|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

אדירי: קושי בעמידה ביעדי אנרגיה מתחדשת

מנכ"ל משרד האנרגיה בוועדת הכלכלה: היעד ל-2030 הוא לייצר 30% מהחשמל מאנרגיה מתחדשת - הבעיה: אנשים רוצים אנרגיה מתחדשת אבל לא ליד הבית שלהם היו"ר מרגי: דורש תוכניות רב-שנתיות עד 2050 ועיגון היעד ל-2030 בהחלטת ממשלה מחייבת
19/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]

אדירי. להיפטר מהפחם [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

תמר זנדברג, מתן כהנא

בועז טופורובסקי, קרן ברק, אימאן יאסין ח'טיב

ועדת הכלכלה קיבלה (יום ב', 19.10.20) את סקירתו של מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, על אודות ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, כמתחייב בחוק. היו"ר מרגי פתח את הישיבה ואמר כי העולם כולו עובר לשימוש באנרגיה מתחדשת, ובכוונת הוועדה לברר האם הנעשה בישראל עומד בציפיות והאם ישנם חסמים שיש להסיר. לדבריו, שר האנרגיה, ח"כ יובל שטייניץ, הצליח להקדים את העמידה בייעד, אך ללא תוכנית רב שנתית לעשור הקרוב, שתתווה מדיניות ודרכי פעולה, לא ניגמל משימוש בדלק מזהם.

נציג מרכז המחקר והמידע של הכנסת, מתן שחק, הציג בפני חברי הוועדה את עיקרי מסמך הרקע של המרכז, ואמר כי נכון לסוף 2019
6% מצריכת החשמל בישראל מיוצרים מאנרגיה מתחדשת. הוא הוסיף כי אין תוכנית אסטרטגית לקידום השימוש באנרגיה מתחדשת, וכי עד היום לא הושגו היעדים שנקבעו. לדבריו, ב-2019 הושגו היעדים שנקבעו לשנת 2014.

מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, עד סוף השנה משק החשמל יעמוד ביעד שקבעה הממשלה, לייצור 10% מצריכת החשמל מאנרגיה מתחדשת. הוא הוסיף כי השר שטייניץ עדכן את היעד, והשלב הבא הוא להגיע ל-30% ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת עד 2030. לדבריו, מדובר ביעד שאפתני ומורכב ויש למשרד נכונות לעמוד בו. "כדי להגיע לזה צריכים שמספר תחנות הכוח הפועלות באנרגיה מתחדשת יהיה זהה לתחנות הקונבנציונאליות. ב-2019 30% מהחשמל יוצר מפחם וכ-5% מאנרגיה מתחדשת, ואנחנו רוצים להחליף את היחס כך ש-30% מיצור החשמל יהיה מאנרגיה מתחדשת. המהלך יפחית למעלה מ-90% בזיהום האוויר המקומי מייצור חשמל. אם נצליח לעשות את זה בתחבורה ותעשיה ישראל תהייה מדינה נקייה מזיהום אוויר", אמר.

היו"ר מרגי ביקש לדעת האם נקבעו יעדי ביניים, ואדירי השיב שלא, מאחר שהכוונה היא לרוץ הכי מהר שאפשר בכל הכיוונים. "אנשים רוצים הרבה אנרגיה מתחדשת, אבל לא רוח או לא בשטחים פתוחים ולא ליד הבית, אבל אם רוצים צריך הכל. לצערנו אנחנו נתקלים ביותר ויותר התנגדות לאנרגיה מתחדשת והיא נתפסת כגורם בעייתי ואם לא נרוץ בכל הכוח לא נגיע לשום מקום", אמר המנכ"ל אדירי.

ממלא-מקום יו"ר רשות החשמל, יואב קצבוי, אמר כי ישנה תנופה גדולה בתחום. עם זאת הוא ציין כי בשל הקורונה 2020 תהייה מעט בעייתית והמיזמים שהיו אמורים לקום השנה יושלמו בחציון הראשון של 2020 – אז יחצה רף 10% ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת. היו"ר מרגי העיר ואמר כי ממשלה שחפצה להיגמל ממזהמים צריכה תוכנית לא רק ל-2030, אלא תוכנית רב שנתית ל-2050 שנמצאת בפתח.

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי צריך להנגיש את המידע גם לאוכלוסייה הערבית ולאוכלוסיות נוספות ולתמרץ את היזמים. ח"כ קרן ברק אמרה כי "טוב שאנחנו יושבים כאן, ולא בוועדה של כאלה שחושבים שהגז היה צריך להישאר באדמה, ובכל זאת השאלה למה עדיין צריך לראות מספרים כאלה גבוהים של שימוש בפחם?". ח"כ טופורובסקי הוסיף ושאל האם יש כוונה להציג יעדי ביניים ומה החסמים לשימוש במתקני אגירה. מ"מ יו"ר רשות החשמל קצבוי התייחס לנושא האגירה ואמר כי הוא בחיתולים בכל העולם. מנכ"ל משרד האנרגיה אדירי הוסיף כי כל טכנולוגיה שתצליח יותר אותה יקדם המשרד.

מהפכה של אנרגיה מתחדשת
[צילום: דוברות הכנסת]

מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, איתן פרנס, אמר כי יש בישראל לא פחות ממהפכה של אנרגיה מתחדשת, שמייצרת הכנסה גם בתקופות קשות. לדבריו, "בשביל ליצור תחרות טובה יותר ולהעסיק הרבה יותר עובדים, אנחנו צריכים תוכנית רב שנתית - לדעת מה יקרה בכל שנה כדי לראות אופק וצמיחה. צריך לאמץ אסדרה שמאפשרת לצרכן לקרות את כל גודל הגג באנרגיה סולארית, בנוסף חייבים להאריך את הפטור מהיטל השבחה, שייפוג בסוף השנה והייתה כוונה להאריכו בחוק ההסדרים שנעצר".

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי המדינה הציבה יעד נמוך ביחס לעולם, שכן יש מדינות שכבר היום הגיעו ליעד שמציבה ישראל ל-2030. לדבריה, "עדיף יעד נמוך שאפשר לעמוד בו מאשר פנטזיות, והחשש שלי שגם היעד הנמוך הזה הוא פנטזיה. לקבוע יעד ל-2030 בלי יעדי ביניים זה כמו לא להגיד כלום. משבר האקלים, כמו הקורונה, מתקדם ואי אפשר לעבוד עליו. לכן האחריות של כל מי שיושב על הכיסא היא לפרוט תוכנית שאפשר לעמוד בה".

היזם יוסף אברמוביץ' טען כי ממנכ"ל משרד האנרגיה מציג מונופול של 70% ייצור חשמל משריפת דלקים מזהים ומרעילים שלא מסיבות סביבתיות. ראש אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, נתנאל היימן, אמר מנגד כי צריך לקחת בחשבון שאם ישתנה התמהיל ל-50-60 אחוז ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת הדבר ישפיע על עליית מחירי החשמל. הוא הוסיף כי צריך לקחת בחשבון גם את השיקול של המינות ההספקה.

יו"ר עמותת שומרי הבית, יוני ספיר, אמר כי 10 מדינות כבר מייצרות 35% מהחשמל מאנרגיה מתחדשת ועוד 61 מדינות קבעו בחקיקה יעד של 100%, ועל-רקע זה היעד של ישראל הוא מינורי. באשר לאגירה אמר ספיר כי "מי שאומר שהטכנולוגיה לא בשלה לא מבין מה הוא אומר, היעד הישראלי צריך לעלות ל-50% לכל הפחות".

נציג אגף התקציבים באוצר, עידו מור, הזכיר כי בעבר האגף התנגד לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בשל המחיר. הוא הוסיף כי כיום המחירים ירדו, גם בזכות עבודת רשות החשמל, ובאוצר רואים בזה קטע צמיחה משמעותי במשק.

היו"ר מרגי סיכם ואמר כי הוועדה מבקשת ממשרד האנרגיה להעביר אליה בכתב את המלצות הוועדה הבין משרדית, שהוקמה לפי חוק. עוד הוא הוסיף: "הוועדה קוראת למשרד האנרגיה לגבש תוכנית עבודה רב שנתית מפורטת להגעה ליעד שקבע השר, שתכלול התייחסות ללוחות זמנים לביצוע, יעדי ביניים והתייחסות לפיתוח משק החשמל. הוועדה סבורה שעל משרד האנרגיה למנות פרויקטור ולהקים מטה שירכז את הטיפול בנושא, בשילוב כל המשרדים הרלוונטיים. הוועדה דורשת לעגן בהחלטת ממשלה מחייבת את היעד ל-2030 ולקבוע לה יעדי ביניים. הוועדה דורשת מרשות החשמל להגיש תוכנית לחיבור המיזמים לרשת החשמל ודורשת מתן פטור מהיטל השברה על המתקנים והקרקע".

תאריך:  19/10/2020   |   עודכן:  19/10/2020
עידן יוסף
+הוועדה קוראת: יחידה יעודית לפשיעה חקלאית
03:55 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל השומר החדש: יש עלייה של לפחות 25% בגניבות יבולים. המדינה חייבת להבין שהיא איבדה שליטה באזורים גדולים במדינה  ▪  יו"ר ועדת הכלכלה: הממשלה צריכה להציב את המאבק בפשיעה החקלאית בראש סדר העדיפות של המשטרה ומג"ב - ולהקים לכך יחידה ייעודית  ▪  מג"ב: צריך תקציב ייעודי ליחידות ויכולות טכנולוגיות ומבצעיות שיופנו לטיפול רק בפשיעה החקלאית
(אבוקדו. רגע לפני פשיטת הגנבים
)
[צילום: דוברות הכנסת]
+ביבס: רואה עצמי מתמודד לראשות הממשלה
17:26 19/10/20  |  עידן יוסף
חיים ביבס לעמליה דואק: ״אתמודד בבחירות הבאות במסגרת הליכוד, רואה עצמי מתמודד לראשות הממשלה".
+חילוקי דעות בין גורמי המקצוע באוצר לחברי ועדת הכספים: לא התקיימה הצבעה על הטבת הפחת המואץ
17:23 19/10/20  |  עידן יוסף
ועדת הכספים דנה בהצעת תקנות מס הכנסה (פחת מואץ בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה). התקנות קובעות כי על ציוד שנרכש בין ה-1 בספטמבר 2020 עד 30 ביוני 2021 יחול פחת בשיעור כפול משיעור הפחת על-פי דין, כאשר ישנה חלוקה לתקופות לעניין הענפים השונים. בבקשת שר האוצר, צוין כי הדבר יקטין את ההכנסה החייבת של אותם עסקים בשנים הקרובות, יביא להקטנת נטל המס עליהם, ויעודד רכישת ציוד.

במסגרת הדיון, דרשה הוועדה על דעת חבריה ולבקשת גורמים שונים במגזר העסקי, כי הטבת הפחת המואץ למגזרי המסחר והשירותים תעמוד על 6 חודשים ולא 3 חודשים בלבד כפי שהוצע בנוסח שהביא משרד האוצר, כאשר מגזר התעשיה זכאי ל-9 חודשים במסגרת הנוסח. בהצעה המקורית נכללה רק התעשיה, ולאור הערות הוועדה תוקן הנוסח.

גורמי המקצוע במשרד האוצר, ובהם רכז תעשיה ומסחר עידו סופר וממונה חקיקה ברשות המיסים, גיא גולדמן, התנגדו להצעה להאריך את התקופה ל-6 חודשים לענפי המסחר והשירותים, בטענה שהארכה מגדילה ב-300 מיליון שקל את העלות התקציבית של ההטבה, העומדת במסגרת ההצעה המקורית על 2 מיליארד שקל, וטענו כי הארכה כזו דורשת את קיצור תקופת ההטבה לתעשיה, לשם האיזון. עוד טענו גורמי המקצוע כי התחולה של התקנה לעסקים אלו היא עד ה-30 ביוני או 6 חודשים לפי המאוחר, וכי אם עסקי המסחר והשירותים ימהרו לבצע רכישות, הם ייהנו מתקופה של 8 חודשים להטבה.

לאחר דין ודברים, ביקשה הוועדה להעלות להצבעה את התקנות כולל ההארכה ל-6 חודשים לטובת מגזרי המסחר והשירותים, אך גורמי המקצוע באוצר סירבו וציינו כי אין לכך מקור תקציבי.
+הכנסת החלה דיון על הקורונה במעמד ראש הממשלה
16:53 19/10/20  |  עידן יוסף
הכנסת דנה בשעה זו בניהול משבר הקורונה בכותרת: "הכישלון המחפיר של ראש הממשלה בניהול המשבר הכלכלי והבריאותי". הדיון מתקיים בהשתתפות ראש הממשלה על-פי בקשתם של 40 חברי כנסת.
+מיקי זוהר: אהיה ממלכתי, זה לא קל לי
16:46 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הקואליציה מביע חשש כי הסגנון הבוטה בו הוא משתמש כלפי יריביו בכחול לבן ועמיתיו בליכוד יפגע במפלגתו, ומציין כי סגנון זה אינו אהוב על הציבור
(זוהר. תפנית [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+נתניהו: לא מוטרד מהתחזקות בנט בסקרים
16:34 19/10/20  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לסקרים שבהם מתחזקת סיעת ימינה ואמר: "לא מודאג מהסקרים. אני אף פעם לא מצליח בסקרים, רק בבחירות".

הוא חזר על המסרים שהפיץ הליכוד בשבוע שעבר, כאילו ימינה תומכת ביש עתיד, ואמר: "שמתי לב שבנט הצביע למען לפיד באי אמון לראש הממשלה. אז שיחליט אם הוא ימין או לא ימין. אני חושב שזה הדהים הרבה אנשים, זה הדהים גם אותי. אני יכול להבין שמצביעים לפזר כנסת, אבל להצביע עבור יאיר לפיד כראש ממשלה? ברית אחים".
+אושר תחליף לעליית הקצבאות שמתעכבת
15:42 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת העבודה אישרה לשנייה ושלישית: מענק חד-פעמי למקבלי קצבאות הנכות  ▪  לדרישת יו"ר הוועדה: 64,000 ילדים נכים נוספים יקבלו מענק של 1,000 שקל
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+עדיפות לאומית לאזור עם ריכוז מסתננים
15:29 19/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה: קיום ריכוז גבוה של מסתננים באזור מסוים, יהווה שיקול לקביעתו כבעל עדיפות לאומית  ▪  ועדת היגוי שדנה בהחלטת הממשלה בנושא גיבשה תבחינים, ואלה צפויים לעבור לאישור הממשלה - 7 רשויות נכנסו תחת התבחינים הרלוונטיים  ▪  בשלב זה, ויוקצו לשם כך 20 מיליון שקל
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+רש"ת תקבל הלוואות ותנפיק אג"ח למימון פעילותה
13:22 19/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היקף החוב הכולל שתוכל הרשות לגייס לא יעלה על 3.1 מיליארד שקלים, עבור הוצאותיה השוטפות ועבור קידום מיזמי פיתוח  ▪  אפשרות הרשות לקבל הלוואות ולהנפיק אגרות חוב, תהייה בתוקף עד לתום יוני 2022
(רשות שדות התעופה [צילום: איתמר לוין])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קרן ברק / Keren  Barak   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אדירי: קושי בעמידה ביעדי אנרגיה מתחדשת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה (יום ב', 19.10.20) לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ממשלתית שתעניק מענק חד-פעמי למקבלי קצבאות הנכות, כפיצוי על העיכוב בפעימה השלישית להעלאת הקצבאות, שהייתה אמורה להכנס לתוקף בינואר 2020.
19/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 19.10.20) כי 'קיום ריכוז מסתננים גבוה באזורים' יהווה שיקול לקביעתו של אזור, כאזור עדיפות לאומית, זאת במסגרת החלטת הממשלה בנידון, ולאחר שוועדת היגוי גיבשה קריטריונים לשם הגדרת אזורים כאלה, במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית התשס"ט-2009.
19/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 19.10.20) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק רשות שדות התעופה (מילוות ואגרות חוב למטרות פיתוח ולצורך מימון פעילות שוטפת - הוראות שעה), התש"ף-2020.
19/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 19.10.20) העברות תקציביות בהיקף של כ-159 מיליון שקל, ההעברות נוגעות למימון מוסדות תורניים, שאושר כבר בוועדה ומוקצה כעת לאחר שעבר בחינה משפטית, וכן לשינויים פנימיים בתקציב משרד החינוך, לצורך חידוש מבנים וקידום נגישות.
19/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקר מנדטים שנערך על-ידי פרופ' קמיל פוקס מעלה לראשונה מזה שנים את האפשרות של כינון ממשלה ציונית ללא הליכוד וללא המפלגות החרדיות.
18/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il