ועדת הכלכלה דנה באישור התקנות המבטלות את החובה של רשות שדות התעופה לאכוף את האיסור להגיע לנתב"ג ומתחה ביקורת קשה על התנהלות הממשלה שפרסמה ברשומות תקנות שונות מזה שהועברו לוועדה ביום רביעי לאחר חצות. "בגלל רצון לדקדק בדיוק של חצי שעה פגעתם באושיות מערכת היחסים בין הרשות המחוקקת למבצעת", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ
יעקב מרגי.
נציגת הייעוץ המשפטי של הוועדה, עו"ד נעמה דניאל, הסבירה כי התיקון שהוועדה דנה בו עוסק בביטול הסמכות של רשות שדות התעופה לתשאל את הנכנסים לנתב"ג, שאושרה בתקופת הסגר.
עו"ד דניאל הוסיפה כי נוסח התקנה הועבר לוועדה ב-15 לחודש בשעה 00:30 - והמשמעות היא שהתקנה הייתה צריכה להיכנס לתוקף 24 שעות לאחר מכן. עם זאת, כדי שהתקנה תיכנס לתוקף בחצות פרסמה הממשלה ברשומות נוסח אחר. "לטעמנו מדובר בתקלה שאסור שתקרה במערכת היחסים בין הכנסת לממשלה. לא יכול להיות שהממשלה תעביר לוועדה משהו אחר ותפרסם ברשומות משהו אחר", אמרה.
היו"ר מרגי כינה את האירוע כ"תאונה חמורה". "אני לא מעז לחשוב שמישהו ישנה את לשון החוק שלא כפי שהכנסת אישרה וזו המשמעות של מה שקרה. יש דברים שאי אפשר לעשות. אני לא יודע תחת מי נפל האירוע הזה, אבל נאמר לי שזה לא שגגה", אמר.
היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, אמרה כי המגבלות להגעה לנתב"ג הוסרו ב-15 בחודש בחצות, ואי אפשר היה שרשות שדות התעופה תמשיך לבדוק. הבעיה היא שהנוסח הועבר לכנסת בחצות וחצי, ולכן צריך היה להיכנס לתוקף בחצות וחצי למחרת ונוצרה חצי שעה של חוסר חוקיות מסוים". נציגת משרד המשפטים, עו"ד דורין ארטשיק, הודתה כי "הייתה פה תקלה שעדיף שלא תתרחש".
היו"ר מרגי שב ומתח ביקורת על החלטת הממשלה לפרסם נוסח אחר ואמר כי גם ככה אנחנו חווים משבר אמון בכל הגזרות ואנחנו לא רוצים לשבור את האמון. "אני מצפה לקבל הסברים בכתב ואדרוש זאת גם מיו"ר הכנסת. עדיף היה להישאר עם חצי שעה של חוסר דיוק ולתת לרש"ת הוראה לא לתשאל - מאשר לפגוע באמון בין הממשלה לכנסת", אמר.