|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

פרץ: הממשלה תכיר בשלושה ישובים בדואים

השר עמיר פרץ בדיון הראשון של ועדת המשנה לשיפור מצב האוכלוסייה הבדואית בדרום: "שלושה ישובים בדואים - עבדה, רחמה וחשם זנה - יוכרו בקרוב ככפרים מוכרים. כן תוקם עיר בדואית חדשה, על-שבטית"
26/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: לשכת השר פרץ]

שלושה ישובים בדואים: עבדה, רחמה וחשם זנה, יוכרו בקרוב ככפרים מוכרים. כן תוקם עיר בדואית חדשה, על-שבטית. כך הודיע (יום ב', 26.10.20) שר הכלכלה עמיר פרץ בישיבתה הראשונה של ועדת המשנה של ועדת הפנים, לשיפור מצב האוכלוסייה הבדואית בדרום, בראשות ח"כ סעיד אלחרומי. הישיבה עסקה בתכנון תשתיות ובפיתוחן בשתי המועצות האזוריות נווה מדבר ואל קסום, שבתחומן 11 כפרים שהוכרו ב-2003, אך לדברי היו"ר אלחרומי, למרות ההכרה פיתוחן מתעכב.

אלחרומי: "17 שנה אחרי ההכרה אנו רוצים לבחון כאן בפירוט מה קורה בכל שכונה. הכוונה להפסיק את משיכת הרגליים. גם בשכונות שאין שם תביעת בעלות אין התקדמות. יש מאות מיליונים, אבל בשטח הכל כמו כפר לא מוכר. האוכלוסייה הבדואית סובלת מהזנחה והדרה. המצב החמור הכפרים הלא מוכרים, אבל בחרתי בישיבה הראשונה לצלול לסוגיית המועצות האזוריות שיישוביהן הוכרו ולבחון מה החסמים בפיתוח".

ח"כ איימן עודה: "אין קבוצה שמופלית יותר מהערבים בכפרים הבלתי מוכרים. לכן זו ועדה מוסרית. מי כמוך, ח"כ אלחרומי, תושב הנגב, לעמוד בראש הוועדה. אתה נושא על כתפיך נושא כל כך צודק, את מאבק ערביי הנגב. יש בכנסת הרואים שיחסי יהודים וערבים זה משחק סכום אפס. אני מאמין שזה אינטרס של כולנו".

השר עמיר פרץ, שהודיע על הכרה בקרוב של שלושת הכפרים והקמת העיר העל-שבטית, הוסיף: "העיר מיועדת בעיקר לזוגות צעירים שלא מוצאים תשובות. זו תהיה עיר מודרנית שתוכל לענות לאוכלוסיות משכילות שרוצות לבחון אורח חיים שונה בתוך החברה הבדואית. אנו מכבדים דרך בה אנשים מוצאים את פרנסתם, ועם זאת מעודדים זירוז פינוי דירים מתוך היישובים. בעלי הדירים מסכימים להעבירם מחוץ ליישוב".

יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב: "בארבע שנים פיתחנו 35 שכונות. צוותי תכנון יושבים עם התשובים. אבו תלול בפיגור אחרי יישובים אחרים. שני יישובים פרוסים על 10,000 דונם. אני מקווה שבשנה הבאה זה יעבור לוועדה המחוזית. בביר הדג' הקבלן חזר לשכונה אחרי שירו עליו. מרכז השכונה בפיתוח. בארבע שנים השקענו 4.4 מיליארד שקל. היקף ההשקעות תלוי בהתקדמות בהליכי התכנון. אישרנו מעל 70,000 יחידות דיור. יש פערים של 70 שנה. עשרות שנים המדינה לא עסקה בזה".

ח"כ מנסור עבאס: "הכלי של ועדת משנה יעיל ומשפיע. ראוי שהממשלה תתייחס לנגב בפרויקט שהיא צריכה להרים. בצפון היו עשרות ישובים לא מוכרים. הוסדר מעמדם ויש פיתוח. הנגב צריך להיות בראש סולם העדיפות".

ראש מועצת הכפרים הלא מוכרים, עטייה אלאעסם: "הדברים צריכים יישום. לא רוצים עשרות שנים ללא התקדמות. אין פיתוח, אין כלום.יש כפר שהוכר לפני 15 שנה ועוד אין כביש כניסה. רוצים להזיז את הכביש".

ד"ר יובל קרפלוס, מינהל התכנון: "הוועדה המחוזית מודעת לקושי של פיתוח תשתיות בהיקפים גדולים. בליבת העשייה שלנו מחלקות ההנדסה. צריך לגשר על פער תשתיות על-מנת להוציא היתרי בניה בזמן מידי. צריך להתמודד עם רגולציות, עם תוכניות מיתאר".

יו"ר הוועדה: "באבו תלול מזרח אין תביעות בעלות. מה מונע את הפיתוח?"
ד"ר קרפלוס: "מלאכת התכנון במקומות כמו מרעית, חוות קוכלה, אום בתין, מאוד מורכבת. נעשה מירב המאמץ לאפשר מבנים קיימים קשיחים. התכנון בפינצטה.. צריך להתחשב במצב הקיים, וזה לפני הרגולציות וההשפעות של דירים מסורתיים. זה תהליך ארוך שמחייב פריצץ דרכים וניתוח שטח מדוקדק. בשנתיים האחרונות אנו מנסים לכפר על הזמן שחלף".
יו"ר הוועדה ח"כ סעיד אלחרומי סיכם: "הוועדה תקיים ישיבת המשך בה נרד לפרטים ונעבור ישוב ישוב. נזמין לדיון את ראשי המועצות האזוריות, את משרד הכלכלה והרשות הבדואית. לא יעלה על הדעת שלא יהיו פתרונות מגורים. האכיפה צריכה להיות מוגבלת ובמשנה התחשבות".

תאריך:  26/10/2020   |   עודכן:  26/10/2020
עידן יוסף
+"מ-200 אלף עובדי מסעדנות נותרו 40 אלף"
00:14 27/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תומר מור - ממובילי מאבק המסעדות: "כמה אפשר להגיע לוועדות ולשמוע אותן תשובות? בכוח אתם מובילים שאנשים יעבדו בשחור"  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "מסעדנים דיברו בוועדה מדם ליבם אבל למשרד הבריאות לא היה חשוב לתת להם תשובות"
(רותי תבור. אני לא מהלוזרים [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+מצברים מוברחים לשטחים, ומשם לנחלים
18:40 26/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גלעד אך, ישראל ירוקה: יש עשרות דוגמאות מתועדות מחצי השנה האחרונה של מצברים משומשים שמוברחים ליו"ש, מפורקים באתרים פרטיים תוך זיהום הקרקע והמים, חוזרים לישראל ומכאן לייצוא  ▪  המשרד להגנת הסביבה: לא נותנים אישור ייצוא למדינות מתפתחות
([צילום: FREEPIK])
+תמותת התינוקות הערבים כפולה מאשר יהודים
18:36 26/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות הפסיק תוכנית להכשרת אחיות ערביות  ▪  יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לכלול בכל תוכנית חומש תקציב ייעודי לבריאות הציבור הערבי"
([צילום אילוסטרציה: לע"מ])
+פערי מחשוב בין בתיה"ד הרבניים לבתיהמ"ש
18:34 26/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מרב מיכאלי: את הכספים שקיבלו לשיפור המערכת השקיעו במאגר חקירות יהדות צדדי ג'  ▪  רל"ש הרב דוד לאו: "כשיש בעיה במחשוב, זו לא בעיה פרטית של בתיה"ד הרבניים, זה אומר שדיינים לא יכולים לתת החלטות"
([צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+מנכ"ל משרד הרווחה נגד ארגון 'כוח לעובדים'
17:16 26/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אביגדור קפלן: "לא נשלוף את הכיס העמוק של המדינה לטובת סחטנות של כוח לעובדים"  ▪  "מפעילים כוח מוגזם והשמצות חסרות שחר נגד עובדי המשרד- כולל אותי"
(מיכל שיר, משה אבוטבול, קטי שטרית, קארין אלהרר [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+"בסוף הקורונה הגיעה לישראל מבחוץ"
16:10 26/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פרופ' גרוטו נטש את הדיון לאחר חילופי דברים בנושא הפעלת הצימרים  ▪  היו"ר מרגי: ההתנהגות הזו אינה מקובלת, אם לא אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת"  ▪  ח"כ חיים כץ בוועדת העבודה והרווחה: להחמיר את העונש לשבים לישראל המשקרים לגבי שהייה במדינות אדומות
(פרופ' גרוטו בדיון בוועדת הכלכלה [צילום: מסך])
[צילום: ערוץ הכנסת]
+ ג'נין ג'נין - עלילת דם ויש למנוע הקרנתו והפצתו
14:52 26/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עו"ד ישראל כספי: "מבקשים מהוועדה כי תקרא ליועץ המשפטי לממשלה להגיש השלמה לעמדתו בה יקרא למניעת הקרנה והפצה של הסרט"  ▪  אמו של החייל שנפל בקרב: "לעולם לא אראה את עמית אבל אלחם על שמו וכבודו"  ▪  יובל אלבשן: "אין כאן עניין של חופש ביטוי"
עו"ד ישראל כספי [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרץ: הממשלה תכיר בשלושה ישובים בדואים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
26/10/20 19:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת החוקה דנה (יום ב', 26.10.20) בנושא מחשוב בתי הדין הרבניים הזהיר היו"ר ח"כ יעקב אשר מפני פערים הנוצרים בין בתי הדין לבין בתי המשפט ביחס למרוץ הסמכויות ודרש להציג מתווה התקדמות להנגשת מערכת בתי הדין לציבור.
26/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדיון ועדת העבודה, הרווחה והבריאות על סכסוך עבודה ב"עמותת אותות" המסייעת לבני נוער וצעירים מאוכלוסיות קצה, התייחס מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים, אביגדור קפלן בחריפות לצעדים שנוקט ארגון כוח לעובדים המייצג את עובדי העמותה במאבק להעלאת שכרם: "אנחנו מספקים שירותים ללמעלה מ-30,000 דיירים במסגרות חוץ ביתיות שונות וכל המפעילים מקבלים את אותם תעריפים, שמתעדכנים עם כל הסכם קיבוצי כללי או עליית שכר גורפת, לא על-פי הסכמים קיבוציים מקומיים.
26/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי יזם (יום ב', 26.10.20) דיון על מצב התיירות בישראל ובירך בירך על איי התיירות הירוקים. "חייבים לאפשר חידוש תיירות הפנים והחוץ, כמובן מתוך זהירות ומתינות ולא כפי שהיה בגל הראשון. אבל מדובר באחד ממנועי הצמיחה של המשק וצריך להתחיל את המתווה. צימרים זה אחד הדברים שלא ברור למה מתעכבים, וכך גם הכנת מתווה לכניסת תיירים לישראל", אמר ח"כ מרגי.
26/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון, קיימה (יום ב', 26.10.20) דיון מהיר בנושא "מאבק נציגי הלוחמים והמשפחות השכולות של הקרב בג'נין נגד הסרט 'ג'נין ג'נין'". הדיון התקיים ביוזמתו של ח"כ אלעזר שטרן ונוהל ע"י ח"כ גדעון סער.
26/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים החליטה (יום ב', 26.10.20) כי עמותת המיסיון 'המצפה לישראל' והעמותה המשיחית 'יחד רמת השרון' אינן זכאיות להטבות במס על תרומות ולעניין מיסוי מקרקעין נוכח כך שפעילותה נמצאת במחלוקת ציבורית עמוקה.
26/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
במשטרה מוסרים אישים בכירים עדות קשה על נתניהו ועד שהנוזלת חולפת - חולף זמן, והפרקליטות נעה כמו צבי לפעול בנדון
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על הממשלה - באמצעות המשרדים המופקדים על כך, לפעול להפסקת הסחבת הבלתי נסבלת בכל הנוגע לשיפור ההכרחי של השידור בשפה הערבית הן לעולם הערבי, הן לתושבי רצועת עזה ויהודה ושומרון והן לדוב...
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי [צילום: AP]
איל השקס
מצרים לא פותרת את בעיותיה: החוב, השפעות המלחמה ברצועת עזה, מעורבות הצבא בכלכלה והאהבה למגה-פרויקטים    אך לעת עתה נחלצת מהמשבר בזכות חברותיה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
איתמר בן-גביר, השר לביטחון לאומי, מייעד לתפקיד המפכ"ל את קצין המשטרה אבשלום פלד, שעסק בבנייה לא חוקית בביתו תוך סיפוח שטח פתוח לביתו וגידורו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il