בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
ההכשרה אינה מספקת, קיים מחסור בנהגים, קיימת בעיה בעמידה בכללי שעות הנהיגה והמנוחה, מכשור מתקדם לא הותקן במשאיות, לא הוסדר הפיקוח על הובלת חומרים מסוכנים
אין מידע על הליכים פליליים [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
דוח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מצביע (יום ב', 19.10.20) על כשלים רבים בתחום הרכב הכבד - מה שמסביר חלקית את תאונות הדרכים הקשות בהן מעורבים כלי רכב כאלו ובראשם משאיות.
בביקורת נמצאו ליקויים בהכשרה של נהגי רכב כבד, הן העיונית והן המעשית: נהגים רבים הוכשרו במסגרת תוכנית לימודים לא עדכנית; חוסרים בחומרי לימוד; ההנחיות באשר לנושאים שאמורים להילמד אינן מספקות; אין מגרשי הדרכה; חוסרים בהכשרה בנושא הובלת מטענים; ליקויים בנוגע להכשרה ולתנאי סף של מדריכים בקורסים העיוניים, מורי נהיגה ובוחני נהיגה, וכן נמצאו ליקויים בפיקוח על בתי הספר לנהיגה.
לא ננקטו הפעולות הדרושות להתמודדות עם המחסור הקיים בנהגי רכב כבד, באמצעות שיפור תהליכי איתור וגיוס של מועמדים, ייעול תהליך רישוי נהגים ושיפור תנאי עבודתם. חלק משיטות העבודה בתהליך רישוי נהגים מיושנות ואינן נותנות מענה הולם לצרכים כיום. התקנות המאפשרות להתלות או לשלול רשיון נהיגה מופעלות באופן חלקי בלבד, בשל חוסר מידע על הליכים פליליים נגד נהגים ועל מצב בריאותם.
אנגלמן אומר כי קיימת בעיה בעמידה בכללי שעות נהיגה ומנוחה, בין היתר בשל מחסור בנהגים ומחסור במקומות מנוחה וריענון. טרם הוסדר השימוש בטכוגרף דיגיטלי, אשר צפוי להביא לשיפור בפיקוח ובאכיפה בעמידת הנהגים בכללים אלו ובמגבלות על מהירות הנסיעה, וזאת למרות החלטת ממשלה משנת 2005 שחייבה את הסדרת התקנתו של הטכוגרף בכלי רכב כבדים.
חלה הפחתה מתמשכת במספר הבדיקות שמבצעות ניידות הבטיחות של משרד התחבורה. מספר הניידות ומספר העובדים בהן פחת, ולרשותם עומדים שני מכשירי שקילה ישנים בלבד. פעילות הניידות מבוצעת ללא תוכנית עבודה מגובשת, ברובה באופן ידני, ומערכות המחשוב מיושנות ואינן נותנות מענה מספק לצרכים. טרם הוקם מאגר מידע הכולל נתונים מלאים ומהימנים בדבר פסילות רישיון שהטילו הגורמים השונים. הדבר פוגע ביכולת של המשטרה לבצע אכיפה אפקטיבית נגד נהגים שנוהגים בעת שרישיונם נשלל.
טרם הוסדרו הכללים בדבר מתכונת העסקתם של קציני בטיחות בתעבורה בחברות השונות. קיים מחסור בקציני בטיחות, ואין דרישה שקצין הבטיחות יהיה בעל ניסיון מעשי בנהיגה בכלי רכב מהסוג שהוא אחראי לו. משרד התחבורה אינו מקיים השתלמויות תקופתיות מסודרות לקציני הבטיחות, והפיקוח שלו על פעילות קציני הבטיחות אינו מספק, בין היתר בגלל מחסור בכוח אדם ובכלים מחשוביים. עוד מצביע אנגלמן על חוסרים רבים בנוגע להסדרת ענף ההובלה ושינוע חומרים מסוכנים, הכשרת בעלי תפקידים בענף ופיקוח ואכיפה בתחום, בין היתר בשל מחסור חמור במשאבים - הן כוח אדם והן מערכות מחשוב וכלי רכב.
רווחים בלתי מחולקים ב-618 מיליארד שקל נשארו בחברות לאחר תום הטבת המס לחלוקתם; המדינה יכולה לקבל סכומי עתק כמיסים אם יחולקו בשיעור מס נמוך ▪ 97% מהדיבידנדים במס המופחת חולקו לשני העשירונים העליונים ▪ 5.2 מיליארד שקל חולקו לחברות שבין בעליהן מצויים המייצגים מול רשות המיסים
עדיין מוטלות על נהגים משימות רבות שאינן קשורות ישירות לנהיגה, כגון הפעלת מערכות טכנולוגיות, אחריות לביטחון הנוסעים באוטובוס ואחריות למניעת הטרדות מיניות ▪ הרשות הארצית לתח"צ לא קידמה את ההמלצה לתמרץ העסקה של נהגים ותיקים במכרזים שפרסמה בשנים האחרונות ([צילום: פלאש 90])
מאז 2014 לא הוכנה תוכנית-אב, חסרים 200 נהגי אוטובוסים, שכונות ורחובות מתוכננים ללא תשתית מתאימה, ההשקעה לתושב נמוכה משמעותית מאשר בתל אביב ובחיפה (עוד מפעילים - בלי נהגים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מהלך חריג אפשר לפנחס עידן להתמודד ברשימת הליכוד במקביל להיותו יו"ר ועד רש"ת ▪ עיכובים ארוכים בתוכנית העבודה של מכון התקנים ובעידכון תקנון מד"א (נציגי הציבור לא מגיעים)
צריכת החשמל ירדה השנה ב-7.5% בלבד ביחס לתחזית - לעומת יעד של 20% ▪ התחבורה הפרטית זינקה ב-15% בשנים 2018-2015, בעוד התחבורה הציבורית עלתה רק ב-2% (נזקי עתק מגזי חממה [צילום: גיל יערי, פלאש 90])
שני שלישים מהן - רשויות קטנות ▪ התנכלויות לגזברים ברשויות מקומיות, בעיקר במגזר הלא-יהודי ▪ גזברים ויועצים משפטיים מכהנים בתפקידיהם שנים ארוכות, לעיתים 25 שנה ומעלה (לא הגיב על אי-מינוי מבקרים)
הסיבה: ריבוי מידע והעדר אחידות בפוליסות ▪ רשות שוק ההון לא טיפלה בכשל הבא לידי ביטוי בשיעור ההחזר הנמוך בפוליסות הפרט ובחשש לניגוד עניינים של סוכני הביטוח (מה מיטיב ומה מיותר [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90])
יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, קיבל בלשכתו בכנסת מידי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, את דוח ביקורת המדינה השנתי (71 א'). הדוח מוקדש בעיקרו לנושאים בתחומי הכלכלה והתשתיות, בדגש על נושאים חברתיים-כלכליים, בהם סיוע המדינה לניצולי שואה, תחבורה ציבורית ומשקי האנרגיה והמים.
אופניים חשמליים אינם "רכב מנועי" לעניין פיצוי על תאונת דרכים על-פי החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד) - קובע לראשונה (יום ב', 12.10.20) בית המשפט העליון. פסק הדין ניתן ברוב דעותיהם של השופטים יצחק עמית ודוד מינץ, מול דעת המיעוט של השופטת דפנה ברק-ארז. כפי שאומר עמית, "לסיווגם של אופניים חשמליים כרכב מנועי משמעויות משפטיות וכלכליות רבות, ולסוגיה זו השלכה על שוק הביטוח והתחבורה בישראל".
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום הבטיחות בדרכים שע"י ועדת הכלכלה התכנסה (יום ד', 23.9.20) לישיבתה הראשונה שהוקדשה לנתוני הפגיעה של רוכבי אופנועים בתאונות דרכים, שזינקו מאז תחילת השנה ב-40% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. במשך כל אורכו של הדיון הוצגו לחברי הכנסת ולמוזמנים, על שולחן הוועדה, 52 קסדות שנאספו מרוכבי אופנועים, רובן קסדות שכבר הצילו חיים של רוכבים בתאונה ומאז הן לא בשימוש. הדבר נועד להמחיש, מעבר לכל אמירה, את גודל המחיר בחיי אדם המשולם בדרכים.
לנסיעה המפחידה הזו לא הכינו את עצמם נוסעי קו 95, שנסע מאריאל לפתח תקוה. "במהלך הנסיעה הבחנתי בנהיגה מוזרה של הנהג - ירידה לשוליים בזמן הנסיעה, נסיעה על שני נתיבים, מהירות מוגברת, עצירות פתאומיות", תיאר אנטון קונובלוב, אחד הנוסעים את שאירע.
ב-95% מבתי הספר החרדיים נמצאו ליקויי בטיחות הקשורים בהיבטי בטיחות בדרכים. ב-83% מבתי הספר נמצאו ליקויים נקודתיים וב-12% מבתי הספר נמצאו ליקויי תשתית בגינם נדרש טיפול מקיף כמיזם תשתיתי. כך עולה מסקר שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
נהג שלחובתו 76 הרשעות תעבורה מאז קיבל את רשיונו בשנת 1992 - דהיינו, הרשעה בכל 4.5 חודשים בממוצע - המשיך לנהוג באין מפריע. רק לאחר שנתפס ארבע פעמים באותו יום כאשר הוא מדבר בטלפון ללא דיבורית, נשלל רשיונו - אך לחודשיים בלבד ולא עד תום ההליכים, כפי שביקשה המדינה. מקרה זה מעורר סימני שאלה עגומים בנוגע לאכיפת דיני התעבורה בידי המשטרה ובתי המשפט, ואת התהייה האם הרשויות "מחכות" שנהג מסוג זה יקפח חיי אדם בטרם יורידו אותו מן הכביש.
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...