|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

מרגי על מהירות הגלישה באינטרנט:

"צריך להיות פראייר, מזוכיסט ופסיכי כדי לקנות חבילות"

הוט: מהירות המינימום היא 0.01 מגה בזק: מהירות המינימום בחבילה של 40 מגה היא 20 מגה ח"כ קרעי: מדובר ברמייה משרד התקשורת: בשבוע הבא יפורסם שימוע בנושא יחס ההעמסה - לוודא שחברות מסוגלות לספק את מה שהתחייבו לכל הלקוחות
02/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: חן לאופולד/פלאש 90]

ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 2.11.20) במהירות האינטרנט בישראל, ברקע הצורך בשימוש באינטרנט המהיר בתקופות הקורונה לצורכי עבודה ולימודים מהבית ועוד. הישיבה התקיימה לבקשת חברי הכנסת שלמה קרעי, ע'דיר כמאל מריח וחמד עמאר, שטענו כי ישראל בסגר, רוב האנשים בבית ומהירות גלישת האינטרנט עליו הם משלמים נמוכה ורחוקה ממה שהובטח ללקוחות.

קרעי אמר כי מדובר ברמייה של אזרחים, שמשלמים על 500 מגה, כשבפועל מדובר במהירות מקסימום ומהירות המינימום היא 0.01 מגה. "הטווח הזה בעצם אומרת שהחברות עושות מה שבא להן", אמר. כמאל מריח אמרה כי כמיליון ישראלים בכלל לא מחוברים לאינטרנט, וכשליש מהם הם ביישובים הערבים. עמאר הוסיף: זכותו של כל ילד ללמוד וחוסר היכולת להתחבר לאינטרנט יציב במהירות ראויה זו תעודת עניות למדינת ישראל.

המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, אמר כי הפתרון האמיתי הוא סיב אופטי, וקרא לכל חברי הכנסת לסייע למשרד לקדם זאת. שמילה אמר כי העומס על הרשת יוצר פקקים והאטה בתעבורה, ואמר כי גם בכביש שש כשיש פקק והנסיעה איטית לא מקבלים החזר על התשלום. הוא הוסיף כי בזק מציינת את המהירות הצפויה.

היו"ר יעקב מרגי אמר בתגובה כי הציבור צריך לדעת מה הוא מקבל, ובהתייחס לדוגמה של שמילה לגבי כביש שש הוסיף: "נטפל גם בזה". הוא אף מתח ביקורת על כך שנציג של הרשות להגנת הצרכן לא השתתף בדיון והגיע רק בסופו. "איך אפשר לבוא בטענות לחברות התקשורת, אם משרד התקשורת אומר שזה המצב", שאל.

ח"כ עידן רול אמר כי משרד התקשורת צריך לקדם שקיפות, על-מנת שהלקוחות ידעו מה מצב התשתית בישראל, ולפרסם את מהירות הגלישה הממוצעת ואת מפת פריסת התשתית בישראל.

מנהלת הרגולציה של הוט, קרן יהב, אמרה כי "החברה מספקת את המהירות הגבוה ביותר בישראל - עד, בדגש על עד, 500 מגה בפריסה רחבה". עם זאת היא הודתה כי לא קיימת התחייבות משפטית למהירות מינימום ומהירות המינימום בחברה היא 0.01 מגה. בתגובה לכך אמר היו"ר מרגי: "צריך להיות פראייר, מזוכיסט ופסיכי כדי לקנות חבילות עם התחייבות של 'עד' מי שמוכר קוטג' 500 גרם צריך לספק 500 גרם ולא עד 500 גרם". ח"כ רול הוסיף: "0.01 מגה זה אומר שבאותה מידה אפשר לכתוב 'לא חיברנו את היישוב לגלישה'".

מנהל אגף הרגולציה בבזק, שמואל סיידון, אמר כי החברה משווקת ללקוח רק את המהירות שהוא יכול לקבל, בהתאם לתשתית. לדבריו, בזק מתחייבת למינימום, כך שבחבילה של 100 מגה המהירות היא לפחות 40 מגה ובחבילה של 40 מגה המהירות היא לפחות 20 מגה. מרגי אמר על כך: "לצערי הרב, היום אנחנו הלקוחות גולשים בתוך ענן ערפל סמיך, ולא יודעים את האמת על מהירות הגלישה".

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם כהן, טען כי סטטיסטיקת מהירות האינטרנט בישראל היא מתחת לכל ביקורת. לדבריו, בשנה האחרונה יש זינוק של 100 אחוז בתעבורת האינטרנט והבעיות ברשת נובעות מכך. "אנחנו בפיגור בפיתוח תשתיות ופגשנו את זה במשבר גלובלי שבו האינטרנט הוא מוצר חיוני ביותר", אמר. הוא קרא לבנות מודל מדידה שלא ניתן לעשות עליו מניפולציה, והוסיף כי צריך לפקח גם על יחס ההעמסה ולוודא שהחברות מוכרות מוצר שהן מסוגלות לספק בהתאם למספר הלקוחות שלהן.

שמילה התייחס לדברים ואמר כי משרד התקשורת מתכוון לטפל בקרוב ביחס ההעמסה - ולוודא שהחברה מסוגלת לספק את מה שהיא מתחייבת לכל לקוחותיה. לדבריו, כבר בשבוע הבא יצא שימוע בעניין. עוד הוא ציין כי המשרד מתכוון לטפל גם בנושא שקיפות נתוני המהירות באזורי הארץ, והוסיף כי הרשות להגנת הצרכן מנהלת חקירה בעניין שהוא אינו יכול לפרט לגביה.

היו"ר מרגי סיכם את הדיון ואמר כי "הוועדה קוראת למשרד התקשורת לחייב את חברות התשתיות וספקיות האינטרנט לפרסם, אחת לתקופה, את מהירות הגלישה בפועל לפי אזורים. הוועדה מבקשת מהמשרד לחייב את החברות לספק ללקוחות מסמך גילוי, בעת ביצוע העסקה, אודות המהירות המינימלית והמקסימלית של הגלישה ולפרסם בפומבי את רשימת היישובים שהמשרד אישר לחברות שלא לפרוס בהן תשתית". כמו-כן, שב מרגי ומתח ביקורת על כך שנציג הרשות להגנת הצרכן התחבר לדיון רק בסופו.
תשתיות אינטרנט נייח ומהירות הגלישה באינטרנט ביישובי פריפריה / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת חבר הכנסת איימן עודה והוא עוסק בנושא תשתיות האינטרנט הנייח המסופקות באזורי פריפריה, בדגש על יישובים ערביים. במסמך נבחן את המקומות בהם תשתית נייחת לאינטרנט אינה מסופקת או מסופקת באופן חלקי בלבד ואת הסיבות לכך. כמו כן, נ בחן במסמך את הטענות לפיהן בישובים ערביים וביישובי פריפריה איכות השירות ומהירות הגלישה באינטרנט הנייח נמוכים יחסית וכן כי לקוחות מקבלים בפועל מהירות גלישה נמוכה מזו המובטחת במסגרת חבילת הגלישה המשווקת (25 עמ')

תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
עידן יוסף
+חוק השיניים של מש' המשפטים: הגדרת הגזענות תורחב
23:57 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוות במשרד המשפטים מבקש לשנות את החקיקה הקיימת ולכלול בה רכיב של השתייכות דתית  ▪  היחידה הממשלתית תקבל סמכות גם על רשויות מקומיות, ותהפוך מיחידה מייעצת ליחידה עצמית שתוכל להטיל קנסות
(ראש היחידה עו"ד אווקה זנה והשופט בדימוס רובינשטיין)
מ''מ מנכ''ל משרד המשפטים, סיגל יעקבי [צילום: דוברות הכנסת]
+חוזר שנשלח לבקשת רבין ב-1995
מנפץ את אשליית החתונה בשגרירויות
23:55 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שגרירויות וקונסוליות בישראל אינן מסכימות לחתונות אזרחיות בשטחן למי שאינן אזרחיהן  ▪  הרעיון לחתן זוגות בשגרירות הנורווגית שהסכימה נתקל בקושי לנוכח חוזר שהוציא משרד החוץ לפני 25 שנה  ▪  הרעיון החדש: חתונה על ספינה מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל
(רבין. ייבחן שינוי החוזר שיצא לבקשתו [צילום: פלאש 90])
+מערכת הביטחון מסתירה ניסויים בבעלי חיים
23:26 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עשרות אלפי קופים, חזירים וחיות אחרות משמשים מדי שנה את מערכת הביטחון לביצוע ניסויים  ▪  אין שקיפות במערכת על ביצוע הניסויים  ▪  למנגנון לאישור ניסויים במערכת הביטחון אין סמכות פיקוח על היחידות שמבצעות ניסויים בבעלי חיים במערכת הביטחון
(קופים. משמשים לניסויים)
+"לא נותנים לסוחרים לפתוח כי הם לא שופרסל ורמי לוי"
15:58 02/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: הוועדה קוראת לממשלה להקדים את פתיחת השווקים ולעשות זאת יחד עם חנויות הרחוב"
(ח"כ מרגי. למה עדיין סגור? [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
+אשר: העלאת הקנסות לא תתרום למאבק בתחלואה
15:05 02/11/20  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר על החלטת הקבינט להעלות את קנסות הקורונה: "משרד הבריאות מנותק לצערי מהפרקטיקה ומהחיים. מדובר בהחלטה אומללה שלא תורמת דבר למאבק בתחלואה. השר דרעי היטיב להסביר את הדברים בקבינט וחבל שעמדתו לא התקבלה. אנחנו נתנגד להצעה".
+850,000 כבדי שמיעה לא יכולים לעבור חקירה אפידמיולוגיות
14:30 02/11/20  |  עידן יוסף
בדיון בוועדה לביקורת המדינה בדוח המבקר על חוסר היעילות בהפעלת מערך החקירות האפידמיולוגיות, סיפרה בשפת הסימנים שירלי פינטו - חירשת מילדות כי 850,000 כבדי שמיעה בישראל לא יכולים לעבור חקירה אפידמיולוגיות בטלפון ואין להם כל מענה.
[צילום: דוברות הכנסת]
+כהונת קצין הכנסת הוארכה בשנה
14:21 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכנסת אישרה את בקשת יו"ר הכנסת פה אחד  ▪  ניצב גריף: אף שבבניין הכנסת היו מעל 70 חולים מאומתים, שרשרת ההדבקה בין כותלי משכן הכנסת הייתה בקרב שבעה אנשים בלבד  ▪  יו"ר ועדת הכנסת: פרלמנטים רבים בעולם נסגרו כתוצאה מהתפרצות הנגיף. ואילו אצלנו, הפרלמנט תיפקד כראוי
([צילום: שמעון מלכה/דוברות הכנסת])
+האוצר מחפש מקור להטבות המס לעכו
13:19 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים אישרה לשנייה ושלישית: שינוי התבחינים לקבלת הטבות מס לישוב עירוני  ▪  שונה מתווה ההצעה המקורי שהתייחס להטבות מס "לישובים מעורבים" נוכח קשיים משפטים שעלו בהגדרתה, ונקבעו שינויים בתבחינים הקיימים, כך שהטבות המס בעכו ובישובים נוספים תגדל  ▪  משרד המשפטים ורשות המיסים תמכו בשינוי התבחינים, אך באוצר ציינו כי טרם סוכם על מקור תקציבי למהלך, וכי הם מחפשים אחר מקור לבקשת שר האוצר, דבר שגרר ביקורת מצד חברי הכנסת
(עכו. הגדלת ההטבות)
+ועדת הכספים אישרה: מענקי סיוע לעצמאיות שהיו בחופשת לידה
12:12 02/11/20  |  מירב ארד
ועדת הכספים אישרה (יום ב') את התקנות המסדירות את זכאותן של נשים שהיו בחופשת לידה בשנת 2019 לקבלת מענקי סיוע לעצמאים שלא יכלו להצביע על ירידה במחזור העסקי בתקופה זו. וכן את זכאותם של עצמאים שיצאו בשנה שעברה לשירות מילואים והתמודדו עם אותה בעיה בגין תקופת השירות. ח"כ גפני: "זוהי בשורה חשובה לאימהות ולמשרתי מילואים שלא היו זכאים עד כה למענק, שמח לאשר את תיקון האפליה".

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"צריך להיות פראייר, מזוכיסט ופסיכי כדי לקנות חבילות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
"לא נותנים לסוחרים לפתוח כי הם לא שופרסל, רמי לוי והראל ויזל" - הדברים נאמרו (יום ב', 2.11.20) דיון של ועדת הכלכלה, שעסק ביצירת מתווה לפתיחת השווקים בזמן משבר הקורונה והתקיים לבקשת ח"כ היבא יזבק. היו"ר מרגי אמר בפתח הישיבה כי כולם שואלים למה השווקים עדיין סגורים. ח"כ יזבק אמרה כי בעלי העסקים כבר פנו לשוק האפור והשחור ולא מקבלים סיוע מהממשלה, ושאלה גם היא מדוע עסקים נפתחו אבל השווקים הפתוחים עדיין לא פועלים.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכנסת החליטה פה אחד להיענות לבקשת יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין והאריכה את כהונתו של קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף בשנה נוספת.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (הטבות מס ליישובים), התש"ף-2020 של חברי הכנסת מיכל שיר, עודד פורר, מיכאל מלכיאלי, קטי שטרית, שרן השכל, מיקי לוי, קרן ברק, יעקב מרגי ורם שפע.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 2.11.20) דיון חירום בנושא עזרה ראשונה לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית - קידום הקמת חדרים אקוטיים באילת ובפריפריה. בפתח הישיבה הסביר יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר כי בעקבות הדיון הקודם של הוועדה בנושא ובו התברר כי בית החולים יוספטל באילת עדיין לא קיבל עדיין את התקציב שהובטח לו - הוועדה תנהל מעקב צמוד עד להודעה כי התקציב לפעילות החדר האקוטי הועבר.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת המשנה לכוח אדם בצה"ל דנה (יום א', 1.11.20) בשירות הדיפרנציאלי וקיצור שירות הגברים בצה"ל וכן בנושא בהוקרה ותגמול לחיילים משוחררים. בדיון השני השתתף ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז, ובשניהם השתתף תת-אלוף אמיר ודמני, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל.
01/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
ניסנקורן: לא שולל ממשלת בנט  /  עידן יוסף
אושרו הקלות ל-202 עמותות חברתיות  /  עידן יוסף
חשש מפני העלאת עמלות הסליקה  /  עידן יוסף
חובת המדינה להגן מאלימות כלכלית  /  ניני גוטספלד
הפארסה בכנסת   /  טל בן-יעקב
ועדת החוקה חייבת משנה זהירות  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il