האחריות על החינוך לילדים חולים אמורה לחזור למשרד החינוך ב-1 בדצמבר - אך המשרד טרם סיים לגבש מתווה הפעלה לתוכנית  ▪  ג'בארין: "מדאיגה מאוד העובדה שלכאורה משרד החינוך לא רואה 35% ממורי התוכנית כמתאימים להעסקה"
(ח"כ רם שפע [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+"להפעיל את קרן העושר הישראלית בינואר"
01:09 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ אליהו חסיד תמך בהשקעות כספי הקרן בארץ, אך ח"כ יואב סגלוביץ' התנגד וטען שראוי שהכספים יושקעו בחו"ל  ▪  חוקר הממ"מ: לקרן עדיף שהגז יהיה יקר. אולם בראייה כלל משקית, מוטב גז שיימכר במחיר נמוך שממנו ייהנו כל אזרחי ישראל
ח"כ יואב סגלוביץ [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
ח"כ אליהו חסיד [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ ברק בעד שיווק אלים: "אירן זה כאן"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר שיווק
21/12/20 17:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
עדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה (יום ג', 13.10.20) העמדת 2.7 מיליארד שקל נוספים כערבות מדינה, לטובת המסלול הכללי ב'קרן הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בשל התפשטות נגיף הקורונה בישראל'. הסכום ימנף העמדת הלוואות במסלול זה, מצד הבנקים ויתר הגופים הממנים, בסכום נוסף, של עד 18 מיליארד שקל, לטובת העסקים.
13/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הכריז אתמול (יום ב', 12.10.20) כי גני הילדים ייפתחו ביום ראשון הקרוב. אך בדיון בכנסת התברר כי משרדי הבריאות והרווחה טרם גיבשו מתווה לפתיחת מעונות-היום.
13/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. בתגובה האשים יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, את יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, כי הוא מחזיק את ראש הממשלה בתפקידו.
12/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הכנסת ה-23 פותחת את כנס החורף של המושב הראשון. בפתח הישיבה נאם יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין. בפתח דבריו התייחס יו"ר הכנסת לנגיף הקורונה ואמר "זהו משבר אדיר ממדים, אשר מדינת ישראל, כמו מדינות העולם כולו, נדרשת להתמודד עמו בתנאים של אי-וודאות וקושי הולך וגובר". לוין ציין את האתגר הכרוך בפעילות הכנסת בזמן המגיפה ואמר: "מאה ועשרים חברי הכנסת מגיעים מכל קצווי הארץ, נפגשים תדיר עם מספר רב של אנשים, וביחד עם עובדי הבניין נמצאים כאן במשך ימים ולילות ארוכים בחדרים סגורים. החשש להתפשטות רחבה של המגיפה ולשיתוק עבודת הכנסת, הוא יומיומי וממשי. עד כה, עמדה הכנסת באתגר זה בהצלחה בלתי מבוטלת."
12/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הפרופסור איתמר גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות עדכן (יום ב', 12.10.20) בישיבה בוועדת החינוך של הכנסת כי גני הילדים צפויים להיפתח ב-18.10, כשבועיים לאחר מכן יפתחו גם כיתות א' עד ד'. לגבי כיתות ה' עד י"ב אמר גרוטו כי אין עדיין תאריך לפתיחה. עוד אמר כי הלימודים בכיתות הלימוד ובגנים לא יפתחו בישובים אדומים.
12/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il