|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
נתניהו ביום פתיחת המשפט [צילום: עמית שבי, פלאש 90] אלוביץ ביום פתיחת המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הפרקליטות בתגובה לבקשות לחומרי חקירה:

נתניהו יוצא למסע דיג שנאסר בפסיקה

התביעה אומרת שהיא עושה מאמץ עילאי לעמוד בחובה למסור לנאשמים את חומרי החקירה, כולל כאלו שאינה חייבת למסור - אך נתניהו ואלוביץ מנסים להרחיב ככל הניתן את חזית המחלוקת דוחה את הטענות כאילו הסתירה חומרי חקירה ואומרת שלכל היותר מדובר בהשמטות המצויות בשולי-השוליים של התיקים
21/10/2020  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
סניגורי נתניהו: תשובה תמוהה
סניגוריו של בנימין נתניהו, עוה"ד בועז בן-צור ועמית חדד, אומרים בתגובה, כי תשובת המדינה תמוהה. לדעתם, לא ניתן לומר שכל חומרי החקירה הועברו, כאשר רק היום קיבלו עשרות מסמכים חסרים. "המידע שביקשנו ובפרקליטות ממשיכים להסתיר הוא הכרחי ובסיסי. בלי גילוי כלל החומר, קיים חשש אמיתי שלא ניתן יהיה לנהל משפט הוגן", הם אומרים.

כל חומר החקירה ב"תיקי האלפים" מצוי זה מכבר בידי הנאשמים - בנימין נתניהו, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ונוני מוזס - ואין מקום לבקשותיהם לקבל חומרים נוספים. כך טוענת התביעה במשפט נתניהו, בתגובה שהגישה (יום ד', 21.10.20) לבית המשפט המחוזי בירושלים לבקשותיהם של הארבעה.

לטענת הפרקליטות, נתניהו ובני הזוג אלוביץ בחרו "להרחיב ככל הניתן את חזית המחלוקת, עד כדי כך שגם סוגיות שזכו למענה מלא ומספק במסגרת ההתכתבות המקדימה בין הצדדים מצאו מקומן בבקשות הנאשמים לבית המשפט". זאת, למרות שלדבריה היא עושה "מאמץ עילאי לעמוד, ככל הניתן, בעיקריה ובדקדוקיה של זכות העיון".

לדברי הפרקליטות, "רשויות האכיפה עשו כל שניתן כדי להנגיש את חומר החקירה שנמסר לעיון הנאשמים, ולספק לנאשמים את המידע המלא בדבר החומר שנאסף בתיק. כך, גם חומרים, שספק רב אם זכות העיון אומנם חלה עליהם, נמסרו לעיונם של הנאשמים. רובם המכריע של החומרים נסרקו, והועברו לידי הנאשמים באופן המקל את הגישה אליהם. זה חודשים ארוכים שהמאשימה עומדת לרשותם של הנאשמים בבקשותיהם השונות לאתר חומר כזה או אחר. כל זאת, על-מנת להבטיח שלנאשמים ניתנת ההזדמנות המלאה להעריך את חומר הראיות המבסס את האישומים נגדם, ולגבש את טענות ההגנה שלהם, ועל-מנת לייעל את שלב בירור הטענות הנוגעות לחומר החקירה".

הפרקליטות ממשיכה וטוענת: "עיון בבקשות הנאשמים מגלה שחלק ניכר מהן עוסק בחומרים שהוחרגו זה מכבר בפסיקתו של בית המשפט העליון מגדר 'חומר חקירה'; חלק אחר אינו עוסק כלל בבקשות לחומרי חקירה, אלא שוטח טענות, שהן מעין 'קדימונים' לטענות מקדמיות או אחרות, שבדעתם לטעון בהמשך; ושוב חלק אחר חושף בקשות הבהרה, שקשה להבין את הקשר בינן לבין ההליך שלפנינו. נמצא, אפוא, לאחר ברירת התבן מן הבר, כי טענות הנאשמים מלמדות דווקא, כי בידיהם מצוי זה מכבר 'חומר החקירה' הדרוש לקיומו של המשפט; וכי אף אם נפלה שגגה כלשהי בהקשר זה של זכות העיון ב'חומר חקירה', הרי שמדובר בשולי השוליים של האישום שלפנינו".

התביעה אומרת עוד: "לעיתים העלו הנאשמים טענות בדבר ניסיונות הסתרה מצדה של המאשימה. בהקשר זה תבהיר המאשימה באופן חד וברור, כי הדרך הקלה ביותר מבחינתה הייתה להעביר לנאשמים כל בדל של חומר המבוקש על ידיהם. דא עקא, שאם אומנם תבחר המאשימה בדרך קלה שכזו, היא תחטא לדין ולתפקידה על-פי הדין; שהרי, מתן זכות עיון בחומר שאינו 'חומר חקירה' פוגע מיניה וביה באינטרסים ציבוריים ובזכויות של אחרים. מלאכת המיון והסיווג של החומרים הנאספים בחקירה היא מלאכה מורכבת למדי. על כל פנים, חשדם של הנאשמים בעניין ניסיונות הסתרה - אינו רק מקומם וחסר בסיס, אלא שהוא אף מנוגד למהות המלאכה הנדרשת לצורך סיווגו של חומר כ'חומר חקירה'".

לטענת הפרקליטות, נתניהו ובני הזוג אלוביץ "מבקשים להרחיב את היקפה של זכות העיון בהתאם לסעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי, כדי לקדם טענות מקדמיות שבדעתם להעלות בפני בית המשפט הנכבד בבוא העת, ובפרט טענה של הגנה מן הצדק, או טענות לפסילת ראיות בהתאם להלכת יששכרוב. בהתאם לכך, הקדישו הנאשמים את מרבית בקשותיהם לתיאורים דרמטיים ונרחבים על התנהלותה השערורייתית – לשיטתם – של החקירה בענייננו, תוך ביצועם – שוב, לשיטתם – של תרגילי חקירה פסולים. בתמצית תטען המאשימה, כי בכך מבקשים הנאשמים 'לרתום את העגלה לפני הסוסים' ולעשות שימוש בהליך לפי סעיף 74 לחסד"פ למטרה זרה שלא לשמה הוא נועד".

אם ברצונם לטעון להגנה מן הצדק - עליהם לעשות זאת בדיון לגופו ובהליך שנקבע לכך, ולא לבקש מראש חומרי חקירה, סבורה הפרקליטות. עוד היא אומרת כי טענותיהם של נתניהו ואלוביץ בהקשר זה מבוססות על השערות בלתי מוכחות, למשל - כאילו רוני אלשיך ורוני ריטמן (שהיו אז המפכ"ל וראש להב 433) היו בניגוד עניינים חריף, משום שסברו שנתניהו מבקש לפגוע בהם; או טענתם של אלוביץ בדבר "תרגילי חקירה אגרסיביים" לכמה מן העדים. בפועל, היא טוענת, נתניהו ייוצא למסע דיג - שנאסר בפסיקה לעשותו במסגרת בקשה לחומרי חקירה.

עוד טוענת הפרקליטות, כי "הנאשמים אף מבקשים להרחיב את זכות העיון שלהם בחומר החקירה, כך שזו תחול גם על החריג המקובל לזכות זו – קרי, 'מסמכים פנימיים', או 'תרשומת פנימית"' כך הם טוענים על סמך הכותרות של התרשומות הפנימיות שהועברו אליהם במסגרת 'רשימת כל החומר', על סמך הערכותיהם והשערותיהם באשר לתוכן הטמון במסמכים אלה, ועל סמך טענות מטענות שונות על אופן גביית הראיות – טענות, שלא פעם אין להן כל אחיזה במציאות נוסף לכך מבססים הנאשמים את טענותיהם בהקשר זה של 'תרשומות פנימיות' באמצעות קריאה סלקטיבית, המעוותת כליל את הכרעתו העקבית של בית המשפט העליון".

לדברי הפרקליטות, גם הבקשות לקבל חומר נרחב ממדיות דיגיטליות - כדוגמת תוכן מכשיר הסלולר של אילן ישועה - עומדות בסתירה לפסיקת בית המשפט העליון. לטענתה, מבחינתו של נתניהו "לאחר שחומר מסוים נערך ונאסף על-ידי המשטרה בחקירה מסוימת, וככל שהוא אינו בגדר 'תרשומת פנימית' או שהוטל עליו חיסיון – אזי חובה למוסרו לידי הנאשם. לדידו, לא קיים כלל מושג של חומר שנערך ונאסף בידי הגוף החוקר, ושנמצא בלתי רלוונטי על-ידי התביעה, ולכן הוא אינו נכלל בגדר 'חומר החקירה', אלא אך ורק בגדר 'רשימת כל החומר'. המאשימה אינה רואה מקום במסגרת זו להפנות לעשרות, ואפשר מאות, ההחלטות השיפוטיות של בית המשפט העליון, שבהן נקבע אחרת".

התגובה הוגשה באמצעות עוה"ד יהודית תירוש, אמיר טבנקין, אלון גילדין, קרן צבירן-לצטר, ניצן וולקן, אסף עיסוק והדר וינשטיין.
ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / תשובת המאשימה לבקשות הנאשמים בהתאם לסעיף 74 לחסד"פ
תשובת המדינה לבקשותיהם של בנימין נתניהו, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ונוני מוזס לקבל חומרי חקירה ב"תיקי האלפים"

תאריך:  21/10/2020   |   עודכן:  21/10/2020
איתמר לוין
+המדינה שינתה את עילת סגירת תיק 1270 נגד חפץ
18:35 21/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התיק עסק באפשרות של השפעה פסולה על גרסטל  ▪  הפרקליטות: תנאי מעצרו וחקירתו של חפץ היו הוגנים  ▪  העבירה להגנה תכתובות על טיפולו של נתניהו בענייני בזק
(חפץ. העדר אשמה? [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו יוצא למסע דיג שנאסר בפסיקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כנניהו המיסר
21/10/20 23:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) פנה באמצעות עורכי דינו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיקבע כי ההחלטה שלא להקים ועדת איתור למפכ"ל המשטרה חורגת ממתחם הסבירות.
20/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט הינו, בנוסף לתפקידו המקצועי, גם אדם פרטי עם חיים אישיים; ובקיצור: בן אדם. ומותר לו, בכובעו כאדם אשר מחכה ומחכה ואינו מקבל הכרעה בתיק אשר עומד כנגדו, להתרעם על כך - אין שום פסול בדבר. הגיוני לחשוב שבשיחה אישית עם חברו, כאשר הוא מאוד לחוץ מן העניין ועתידו לוט בערפל, הוא יזדעק ויפרוש בפניו את תסכוליו האישיים שאין בהם דבר וחצי דבר בכדי ללמד על מערכת היחסים שלו עם הכפוף אליו בזמנו, פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. המציאות בכלל מלמדת על מערכת יחסים טובה בינו ובין ניצן, עם כבוד והערכה הדדית; והסיבה היחידה שפרקליט המדינה לשעבר לא הכריע בתיקו של היועמ"ש, היא כי הוא היה מצוי בניגוד עניינים בגלל שהאחרון היה הבוס שלו, ולמעשה מוכיחה את ניקיון הכפיים של הראשון.
19/10/2020  |  טל בן-יעקב  |   יומני בלוגרים
תלונותיו הקשות של עו"ד אביעד ויסולי נגד המשנה לפרקליט המדינה וראש צוות התביעה במשפט נתניהו, עו"ד ליאת בן-ארי, תלויות על בלימה ואינן נשענות על בסיס עובדתי של ממש. כך קובע (יום א', 18.10.20) נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן.
18/10/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
אני לא אוהב להקשיב לשיחות פרטיות, מעניין אותי כשלג דאשתקד אם אביחי מנדלבליט כינה את שי ניצן "מניאק" או כל כינוי אחר. לא חשוב מה היו יחסי העבודה ביניהם, האם חיבבו הזה את זה או שמא שנאו איש את רעהו.
ההפגנה ה-41 להגנת הדמוקרטיה ולהעברת בנימין נתניהו מתפקידו הפכה את 40 קודמותיה, מוצלחות כשלעצמן, לחזרה כללית. המשטרה ששלטה בשטח ביד רמה אך עשתה זאת ברגישות הראויה לאזכור אוהד, הנחתה את הנאספים להתנקז לכיכר המרובעת סמוך לבית המשפט העליון. היא נקראת על שמו של השופט הדגול שמעון אגרנט.
15/10/2020  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   משפט נתניהו  /  מי ומי  
מנדלבליט לזוהר: איומים לא ירתיעו אותי  /  איתמר לוין
עוכבה בקשה לייצוגית נגד ידיעות   /  איתמר לוין
מנדלבליט: לא לחקור הדלפת שיחות ישועה  /  איתמר לוין
הקלף של גנץ  /  טל בן-יעקב
הרחוב אומר את דברו   /  בצלאל לביא
אבנר נתניהו בתמונה  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
מיכאל מירו
מיכאל מירו
ישראל נכנסה לעזה בלי תוכנית מסודרת. הרצועה הפכה לאיי חורבות, אזרחים עזתים נהרגו ובאמת לא משנה אם מדובר בשלושים אלף או בפחות
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
עדנה בקנשטיין לשעבר נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב ושופטת בבית המשפט המחוזי מספרת על חיזוריו של אריק בעלה והגעגועים אליו, ושוללת מעבר לדיור מוגן    כתבת דיוקן החושפת דמות שופטת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il