|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות

97% מהזקנים חיים בקהילה, 50% מבקשים לשוב לפעילות בחוץ

כך דיווח לוועדת הקורונה מרכז השלטון המקומי יו"ר הוועדה: חשוב להימנע מהתגוננות-יתר, שיגרום לקשישים פחד מוגזם, חרדות וחוסר תקשורת עם בני המשפחה. הם צריכים לחיות!"
21/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90]

בלהט ההתגוננות מהקורונה וההגנה על אוכלוסיית הקשישים, רבים מהם סובלים מבדידות, מחוסר-מגע אישי זה חודשים עם בני המשפחה, והיום (ד', 21.10.20) נדרשה לכך וועדת הקורונה, שדנה בדוח מכון "זולת" בעניין.

לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, "הבדידות הנכפית על האוכלוסייה הזו, מקשה עליהם מאד, לפעמים חשובה לא פחות מההדבקה שלהם בנגיף. חשוב להיזהר מהתגוננות והנזקים שבה:-יתר, פחד מוגזם, חרדות, חוסר תקשורת עם בני המשפחה, צריך לחבק את האזרחים הוותיקים ולשמור על בריאותם וחייהם, אך כמובן אסור שהחיבוק הזה יהפוך לחיבוק דב חונק ומזיק. על כולנו, המדינה וגם בתי האבות ומוסדות הדיור המוגן, להפסיק לנהוג בקשישים בפטרונות. במקום למנוע מהם את היכולת לצאת לגינה ציבורית או לפגוש את הנכדים, יש לאמץ פתרונות שיאפשרו לקשישים לא רק לשרוד, אלא גם להשתתף בשגרת החיים ולתת להם את האחריות לאזן בין הצורך לשמור על הבריאות לבין הצורך בקשר ומגע עם אנשים. עלינו להנגיש להם מידע כיצד עליהם לשמור על עצמם".

מרב מיכאלי (העבודה): "המגיפה חשפה ביתר-שאת כשלים רבים במדינה, ולא ניתן לבודד הגנה מפני מחלה מסוימת רק בהיבט הרפואי ולא הנפשי. הממשלה התקמצנה בצורה בלתי נסבלת על אוכלוסיית הקשישים כמו בקצבאות הזקנה, ויחס של אפליה וזלזול בהם. אלעזר שטרן (יש עתיד) הביע חשש שבתי אבות המונעים יציאה של הדיירים מהמתחם, ומונעים ביקורי משפחה - יכולים להביא לנזק נפשי חסר תקנה לקשישים, אימאן יאסין ח'טיב (הרשימה המשותפת) קראה לחקיקת חוק ביטוח הסיעוד, "כיוון שרבים אינם יכולים לדאוג לעצמם בגלל קצבת הזקנה המועטת".

פרופ' נמרוד מימון, אחראי "מגן אבות ואימהות" במשרד הבריאות, האשים כי "ממשלות ישראל לא החשיבו במשך שנים את אוכלוסיית הקשישים, ומשבר כזה הוא הזדמנות מצוינת לתקן מצב זה. הן בתקצוב לבתי האבות והן ביחס הציבורי".

גילה גלעדי, מנהלת המחלקה לטיפול באזרחים ותיקים במרכז השלטון המקומי, התריעה מפני נזקים נפשיים לקשישים הסגורים זה חודשים בביתם, לאחר שהיו פעילים מאוד בספורט, חינוך, טיול, לימוד ותרבות. כיום כ-50% מהקשישים מבקשים לשוב לפעילות זו, כיוון שהם נותנים אמון במערכת ובמגבלות המגינות עליהם.

עינב עובדיה, מנכ"ל מכון "זולת", הדגישה כי 97% מהמבוגרים בארץ חיים בקהילה ולא במוסדות סגורים, ורובם יכולים להחליט בעצמם האם לצאת מביתם תוך סיכון מסוים, והזהירה כי חרדה ובדידות יגבירו את התחלואה והתמותה באוכלוסייה זו.

היא הדגישה כי המגבלות המיוחדות שהוטלו על יחידים וקבוצות רק בשל גילם הכרונולוגי ולא על בסיס אמות-מידה ענייניות כמו מחלות רקע, מוגבלות ותלות-בזולת - היא פטרונות של המדינה.

"המגבלות מהוות אפליה גילנית חמורה, הן גרמו להדרה והזנחה חברתית של זקנים ופגעו בזכות האדם שלהם לכבוד ולשוויון. הממשלה כשלה במתן מענים ומעטפת חברתית ותרבותית תומכת לזקנים, במיוחד ל-97% מהם שחיים בקהילה ולא במוסדות".

הדוח מציג רשימה של 32 המלצות ופתרונות לתיקון הכשלים המערכתיים של התמיכה הממשלתית והחברתית לזקנים. בין המלצות אלו, מאבק בסטיגמה של זקנה - על הממשלה להילחם נגד דעות קדומות כלפי זקנים והדרתם החברתית, ולמנוע את אפלייתם אך ורק בשל גילם. בנוסף, כינון שיתופי פעולה בין-מגזריים - על-רקע ביזור האחריות לזקנים בין גורמים רבים, על הממשלה ליזום שיתופי פעולה בין-מגזריים עם קופות החולים, הרשויות המקומיות וארגוני החברה האזרחית כדי לתמוך בבריאותם, רווחתם ואיכות חייהם של זקנים בזמן הקורונה.

עוד ממליץ הדוח, כי בפתח החורף, על הממשלה לבנות תוכנית לתמיכה באיכות חייהם של זקנים, הן בקהילה והן במוסדות, על-מנת לאפשר לגורמי הבריאות, הרווחה והחברה האזרחית להיערך בהתאם, לרבות תוכנית נמרצת לחיסון נגד שפעת ולמיון שפעת-קורונה בקהילה. על הממשלה והרשויות המקומיות לטפל בבדידות של זקנים שהוחמרה בתנאי הקורונה.

הדוח קורא לתגבר את שירותי הרווחה והתמיכה לזקנים, ולדאוג לרשת חברתית התומכת בזקנים ברמת הקהילה. לשם כך על הממשלה להקצות משאבים לרשויות המקומיות הנמצאות בדירוג הסוציו-אקונומי הנמוך.

הדוח קורא עוד לממשלה, לפקח על תנאי האשפוז של זקנים במוסדות לטיפול ממושך במסגרת תוכנית "מגן אבות ואימהות" וגם בבתי חולים, כדי להבטיח ביקורי קרובים ולאמץ ולפקח על נהלים מחייבים, המאפשרים לבני משפחה לשהות עימם ולהיפרד מהם על ערש דווי. עליה להבטיח גם את זכותן של המטפלות הסיעודיות האישיות של זקנים בדיור המוגן לחופש תנועה.
לשם מילוי החסר בעובדי סיעוד במוסדות לטיפול ממושך, על הממשלה לבנות ולהציע תוכניות של הכשרה מקצועית, במיוחד בעת הקורונה, כהזדמנות תעסוקתית בזמנים של אבטלה גבוהה יחסית.

הדוח קורא לקופות החולים לעודד ולוודא בדיקות תקופתיות וטיפולים רפואיים שגרתיים ודחופים, על-מנת למנוע ירידה במצב הבריאות של זקנים, בשל הימנעות מטיפול בגלל פחד מהנגיף.
זכויות האדם של זקנים בזמן הקורונה / דוח
על רקע השיעור הגבוה של זקנים מבין החולים והנפטרים מנגיף הקורונה ב"גל הראשון" של המגיפה, מכון זולת – לשוויון וזכויות אדם כינס בחודשים יולי-אוגוסט 2020 צוות מומחים בהובלת ד"ר כרמל שלו, כדי לבחון את מדיניות והתנהלות הממשלה ביחס לתחלואת הקורונה בקרב זקנים בישראל והשפעתן על זכויות האדם שלהם, ועל מנת לגבש המלצות מעשיות לקובעי מדיניות לקראת הבאות (43 עמ')

תאריך:  21/10/2020   |   עודכן:  21/10/2020
עידן יוסף
+ועדת החוקה חייבת משנה זהירות
07:51 22/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אין עוררין על כך שקיימת אלימות כלכלית. המחלוקת היא כיצד לטפל בה. ועדת החוקה חייבת ללמוד מנסיונן של מדינות אחרות בתחום, וככל שיימצא שהחוק אכן נדרש - לצמצם ממנו משמעותית סעיפים שאת תוצאתם ניתן להשיג ללא חקיקה, סעיפים שחופפים לחוקים קיימים וסעיפים שיש בהם השלכות רוחב לא צפויות
(ועדת החוקה. לא יכולה לטמון ראשה בחול [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+לפיד: חולק על פרשנות מ"מ יועמ"ש הכנסת
01:00 22/10/20  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, טען כי הוא חולק על הפרשנות של מ"מ יועמ"ש הכנסת, עו"ד שגית אפיק שלפיה ביטול ההצבעה האלקטרונית על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית היתה תקינה.

"עם כל הכבוד לעמדת הייעוץ המשפטי של הכנסת, אני חולק על הפרשנות שלהם. נפנה לייעוץ משפטי נוסף על האירועים השערורייתיים שאירעו היום במליאה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.


+״ההתנהלות התקציבית לספורט נשים - אלימות כלכלית״
23:18 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה למעמד האישה: "איך הן יהיו מקצועיות אם לא תומכים בהן כפי שתומכים בענפים האחרים"  ▪  לאחר עימות קולני בין נציגי הוועדה לנציגת משרד התרבות והספורט, אישרה הנציגה כי מבחינתם גם ליגות נשים יוכלו לחזור כבר היום לפעילות, אך זאת לא לפני שיו"ר הוועדה דרש שוב ושוב לקבל את עמדת המשרד הברורה. בנוסף עלתה במהלך הדיון הטענה כי משחק נבחרת ישראל בכדורגל נשים לא ישודר בשום פלטפורמה ובשום ערוץ
(ח"כ עודד פורר [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+החלטות הממשלה לטיפול באלימות לא תוקצבו
23:16 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לביקורת: "מבקר המדינה חייב לבדוק איך החלטות ממשלה לטיפול באלימות במשפחה לא תוקצבו - דווקא בתקופת הקורונה, אין נושא דחוף מזה"  ▪  המשנה למנכ"ל המשרד לבט"פ: "רק כשמגבלות הקורונה היו בתקש"ח, ניתן היה למנוע שחרור מנהלי של גברים אלימים"
(מעון לנשים מוכות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+שלושה מסלולים לגביית חובות הרשות
23:15 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תציע לרשויות המקומיות שלושה מסלולים לגביית חובותיהן שלא באמצעות חברות גבייה פרטיות  ▪  מנכ"ל השלטון המקומי שלמה דולברג: ברגע שיוסדרו 3 מסלולים, זה יספק את השלטון המקומי, ונוכל לקבל שרותי גבייה טובים
(שלמה דולברג [צילום: צילום ניב קנטור, אנשים ומחשבים])
+מ"מ יועמ"ש הכנסת: ביטול ההצבעה היה תקין
23:00 21/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עו"ד שגית אפיק הודיעה כי ההליך שבו נקט יו"ר הכנסת, לביטול הצבעה אלקטרונית שאישרה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הצוללות, לא נעשה במטרה לעוות את תוצאות ההצבעה וכי ההצבעה השמית שנערכה לאחר מכן ביקשה להציג את תמונת האמת של דעות הח"כים הנוכחים  ▪  גם סגן יו"ר הכנסת, מנסור עבאס, שהפעיל את ההצבעה האלקטרונית הודה שהייתה הצדקה לעריכת ההצבעה השמית
(עו"ד אפיק. "גם ח"כ עבאס הודה" )
+אושר מענק חד-פעמי להגדלת קצבאות הנכות
18:01 21/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סכום של 150 עד 500 שקל כפול 12 ישולם לזכאים על-פי קריטריונים שנקבעו  ▪  נכים מונשמים יקבלו מענק של 5,341 שקל כפול 12
([צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
97% מהזקנים חיים בקהילה, 50% מבקשים לשוב לפעילות בחוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי שלפיה ישולם לזכאים על-פי חישוב של כ-150-500 שקל לחודש כפול 12 חודשים, על-פי הקריטריונים שנקבעו. נכים מונשמים יקבלו 5,341 שקל כפול 12 חודשים (כ-64,000 שקל). 70 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.
21/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות

21/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
‏מבוכה דרמטית לקואליציה: אושרה במליאת הכנסת הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת כלי השיט ברוב של 25 מול 23. יו"ר הכנסת יריב לוין ביטל את תוצאות ההצבעה, ומתקיימת כעת הצבעה חוזרת - שמית. חברי האופוזיציה ‏ כועסים נוכח ההחלטה של לוין במליאה וצועקים: ״בושה! בושה!״.
21/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ד', 21.10.20) להכין שתי הצעות חוק, האחת פרטית של חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר והשנייה ממשלתית, שנועדו להקים מאגר מספרי טלפון של צרכנים שיאסר להתקשר אליהם לבצע שיחות שיווק מרחוק - "אל תתקשרו אלי". בפתח הישיבה החליטה הוועדה למזג את שתי הצעות החוק, והיו"ר מרגי הזכיר כי מדובר בהצעת חוק חשובה, שנועדה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות לעמוד בפני שיווק אגרסיבי. הוא אף הזכיר את התחקירים שפורסמו בשבוע האחרון, באשר לעושק צרכנים במכירת מדי ומסנני מים, ואמר כי הוועדה תקדם את חסימת הפרצות שמאפשרות זאת.
21/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ג', 20.10.20) דיון הוקרה למערך המילואים, במסגרת יום ההוקרה למערך המילואים אשר צוין בכנסת, ביוזמתם של ח"כ אורנה ברביבאי וח"כ מתן כהנא, ראשי השדולה למען חיילות וחיילי צה"ל בסדר ובמילואים.
21/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
נתן חץ [צילום: יוסי זליגר]
תומר קורנפלד
בחברה ביקשו לגייס 400 מיליון שקל אך במכרז המוסדי הגיעו ביקושים של כ-2 מיליארד שקל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה    בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש    בממלכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il