|
הדמיית תחנת הר יונה [in3D עבור חוצה ישראל]
|
|
|
|
הרכבת הכבדה תוארך לבנימינה
|
|
לאחרונה קיימו אנשי המקצוע ברכבת ישראל הדמיה ממוחשבת והודיעו כי בעקבותיה יחל בחודש הקרוב ניסוי במסגרתו יוארך הקו עד לתחנת רכבת בנימינה, במקום עד חיפה כיום. המשמעות היא שנוסעי קו העמק שנסעו עד היום לתל אביב יוכלו להחליף מעתה רכבת בבנימינה. עבור נוסעי הקו המבקשים להגיע לאחת מערי השרון כגון נתניה, כפר סבא והרצליה מדובר בבשורה גדולה יותר, שכן עד כה נאלצו לנסוע בלא פחות משלוש רכבות מביתם ועד ליעדם בשרון.
|
|
|
|
חברת חוצה ישראל המובילה את "נופית", מיזם הרכבת הקלה מחיפה לנצרת, מפרסמת (יום ג', 27.10.20) את שמות עשר החברות הקבלניות שזכו במכרז לביצוע עבודות בתוואי העירוני והבין-עירוני במסגרת שלב "אינפרה 1" של הרכבת הקלה.
בתוואי העירוני: י.לרר, רולידר, אברהם יצחק, אחים אנטון. מקטע זה (D) משתרע מהר יונה ועד לתחנת תאופיק זיאד, ואורכו כ-7 ק"מ.
בתוואי הבין-עירוני: ק.ס.מ.ג קבלנים, א.מ.צ שמש (1990), אוליצקי, רולידר, י. לרר (הנדסה), ע.ל גיבור. מקטעים אלה (A,B,C) משתרעים בין מרכזית לב המפרץ להר יונה, ואורכם כ-34 ק"מ .
העבודות תחלנה לקראת סוף הרבעון הנוכחי והן תכלולנה בין היתר: העתקת תשתיות וחידושן, בניית קירות תמך ועבודות עפר וסלילה. מוקדי העבודה הראשונים יתרכזו בקריית אתא ובנוף הגליל ויכללו עבודות הכשרת שטח עבור מתחם תפעול (דיפו) בקריית אתא, הקמת שני חניוני חנה וסע בנוף הגליל באזור תעשיה הר יונה ובאזור השוק העירוני, ועבודות באזור קריית הממשלה בנוף הגליל.
מיזם נופית, שמקדם משרד התחבורה, הוא מיזם-על תשתיתי מורכב וייחודי בישראל, המנוהל ע"י חברת חוצה ישראל כזרוע הביצוע של המשרד. המיזם כולל תכנון והקמה של רכבת קלה אזורית אשר תחבר את גושי ההתיישבות חיפה, גוש הקריות וגוש נוף הגליל-נצרת ומשלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים.
חוצה ישראל תסיים את התכנון המוקדם של תוואי הרכבת הקלה במהלך השנה הנוכחית. אורכו של תוואי הרק"ל הוא 41 ק"מ. הוא יחל בתחנה מרכזית המפרץ בחיפה, יעבור דרך קריית אתא (כביש 781 החדש), לאורך כביש 79 בסמוך לשפרעם, ריינה, ביר אל מכסור ומשם יחצה את נוף הגליל ויסתיים בנצרת. בקו יפעלו מעל 30 קרונות בתדירות נסיעה מרבית של 10-4 דקות. תחזית הנוסעים המתוכננת היא כ-100,000 נוסעים ליום ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבין-עירוני תעמוד על כ-100 קמ"ש. היקפו הכולל של מיזם הרק"ל נאמד בכ-7 מיליארד שקל.
מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך מסר כי המיזם מתקדם בקצב מהיר ומגיעים לתחילת השלב הביצועי בהתאם ללוחות הזמנים הראשוניים. "במקביל אנו מקדמים את המכרז הזכייני, ובתחילת 2021 נוכל להכריז על הקבוצות אשר יורשו להשתתף בו", דבריו.