|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

54% מהערבים לא מוכנים לגור בבניין גבוה

אחוז המימוש לא עולה על 40% מהתוכנית הממשלתית 922 מהסיבה למדיניות חלוקת קרקעות לקויה בממשלה
20/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
ארז קמיניץ [צילום: ליאב פלד]

כך עולה מדיון הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית של הכנסת בראשות חבר הכנסת מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) שהתקיים (יום ג', 20.10.20) בנושא בחינת דוח הצוות הבין משרדי להסרת חסמים בדיור בחברה הערבית בהשתתפות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני המשפט האזרחי עו"ד ארז קמיניץ.

הוועדה שמעה את נציג משרד המשפטים שהביא את הנתונים מדוח הסרת חסמים בתחום הדיור והמקרקעין בחברה הלא-יהודית, הדוח שכלל תוצאות סקר למספר סוגיות משמעותיות הנוגעות לתחום הדיור בחברה הערבית, והצביע על רוב של 54% מהנשאלים שאינם מוכנים לגור בבניין גבוה.

בתגובה יו"ר הוועדה דרש מנציגי משרד המשפטים שנכחו בדיון לפעול להסרת החסמים לאלתר ולעדכן את הוועדה בהתקדמות יישום התוכנית והדוחות שהם הציגו, זאת כדי לאפשר לרשויות לממש את התקציב הייעודי למצוקת הדיור שהוקצה ב-1.2 מיליארד שקל לפי התוכנית הממשלתית 922 העוסקת במענקי פיתוח לרשויות הערביות. וכמו-כן ליזום תכנון שכונות חדשות גם בצפון וגם בדרום.


בפתח הישיבה העלה יו"ר הוועדה ח"כ מנסור עבאס את נושא מצוקת הדיור לזוגות הצעירים ואמר: "כל הגורמים גם ממשלה וגם בחברה הערבית והרשויות המקומיות מודים כי ישנה מצוקת דיור חמורה מאוד, היצע הדירות והקרקעות המיועדות לבנייה לא עונה על הצרכים האמתיים של החברה הערבית ולמרות שנקבע בתוכנית 922 שצריכים לתקצב למשך 5 שנים בסכום של מיליארד ו-200 מיליון שקל אחוז המימוש לא עולה על 40%. זאת אומרת שאחרי 5 שנים לא מנצלים את הכספים המיועדים בגלל החסמים בתחום מדיניות חלוקת הקרקעות וגם בתחום התכנון עצמו אי-אפשר להתקדם ולפתור את הסוגיה הזאת בלי להקצות קרקע ולקדם פיתוח ותוכניות ומבלי לאשר תוכניות מתאר גם ליישובים הערבים וליזום תכנון שכונות חדשות גם בצפון וגם בדרום".

בדיון נכח המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט אזרחי), עו"ד ארז קמיניץ, שהציג בפני הוועדה את סקירת הדוח להסרת חסמים בתחום הדיור והמקרקעין בחברה הלא-יהודית ואמר: "חלק מהנקודות המצריכות שיפור וחיזוק ממה שזיהינו ננסה לתקנן בחומש הבא. בעניין אי-מימוש החלטת הממשלה, השיב קמיניץ כי קשה להגיע בתוכנית ממשלתית לאחוז מימוש של 100%, ואמר: "החיבור בין השלטון הערבי המקומי לשלטון המרכזי צריך להיעשות בדרכים הנכונות כדי לדעת איך לממש את כל התקציב הייעודי לפי החלטת ממשלה".

את החסמים בשוק הנדל"ן יש לפי עו"ד קמיניץ לפתור מיד, מפני שהנדל"ן הוא הקטר של המשק במדינת ישראל: "שוק הנדל"ן מייצר מקומות העבודה תנועה כלכלית משמעותית לצרכים שחייבים לממש. צוות 120 הימים לא מיפה כראוי את כל החסמים יש בעיה קשה מאוד ברישום בטאבו כי הרישום בטאבו לא מייצג את הזכויות כשרוצים להגיע לפתרונות".

בשאלה שהפנה ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), בעניין הצפי להקמת מגדלים ובניינים רבי הקומות ביישובים הערביים השיב קמיניץ כי ישנם סיכויים חיוביים לראות זאת והדבר מצריך תמיכה ומעקב בשלטון המרכזי כדי לתת למהלך סיכוי להצלחה. "אנחנו בתהליך ואפשר לקרוא לו מהפכה, תהליך ברמה המדינתית צריכים תמיד לדחוף ולקדם. ישנה התרחשות וצריכים לתת גב להתרחשות בשלטון המרכזי", דבריו.

מפורום המועצות הדרוזיות והצ'רקסיות השתתף ראש מועצת כפר קמא, זכריא נאבסו, שציין בפני הוועדה כי לכל תכנון חייבים תקצוב בקצה התהליך כדי לממש את מה שתוכנן, ואמר: "הביורוקרטיה והיעדר התקציבים מונעים מאתנו להתקדם הלאה. אני יכול לשכנע את התושבים להקמת כל פרויקט ביישוב אך אם אין תקצוב לא נוכל לקדם זאת. ישנו מיקס של בעלויות ובנייה שהיא כבר קיימת, והוועדות הרגילות והמקומיות מבזבזות זמן רב".

ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) פנה למשנה ליועמ"ש, והציע לבוא בהידברות ולא בעונשים: "בואו דברו אתנו בתכנון והסרת חסמים ואז אנחנו נחזור לציבור ונגיד לו אל תבנו בצורה לא חוקית".

ח"כ וליד טאהא (הרשימה המשותפת) הציע אף הוא למשנה ליועמ"ש בדיון כי האזרחים בחברה הערבית עמדתם היא שכל בנייה שסותרת את התכנון העירוני יש להרוס אותה לפני שהמדינה תהרוס ואמר: ”המצב הנוכחי אינו תנועת טבע, אינני מבין באיזה מצב אנו כרגע, מדיניות רשמית או היעדר מדיניות רשמית. הקטסטרופה יצרה את המציאות העבריינית. כל אזרח יהודי שתפגוש יתייג את האזרח הערבי כי הוא אזרח שבונה באופן לא חוקי".

מודר יונס, יו"ר הוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות הציע לשתף את הציבור ולבדוק את הצרכים של הציבור והזכיר כי בוועדות התכנון אין ייצוג של חברים ערבים ואמר: "יש להיות עם נפש חפצה לטפל בבעיה בחברה הערבית ולשנות את הגישה בותמ"ל".
"מסמך הכנה לקראת שיתוף הציבור הסרת חסמים בתחום הדיור והמקרקעין בחברה הלא יהודית" - משרד המשפטים- התייחסות וועדת הדיור של וועד ראשי הרשויות הערביות בישראל / מסמך
המסמך להלן מחולק לשני חלקים: חלק ראשון הכולל התייחסות כללית רוחבית לנושאים המהווים חסמים בתחום הדיור והמקרקעין ותהליך בדיקת חסמים אלו; וחלק שני אשר מתייחס באופן מפורט לנושאים שהועלו במסמך שהועבר אלינו על ידי נציגים של משרד המשפטים. ראוי לציין כי בימים אלו, אנו עורכים בדיקה מעמיקה הבוחנת את המצב התכנוני של הישובים הערבים, התכנון המפורט, שיווק הקרקעות ועוד. בנוסף לכך, אנו מקיימים ישיבות עבודה עם אנשי מקצוע שמקדמים תכנון בחברה הערבית מהמגזר הציבורי )רמה מקומית( והמגזר הפרטי כדי לבדוק את החסמים בקידום התכנון בחברה הערבית. ממצאי הבדיקות יהיו מוכנים בטווח החודש הקרוב ויהיו כלי עזר חשוב מאוד לניתוח המצב הקיים ובסיס לגיבוש המלצות רוחביות וצעדי המשך (13 עמ')

תאריך:  20/10/2020   |   עודכן:  20/10/2020
עידן יוסף
+הקמת מאגר "אל תתקשרו אלי" תעלה 8-10 מלש"ח
11:50 21/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היו"ר מרגי ביקש לוודא שהצעת החוק תיושם ודרש תוכנית מסודרת  ▪  מו"ל הארץ ומנכ"ל ידיעות אחרונות ביקשו החרגה: לא נוכל לגייס מנויים חדשים ולפנות למנויים לפני סיום עסקה
([צילום: יצחק הררי/פלאש 90])
+בגלל הקורונה: ירידה ניכרת בהיקף ימי המילואים
07:44 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון הצדיעה למערך המילואים  ▪  אלמוז: הרמטכ"ל סיכם לאחרונה כיווני פעולה לתוכנית רחבה ומשמעותית אשר תביא את מערך המילואים לכשירות גבוהה בטווח הזמן הקרוב
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+לרבע מיליון יוצאי אירן אין שעות שידור
07:25 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חלק מיוצאי אירן דורשים שעות בפרסית ברדיו רק"ע, המשדר לעולים בארץ  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה: לבחון הקצאת שעת שידור יומית בפרסית ברדיו רק"ע
(אולפן רדיו רק"ע)
+היעדר תקציב: גם התמיכה באמנים-עולים מוקפאת
07:14 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
האוצר סירב לאשר התקשרות עם החברה המפעילה מרכז לאמנים-עולים - וזו פיטרה את כל עובדיה  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה דוד ביטן: לצאת מיד למכרז חדש
(פלוסקוב. יוזמת הדיון [צילום: דוברות הכנסת])
+האם משחררים ערים מהסגר בשל ירידה
בתחלואה או בשל היקף בדיקות נמוך
23:45 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות לא הגיע עם הנתונים המתאימים והתבקש להציג נתונים אלו בדיון המעקב הבא.  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: המספרים עליהם אתם מתבססים הם שקובעים את גורלה של מדינת ישראל והם חייבים להיות מאוד מדויקים
(ח"כ יפעת שאשא-ביטון [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+ועדת הפנים מתנגדת להעברת שטח מכפר סירקין לאלעד
21:39 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הגבולות ממליצה להעביר שטחים חקלאיים לטובת פיתוח העיר אלעד  ▪  ח"כ איתן גינזבורג: לא סביר להעביר אדמות לעיר אלעד ששוכנת מעברו השני של כביש 6  ▪  יו"ר ועדת הפנים: יותר מדי מקרים שהדחפורים ממהרים להרוס שטחים חקלאיים ואחר כך הבנייה מתעכבת
(פגנת תושבי כפר סירקין נגד העברת שטחים לאלעד [צילום: גלעד קוולרצ'יק])
+"ילדים נופלים בין הכסאות ולא מקבלים ארוחה חמה"
20:51 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שמונה חודשים לתוך משבר הקורונה והרשויות עדיין לא יודעות אם כל הילדים התלויים במפעל ההזנה במסגרות החינוך מקבלים ארוחה חמה
([צילום: מן הטלוויזיה])
+"חוק חדשני ברמה עולמית"
18:54 20/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כים בליכוד נגד חברתם לסיעה קרן ברק מיוזמי ההצעה  ▪  אסנת מארק: " מנסה לייצר בריתות על חשבון האידאולוגיה שלנו"  ▪  קרעי: "אחרי שהמשפטיזציה השתלטה על הדמוקרטיה ניסנקורן מעוניין להכניס אותה לתוך המשפחה"  ▪  סמוטריץ': "אין דבר שפוגע יותר במאבק באלימות נוראה נגד נשים כמו יצירת משוואה הזויה בין המקרים של אתמול להיום"  ▪  יו"ר ועדת החוקה: " סוגיה שיש לדון בה בכובד ראש ולא מהרגש בלבד"
(השרה מירב כהן [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
54% מהערבים לא מוכנים לגור בבניין גבוה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לארז קמיניץ
21/10/20 15:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
"כפר סירקין הוא דוגמה מובהקת לצורך בשמירה על אדמות חקלאיות שעובדו במשך שנים רבות על-ידי דורות של בני המקום", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ' דיון שיזמו ח"כ איתן גינזבורג וח"כ רם בן ברק, על העברת שטחים חקלאיים של כפר סירקין לטובת בנייה בעיר אלעד. "יותר ויותר אני נתקלת בדוגמאות לשטחים חקלאיים שהדחפורים מהרו להרוס אולם הבנייה עליהם התעכבה שנים רבות בהן החקלאים יכלו עדיין להמשיך ולגדל את גידוליהם. אותם שטחים חקלאיים שהם חלק מהאופי של המרחב הכפרי הוא עקרון שחייבים לשמור עליו כחלק ממכלול סוגי ההתיישבות שקיימים בישראל ואסור לתת לו להעלם גם אם יש וכאמור יש מצוקת דיור".
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 20.10.20) דיון על אי-הפעלתו של מפעל ההזנה לילדים, ומצבם של מאות אלפי הילדים אשר היו תלויים בו לקבלת ארוחה חמה אחת ביום, ומאז תחילת משבר הקורונה, ללא פעילות המסגרות החינוכיות, אינם מקבלים את אותה ארוחה.
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה החלה (יום ג', 20.10.20) לדון בהצעת החוק הפרטית של חברת הכנסת קרן ברק ובהצעת החוק הממשלתית למניעת אלימות כלכלית, לקריאה שנייה ולקריאה שלישית. הצעת החוק נועדה לתת מענה לבן זוג שננקטת כלפיו "אלימות כלכלית" בתוך מערכת היחסים הזוגית.
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביוזמת היו"ר, ח"כ יעקב מרגי, התכנסה (יום ב', 19.10.20) ועדת הכלכלה לדיון מיוחד לבחינת המאבק בפשיעה החקלאית. זאת בהמשך למעקב הרצוף של הוועדה בנושא, בניסיון לעשות כל מאמץ למצוא פתרון למצוקת החקלאים והיישובים במרחב הכפרי. מרגי פתח את הדיון ואמר כי יש חקלאים שהשלימו עם המצב, ובכוונתו לדרוש תשובות מכל הנוגעים בדבר. הוא אף ביקש להזכיר שהוא מתגורר במושב בדרום, ומתעורר מדי לילה מהודעות על גניבות חקלאיות.
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הצהיר (יום ב', 19.10.20) בישיבת סיעת הליכוד, כי בכוונתו לחולל שינוי בשיח. זוהר, המנהל שיח בוטה גם נגד עמיתיו בליכוד, מבקש להחיל את הגישה החדשה גם על יריביו בכחול לבן, וזאת בעיקר מחשש שהסגנון האלים יפגע בליכוד בבחירות.
19/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il