|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

היעדר תקציב: גם התמיכה באמנים-עולים מוקפאת

האוצר סירב לאשר התקשרות עם החברה המפעילה מרכז לאמנים-עולים - וזו פיטרה את כל עובדיה יו"ר ועדת העלייה והקליטה דוד ביטן: לצאת מיד למכרז חדש
21/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
פלוסקוב. יוזמת הדיון [צילום: דוברות הכנסת]

העיכוב הממושך באישור תקציב המדינה מביאה להקפאות רוחביות בתחומים רבים. וועדת העלייה והקליטה דנה בהפסקת פעילותו של מרכז האמנים-העולים. יו"ר הוועדה, דוד ביטן אמר כי מטרת משרד הקליטה, לשלב אומנים עולים בעולם התרבות של מדינת ישראל ולאפשר להם להתפרנס בכבוד במקצועם. בשנת 2019, בזכות סיוע המשרד התקיימו 182 אירועי תרבות ובהם הופיעו 1,254 אומנים. המשרד הפעיל את המרכז לקליטת-אמנים-עולים במטרה לחשוף את האמנים העולים לשוק העבודה הישראלי, ולאפשר את שילובם בתעסוקה בתחום אמנותם.

ביטן ציין כי תקציב התמיכה הסיוע משתנה בהתאם לאישור תקציב המדינה לנושא. בשנים האחרונות תקציב המרכז נע בין 4 ל-10 מיליון שקל, אך לפני כחודשיים הודיע משרד הקליטה כי הסיוע "המרכז לקליטת אומנים עולים הוקפא עד להודעה חדשה". בגלל העדר תקציב מדינה, פנה משרד הקליטה לוועדת החריגים באוצר, בבקשה לאשר התקשרות עם חברת טלדור - הזכיין שמפעיל את המרכז בגלל שהסכם ההתקשרות עם החברה המפעילה עמד להסתיים לפני ארבעה חודשים. האוצר התנגד לבקשה פעמיים מבלי לנמק.

האוצר הורה לבטל את ההתקשרות עם חברת טלדור, מפעילת המרכז, ולהודיע להם על כך מיד, וזו פיטרה את כל העובדים.

אחרי ראש השנה, התקבל תקציב העודפים במשרד הקליטה. משרד הקליטה פנה לחברת טלדור בבקשה לנסות ולהפעיל את המרכז שוב, אך נענה כי אין בחברה עובדים להפעיל את המרכז מחדש, שכן כולם פוטרו ומשכו את הפיצויים.

לפיכך משרד הקליטה צריך לצאת עכשיו למכרז חדש להקמת מרכז חדש, והתהליך יימשך זמן רב.

יוזמת הדיון, טלי פלוסקוב (הליכוד), הדגישה כי 20 שנה המרכז קיים וסייע לאומנים עולים. כעת העולים ללא פרנסה וללא מקור הכנסה כלשהו. הליכי המכרז יימשכו זמן רב, ולכן יש למצוא פתרון במשרד הקליטה שיאפשר לתמוך באמנים העולים.

קלאודיה כץ, מנהלת אגף תעסוקה במשרד הקליטה, הוסיפה כי "יציאה למכרז יימשך זמן רב. מה גם שזו לא בעיה תקציבית כי יש כסף במשרד לנושא זה". אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הציע לפנות לזוכה השני במכרז ולבדוק אפשרות שיטול על עצמו את ההובלה.

יו"ר הוועדה הציע כי משרד הקליטה יבדוק כמה אפשרויות לפעילות, שתאפשר דרך מהירה ויעילה להפעיל שוב את המרכז, יפרסם מכרז תוך 21 יום, לפנות לחברת טלדור כדי שיקלו להפעילו שנית, לנסות ולפנות לזוכה השני במכרז הקודם, ולבדוק התקשרות עם חברות המתמקצעות בתחום זה, כדי שיפעילו את המקום למשך שנה.


ביטן ציין כי "מדובר בביורוקרטיה מיותרת שממנה סובלים האומנים העולים. בינתיים אין תעסוקה לאומנים העולים. בעידן הקורונה כלל האומנים סובלים, אך הסבל של העולים החדשים פי כמה וכמה".

הוועדה תקיים דיון נוסף בנושא, כדי לשמוע ממשרד הקליטה על המתווה שהתקבל.

תאריך:  21/10/2020   |   עודכן:  21/10/2020
עידן יוסף
+97% מהזקנים חיים בקהילה, 50% מבקשים לשוב לפעילות בחוץ
21:07 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך דיווח לוועדת הקורונה מרכז השלטון המקומי  ▪  יו"ר הוועדה: חשוב להימנע מהתגוננות-יתר, שיגרום לקשישים פחד מוגזם, חרדות וחוסר תקשורת עם בני המשפחה. הם צריכים לחיות!"
([צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90])
+אושר מענק חד-פעמי להגדלת קצבאות הנכות
18:01 21/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סכום של 150 עד 500 שקל כפול 12 ישולם לזכאים על-פי קריטריונים שנקבעו  ▪  נכים מונשמים יקבלו מענק של 5,341 שקל כפול 12
([צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90])
+סופית: מענק חד פעמי להגדלת קצבאות הנכות
17:02 21/10/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 218 - הוראת שעה) (מענק חד-פעמי חלף הגדלת קצבאות הנכות לשנת 2020), התשפ"א-2020. 70 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

על פי הצעת החוק המענק ישולם לזכאים על פי חישוב של כ- 150-500 שקל לחודש כפול 12 חודשים, על פי הקריטריונים שנקבעו. כמו כן, נכים מונשמים יקבלו 5,341 שקל כפול 12 חודשים (כ-64,000 שקל). המענק ישולם בשתי פעימות- הראשונה כבר במהלך חודש אוקטובר עבור עשרה חודשים והשנייה בחודש דצמבר, עבור החודשיים הנותרים.

תשלומים לפי הסכמים שנערכו לפי הוראת סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי בשל ההשפעות הכלכליות של נגיף הקורונה החדש לא ייחשבו הכנסה לעניין כל דין אלא אם נקבע אחרת בהסכם.

+אורך שירות חיילות הושווה לחיילים ב-15 תפקידים נוספים
16:57 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון: התפקידים יהיו פתוחים בפני נשים, בתנאי שהן מתנדבות לכך, ותוך התחייבות לשירות חובה ארוך יותר
([צילום: פלאש 90])
+מזכירת הכנסת: אין מניעה שהממשלה תבקש הצבעה שמית
16:54 21/10/20  |  עידן יוסף
מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורביץ, מבקשת להבהיר כי בקשה מצידו של יו"ר קואליציה למזכירות הכנסת, לקיים הצבעה שמית בשם הממשלה - היא דבר שקורה מעת לעת, ואין לראות במקרה שקרה היום בבחינת תקדים.
+לוין הפך הצבעה על ועדת חקירה לפרשת הצוללות
14:21 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הכנסת הורה לקיים הצבעה חוזרת לאחר שהצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת כלי השיט אושרה במליאה  ▪  הסיבה: סגן היו"ר לא הכריז על ההצבעה לפני שהתקיימה  ▪  המליאה עברה להצבעה שמית  ▪  זנדברג: ההצבעה לא חוקית, נעתור לבג"ץ
ספסלי הקואליציה [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
ספסלי האופוזיציה [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+הקמת מאגר "אל תתקשרו אלי" תעלה 8-10 מלש"ח
11:50 21/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
היו"ר מרגי ביקש לוודא שהצעת החוק תיושם ודרש תוכנית מסודרת  ▪  מו"ל הארץ ומנכ"ל ידיעות אחרונות ביקשו החרגה: לא נוכל לגייס מנויים חדשים ולפנות למנויים לפני סיום עסקה
([צילום: יצחק הררי/פלאש 90])
+בגלל הקורונה: ירידה ניכרת בהיקף ימי המילואים
07:44 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוץ והביטחון הצדיעה למערך המילואים  ▪  אלמוז: הרמטכ"ל סיכם לאחרונה כיווני פעולה לתוכנית רחבה ומשמעותית אשר תביא את מערך המילואים לכשירות גבוהה בטווח הזמן הקרוב
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+לרבע מיליון יוצאי אירן אין שעות שידור
07:25 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חלק מיוצאי אירן דורשים שעות בפרסית ברדיו רק"ע, המשדר לעולים בארץ  ▪  יו"ר ועדת העלייה והקליטה: לבחון הקצאת שעת שידור יומית בפרסית ברדיו רק"ע
(אולפן רדיו רק"ע)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היעדר תקציב: גם התמיכה באמנים-עולים מוקפאת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הקורונה דנה (יום ג', 20.10.20) במדיניות בדיקות הקורונה בארץ. היו"ר יפעת שאשא ביטון: "אם מספר המאומתים היא פועל-יוצא של כמות הבדיקות, מה המשמעות של מספר זה בקבלת ההחלטות". הוסיפה ושאלה: "מהי מדיניות הבדיקות? מה היקף הבדיקות באזורים אדומים היום אל מול התקופה שלפני הסגר? האם ביישובים שהיו אדומים יש פחות נבדקים היום ולכן גם פחות מאומתים? בלתי נתפס שנתונים אלו שביקשה הוועדה לא הגיעו בצורה מעובדת".
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
כך עולה מדיון הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית של הכנסת בראשות חבר הכנסת מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) שהתקיים (יום ג', 20.10.20) בנושא בחינת דוח הצוות הבין משרדי להסרת חסמים בדיור בחברה הערבית בהשתתפות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני המשפט האזרחי עו"ד ארז קמיניץ.
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"כפר סירקין הוא דוגמה מובהקת לצורך בשמירה על אדמות חקלאיות שעובדו במשך שנים רבות על-ידי דורות של בני המקום", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ' דיון שיזמו ח"כ איתן גינזבורג וח"כ רם בן ברק, על העברת שטחים חקלאיים של כפר סירקין לטובת בנייה בעיר אלעד. "יותר ויותר אני נתקלת בדוגמאות לשטחים חקלאיים שהדחפורים מהרו להרוס אולם הבנייה עליהם התעכבה שנים רבות בהן החקלאים יכלו עדיין להמשיך ולגדל את גידוליהם. אותם שטחים חקלאיים שהם חלק מהאופי של המרחב הכפרי הוא עקרון שחייבים לשמור עליו כחלק ממכלול סוגי ההתיישבות שקיימים בישראל ואסור לתת לו להעלם גם אם יש וכאמור יש מצוקת דיור".
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 20.10.20) דיון על אי-הפעלתו של מפעל ההזנה לילדים, ומצבם של מאות אלפי הילדים אשר היו תלויים בו לקבלת ארוחה חמה אחת ביום, ומאז תחילת משבר הקורונה, ללא פעילות המסגרות החינוכיות, אינם מקבלים את אותה ארוחה.
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה החלה (יום ג', 20.10.20) לדון בהצעת החוק הפרטית של חברת הכנסת קרן ברק ובהצעת החוק הממשלתית למניעת אלימות כלכלית, לקריאה שנייה ולקריאה שלישית. הצעת החוק נועדה לתת מענה לבן זוג שננקטת כלפיו "אלימות כלכלית" בתוך מערכת היחסים הזוגית.
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
הסבר אפשרי למחדל המבצעי של ה-7 באוקטובר; הניצחון האמריקני במלחמת העצמאות בקרב יורקטאון שבווירג'יניה בשנת 1781; כיבוש גשר הדנובה ליד וינה בשנת 1805; כשלון נפוליאון ברוסיה בשנת 1812;...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
יואב יצחק
יואב יצחק
אורנשטיין חשוף עתה לבדיקה/חקירה פלילית בשל שיחותיו עם אפי נוה בהן ביקש מנוה לפעול למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב    מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי המעשים של גרטלר-גרטנר באפריק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il