|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הוכרזו הזוכות באשכולות התחב"צ בבית שמש והשומרון

חברות "תנופה" ו"נתיב אקספרס" זכו במכרזים להפעלת התחבורה הציבורית בפרוזדור ירושלים ובית שמש "תנופה" תפעיל את אשכול השומרון במסגרת המכרז תגדל תדירות הקווים ביישובים אלה בעשרות אחוזים, יופעלו קווים חדשים ויתוגברו קווים קיימים לראשונה יופעלו באשכול קווי בית שמש אוטובוסים חשמליים
14/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
נתיב אקספרס. מהצפון לפרוזדור ירושלים [צילום: שמואל וולף]

תנופה תפעיל את אשכול השומרון
חברת תנופה זכתה במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית בשומרון. באשכול זה יופעלו 85 קווים עירוניים ואזוריים, 17 מהם קווים חדשים. הקווים יפעלו בין ישובי המועצה האזורית שומרון, קדומים, קרני שומרון, בית אריה-עופרים, אלפי מנשה, עמנואל, אלקנה, אורנית ואריאל. כמו-כן, יופעלו קווים בינם לבין ערי גוש-דן והשרון. הקווים יופעלו באמצעות יותר מ-230 אוטובוסים חדישים, לרבות אוטובוסים ממוגני ירי. במכרז על אשכול השומרון התמודדו שלוש חברות נוספות: חברת אפיקים שהפעילה את האשכול עד כה, חברת קווים וחברת אגד תעבורה.

תדירות הנסיעה בקווי השומרון תגדל ב-30%. כמו-כן יתווספו קווים חדשים שישפרו את הנגישות בין היישובים ליעדים מרכזיים בגוש-דן, וכן קישור ישיר לתחנות רכבת ולערים מרכזיות כמו פתח תקוה, בני ברק, כפר סבא ותל אביב.

כל האוטובוסים שיופעלו במכרז החדש יכללו הפרדה פיזית של תא הנהג, מסכים אלקטרוניים לעידכון מידע שוטף, רשת אלחוטית ושקעי USB. לאורך המסלולים יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים שיעדכנו את הציבור בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים.

מהפכת התחבורה הציבורית יוצאת לדרך. חברות תנופה ונתיב אקספרס זכו במכרזים להפעלת קווי התחבורה הציבורית בפרוזדור ירושלים ובית שמש. זאת, במסגרת תוכנית משרד התחבורה להגדיל בעשרות אחוזים את שירותי התחבורה הציבורית בפרוזדור ירושלים ובית שמש ולשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים.

מדובר במכרזים הגדולים ביותר שפורסמו עד כה בתחבורה הציבורית. המכרזים כוללים הפעלת עשרות קווים בין-עירוניים, אזוריים ועירוניים חדשים ותגבור משמעותי של מאות קווים קיימים בפרוזדור ירושלים ובית שמש. הקווים החדשים מתוכננים לענות בין השאר על הביקוש הצפוי לתחבורה ציבורית בישובים אלה, לאור התרחבותם המתוכננת.

בפרוזדור ירושלים, זכתה חברת תנופה, המורכבת מחברת התחבורה הספרדית יורנטה, מחברת מאיה טורס ומחברת מוני סיטון. באשכול זה יופעלו 30 קווים עירוניים ואזוריים בין קריית יערים, אבו גוש, הר הדר, ישובי מטה יהודה, בהם כסלון, רמת רזיאל, איתנים, גבעת יערים, צובה, בית מאיר, שורש, שואבה, עין רפא, עין נקובא, נווה אילן, יד שמונה, נטף, מעלה החמישה, קריית ענבים ובית זית.

במכרז על פרוזדור ירושלים התמודדו חמש חברות נוספות: חברת סופרבוס, המפעילה כיום את השירות באשכול, חברת נהור, חברת נתיב אקספרס, חברת אפיקים וקבוצה חדשה בשם הריבוע הכחול, בשיתוף איזי באס ופסגות.

במסגרת המכרז החדש תגדל תדירות הקווים בפרוזדור ירושלים ביותר מ-35%. מדובר בעיקר בגידול של קווים קיימים ותוספת קווים חדשים, שיופעלו באמצעות יותר מ-160 אוטובוסים חדישים. לאורך המסלולים יוצבו שלטי מידע דיגיטליים (Next Bus), שיעדכנו את הנוסעים בזמן אמת בזמני ההגעה של האוטובוסים.

בנוסף לכך, ישופר מערך השירות בקווים המחברים בין בית שמש לירושלים, תוך מתן דגש על שיפור מסלולים בתוך העיר בית שמש, הגדלת תדירות ויצירת קווים ליעדים חדשים בירושלים, כמו בתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק ואזור התעשיה תלפיות.

הקווים יופעלו בשתי פעימות. בעוד תשעה חודשים, תפעיל חברת תנופה את כל הקווים המופעלים כיום על-ידי חברת סופרבוס, בתוספת שיפורים נקודתיים, ובעוד כשנה תפעיל החברה גם את קווי השירות המופעלים כיום על-ידי חברת אגד, ושאר הקווים החדשים שבמכרז.

באשכול בית שמש זכתה חברת נתיב אקספרס. באשכול זה יופעלו 40 קווים עירוניים, אזוריים ובין-עירוניים. הקווים יופעלו בעיר בית שמש וממנה, למגוון רחב של יעדים ברחבי הארץ. זאת, באמצעות יותר מ-200 אוטובוסים חדישים מדגם יורו 6, בעלי רמת זיהום נמוכה ביותר. באשכול זה יופעלו לראשונה גם אוטובוסים חשמליים. במכרז על אשכול בית שמש, התמודדו ארבע חברות נוספות: חברת נהור, קבוצת תנופה, סופרבוס וקבוצה חדשה בשם הריבוע הכחול, בשיתוף איזי בס ופסגות.

במסגרת המכרז החדש תגדל תדירות הנסיעה בקווי בית שמש ב-25% ויתווספו קווים חדשים רבים. כמו-כן, ישופר הקשר בין שכונות חדשות העתידות להתאכלס, מוקדי פעילות מרכזיים, בהם תחנות רכבת, אזורי תעשיה ומרכזי קניות. בסופי שבוע, חגים ותקופת "בין הזמנים" יורחב השירות הבין-עירוני מהעיר ליעדים שונים שבאשכול. כמו-כן, יתוגבר השירות הבין-עירוני בין בית שמש לבני ברק, יפוצלו קווים ארוכים, ויפתחו קווים ליעדים חדשים.

הקווים באשכול זה יופעלו בשתי פעימות. בעוד תשעה חודשים, תפעיל חברת תנופה את כל הקווים המופעלים כיום, בתוספת שיפורים נקודתיים, ובעוד כשנה תפעיל החברה גם את קווי השירות החדשים במכרז.

תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
עידן יוסף
+רגב: לרכבת הקלה לא יקראו מטרו
00:01 15/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נבחר השם העברי לרכבת הקלה של גוש-דן - דנקל  ▪  בשלב הראשון תופעל ע"י נהגים יוצאי הרכבת הקלה בירושלים  ▪  בקרונות יהיו מעט מקומות ישיבה כדי לאפשר יותר תפוסה  ▪  שרת התחבורה: "לא נסבול עוד עיכובים בלו"ז"
מנכ"ל נת"ע חיים גליק והשרה מירי רגב [צילום: פייסבוק]
+הרכבת הקלה תוכל לדלג על תחנות
22:20 14/10/20  |  עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 14.10.20) הארכת ההגבלות בתחום התחבורה, שקובעות בעיקרן כי מספר הנוסעים בכלי תחבורה ציבורית לא יעלה על 50% מהקיבולת שלו, עד 12 בנובמבר 2020.

במסגרת ההארכה קיבלה הממשלה את דרישת הוועדה והוסיפה מנגנון לוויסות הקיבולת גם ברכבת הקלה בירושלים. המנגנון קובע, כי אם ביום מסוים יעלה מספר הנוסעים ברכבת הקלה על 50% מהקיבולת - ביום שלמחרת יבוצעו שינויים תפעולים בהם הגדלת מספר הנסיעות או ביטול עצירה בתחנות מסוימות.

עוד אושר להטיל על רכבת ישראל אחריות לוודא שהנוסעים שעולים לרכבת הזמינו כרטיס מראש, במסגרת ויסות מספר הנוסעים.

נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, הוסיף כי דרישות נוספות של הוועדה הוטמעו בתיקון - התאמת היקף הסמכויות של הסדרנים כל שיוכלו להעיר לנוסעים על כללי הבריאות והקיבולת בנסיעה, הטלת אחריות על רכבת ישראל לוודא שהנוסעים שעולים לרכבת הזמינו כרטיס מראש, במסגרת ויסות מספר הנוסעים וחיוב המפעילים לפרסם את התקנות וחובת עטיית מסיכה ושמירת מרחק גם במדבקות על כלי התחבורה הציבורי.

היו"ר יעקב מרגי התייחס להצעה של משרד התחבורה באשר לוויסות, ואמר כי הדבר יפגע בנוסעים. מ"מ מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי השיב כי במערכת פתוחה אין יכולת לבצע ויסות במהלך היום. מרגי דרש מהמשרד למצוא לכך פתרון בשבועיים הקרובים.

ח"כ תמר זנדברג התייחסה לצמצום במספר האוטובוסים ושאלה האם נשקלה האפשרות לגייס אוטובוסים מחברות ההסעים. ממלא-מקום מנהל רשות התחבורה הציבורית, רן שדמי, אמר כי נעשה שימוש בחברות ההסעים כבר מחודש יולי, וכי המשרד מגובה תקציבית עד סוף יולי וידון עם אגף התקציבים באוצר באשר להמשך.

עוד עלה נושא החובה להעסיק סדרנים לשמירה על התקנות. היו"ר מרגי וחברי הוועדה הביעו חשש מכך שהסדרנים, שאין להם סמכות אכיפה, ילבשו מדים של חברות התחבורה הציבורית והדבר יטעה את הציבור. נציג הלשכה המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, אמר כי מדובר בעיקר בסיטיפס והוסיף כי הפקחים יענדו תג פקח קורונה. הוא הוסיף כי מדובר בנטל כלכלי כבד על סיטיפס בתקופת הקורונה. היו"ר מרגי אמר בתגובה, כי כל הקורונה זה נטל כבד על הציבור ודרש למצוא לכך פתרון.
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+הרכבת הקלה מפסיקה את הקו בין שער שכם לתחנה המרכזית
20:18 14/10/20  |  עידן יוסף
עקב העבודות במקטע המסילה ליד שער שכם, הצפויות להימשך מספר ימים, תפעל הרכבת הקלה בימים הקרובים בין התחנות הר-הרצל והתחנה המרכזית ובין תחנת חיל האוויר לתחנת שער שכם. בשלב זה לא יתקיים שירות בין תחנת שער שכם לתחנה המרכזית.

משרד התחבורה פועל למתן מענה לציבור הנוסעים באמצעות אוטובוס קו 79 שייצא מהתחנות גבעת המבתר וגבעת התחמושת לתחנה המרכזית ובחזרה, ממחר (יום ה').
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הוכרזו הזוכות באשכולות התחב"צ בבית שמש והשומרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
בהתאם להחלטת משרד התחבורה, מיום ראשון ה-18.10.20, יורחבו שעות הפעילות וקווי הנסיעה. תנועת הרכבות, אשר הופסקה בשבועות האחרונים בשעה 20:00, תופעל משעה 05:00 (בקירוב) עד השעה 22:00 (בקירוב), בימים ראשון עד חמישי בלבד. לא תופעלנה רכבות בימי שישי ובמוצאי השבת.
12/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
לא צריך להיות גאון כלכלי על-מנת להבין שהשקעה בתשתיות בכלל, ותשתיות תחבורה בפרט, הינה מנוע צמיחה חיוני ובמיוחד בעת משבר כלכלי. הבריטים היו הראשונים להבין זאת עוד במאה ה-19, כשעשרות שנים בודדות לאחר המצאת הרכבת, רושתה אנגליה כולה ברשת מסילות ברזל ובד בבד, לקראת סוף אותה מאה וראשית המאה ה-20, הוקמה הרכבת התחתית המיתולוגית של מטרופולין לונדון, הישג טכנולוגי עצום לאותם הימים, שגם הייתה לו בהשפעה כלכלית מרחיקת לכת להפיכת לונדון לבירה הפיננסית העולמית של אותם הימים.
12/10/2020  |  עמית דובקין  |   יומני בלוגרים
מיום א' (18.10.20) ועד יום א' שלאחריו (25.10.20), תחנת באר שבע מרכז תהיה סגורה זמנית, זאת לטובת עבודות לשדרוג התחנה והוספת רציף חמישי.
11/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהערכת מצב שקיימה שרת התחבורה מירי רגב עם בכירי משרדה, הוחלט כי מיום ראשון הקרוב (11.10.20), תחזור התחבורה הציבורית לתדירות הרגילה בשעות הפעילות המוגבלות שאושרו לה.
08/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הכרמלית, הרכבל התחתי בחיפה, צפויה לחדש את פעילותה ביום ראשון הקרוב (11.10.20) וזאת לאחר יותר משבועיים מאז נסגרה. היא תסיים את פעילותה מדי יום בשעה 20:00.
08/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il