|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
[צילום: משרד הבריאות]
תוצרת ישראלית

בדיקות PCR לקורונה - קיצור בשעות עד לקבלת התוצאה

אדלשטיין: "פחות סיכון, יותר יעיל: הופכים כל אבן כדי לייעל את המערכת ולאפשר טיפול בקורונה בצורה הטובה ביותר"
02/11/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הציג (יום ב', 2.11.20) את מהפכת תוצרת הארץ בבדיקות הקורונה. כבר היום המערכת שמפותחת במשרד הבריאות מוגדרת "מבצעית" ובתוך שבועות ספורים היא תיכנס לפעילות המעבדות ובתי החולים.

על-פי הפיתוח החדש, שמבוסס כולו על תוצרת ישראלית, שהות הדגימות במעבדות יתקצר מ-8 שעות ל-4 שעות ויתבסס גם על פעילות רובוטים. כך, העברת הדגימה למבחנת משנה כיום נמשכת כשעה, בטיפול הרובוט הישראלי ללא צורך במבחנת משנה הדבר ייקח 5 דקות בלבד.

נטרול הווירוס יתקצר משעה ל-40 דקות; הפקת חומצת גרעין, כאשר הקיטים מחו"ל נמשכת כשלוש שעות. במהפכה החדשה הזמן ירד לכשעה ורבע. הבדיקה עצמה תקוצר משעתיים לשעה ותוכנת הצגת התוצאות תעבד את הנתונים בעשר שניות בלבד במקום כחצי שעה שלוקח היום.

שר הבריאות אדלשטיין: "הטכנולוגיה הישראלית שוברת שיאים פעם אחר פעם. גם עכשיו העולם יוכל לראות את קיצור הדרך מפחית סיכונים, יותר יעיל, ולא פחות חשוב מכך כולו מבוסס על תוצרת ישראלית. אני מודה לאגף המעבדות במשרד הבריאות ולמשרד ראש הממשלה שמסייעים בנושא".

תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
מירב ארד
+"המדינה התמכרה לאיכוני השב"כ"
18:31 02/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סגן שר הבריאות ביקש לאפשר את המשך השימוש בכלי המעקב של שב"כ גם כאשר רמת התחלואה בקורונה יורדת מתחת לרמה של 200 חולים חדשים ביום  ▪  הבקשה עוררה ביקורת: ההתמכרות לאיכון השב"כ גורמת יותר נזק מאשר תועלת, במקום למסד חקירות אפקטיביות מאתרים מגעים ברמת הפרט בלבד
(ח"כ קיש. להוריד את ההדבקה בכל עת [צילום: דוברות הכנסת])
+אשקלון: בית כנסת נסגר ל-7 ימים בעקבות חגיגה
16:51 02/11/20  |  עידן יוסף
משטרת ישראל והוציא צו סגירה מכח ס' 32ב לסמכויות מיוחדות (צווים מנהליים) נגיף קורונה, למשך 7 ימים, לבית כנסת באשקלון שפעל תוך הפרה בוטה ובניגוד לצו בריאות העם ותקנות לשעת חירום למניעת הפצת נגיף הקורונה.

בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה, מצאו השוטרים למעלה מ-60 אנשים, אשר ישבו סביב שולחנות באולם בית הכנסת, סעדו, שתו ובמקום ניגן נגן, וזאת בניגוד לאיסור הפעלת מקומות מסוג אולמות אירועים/גני שמחות וללא שמירה על כללי הריחוק החברתי. למחזיק המקום נרשמה הודעת קנס 5000 ש"ח והוא זומן לשימוע.מפקד משטרת אשקלון הורה על סגירת המקום בצו סגירה מנהלי.
([צילום: דוברות המשטרה])
+להכריז על ערים נוספות כאיי תיירות
16:32 02/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סגן שר הבריאות יואב קיש הבטיח לבדוק עם שר הבריאות את הדרישה לקריטריונים ואמר כי "תעודת מחלים" תצא בקרוב ותאפשר הקלות בבידוד  ▪  שרת התיירות: "החוק נותן מענה לכ-60% ממספרי הלינות במדינת ישראל; אילת נמצאת במשבר חברתי וכלכלי חריג שבחריגים וכל יום שעובר הוא בבחינת דיני נפשות"
(ח"כ אשר. "יוצרים מלחמות יהודים על הפרנסה" [צילום: דוברות הכנסת])
+ספק אם יושג רוב בכנסת לקנסות
16:31 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק שאישר קבינט הקורונה אושרה בהתנגדות השר דרעי ותובא לאישור בכנסת, אך לא היום  ▪  יהדות התורה הודיעה שתתנגד להעלאת הקנסות וגם שס הביעה מחאה חריפה, מה שמעמיד את אישורן בספק
(נתניהו ואדלשטיין [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ירושלים: הפתעה לשוטרים במהלך אכיפת קורונה במלון
15:13 02/11/20  |  עידן יוסף
כוחות המשטרה חשפו הלילה חתונה שהתקיימה בניגוד לתקנות באולם של אחד מבתי המלון בירושלים - זו לא הייתה ההפתעה היחידה שציפתה לשוטרים. כוחות משטרה סמויים איתרו חתונה שמתקיימת באחד האולמות בהשתתפות למעלה מ-100 איש, בניגוד לתקנות תוך שחלקם אינם עוטים מסכות כנדרש.

השוטרים עיכבו במקום את מפעילי המקום, הזמר, ואדם נוסף, ורשמו נגדם קנסות. במקביל האורחים החלו לעזוב את המקום.

ההפתעה שציפתה לשוטרים, התרחשה מספר קומות מעל האולם. בסריקה שערכו, איתרו מספר חדרים, שהושכרו לאזרחים השוהים במקום בתקופת הבידוד עקב נגיף הקורונה. בוצע שימוע לבעל המלון, במסגרתו נבחנת אפשרות לסגירתו למשך 7 ימים.
+אשר: העלאת הקנסות לא תתרום למאבק בתחלואה
15:05 02/11/20  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר על החלטת הקבינט להעלות את קנסות הקורונה: "משרד הבריאות מנותק לצערי מהפרקטיקה ומהחיים. מדובר בהחלטה אומללה שלא תורמת דבר למאבק בתחלואה. השר דרעי היטיב להסביר את הדברים בקבינט וחבל שעמדתו לא התקבלה. אנחנו נתנגד להצעה".
+מכון כושר שהעביר שיעור לנשים נסגר ל-7 ימים
14:53 02/11/20  |  עידן יוסף
משטרת ישראל הוציאה צו סגירה לשבעה ימים לעסק באשקלון, אשר פעל בניגוד לצו בריאות העם ותקנות לשעת חירום תוך סיכון שלום הציבור ובריאותו. במהלך פעילות אכיפה ובעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה הגיעו שוטרי משטרת אשקלון לתחומי בית העסק - סטודיו לשיעורי כושר בעיר אשקלון, עסק אשר הפעלתו נאסרה בתקנות, כאשר בשטח העסק נכחו כ-20 נשים אשר קיימו בליווי מדריכה שיעור ספורט במקום. לבעל העסק נרשמה הודעת קנס 5,000 ש"ח והוא זומן לשימוע.
+850,000 כבדי שמיעה לא יכולים לעבור חקירה אפידמיולוגיות
14:30 02/11/20  |  עידן יוסף
בדיון בוועדה לביקורת המדינה בדוח המבקר על חוסר היעילות בהפעלת מערך החקירות האפידמיולוגיות, סיפרה בשפת הסימנים שירלי פינטו - חירשת מילדות כי 850,000 כבדי שמיעה בישראל לא יכולים לעבור חקירה אפידמיולוגיות בטלפון ואין להם כל מענה.
[צילום: דוברות הכנסת]
+המשטרה רשמה 1,837 דוחות ביממה לעברייני קורונה
13:34 02/11/20  |  עידן יוסף
ביממה החולפת רשמה המשטרה 1,837 דוחות בגין הפרות הקורונה. מרביתם בגין אי-עטית מסיכה במרחב הציבורי - 1,638 דוחות, ובהם גם 32 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד והדיווח וכן 83 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק.

השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום התקנות ב-1,943 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 62 אזהרות, וב-79 מקומות בוצע דילול קהל. 19 בתי עסק נסגרו למספר ימים בתום שימועים בגין הפרות. כמו-כן בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-2,347 חולים מאומתים המאושפזים בבית ומחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

+הסבת משרדים למגורים - צו השעה!
10:55 02/11/20  |  רוני מזרחי   |   לרשימה המלאה
הפרסומים האחרונים, לפיהם בוצעו במהלך החודשים האחרונים עסקות בתחום המשרדים ברמות מחירים הנמוכות בכ-35-30 אחוזים לעומת רמות המחירים לפני פרוץ הקורונה, לא הפתיעו אותנו ככל ועיקר
(מיליוני מ"ר עודפי קניה [צילום: יח"צ])
+בעיצומו של גל קורונה שני: דגשים ומגמות למיגור הנגיף
09:36 02/11/20  |  מקסי י' בלום   |   לרשימה המלאה
עם תחילת יציאתה של ישראל מהסגר השני, עדיין חלוקות הדעות לגבי האופן בו יש למגר את המגפה: באיזו מידה אכן משקפות הבדיקות את המצב? כיצד ניתן לעודד את הציבור לשתף פעולה? עד כמה מסכן ציבור סורר את כלל האוכלוסייה? והאם קיימים סימנים מעידים שניתן להציג באופן שוטף כדי לבחון את מגמת התחלואה?
([צילום: יוסי זלינגר/פלאש 90])
+המשביר: שוקלים לעתור בגין אפליה אסורה
09:30 02/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברת המשביר 365 הודיעה לבורסה כי היא שוקלת לעתור לבג"ץ נגד המדינה בטענה כי המדינה מפלה לרעה עסקים בעלי מחזור של 400 מיליון שקל בכך שהיא אינה תומכת בהם במשבר הקורונה  ▪  עובדי החברה ממשיכים ברובם לשהות בחל"ת  ▪  המנכ"ל ובעל השליטה, רמי שביט, ויתר על שכרו
(רמי שביט. מספר עובדים ומנהלים במטה החברה)
+דוח אמ"ן: עצירה בירידת התחלואה
09:07 02/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות זו היממה הרביעית ברציפות, ועמד אתמול על 3.1%
([צילום: פלאש 90])
+בבית הסוהר "גלבוע" נמצאו 11 כלואים חיוביים לקורונה
08:50 02/11/20  |  מירב ארד
בבדיקות שבוצעו ביממה האחרונה בבית הסוהר ״גלבוע״, נמצאו חיוביים לנגיף קורונה 11 כלואים. מצבם טוב והם הועברו לבידוד רפואי בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
מבוצע חקר אפידמיולוגי ומהרלוונטים ילקחו דגימות. חיטוי יסודי מבוצע באגף ובכל השטחים הציבוריים בהם שהו האסירים. עדכונים נוספים יפורסמו בהמשך ככל ויהיו. שב"ס ממשיך בביצוע כל הפעולות הנדרשות על מנת למנוע את התפשטות הנגיף בתוך מתקני הכליאה מתוך אחריות לבריאות ולחיי הכלואים והסגל.
+גלנט ואדלשטיין סיכמו: יוקם צוות לבחינת הדרישה לעטיית מסכות בכיתות א'-ב'
08:12 02/11/20  |  מירב ארד
לאור פניות רבות של הורים ואנשי חינוך בנוגע לחובת עטית המסכות לתלמידי כיתות א'-ב' לאורך כל יום הלימודים, בכיתה ובהפסקות, שר החינוך יואב גלנט ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על הקמת צוות מיוחד משותף שיבחן מחדש את דרישת גורמי המקצוע במשרד הבריאות על עטיית מסכות. זאת בשים לב להגבלות ולהנחיות הבריאותיות הנדרשות לשמירה על בריאות התלמידים וצוותי החינוך.
+משרד הבריאות: 649 מאומתים חדשים ביממה האחרונה
08:09 02/11/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן כי 649 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. 372 חולים מוגדרים במצב קשה, 170 מונשמים. 2,554 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בדיקות PCR לקורונה - קיצור בשעות עד לקבלת התוצאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן עדכן (יום ב') כי הירידה בתחלואה בקורונה ככל הנראה האטה ואף נעצרה. עם זאת, הממוצע השבועי של מספר החולים החדשים במצב קשה ושל מספר המתים ממשיך להצטמצם ביחס לשבוע שעבר.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
שר הבריאות יולי אדלשטיין קבע (יום א', 1.11.20), לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות, על ניסוי לקיצור ימי הבידוד מ-14 ל-12 יום, למי ששהה בקרבת חולה מאומת. אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים. הניסוי יתקיים במשך כחודשיים עד 31.12.20.
01/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הממשלה אישרה (יום א', 1.11.20) עקרונית את הצעת משרד הבריאות להגדלת הקנסות על מפרי הנחיות הקורונה. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי פרטי ההצעה יידונו בקבינט הקורונה.
01/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הבוקר (יום א', 1.11.20) ניתן בבית החולים הדסה עין כרם החיסון הישראלי הראשון לקורונה שפיתח המכון הביולוגי. את החיסון קיבל ענר אוטולנגי בן ה-34, מקיבוץ טללים בדרום הארץ, בזריקה בזרועו.
01/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
התמשכות משבר הקורונה עלולה להשפיע על כושר החזר האשראי של החברות הפועלות בענף התחבורה הציבורית. כך קובע דוח מיוחד שהכינה חברת מידרוג.
01/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
שלום (שוב) כיתה א'  /  איציק וולף
בריטניה הכריזה על סגר בנובמבר  /  עידן יוסף
הנבדק הראשון בחיסון: דוקטורנט מהדרום  /  איציק וולף
מדוע מערכת הבריאות לא מכירה בסטארט-אפ ניישן  /  יהודה קונפורטס
אדום  /  אברהם בנמלך
משטרה חדשה לקורונה - וגם לאחר מכן  /  מני יצחקי, מאיר אלרן, כרמית פדן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
בין אם הוא ידע ונתן את הפקודה ובין אם הוא לא ידע על הפקודה, מדובר בהוכחה נוספת לנפסדות ולסכנה הקיימת שהמשך שלטונו של בנימין נתניהו מהווה סכנה לחטופים, הנמקים בגיא ההריגה של החמאס ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il