|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

ראש מערך הסייבר מציע:

מאגר תיעוד ביומטרי על בסיס הפנים

בדיון על חוות הדעת של ראש מערך הסייבר הקובעת כי ניתן לקיים מאגר תיעוד ביומטרי לאומי על בסיס תמונות פנים בלבד, ללא טביעות אצבע, ובהחלטת שר הפנים שלא לפעול לפיה, ביקשה הוועדה המשותפת מדרעי להתכנס לקיום הוראות החוק ולעבור למאגר תמונות פנים בלבד עד לתום תקופת הוראת השעה ב-31.5.22
14/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: איתמר לוין]

רם בן-ברק, יואב סגלוביץ [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

הוועדה המשותפת לוועדות החוקה, פנים ומדע לפי חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים, בראשות ח"כ יעקב אשר, התכנסה (יום ג', 13.10.20) לדיון ראשון בכנסת הנוכחית, שעסק בחוות הדעת של ראש מערך הסייבר הקובעת כי קיימים אמצעים טכנולוגיים שיש בהם לתת מענה במידה נאותה להנפקת תיעוד לאומי על בסיס מאגר של תמונות פנים בלבד, המאפשרים התמודדות עם נושא ההזדקנות (AGING) וכי ניתן להנפיק תעודות זהות ודרכונים למשך 10 שנים גם למי שבחר שטביעות אצבעותיו לא יוכנסו למאגר הביומטרי, ובהודעת שר הפנים לוועדה כי החליט שלא להפעיל את סמכותו להאריך את תוקף מסמכי הזיהוי והדרכונים מ-5 ל-10 שנים לאזרחים שבחרו שטביעות אצבעותיהם לא יישמרו במאגר המידע הביומטרי לצד תמונת הפנים שלהם.

אשר: "הגיעה העת להחליט ולבצע כי אין לדבר סוף. המחוקק ביטל בכוונה את החוק המקורי והשאיר הוראת שעה אז צריך להתכנס להחלטות ולגמור את הסאגה הזו. אם הייתם אומרים שתוך חודשיים שלושה יהיו מסקנות לוועדה שתבדוק היינו מחכים אך חייבים להגיע לתשובות. הוועדה מבקשת מידידי שר הפנים להתכנס לקיום הוראות החוק ולעבור למאגר תמונות פנים בלבד עד לתום תקופת הוראת השעה ב-31.5.22. רפורמה כזו שנעשית ונמצאת כבר 10 שנים על הקו חייבת להגיע לקביעות ולא להישאר טלאי על טלאי עם דיונים מחודשים, זה לא בריא. המטרה היא שתעודה ביומטרית תעמוד ל-10 שנים. הוועדה השתכנעה מחוות הדעת החד-משמעית של מערך הסייבר כי הטכנולוגיות הקיימות מספקות מענה נאות לאימות וזיהוי ברף הגבוה ביותר אף ללא טביעות אצבע. הוועדה שמעה את עמדת ראש הרשות לניהול ביומטרי שאמר שניתן להטמיע את מאגר תמונות הפנים תוך שנה וחצי כפי שקובע החוק. הוצגה גם הנחיית שר הפנים לבדיקת האפשרות להונאה מתוכננת של המאגר והסתכלות על תכליות החוק האחרות, אך אדגיש שהתכליות האחרות ושימושים של גופים אחרים במאגר, הם יעדי משנה שלא יגרמו לכך שנשתמש גם בזיהוי פנים וגם בטביעות אצבע, דבר שישים את כל מנגנוני ההגנה האחרונים של אדם במאגר שעלול להיפרץ. משקבעה הממשלה והכנסת בחוק כי עדיף שלא יהיו טביעות אצבע במאגר, אין שום סיבה לדחות את הדברים אלא לבדיקות ההכרחיות שניתן לתחום אותן בזמן. אנשי המקצוע לא רצו לתת הערכת זמן לבדיקה אך חודשים ספורים יכולים לתת תשובה לדבר הזה וזה יכול אף לקצר את תאריך היעד".

יתקיים דיון מעקב

עוד אמר: "אני רוצה להביא לידי גמר את הדבר הזה לכאן או לכאן. אכבד גם את משרד הפנים אם יבוא ויכפור בחוק אבל נדרשת הכרעה - או שהחוק חי וקיים ולא באמצעות מכונת הנשמה שמאריכה אותו שוב ושוב או שהוא לא קיים. אם ירצו להאריך את התוקף או לבקש תוקף חדש בחקיקה או בהחלטת שר שתדרוש החלטת כנסת, לא נמליץ על הארכת הוראת השעה והוועדה מבקשת להתחיל היערכות מידית ליישום כפי שהנחה גם השר. את הבדיקות הנוספות אפשר להתחיל כבר עכשיו ולסיימן תוך חודשים ספורים. נזמן לדיון בעוד כחודש את שר הפנים או מנכ"ל משרדו, לבחון את לוח הזמנים ולגשר על פערים אם יהיו. אנחנו דורשים הכרעה".

ח"כ עינב קאבלה, יו"ר ועדת המדע: "גם בעבר וגם היום עומדת שאלת מניעת זיופי זהויות במדינת ישראל והאם לשם כך נדרשים למאגר לאומי. לאור עמדתו המקצועית של ראש מערך הסייבר, האמצעים הטכנולוגיים נותנים מענה מספק ראוי ובטיחותי ואני לא מצליחה להבין את העמדה הממשלתית כפי שנשלחה ומדוע לא לקצר את הוראת השעה. בהחלט יש לבחון את ההחלטה בשנית. מותר גם לשאול עצמנו למה בעצם צריך מאגר, אך אסור לנו לקבל את הדברים כהכרח כשמדובר בפרטיות של אזרחי המדינה. יש פה מידע על אזרחי המדינה שאין סיבה לשמור אותו במאגר. לא השתכנעתי שיש צורך במאגר טביעות אצבע ולכן אין להשאיר שום שפיל. יש לדרוש מהשר לבחון בשנית את החלטתו שלא לקצר את הוראת השעה".



יועמ"ש הוועדה המשותפת, עו"ד נירה לאמעי רכלבסקי: "ראש מערך הסייבר הגיש, כפי שנדרש ממנו בחוק, חוות דעת חד-משמעית לפיה אין ספק שיש טכנולוגיות מספקות לזיהוי פנים ל-10 שנים ושניתן לקצר את הוראת השעה ולהנפיק לכל האזרחים תעודות זהות ודרכונים לעשר שנים, גם ללא הכנסת טביעות אצבע למאגר. המטרה העיקרית של החוק היא מניעת התחזויות והרכשות כפולות ולגביה נדרש בחוק לתת "מענה נאות", ולא למטרות או שימושי משנה במאגר על-ידי משטרת ישראל. לפי חוות הדעת הסטנדרטים של הטכנולוגיות החדשות עומדים בכך באופן מובהק".

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד): "ליוויתי את הנושא בתפקידי הקודמים ואני מודע לאפשרויות שזה פותח בפנינו, ולסיכונים. ברור לגמרי שההחלטות לתעודת זיהוי חכמה הן נכונות. הגיע הזמן להתנהל לפי אנשי המקצוע ולא רק משיקולים פוליטיים. אם הטכנולוגיה השתכללה והאמצעים מספיקים ל-10 שנים צריך לשנות זאת. לא ראיתי מומחה אחד שתמך בעמדת שר הפנים. או שתבקשו לשנות את החוק או שתפקע הוראת השעה ותעברו לניהול מאגר תמונות פנים בלבד כפי שדורש החוק. אי-אפשר לאחוז את המקל בשני קצותיו. היכולת לפרוץ את המאגר הביומטרי קיימת. זה עניין של השקעה ותכנון וצריך שיהיו בו את מינימום הפרטים שיאפשרו לתפקד בצורה בטוחה כך שביום שהוא ייפרץ נוכל להשתלט על כך. ההצעה להקים ועדת בדיקה היא בדיחה כשמדובר על הנושא מ-2008. אני מציע שנקבל החלטה שהוראת השעה תפקע אלא אם יוכח אחרת".

רועי פרידמן הממונה על היישומים הביומטריים במערך הסייבר הלאומי: "בדקנו שאלה כמותית, מה מידת הדיוק לטכנולוגיה המתקדמת ושאלה שניה, האם יהיה בכך לתת מענה נאות לדרישות החוק של זיהוי ואימות זהות. ביחס למידת הדיוק, בהזדקנות של 10 שנים - זיהוי הפנים עבר מהפכה בעשור האחרון כאשר שיעור הדיוק עלה בלמעלה מ-100. דוחות NIST (המכון הלאומי האמריקני לתקנים ולטכנולוגיה) בחנו אלגוריתמיקה מתקדמת שהוגדרה כהצלחה ואפילו פי 20 יותר ממדדי ההצלחה שהוגדרו בפיילוט כמדדי זיהוי מיטביים. המהפכה עוד נמשכת והאלגוריתמים ימשיכו להשתפר. הבדיקה הייתה באינטרוולים של שנתיים ועד 18 שנה והאלגוריתם היפני עומד באותם מדדי הצלחה שהוגדרו לתקופת המבחן ל-18 שנה. ובערך של 8 עד 10 שנים - פי 17 מהנדרש בתקופת המבחן. טביעות האצבע עדיין יותר מדויקות מטביעות הפנים אך בעשיריות האחוז בלבד.

בשאלת מענה נאות - צריך לבדוק כמה ניסיונות התחזות היו לאורך התקופה. מ-2013 לכשבע שנים בהן הורכשו כחמישה מיליון תושבים למאגר הביומטרי, גילינו מקרים בודדים מאוד של ניסיונות הרכשה כפולה שנעצרו. יש סברה שניסיונות ההתחזות יתגברו לקראת סיום ההרכשה כשנגיע לכשמונה מיליון במאגר, אך גם אם מספר הניסיונות יגדל פי עשרה, הפרויקט עדיין יוגדר כהצלחה לפי המדדים שנקבעו והמדינה תדע להתמודד. הביומטריה האפקטיבית להתמודדות עם מתחזים היא תמונת הפנים מכיוון שהרבה יותר פשוט לזייף טביעת אצבע מאשר תמונת פנים


עוד אמר: "במסגרת חוות דעת פנינו למשטרת ישראל ולרשויות הביטחון. תשובת המשטרה הייתה שהם זקוקים לטביעות האצבע אך המשטרה עד היום לא הגישה תקנות ולא השתמשה במאגר. רשויות הביטחון האחרות לא רואות קושי בגריעת טביעות האצבע מהמאגר".

לבסוף אמר: "אין הצדקה להאריך את הוראת השעה וניתן להסתפק במאגר ביומטרי מבוסס תמונות פנים בלבד. נותרו שנה ו-9 חודשים עד תום הוראת השעה, רשות המאגר הביומטרי צריכה לבצע היערכות מסוימת אך זה לא משהו שמדינה לא מסוגלת להרים בתקופת זמן זו. ניתן לקצר את הזמן אם הרשות יכולה להיערך אך בוודאות אין צורך בהארכת הוראת השעה".


דנה צ'רנובלסקי, יועמ"ש אטו"ב במשטרה: "יש טיוטת תקנות ויש פערים כרגע בינינו לבין רשות המאגר הביומטרי וכשנגשר עליהם נוכל להציג וליישם את התקנות. אנחנו מבקשים לממש את הסמכויות המעוגנות בחוק ושהמחוקק ראה לנכון לאשר לנו, לא מבקשים להרחיב את הסמכויות או לשנות את התכליות".

לימור לוי, קצינת פרויקטים טכנולוגיים בחטיבת החקירות של המשטרה: "אנחנו נדרשים למאגר ואמנם אנחנו לא משתמשים בו. קיימים ניואנסים דקים שדורשים קבלת החלטה שיש בהם קושי- הנגשה של 24/7 של נציג רשות המאגר הביומטרי כאשר עולה טענת התחזות. רשות המאגר כמובן משיקולי כוח אדם לא יכלה לאפשר לנו מענה כזה. מחלוקת נוספת הייתה - קבלת תשובה בתוך פחות מחצי שעה, לשם זיהוי אדם שלא ניתן לעכבו מעבר למספר שעות".

יועמ"ש למאגר הביומטרי במשרד הפנים, עו"ד מרגלית לוי: "עמדת שר הפנים היא שהכיוון הוא לתמונות פנים בלבד. עם זאת לאחר דיון רב משתתפים עם כלל הגופים, שר הפנים החליט כי בהיבט התפעולי לוגיסטי- היערכות הרשות לתמונות פנים בלבד תימשך עד לסיום הוראת השעה שנה ותשעה חודשים. בנוסף, השר ביקש להקים ועדה מקצועית במסגרת סמכותו בחוק- שתבדוק שאכן המעבר לתמונות פנים בלבד ייתן מענה נאות לשימושים השונים לגופים נוספים המוזכרים בחוק".

עמיר אריהן, מנהל מערכות מידע של הרשות הביומטרית: "אין סיפק שיש שיפור במנועי הפנים אך אין שום דבר בעולם שבדק מה יכולת מאגר פנים להתמודד עם ניסיונות התחזות - האם זה עומד על 50%? יותר מכך? השר רוצה לוודא שאם אנחנו עושים שינוי עדיין נקבל תיעוד אמין. שאם לוקחים צעד אחורה לא פוגעים במהימנות הבדיקה. כל עוד מדובר באנשים תמימים האלגוריתמים מדויקים, אך הדבר היחיד שלא ידוע ולא מצאנו שום מחקר בעולם הוא עד כמה היכולת להגן על מי שבמאגר מול מתחזים. לכן השר הורה לעמוד בכל דרישות החוק לצד הקמת צוות הבדיקה שיכול להתכנס להוראת השעה".

אברהם מינס, ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי: "בהינתן החלטה שצריך לעבור למאגר מבוסס פנים, אין שום בעיה להשלים את המשימה תוך שנה וחצי בהינתן החלטת ממשלה". עוד אמר כי "צריך לבדוק ולחסום את האפשרות לעקוף את המאגר ולהרכיש דרכונים בשדות התעופה ובקונסוליות כך שמי שרוצה להתחזות ולרמות יכול לעשות זאת".


מאיר גופשטיין, ראש אגף פרטיות במשרד הפנים: "בכל מדינות ה-OECD יש מאגרים ביומטריים לאזרחים אז האמירה שמדינת ישראל היא אחת הבודדות יחד עם מדינות עולם שלישי אינה נכונה. המאגר הביומטרי הישראלי לא מכיל פרטים ביוגרפיים או גאוגרפיים כלשהם כך שאנחנו כבר בחסר לעומת כל מדינות העולם ביחס לקבלת החלטה על זהותו של אדם. לכן רפאל אמרו שקו הגנה לעולם ייפרץ ואין להסתמך על קו הגנה אחד. אם מחליטים לסגת אחורה ולוותר על מעטפת נוספת, צריך יהיה לתת פתרון. שם ושם משפחה, תעודת זהות, מספר ילדים, כל אלו לא נמצאים במאגר אלא ברשות האוכלוסין".

בן לבב, ראש ענף מחקר ברפאל, יועץ לרשות המאגר הביומטרי: "ברגע שהשימוש בתיעוד ביומטרי יהפוך חובה ניתן יהיה לבדוק כמה באמת ניסיונות התחזות יש, כי התחזות בתעודת הזהות הכחולה הרבה יותר קלה. בניגוד לבדיקות NIST של טעויות ההרכשה, לא נבדק איך האלגוריתמים מתמודדים עם התחזויות מכוונות ולכן ללכת לקו הגנה יחיד זה לא נכון. צריך לבדוק איך מנגנוני זיהוי הפנים מתמודדים עם התחזות".

עו"ד יהונתן קלינגר מהתנועה לזכויות דיגיטליות: "מורחים אתכם, אין צורך בהיערכות אפילו של יום אחד. מרגע ההחלטה, טביעות האצבע פשוט לא ייכללו במאגר וכל אזרחי ישראל שבאים להוציא תעודות ביומטריות יראו אותם כאילו סירבו לאגור את טביעות האצבע. אין צורך בתקציבים ומערכת חדשה או בהחלפתה כדי לא להכליל את טביעות האצבע. בנוסף, אומרים שיש הפרדה בין המאגרים אך היא פיקטיבית. במאגר יש רק טביעות אצבע וצילומי פנים ומספר מזהה. במאגר משרד הפנים יש הצלבות למידע הנוסף כך שניתן כבר היום לעצור זיופים. לכן יש לצאת בקריאה אקטיבית לכך שהשר יאמר שמי שנתן את טביעותיו הן יישארו במאגר אך לא להמשיך ולהגדיל את הטביעות אפילו ללא קיצור הוראת השעה".

מנכ"ל קומדע, זאב שטח: "אנחנו מספקים פתרונות טכניים לביומטריה בעולם, כולל לרשות הביומטרית ולגופי ממשלה נוספים. ההבנה שלנו יישומית, מכירות של אמצעי אצבע יורדים וזיהוי פנים עולה. אחוז הדיוק של אצבע עדיין יותר מדויק מפנים ועם זאת, יש שיפור ניכר בטכנולוגיות זיהוי פנים, אך אם רוצים שזה יצליח צריך להגדיר מראש מה המטרה - משטרת ישראל, מעבר גבולות, או משהו אחר. מדינת ישראל צריכה לשקול שיקולים יותר רחבים משיקולי הדיוק של הטכנולוגיה".
דוח מבקר המדינה - היבטים בהסדרת השימוש במאגרים ביומטריים / דוח שנתי 70 ב
בחודשים מרץ עד ספטמבר 2019 בדק משרד מבקר המדינה היבטים הנוגעים להסדרת השימוש במאגרים ביומטריים - סמכויות היחידה להזדהות וליישומים ביומטריים שבמערך הסייבר הלאומי )היחידה או הממונה(, הפעלתם של מאגרים ביומטריים במגזר הממשלתי והפרטי והיעדר שימוש בתעודת הזהות החכמה. הביקורת נעשתה ביחידה, במשרד המשפטים - ברשות להגנת הפרטיות ובמחלקת ייעוץ וחקיקה, ברשות התקשוב הממשלתי - ביחידה להגנת הסייבר בממשלה )יחידת יה”ב( וביחידת ממשל זמין, ברשות האוכלוסין וההגירה, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, במשטרת ישראל, בשירות בתי הסוהר, בשירות התעסוקה הישראלי וברשות הארצית לתחבורה ציבורית (228 עמ)

תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
עידן יוסף
+ועדת החוקה אישרה הארכת הסגר וההקלות
16:08 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה ח"כ אשר קרא למארגני ההפגנות להימנע מהפגנות במוצ"ש הקרוב ואמר: "השבוע לא זמן להפגנות אלא להתכנס בבית; כדי שנוכל לחזור לעבודה. עם ישראל יקבל בשבוע הבא חבילת הקלות גדולה"
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+לפיד: יכולתי לנצל את הכעס על החרדים כדי לקבל 25 מנדטים
15:41 14/10/20  |  עידן יוסף
יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד: "יכולתי בארבעה ימים של עבודה תקשורתית מרוכזת, להיות עכשיו עם 25 מנדטים שמתוכם שישה הם על הכעס שיש בציבור הישראלי על החרדים. עשיתי החלטה לא לעשות את זה, כי זה לא נכון לחברה הישראלית כשמשתוללת מגיפה, כי בנקודה הזו בעצם אנחנו צריכים את הלכידות החברתית שתעזור לנו להילחם". הוא דיבר בכינוס ציונות ודמוקרטיה של ההסתדרות הציונית העולמית והמכון הישראלי לדמוקרטיה.

+טיק טוק: אנטישמיות מתועבת, ואין לה מקום אצלנו
15:35 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נציגי הרשת החברתית: 90% מהסרטונים המפרים את ערכי החברה הוסרו לפני שמישהו ראה אותם. תוכן-שנאה מנוטר טכנולוגית וע"י מומחי תוכן  ▪  יו"ר ועדת העלייה: על שאר הרשתות החברתיות להצטרף לפייסבוק בהודעתם להסיר תכנים אנטישמיים
(יוזמת הדיון, ח"כ מיכל קוטלר-וונש [צילום: מאור ציון])
+שס הצביעה נגד הצעת פינדרוס לוועדת חקירה לאלימות המשטרה
15:24 14/10/20  |  עידן יוסף
סיעת שס נעתרה ללחצי סיעות הליכוד וכחול לבן שהודיעו לנציגיה, כי הצבעה היום בעד ועדת חקירה בנושא אלימות המשטרה, כנגד עמדת הקואליציה, משמעותה שבירת כלים שתגרור השלכות חמורות, ותצביע נגד הצעתו של ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה הדורש חקירת נושא האלימות המשטרתית כנגד הציבור החרדי.

בהנחיית יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, תסתפק הסיעה בהצעה דחופה לסדר היום שאותה יגיש ח״כ אוריאל בוסו.

רק 12 חברי כנסת הצביעו בעד, ו-36 התנגדו.

בהודעת הסיעה נמסר: "סיעת שס רואה חשיבות רבה בשמירת המשמעת הקואליציונית שהיא העוגן המרכזי לשמירת כל הקדוש והיקר לעולם התורה ולמדינה היהודית, ולראיה שרק הבוקר כחול לבן הצביעו ביחד עם הקואליציה נגד חוק הנישואין האזרחיים של סיעת ישראל ביתנו. ועל כן, עם כל החשיבות לנושא האלימות, סיעת שס מגלה אחריות ולא תצטרף להצבעה זו בכדי לא לשבור את הכלים. כזכור, בפעם הקודמת שפעלו כנגד עמדת הקואליציה, כחול לבן הצביעו בעד חוק ההמרה הפוגעני".
+לחצי נתניהו כשלו: יהדות התורה תעלה את נושא ועדת החקירה להצבעה
14:55 14/10/20  |  עידן יוסף
יהדות התורה דוחה את לחצי ראש הממשלה נתניהו, ומעלה להצבעה את הצעת יו"ר הסיעה ח"כ יצחק פינדרוס להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את התנהלות המשטרה באכיפת תקנות הקורונה. "אנו קוראים לכל חברי הכנסת מכל הסיעות לתמוך בהצעה. מי שיתנגד או יימנע בהצבעה כמי שתומך בהכאת ילדים", מסרה.

מוקדם יותר קרא יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לפינדרוס שלא למשוך את הצעתו בשום פנים ואופן. "יידע הציבור מי מייצג אותו נאמנה ומי עסוק בחשבונות פוליטיים קטנים", אמר.


+רק ב-19% רשויות מקומיות מועסקים אתיופים

14:20 14/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רק 23 רשויות מקומיות מ-119 הרשויות שדיווחו עמדו ביעד הייצוג ליוצאי אתיופיה  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה דוד ביטן מקדם תיקון לחוק, שיחייב העסקה איכותית, ומותאמת למספר בני העדה המתגוררים ברשות
(אתיופים. מועסקים ברמות שכר נמוכות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+בנט: מרגיש מצוין וחוזר לעבוד
12:33 14/10/20  |  עידן יוסף
יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, כתב ברשת החברתית: צהריים טובים! עברתי אתמול טיפול בגב (בהרדמה, סליחה שלא הייתי זמין...). אני מרגיש מצויין. תודה גדולה לצוות הרפואי המסור של ביה״ח שיבא. בשעות הקרובות אצא הביתה. תודה על התמיכה - אתם מקור הכוח שלי! חוזר עכשיו לעבוד בשבילכם".
נפתלי בנט
+ועדת הכלכלה: הוקמו עוד שתי ועדות משנה
11:02 14/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לראשות ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בחברה הערבית נבחרה ח"כ חטיב יאסין ולראשות ועדת המשנה לדיור הציבורי נבחרה ח"כ מארק  ▪  ועדות המשנה הללו מצטרפות לארבע ועדות משנה שהוקמו בחודש שעבר
([צילום: מוליק גרוסמן, דוברות הכנסת])
+תוכנית חלופית לסגר הוצגה בוועדת הקורונה
03:58 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פרופ' חגי לוין וקבוצת רופאים הציגו בוועדת הקורונה תוכנית אסטרטגית ליציאה מהסגר. התוכנית מתמקדת בהגנה על אוכלוסיות בסיכון, פתיחה מותאמת של מערכת החינוך, שחרור מיידי של עסקים קטנים, פעילויות בסיכון נמוך ושקיפות בנתונים  ▪  יו"ר הוועדה: "לתת לרשויות המקומיות לנהל את המאבק"
(הד"ר חגי לוין [צילום: האוניברסיטה העברית])
+משרד החינוך טרם גיבש תוכנית לילדים חולים
03:19 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
האחריות על החינוך לילדים חולים אמורה לחזור למשרד החינוך ב-1 בדצמבר - אך המשרד טרם סיים לגבש מתווה הפעלה לתוכנית  ▪  ג'בארין: "מדאיגה מאוד העובדה שלכאורה משרד החינוך לא רואה 35% ממורי התוכנית כמתאימים להעסקה"
(ח"כ רם שפע [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+"להפעיל את קרן העושר הישראלית בינואר"
01:09 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ אליהו חסיד תמך בהשקעות כספי הקרן בארץ, אך ח"כ יואב סגלוביץ' התנגד וטען שראוי שהכספים יושקעו בחו"ל  ▪  חוקר הממ"מ: לקרן עדיף שהגז יהיה יקר. אולם בראייה כלל משקית, מוטב גז שיימכר במחיר נמוך שממנו ייהנו כל אזרחי ישראל
ח"כ יואב סגלוביץ [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
ח"כ אליהו חסיד [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאגר תיעוד ביומטרי על בסיס הפנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
לבקשת ועדת הקורונה בכנסת הוצגה (יום ג', 13.10.20) תוכנית חלופית לסגר, הכוללת שמירה קפדנית על ההנחיות אך פתיחה מותאמת של עסקים ומערכת החינוך. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, הזהירה כי "אסור שתהיה אנרכיה, יש חוק וחייבים לכבדו אך יותר ויותר אנשים ורשויות מודיעים בריש גלי כי יפרו את ההנחיות משום שאבדו את אמון במערכת. כדי להשיב את אמון הציבור - יש לדבר איתו בשקיפות, בגובה העיניים, ולתת לרשויות המקומיות לנהל את המאבק. לבצע אכיפה ישירה ויעילה, לא על אנשים שהולכים לבדם ברחוב - אלא על מוקדי התקהלות והדבקה. לצערנו, עד כה התרשמנו שאסטרטגיית משרד הבריאות מתייחסת רק לנתוני התחלואה והבדיקות, ולא להשפעות הכוללת של הנגיף- הנזקים הכלכלי, החברתי והנפשי".
14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות

14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל, ח"כ אבי דיכטר, מציע לתקן את החוק כך שתחולתו תהיה ב-1 בינואר 2021 ולא רק ביום שיצטברו בקרן מיליארד שקל, כפי שקובע החוק הנוכחי. עוד מציע דיכטר, שרשות המיסים תעביר את כספי המיסים מיד כאשר חברות הגז ישלמו מיסים לרשות המיסים, ולא להמתין ליום שבו שומות החברות יהיו סופיות, דבר שיכול לעכב את העברת הכספים בכמה שנים.
14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה החלה (יום ג', 13.10.20) להכין שתי הצעות חוק, האחת פרטית של חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר והשנייה ממשלתית, שנועדו להקים מאגר מספרי טלפון של צרכנים שיאסר להתקשר אליהם לבצע שיחות שיווק מרחוק - "אל תתקשרו אלי". היו"ר יעקב מרגי פתח את הישיבה ואמר כי מדובר בהצעה חשובה שבאה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות לעמוד בפני השיווק האגרסיבי, אך מצד שני גופים רבים חוששים מפגיעה כלכלית לא מידתית. הוא הבהיר כי הוועדה תקדם את ההצעה, אך באופן מאוזן "שלא ישפוך את התינוק עם המים", כלשונו.
14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
עדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה (יום ג', 13.10.20) העמדת 2.7 מיליארד שקל נוספים כערבות מדינה, לטובת המסלול הכללי ב'קרן הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בשל התפשטות נגיף הקורונה בישראל'. הסכום ימנף העמדת הלוואות במסלול זה, מצד הבנקים ויתר הגופים הממנים, בסכום נוסף, של עד 18 מיליארד שקל, לטובת העסקים.
13/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il