|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

הלום קרב ונזקק לפסיכולוג? רק ל-3 שנים

ועדת החוץ והביטחון קוראת למשרד הביטחון להציג לה תוך 45 יום את עמדתו לגבי יישום מסקנות ועדת בן ראובן לעניין זכויות נכי צה"ל יו"ר ארגון נכי צה"ל: "נכה שזקוק לראות רופא - שימתין חצי שנה. החלפת רכב רפואי הפכה למבצע לוגיסטי מטורף"
15/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
"אגף השיקום קרס" [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ד', 14.10.20), דיון מהיר בנושא "משבר ביחסי נכי צה"ל עם משרד הביטחון", על-פי הצעתו של ח"כ עוזי דיין. דיין: "אנחנו לא במצב של עוז לתמורה בטרם פורענות, אלא אנחנו באמצע ותוך כדי הפורענות, וצריך לראות איך יוצאים מזה. המשבר גם בצד הטיפולי-מקצועי וגם בצד החברתי. אנו רוצה שהדיון יציג גם את חומרתו של המצב וגם להגיע להצעות לאופן הטיפול. האחריות ברורה כאן, וגם העובדות בסך-הכל. אני מאחל לעצמנו שנהיה ראויים לאנשים שנושאים בגופם את מחיר הביטחון של ישראל".

עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל: "לצערי, בשנים האחרונות, היחסים בין המדינה ובין נכי צה"ל עברו שינוי דרמטי. מיקירי המערכת הפכנו לעול כלכלי. הלך הרוח שכל כולו היה כיצד להטיב עם פצועי צה"ל, השתנה להלך רוח שרואה את הכל דרך החור של הגרוש. בריאותו של הנכה ורווחתו הפכו לאחרונות בסדר העדיפות של מדינת ישראל. אומר את זה בכאב רב ובאחריות מלאה: מדינת ישראל ממררת כיום את החיים לנכי צה"ל. אגף השיקום של משרד הביטחון, הזרוע המבצעת והאחראית על שיקום נכי צה"ל, קרס!".

"זה מתחיל בשער הכניסה, בוועדות הרפואיות. נכה צה"ל חדש, שרק יצא משיקום ארוך, נחשב לגנב ורמאי עד שלא יוכח אחרת. אחרי שהפצוע עבר את המכשול הראשון שהוצב בפניו, הוא צריך להמתין חודשים לרופא, כי פשוט אין מספיק רופאים בנמצא. פעולה שהייתה פעם פשוטה - כמו הזמנת תרופות, טיפולי פיזיותרפיה, ציוד רפואי - הפכה לסיוט. נכה שזקוק לראות רופא - שימתין חצי שנה. החלפת רכב רפואי הפכה למבצע לוגיסטי מטורף. אתה הלום קרב ונזקק לפסיכולוג? רק למשך שלוש שנים. אחרי זה תסתדר".

אין יותר 'האדם שבטנק ינצח', יש את הטנק. האדם פחות חשוב. אנחנו, פצועי צבא ההגנה לישראל הפכנו לגיבורי האתמול. כיום אנחנו עול כבד על צוואר ביטחון האומה. אני קורא לשר הביטחון גנץ ולשר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון להיכנס מיד בעובי הקורה ולהביא למהפכה הדרושה באגף השיקום״.

סמנכ"ל וראש אגף שיקום נכים במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') חזי משיטה: "סל הזכויות וההטבות שמדינת ישראל מעניקה לנכי צה"ל הינו חסר תקדים בכל קנה מידה. אין מקום בארץ או בעולם שמעניק לפצועים, וזה מוצדק במדינה שלנו, את מה שמדינת ישראל מעניקה לנכי צה"ל. 4 מיליארד ש"ח זה תקציב משרד הביטחון לנכים בלבד. ולא, אין בעיה של כסף. אם ראש אגף שיקום יחשוב שצריך תקציב נוסף, התקציב יגיע ולא משנה אם זה על חשבון טנק או מטוס.

"אני חושב שבשנים האחרונות בצענו קפיצת מדרגה משמעותית בטיפול בנכי צה"ל ואנחנו פועלים להשתפר כל העת. בעיקר בימים אלה, אנחנו משלבים ידיים עם ארגון נכי צה"ל. אנחנו היינו הראשונים בחודש מארס לקחת את הקורונה כמסדרון נפרד, להכניס לתוכו את נכי צה"ל ולא לפגוע בהם. הארכנו נכות זמנית, הארכנו תשלומים ותגמולים, הארכנו אובדן כושר עבודה. יצרנו קפסולה לנכי צה"ל בזמן הקורונה. אין לזה אח ורע בשום מקום".


משיטה התבקש להתייחס ליישום דוח הוועדה שהוביל חבר הכנסת לשעבר ואלוף (מיל') איל בן ראובן, אשר הגישה את מסקנותיה לפני כחודשיים, ואמר כי הוועדה הוקמה ע" מנכ"ל משרד הביטחון הקודם, ומונחת עכשיו על שולחנו של מנכ"ל משרד הביטחון הנוכחי, אשר ידון בה בפתיחות, ויקבע סדר עדיפות לגבי היישום.

משיטה גם התבקש להתייחס לאפשרות ביטול מבחן ההכנסה לנכי צה"ל והקפאת זכויותיהם בהחלטת ממשלה, ואמר לגבי ביטול מבחן ההכנסה כי זהו המצב החוקי, ולגבי שאר הזכויות מדובר בהחלטת ממשלה, ולכן הדברים הם לפתחם של הממשלה והכנסת.


לסיכום הדיון ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ האוזר, לאשר החלטת ועדה רשמית. החלטה זו אושרה פה אחד וזו לשונה:

"הוועדה דנה בעניין המשבר ביחסי נכי צה"ל עם משרד הביטחון בראיית תפיסת היסוד של החברה הישראלית, הרואה חובה מוסרית ולאומית לדאוג ולשקם מי שהקריב גופו ונפשו להגנת המדינה ושלום אזרחיה".

"הוועדה שמעה בקשב את עמדת ארגון נכי צה"ל באשר לצורך ברפורמה בכל הקשור לטיפול ושיקום נכי צה"ל".

"הוועדה עומדת על הפערים בין עמדת הארגון היציג לבין עמדת משרד הביטחון".

"הוועדה קוראת למשרד הביטחון לבחון בחינה כוללת את מערך היחסים בין המשרד לבין נכי צה"ל, בלב פתוח ונפש חפצה, וזאת לרבות: מבחן ההכנסה לנכי צה"ל, פעילות המערך הרפואי לנכי צה"ל, בחינת תורת השיקום ועדכונה, תקנות העסקת נכי צה"ל, מערך הטיפול בהלומי קרב ופדויי שבי, ומעמד בתי הלוחם".

"הוועדה קוראת למשרד הביטחון להשלים את בחינת המלצות ועדת בן ראובן ולהציג בפני הוועדה את עמדת המשרד תוך 45 ימים".

"הוועדה תמשיך לפעול כדי לוודא שיקום האמון, יישור ההדורים ופעולה משותפת לטובתם ורווחתם של נכי צה"ל".

[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
תאריך:  15/10/2020   |   עודכן:  15/10/2020
עידן יוסף
+אסור לבג"ץ לדון בהרכב הממשלה
14:42 15/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענים שמאחר שממשלת האחדות אושרה על בסיס שינויים בחוק יסוד הממשלה, הרי שמדובר בעבודת הכנסת בתפקידה כרשות מכוננת - ובית המשפט אינו יכול להתערב
(שלוש עתירות נגד ממשלת האחדות [צילום: יניב נדב, דוברות הכנסת])
+הממשלה: אין הסכמה להקפאת בנייה בתמורה לנורמליזציה
10:29 15/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומרת במענה לשאילתה של ח"כ ארבל כי נושא הבנייה ביהודה ושומרון או הקמת מדינת פלשתינית אינם מוזכרים ב"הסכמי אברהם", וכי האפשרות המופיעה בתוכנית טראמפ להקמת מדינה עם ריבונות מוגבלת מותנה בתנאים רבים
(טקס החתימה על הסכם הנורמליזציה בבית הלבן [צילום: אלכס ברנדון/AP])
+מרגי: תעריף נמוך למים - מתחילת המשבר
23:23 14/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה קורא לרשות המים להחיל את הגדלת מכסת המים בתעריף הנמוך כבר מתחילת משבר הקורונה - ולא מתחילת ספטמבר כפי שנקבע בחוק לצמצום תאגידי המים  ▪  יוזם הדיון, ח"כ קרעי: אפשר לממן את העלאת מכסת המים בתעריף הנמוך בהתייעלות וצמצום מספר התאגידים - ולא בהעלאת התעריף הגבוהה  ▪  אלקין: לדעתי אין צורך בהעלאת התעריף הגבוה - אך אני יכול רק להמליץ
([צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלום קרב ונזקק לפסיכולוג? רק ל-3 שנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכלכלה קיימה (יום ג', 13.10.20) ישיבת מעקב אחר יישום החוק לצמצום מספר תאגידי המים, אותו אישרה הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת הפנים לפני כשנתיים. היו"ר יעקב מרגי אמר כי צריך ליישם את החוק אך לשים לב שהוא לא מייצר עוולות.
14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ד', 14.10.20) את הארכת התקנות הנוכחיות של הסגר (כולל סגירת מקומות העבודה) עד ליום ראשון 18.10.20 בחצות. 9 ח"כים תמכו בתקנות ו-6 התנגדו. התקנות לרבות ההקלות, ייכנסו לתוקף מיידי עם פרסומן ברשומות בשעות הקרובות.
14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
נמשך המאבק בישראל נגד האנטישמיות ברשתות החברתיות, והיום (ד', 14.10.20) הודיעה חברת טיק טוק, בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת - כי תאבק בתכנים אנטישמיים המופצים אצלה. זהו דיון רביעי בנושא בשלושת החודשים האחרונים, ויו"ר הוועדה, דוד ביטן, הדגיש כי "תופעת האנטישמיות ברשתות החברתיות גברה מאוד בתקופה האחרונה מאז פרוץ משבר הקורונה, ובדיונים הקודמים נחשף כי משרדי הממשלה עוסקים בניטור התופעה, אך לא מגישים תלונות ומבצעים מעקב אחר הציוצים האנטישמיים. בדיון הקודם - הוחלט על הקמת צוות בינמשרדי בשיתוף הרשתות החברתיות שיחליטו יחד כיצד למזער את התופעה ולהיאבק בה יחד ולהסיר את המסרים האנטישמיים מהרשתות".
14/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
וועדת העלייה והקליטה קיימה (יום ד', 14.10.20) ישיבה נוספת בעניין הייצוג של יוצאי אתיופיה ברשויות המקומיות. כידוע, החוק מחייב ייצוג הולם של בני הקהילה בשירות הציבורי כמספרם היחסי באוכלוסייה. בוועדה, המבצעת מעקב אחר יישום החוק, התברר במהלך השנים כי בצד משרדים ורשויות שכבר יישמו את החוק, חלקם מתרשלים - וברבים מהם מועסקים יוצאי אתיופיה ברמות שכר נמוכות ובדירוג נמוך.
14/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה (יום ד', 14.10.20) הקמתן של שתי ועדות משנה נוספות: ועדת משנה לקידום ופיתוח התחבורה הציבורית בחברה הערבית, בראשות ח"כ אימאן חטיב יאסין, וועדת משנה לדיור הציבורי בראשות ח"כ אסנת מארק. ועדות המשנה הללו מצטרפות לארבע ועדות משנה נוספות, שהוקמו בחודש שעבר.
14/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il