|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

משרד הביטחון רוכש לבקשת משרד הבריאות 8 מיליון ערכות בדיקה בלמעלה מ-100 מיליון ש"ח

14/10/2020  |   News1 News1   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

בהנחיית שר הביטחון, בני גנץ, משרד הביטחון ממשיך במבצע הרכש הלאומי עבור משרד הבריאות. בימים האחרונים הוציאה יחידת סגן ראש מנה"ר לרכש לוגיסטי רב-זרועי הזמנות לשורה של תעשיות ישראליות, לייצור ואספקה של כ-8 מיליון ערכות בדיקה. היקף הרכש נאמד בלמעלה מ-100 מיליון ש"ח.

תאריך:  14/10/2020   |   עודכן:  14/10/2020
עידן יוסף
+ח"כ ארבל: השוטרים פעלו בגבעת זאב ללא צו
00:13 15/10/20  |  איציק וולף
ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה לעו"ד קרן בן מנחם, ראש המחלקה לחקירות שוטרים, ודרש לפתוח בחקירת מח"ש נגד השוטרים שביצעו מעצר בחתונה בגבעת זאב בגין כניסה לבית פרטי ללא צו שופט ואלימות השוטרים בתוך בית מגורים ללא צו.

במכתב מציין ח״כ כי אין מחלוקת בדבר החשיבות של קיום הוראות הממשלה בנוגע למאבק בקורונה. אולם גם אכיפה צריכה להיעשות בשום שכל ובהתאם לדין. החוק קובע כללים ברורים אימתי רשאי שוטר להיכנס למקום פרטי ללא צו שופט. "מהסרטונים המצערים נדמה כי פעולת השוטרים מהווה הפרה חמורה של הוראות הדין, הן בעצם הכניסה לבית פרטי ללא צו והן בהתנהגות האלימה שלהם", טען.
+עו"ד בן גביר ייצג את בן המשפחה שערכה חתונה לא חוקית
23:44 14/10/20  |  איציק וולף
משפחת פולק שהחתונה הלא חוקית שערכה בגבעת זאב הסתיימה במעצר פנתה לעו"ד בן גביר וביקשה שייצג את הבן שנפצע ונעצר ואשר נמצא כרגע בבית החולים.
+השרה ינקלביץ': אסור שחתונה תסתיים כמו מעצר מחבלים בשכם
23:37 14/10/20  |  איציק וולף
השרה עומר ינקלביץ' טענה כי התמונות הקשות הערב מהחתונה בגבעת זאב הן פיגוע נורא ביחסי המשטרה והאזרחים. "את ההנחיות חייבים לאכוף ללא פשרות, אבל המשטרה חייבת ללמד את שוטריה להפעיל שיקול דעת ומינון הגיוני בהפעלת הכוח, כדי למנוע מראות נוראיים כאלו. אסור לקיים חתונה בניגוד להנחיות, אבל גם אסור שאירוע כזה יסתיים כמו מעצר מחבלים בשכם", אמרה.
+ח"כ קרעי: היתה הפרה, אך גם המשטרה כשלה באירוע החתונה
23:02 14/10/20  |  איציק וולף
ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי התמונות מן החתונה בגבעת זאב, מוכיחות שאמנם היתה הפרה בוטה ומסוכנת של ההגבלות, אך גם שהמשטרה כשלה באירוע שיצא משליטה, מאירוע חגיגי לשדה קרב, בכניסה לבית ללא צו, עם נשקים שלופים ואלימות קשה. "שמרו על ההנחיות משני הצדדים", אמר.
+השר אוחנה: אבדוק את פיזור החתונה באופן אישי ומעמיק
22:49 14/10/20  |  איציק וולף
השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, אמר כי צפה בכאב רב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות.

"הן קשות ומצערות לציבור, וקשות ומצערות למשטרה. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם", אמר.
+מ"מ המפכ"ל: במקום גינוי לעורכי החתונה משתלחים בשוטרים
22:40 14/10/20  |  איציק וולף
מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לתקיפת השוטרים בגבעת זאב במהלך פעילות אכיפה של תקנות הקורונה ואמר כי שוב מדובר בתקיפת שוטרים שמבצעים את תפקידם כלפי מי שמפר את החוק ברגל גסה.

"לצערי במקום שישמע גינוי חריף כלפי אלו המפרים את התקנות ופוגעים בשוטרים האוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפישם. אני מגבה ומחזק את ידיהם של השוטרים הפועלים למען שמירת שלום הציבור ובריאותו, ומגנה את כל מי שמנסה לפגוע בהם ובפעילותם לאכיפת החוק. אני שב וקורא לציבור כולו לגלות אחריות ולשמור על החוק״, אמר.
+הרכבת הקלה תוכל לדלג על תחנות
22:20 14/10/20  |  עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 14.10.20) הארכת ההגבלות בתחום התחבורה, שקובעות בעיקרן כי מספר הנוסעים בכלי תחבורה ציבורית לא יעלה על 50% מהקיבולת שלו, עד 12 בנובמבר 2020.

במסגרת ההארכה קיבלה הממשלה את דרישת הוועדה והוסיפה מנגנון לוויסות הקיבולת גם ברכבת הקלה בירושלים. המנגנון קובע, כי אם ביום מסוים יעלה מספר הנוסעים ברכבת הקלה על 50% מהקיבולת - ביום שלמחרת יבוצעו שינויים תפעולים בהם הגדלת מספר הנסיעות או ביטול עצירה בתחנות מסוימות.

עוד אושר להטיל על רכבת ישראל אחריות לוודא שהנוסעים שעולים לרכבת הזמינו כרטיס מראש, במסגרת ויסות מספר הנוסעים.

נציג הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, הוסיף כי דרישות נוספות של הוועדה הוטמעו בתיקון - התאמת היקף הסמכויות של הסדרנים כל שיוכלו להעיר לנוסעים על כללי הבריאות והקיבולת בנסיעה, הטלת אחריות על רכבת ישראל לוודא שהנוסעים שעולים לרכבת הזמינו כרטיס מראש, במסגרת ויסות מספר הנוסעים וחיוב המפעילים לפרסם את התקנות וחובת עטיית מסיכה ושמירת מרחק גם במדבקות על כלי התחבורה הציבורי.

היו"ר יעקב מרגי התייחס להצעה של משרד התחבורה באשר לוויסות, ואמר כי הדבר יפגע בנוסעים. מ"מ מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי השיב כי במערכת פתוחה אין יכולת לבצע ויסות במהלך היום. מרגי דרש מהמשרד למצוא לכך פתרון בשבועיים הקרובים.

ח"כ תמר זנדברג התייחסה לצמצום במספר האוטובוסים ושאלה האם נשקלה האפשרות לגייס אוטובוסים מחברות ההסעים. ממלא-מקום מנהל רשות התחבורה הציבורית, רן שדמי, אמר כי נעשה שימוש בחברות ההסעים כבר מחודש יולי, וכי המשרד מגובה תקציבית עד סוף יולי וידון עם אגף התקציבים באוצר באשר להמשך.

עוד עלה נושא החובה להעסיק סדרנים לשמירה על התקנות. היו"ר מרגי וחברי הוועדה הביעו חשש מכך שהסדרנים, שאין להם סמכות אכיפה, ילבשו מדים של חברות התחבורה הציבורית והדבר יטעה את הציבור. נציג הלשכה המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד עופר לוי, אמר כי מדובר בעיקר בסיטיפס והוסיף כי הפקחים יענדו תג פקח קורונה. הוא הוסיף כי מדובר בנטל כלכלי כבד על סיטיפס בתקופת הקורונה. היו"ר מרגי אמר בתגובה, כי כל הקורונה זה נטל כבד על הציבור ודרש למצוא לכך פתרון.
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+מעצר אלים בחתונה חרדית בגבעת זאב
22:14 14/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המשטרה פרסמה תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים שניסו לאכוף את תקנות הקורונה בחתונה חרדית לא חוקית שהתקיימה בגבעת זאב  ▪  "פרטים מעוותים מופצים ברשתות חברתיות"  ▪  פרויקטור הקורונה: לא ניתן לקיים חתונה בלי לסכן את הציבור  ▪  שר הפנים דרעי: צר לי שגמזו תמך בפעולה האלימה בחתונה
[צילום: משטרת ישראל]
החתונה נמשכה אחרי שהשוטרים עזבו
גמזו. אי אפשר לקיים חתונה בלי לסכן את הציבור
+"כל מי שרוצה - יטוס לאן שירצה"
18:08 14/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נמל התעופה בן-גוריון ישוב לפעול באופן סדיר החל ממחר בחצות  ▪  מדינת ישראל תשוב למדיניות הבידוד שלפיה נכנסים לישראל ממדינות ירוקות לא יידרשו לבידוד ביתי ומי שנכנס ממדינה 'אדומה' יידרש להיכנס לבידוד
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+חוזרים לדיוטי: נתב"ג ייפתח מחר בחצות
16:35 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה מאשרת את התקנות להגבלת הטיסות שביקשה הממשלה  ▪  נציגת משרד הבריאות: "הוחלט שלא להאריך את ההגבלות על יציאה לשדה התעופה"  ▪  בעקבות לחץ של הוועדה – מתחמי המזון בנתב"ג ייפתחו
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+הרשות להגנת הפרטיות: כלי השב"כ נכשלו בקורונה
16:28 14/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענת שהכלי אינו מונע את העלייה בתחלואה, מטיל מגבלות תנועה דרסטיות ובלתי מוצדקות ופוגע בכלכלה ובאמון הציבור  ▪  מתנגדת לחובת התקנת "המגן" כתנאי לכניסה למקומות ציבוריים
(63% מההשגות התקבלו)
+בכיר ברשת אייס שיחד תמורת פטור מבידוד
16:21 14/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה: יבגני ראזניק הורה למנהל הסניף בבית שאן לשלם 750 שקל לעובד במוקד הקורונה של משרד הבריאות, כדי לפטור מבידוד את עובדי הסניף לאחר שהמנהל חלה  ▪  ראזניק שוחח עם בכירים ברשת כאשר הסכים לשלם את השוחד, אך הם לא ידעו על התשלום בפועל
150 שקל לאיש [צילום אילוסטרציה]
שוחד תמורת פטורים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+ועדת החוקה אישרה הארכת הסגר וההקלות
16:08 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה ח"כ אשר קרא למארגני ההפגנות להימנע מהפגנות במוצ"ש הקרוב ואמר: "השבוע לא זמן להפגנות אלא להתכנס בבית; כדי שנוכל לחזור לעבודה. עם ישראל יקבל בשבוע הבא חבילת הקלות גדולה"
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+בדיקות קורונה לסטודנטים בקמפוסים של האוניברסיטה העברית
15:36 14/10/20  |  עידן יוסף
הנהלת האוניברסיטה העברית והפקולטה לרפואה יחד עם המרכז הרפואי הדסה עין-כרם החליטו על הקמת תחנות ייעודיות לביצוע בדיקות קורונה מהשבוע הבא - מועד פתיחת שנת הלימודים האקדמית. התחנות מוקמות בימים אלה במטרה לתת מענה נרחב ככל הניתן לחשש בקרב הסטודנטים מפני הידבקות בנגיף הקורונה ובמטרה לשמור את מרחבי האוניברסיטה נקיים ממגפת הקורונה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משרד הביטחון רוכש לבקשת משרד הבריאות 8 מיליון ערכות בדיקה בלמעלה מ-100 מיליון ש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
נמל התעופה בן-גוריון ייפתח מחר בחצות (אור ליום ו'). ועדת הכלכלה אישרה הארכת תקנות ההגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות, במסגרתן הוארכו ההגבלות הכלליות שהוטלו על הענף בתקופת הקורונה, בהן החובה לבצע מדידת חום לפני הכניסה לשדה התעופה והאיסור לעלות למטוס ללא מסיכה, עד 11 בנובמבר 2020. האישור התאפשר לאחר שנציגת משרד הבריאות, טל פוקס, הודיעה על ביטול איסור הטיסות החל ממחר ונציג משרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, הודיע על הסכמה לפתיחת מתחם המזון בנתב"ג.
14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
כלי האיכון של השב"כ נכשל במאבק בקורונה והנזקים ממנו גדולים בהרבה מן התועלת. כך טוענת הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, בחוות דעת שהגישה (12.10.20) לקראת הדיון בקבינט הקורונה על המשך השימוש באמצעים אלו. החוק מחייב את הרשות למסור לשרים חוות דעת תקופתית בנושא.
14/10/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראיד אל-פיניש, שהועסק במוקד הקורונה של משרד הבריאות, מואשם בקבלת שוחד תמורת שחרור מבידוד. המדינה טוענת, כי הוא קיבל בשני מקרים סכום כולל של 850 שקל תמורת שחרור מחובת הבידוד של מי שהיו במגע עם חולי קורונה מאומתים. כתב האישום נגדו הוגש (יום ד', 14.10.20) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.
14/10/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ד', 14.10.20) את הארכת התקנות הנוכחיות של הסגר (כולל סגירת מקומות העבודה) עד ליום ראשון 18.10.20 בחצות. 9 ח"כים תמכו בתקנות ו-6 התנגדו. התקנות לרבות ההקלות, ייכנסו לתוקף מיידי עם פרסומן ברשומות בשעות הקרובות.
14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתי המשפט יפעלו כרגיל החל מן השבוע הבא (18.10.20), למרות מגבלות הסגר שימשיכו לשרור. כך הודיע (יום ד', 14.10.20) מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל. עם זאת, ניתן יהיה לבקש לדחות דיונים "מטעמים הקשורים במגבלות שהוטלו בהתאם להחלטת הממשלה" ובתי המשפט יחליטו בהתאם לנסיבות. ההחלטה עשויה להשתנות בהתאם לנסיבות הקורונה.
14/10/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il