|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ועדת העבודה לא אישרה את מתווה ימי הבידוד

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ למשרד האוצר: ממחר תהיה כאן אנרכיה ואתם תצטרכו להסביר את זה" על-פי פסיקת בג"ץ, היה על הממשלה להסדיר את הסוגיה עד היום
28/10/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
כץ. "תהיה כאן אנרכיה" [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

הדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות הסתיים (יום ד', 28.10.20) ללא אישור מתווה ימי הבידוד שהציעה הממשלה.

על-פי פסיקת בג"ץ, היה על הממשלה להסדיר את הסוגיה עד היום, 28 באוקטובר, לאחר שזה פסל את תעודת המחלה הגורפת שהנפיק משרד הבריאות. המתווה המוצע ביקש לחלק את נטל ימי הבידוד בין העובדים, המעסיקים והמדינה. במהלך הדיון דרש ח"כ חיים כץ שהמדינה תישא באופן מלא בעלויות הבידוד, כל הפחות עבור עסקים קטנים של עד 23 עובדים. לאחר שנציגי משרד האוצר לא נענו לדרישה, פיזר ח"כ חיים כץ את הדיון מבלי לאשר את הצעת החוק.

בתום הדיון אמר ח"כ כץ לנציגי משרד האוצר: "ממחר, כל עובד שיגידו לו להיות בבידוד יבין שהוא לא חייב, כי לא דואגים לו. אם אין לו כסף לאוכל לילדים, הוא ילך לעבודה. תהיה כאן אנרכיה ואתם תצטרכו להסביר את זה".

אתי גבאי, סגנית הממונה על השכר במשרד האוצר, אמרה: "יש תחושה שעשו כאן משהו קר ומנוכר וזה לא כך. אם יש מקום שיש בו הסדר מיטיב הוא יוכל להמשיך, זה תלוי במעסיק ובהסכמות שלו עם העובדים. לפעמים אם המעסיק מסביר לעובד שאם הוא ילך עם ההסדר המיטיב לא יהיה עסק מגיעים להסכמה עם הוועד לגבי תנאים אחרים". כמו-כן הוסיפה כי "המדינה תיקח אחריות מלאה על ימי בידוד של עובדים שיישארו ללא ימי מחלה - ללא הגבלה".

חברי הכנסת שנכחו בדיון התייחסו למתווה ודרשו שהמדינה תיקח יותר אחריות על נטל הבידוד.

ח"כ אופיר סופר: "משרד האוצר מטיל מס חדש על המעסיקים - מס ימי הבידוד. בנוסף המשרד הגדיל לעשות ולרסק את עמותות הרווחה והבריאות ולחייב אותם במס ימי הבידוד. העמותות קורסות תחת הנטל כמו גם מוסדות חינוך ומשרד האוצר גוזר עליהם גזר דין מוות".

ח"כ עידן רול: "המדינה צריכה לשאת בעלות באופן מלא כי העסקים והעובדים ספגו מספיק. רק בחודש ספטמבר נרשמו 150,000 מקרים של בידודי שווא. זה אומר שהממשלה שכשלה במערך חקירות ואיכונים יעיל, תשתה את כל ימי המחלה של העובדים, במקרים רבים לחינם ואין תמריץ לממשלה לפתור את הנושא הזה. הממשלה הזאת עושה כל מה שהיא יכולה כדי שעסקים לא ישרדו את משבר הקורונה".

ח"כ היבא יזבק: "מדובר בעול גדול, המעסיקים שילמו כבר 8 חודשים את עלות הבידוד ולעובדים כבר אין ימי מחלה. המדינה צריכה לשאת ב-100% מהעלות לכלל המעסיקים. ההצעה גם מחריגה מעסיקים של מבקשי מקלט, מדוע? אם יש להם אישור לעבוד כדין, למה המעסיקים מוחרגים? אין כאן היגיון".

נציגים שונים מהמגזר העסקי התייחסו גם הם למתווה המוצע:

רון תומר, התאחדות התעשיינים: "ישבנו עם האוצר והגענו להסדר שבו בו איש לא ניצח, הוא מאוזן ואני שם עליו את ידיי. נלחמנו ונמשיך להילחם כדי להחריג את העסקים הקטנים אבל ההסדר מאוזן. ממחר לא יהיה הסדר וזה מצב הרבה יותר גרוע. המעסיקים נמצאים במצב קשה, בואו נעזור להם עם עידוד רכש כחול לבן, חל"ת גמיש וצעדים נוספים".

דובי אמיתי, נשיאות המגזר העסקי: "זו עסקה גרועה למשק, לעובדים ולמעסיקים, ניסיון של האוצר לקעקע את כל ההסכמים שהגענו אליהם במשך שנים. אני הראשון שנכנס מתחת לאלונקה עם הממשלה, אבל אני לא יכול לקחת את כולה על הגב שלי. אנחנו מייצגים 85% מהעסקים בישראל ואני לא יכול לקחת את המגזר העסקי למקום של אי-ודאות, לא אוותר. צריך להכניס לכל הסכמה את מה ששילמנו עד היום. לא יכול להיות שהכושי עשה את שלו ושכחנו וזה גם לא צריך לבוא על חשבון העובדים. המדינה צריכה לשלם את הכל . ממה שבדקתי אין מדינה שלא לקחה על עצמה למעלה מ-85% מעלות הבידוד".

יוסי אלקובי, התאחדות המלאכה והתעשיה: "אנחנו נחנקים להשאיר את העובדים שלנו במערכת כי נשחרר אותם לא יהיו עובדים. אין בתי ספר טכנולוגיים, אין הכשרות. הנגרים, הטקסטיל, הברזל, אנחנו אלה שבנינו את האלונקה שעליה יושבת כל התעשיה הגדולה ואנחנו נאנקים. ימי בידוד זה בדומה לימי מילואים, המדינה צריכה לשאת בזה".

תאריך:  28/10/2020   |   עודכן:  28/10/2020
עידן יוסף
+אושרו הקלות ל-202 עמותות חברתיות
16:36 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאחר שביום שני לא אישרה ועדת הכספים את הרשימה נוכח כך שהרשות לא הציגה נתונים, בהם רשימת 5 מקבלי השכר הגבוה בעמותות השונות, אישרה היום הוועדה את הרשימה למרות שהמידע שהובא היה חלקי, תוך התניית האישור בכך שהנתונים הנוספים יוגשו אליה בקרוב
(קרעי. העברתם רשימה חלקית [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
+הובטח המשך התמיכה באמנים-עולים
15:25 28/10/20  |  עידן יוסף
בעקבות לחץ של יו"ר ועדת העלייה והקליטה, שערך שלושה דיונים בכנסת בנושא, הודיע משרד הקליטה על מתווה להמשך התמיכה באמנים-עולים. המשרד ימשיך את התמיכה עד סוף השנה הלועזית, ויוציא מכרז חדש בדומה לקודם.

האוצר הורה לבטל את ההתקשרות עם חברת טלדור, מפעילת המרכז, ולהודיע להם על כך מיד, וזו פיטרה את כל העובדים. אחרי ראש השנה, התקבל תקציב העודפים במשרד הקליטה. משרד הקליטה פנה לחברת טלדור בבקשה לנסות ולהפעיל את המרכז שוב, אך נענה כי אין בחברה עובדים להפעיל את המרכז מחדש, שכן כולם פוטרו ומשכו את הפיצויים.

יוזמת הדיון הקודם בנושא, ח"כ טלי פלוסקוב, הדגישה, כי ב-20 שנות קיומו, המרכז פיתח וסייע לאומנים-עולים. כעת האמנים-העולים ללא פרנסה וללא מקור הכנסה כלשהו.

+חשש מפני העלאת עמלות הסליקה
15:18 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה על חוק שירותי תשלום: מבקש לוודא שהעלויות לא יגולגלו על העסקים הקטנים והצרכנים בהעלאת עמלות הסליקה  ▪  אמר את הדברים בישיבה שכינס לבחינת יישום החוק, שנכנס לתוקף השבוע והודיע כי בעוד כשבועיים תדון הוועדה בקיצוץ מסגרות האשראי, וכי נועד אתמול עם שר האוצר בעניין
(עו"ד רני נויבואר [צילום: יח"צ])
+עימות בין ח"כ סמוטריץ' לשרה רגב
15:06 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ סמוטריץ': שרת התחבורה הורסת אבן אחרי אבן במשרד הקריטי הזה. אין חלקה טובה שלא נשרפת במשרד הזה"  ▪  רגב: "סמוטריץ' עשה דברים נוראיים בתחבורה והיה כלי של הפקידים, הוא הפקיר את הפריפריה"
סמוטריץ': "רגב מסכסכת אוכלוסיות" [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
רגב: "סמוטריץ' הפקיר את הפריפריה" [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+כל שר יוכל לבחון התאמת טפסים ללהט"ב
13:05 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים: מלבד טפסים מכוח חקיקה ראשית ישנם טפסים רבים שבהם ניתן לשנות כבר עכשיו את הנוסח ובמקום לרשום "אב" ו"אם" לרשום "הורה א'" ו"הורה ב'"  ▪  כחול לבן והימין החדש נעדרו, הרשימה המשותפת התנגדה, ישראל ביתנו תמכה
להב הרצנו. מספר המתנגדים כפול [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
ניסנקורן. כחול לבן נעדרה [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]
+חברי הימין החדש ייעדרו מהצבעת חוק הלהט"ב
12:10 28/10/20  |  עידן יוסף
ימינה מפולגת בעמדותיה לגבי הצעת החוק של ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) המבקשת לקבוע כי בכל טופס הניתן על-ידי גוף ציבורי או על-ידי גוף פרטי המציע שירות לציבור, ייעשה שימוש בכינויים "הורה 1" ו"הורה 2", במקום "אב" ו"אם". חברי הכנסת של מפלגת האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ׳ ואופיר סופר, יצביעו נגד, ואילו חברי הכנסת של מפלגת הימין החדש מתן כהנא ואיילת שקד יתקזזו. גם היו"ר נפתלי בנט המתאושש מניתוח ייעדר מההצבעה.
+נדחה אישור התקנות ללמידה בשטח פתוח
11:46 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החינוך לא אישרה את התקנות וקראה לממשלה לתקן את נוסח התקנות למתווה הגיוני יותר בקפסולות של 20 תלמידים ובמרחק של 50 מטרים בין קבוצה לקבוצה שיאפשר יותר שעות לימוד
דברי מנהלת המחלקת לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות
מאיר כהן, עוזי דיין ותהלה פרידמן [צילום: דוברות הכנסת]
היו"ר רם שפע [צילום: דוברות הכנסת]
+"ח"כים ביב"צ - פגיעה בעקרון הפרדת הרשויות"
11:26 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושר לקריאה ראשונה: חברי כנסת לא יכהנו במועצה הציבורית של יד בן צבי  ▪  יועמ"ש ועדת הכנסת: אין הסבר איך קרה כזה דבר שנקבע ככה בחוק
(יד בן צבי [צילום: איתמר לוין])
+כץ לאוצר: מתווה המענקים למובטלים חייב לכלול חיילים ומתנדבים
10:15 28/10/20  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ, פנה בדיון בוועדה למשרד האוצר והודיע: "לא נעביר מענקים למובטלים מבלי שיינתן מענה גם לחיילים עם רשיונות עבודה, למתנדבי שירות לאומי שפוטרו בשל משבר הקורונה ולמקבלי הבטחת הכנסה".

דרישתו של כץ מגיעה בעקבות המצב החוקי הקיים שלא מאפשר לחיילים ומתנדבי שירות לאומי לקבל דמי אבטלה, גם אם הם מחזיקים באישור עבודה. בעקבות משבר הקורונה, חיילים ומתנדבים רבים, רבים מהם בעלי משפחות, איבדו את עבודתם ומצאו עצמם ללא פרנסה. הוועדה דרשה כבר לפני כ-3 חודשים ממשרד האוצר למצוא מענה לאותן קבוצות, אולם עד כה הנושא לא טופל.

על המתווה המוצע להסדרת ימי בידוד" אמר היו"ר כץ: "עסקים קטנים עד 23 עובדים לא ישלמו שקל - לא העובדים ולא המעסיקים - המדינה תישא בכל העלויות. ככה זה צריך להיות. אם לא - לא יהיה".
[צילום: דוברות הכנסת]
+חוק שקיפות העמותות לא נאכף מאז כניסתו לתוקף
10:00 28/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אין יוזמה לאכיפת חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על-ידי ישות מדינית זרה ואין שום הפעלת סמכות מצד משרד המשפטים ורשם העמותות, כדי לאכוף אותו גם לאחר שתלונות שהוגשו בנושא נמצאו צודקות
(ההצבעה על אישור חוק שקיפות העמותות [צילום: מן הטלוויזיה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר גרוטו / Itamar Groto   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גבי ברבש   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה בר סימן טוב   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סיגל סדצקי   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עפר שלח / Ofer  Shelah   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת העבודה לא אישרה את מתווה ימי הבידוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע (יום ד', 28.10.20) במליאת הכנסת כי ישנם טפסים רבים שבהם ניתן לשנות כבר עכשיו את הנוסח ובמקום לרשום "אב" ו"אם" לרשום "הורה א'" ו"הורה ב'". לדבריו, הוא ממליץ לכל שרי הממשלה, ולשרי כחול לבן בפרט, לבחון זאת בתוך משרדיהם.
28/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החינוך דחתה (יום ד', 28.10.20) פה אחד - תשעה ח"כים - את מתווה הקפסולות ללמידה בשטח פתוח שהציעה הממשלה. ח"כ עוזי דיין (ליכוד) תמך בהשארת מרחק 100 המטרים.
28/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות

28/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מסמך חדש של מרכז המחקר ומידע של הכנסת חושף כי חוק חובת גילוי לגבי מי שנתמך על-ידי ישות מדינית זרה, הידוע גם כחוק השקיפות לעמותות, שעבר בשנת 2016 ומחייב חובת דיווח של עמותות הממומנות על-ידי ישויות מדיניות זרות, לא נאכף כלל.
28/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה (יום ג', 27.10.20) דיון מהיר לבקשת ח"כ אריאל קלנר בנושא "חסימות אנשי ימין ברשת פייסבוק". עם הבקשה לקבלת דיון מהיר, הנהלת הוועדה ביקשה מנציג פייסבוק את התשובה לבקשה לדיון. פייסבוק סירבו לשלוח נציג לדיון, ובמקום שלחה מכתב שבו נכתב: "הטענה כאילו פייסבוק פועלת באופן לא שוויוני על בסיס השתייכות פוליטית, היא טענה חסרת בסיס שאין לה אחיזה במציאות. פייסבוק היא פלטפורמה שמעודדת ביטוי חופשי במסגרת כללי הקהילה שלה, והסרת תוכן מפייסבוק נעשית בהתאם לכללי הקהילה באופן שוויוני וזהה בכל העולם, ללא כל קשר להשתייכות או זהות פוליטית. אנחנו מכבדים מאוד את הכנסת והוועדה. נשמח להעביר בהמשך התייחסות מפורטת בכתב, וכמובן להמשיך את העבודה והשיח על נושאים חשובים אחרים, כפי שתמיד עשינו".
27/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il