|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

סגן שר הבריאות יבחן את דרישת ועדת החוקה:

להכריז על ערים נוספות כאיי תיירות

סגן שר הבריאות יואב קיש הבטיח לבדוק עם שר הבריאות את הדרישה לקריטריונים ואמר כי "תעודת מחלים" תצא בקרוב ותאפשר הקלות בבידוד שרת התיירות: "החוק נותן מענה לכ-60% ממספרי הלינות במדינת ישראל; אילת נמצאת במשבר חברתי וכלכלי חריג שבחריגים וכל יום שעובר הוא בבחינת דיני נפשות"
02/11/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ח"כ אשר. "יוצרים מלחמות יהודים על הפרנסה" [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת החוקה קיימה (יום ב', 2.11.20), דיון בהצעות החוק הממשלתית והפרטית לפיהן ניתן יהיה להכריז על "איים תיירותיים": לפי הצעת החוק הממשלתית תוסמך הממשלה להכריז על העיר אילת, ועל אזור עין בוקק וחמי זוהר (אזור המלונות בים המלח) כעל "אזור תיירות מיוחד". הכניסה לאזור כזה תותנה, ככלל, בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה לכל היותר 48 שעות טרם הכניסה לאזור או אישור החלמה, ותתאפשר באזור פתיחת מלונות ומתן השירותים בהם.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר טען בדיון כי "לא נעשה תהליך בחינה אמתי על כל מקום בארץ. ראש העיר טבריה אומר שלא ישבו איתו. לא נכפה כך שאם לא תהיה טבריה, לא תהיה אילת אבל אנחנו דורשים בצורה ברורה שהממשלה תקבל את הסמכות לעשות תיקונים אלו לאחר בדיקה מעמיקה ומקצועית, לא בלחצים פוליטיים".

הוא הוסיף ודרש: "עושים אופרציה כה גדולה ומסתמכים על בדיקות ואישורים, הולכים ליצור שטח צבאי סגור, אז לגרום לכך שבתוך העיר יהיו מלחמות היהודים על פרנסה ? נבקש שתנסו לתת תשובה לעניין הזה. למה אי-אפשר לערוך כינוס בבתי המלון או במקום אחר? או הופעה?"

הוא פנה למשרד הבריאות בדרישה להשתמש בכלי של "תעודת מחלים" כתנאי להקלות: "יש לכם כלי של בדיקות ו"אישור החלמה" שהוא דבר אינדיבידואלי וזה חייב לבוא לביטוי בחקיקה. תצאו מהקופסה של דיוני הקבינט הבלתי נגמרים. יש למעלה מ-300,000 איש ועוד עשרות אלפים בסקרים הסרולוגיים, שכחתם שלחוק קוראים "חוק הסמכויות" שההחלטה בסוף היא שלכם עם בקרה שלנו".

שרת התיירות אורית פרקש הכהן: "הגענו להחלטה לא פשוטה והיינו צריכים לקבל החלטה לא מושלמת. מבחינת השלבים ליציאה, ענף התיירות ובתי המלון נמצא הרחק בשלב הרביעי, כאשר חייבים לעבור שבועיים בין כל שלב. נכנסתי לתפקיד בהבנה שאם לא תקודם יוזמה יצירתית הדבר הזה ייקח חודש לפחות. רציתי חוק מסגרת ללא שמות ערים ספציפיות אלא לפי קריטריונים והיה ויכוח קשה, אך החוק נותן מענה לכ-60% ממספרי הלינות במדינת ישראל".

בהתייחסה לשאלת היו"ר האם נבחנו מקומות נוספים השיבה: "חשובה לי התיירות וחשובה הבריאות של כולנו ולא נרצה לעשות משהו שיוביל לסגר שלישי. כשהרעיון החל להתגלגל, טבריה לא הייתה עיר ירוקה, מאז פנו טבריה, מטולה, ירושלים, לכל עיר יש הצדקות אבל הייתי צריכה לקבל החלטה קשה. ההחלטה התקבלה קודם כל כי בזה הממשלה תומכת, יש פה צעד מדוד שיאפשר לבדוק אם זה עובד, ויש פה זריקת חמצן לתיירות. רוב הצימרים נמצאים בצפון ובנגב כך שנתנו חמצן גם לתיירות באזורים אלו. אילת נמצאת במשבר חברתי וכלכלי חריג שבחריגים וכל יום שעובר הוא בבחינת דיני נפשות. היא שיאנית האבטלה עם 55% אבטלה".

סגן שר הבריאות יואב קיש: "בשביל שמדינת ישראל תוכל להתמודד בהצלחה עם הקורונה היא חייבת לדעת להתמודד דיפרנציאלית. יש פה כלי נוסף שמאפשר להגדיר איים ירוקים. אנחנו רוצים לאפשר למקומות לקבל את תיירות הפנים ואנחנו צריכים את הכלי הזה. המהות העיקרית היא שהחוק נותן אפשרות לחייב אנשים לבדיקה לפני כניסה לאזור מסוים שזה כלי שלא קיים היום. אם המקומות לא יהיו ירוקים זה לא יהיה רלוונטי.

לדרישת חברי הוועדה לפתוח מסעדות ואטרקציות הגיב: "יש לנו את הכלים לכך אך הנושא יידון ויוחלט ברגע שבו יוחלט על פתיחת אי-ירוק. אנחנו רוצים שלב ראשון מאוד מצומצם. זה 60% מלינות הישראלים בתיירות".

בהתייחסו למערכת לבדיקות מהירות אמר כי: "יש זמינות לספק 100,000 ערכות לבדיקות מהירות. את נושא עלות הבדיקה יש לפתור ולא אמרתי שמשרד הבריאות יממן זאת. משרד הבריאות יקצה את המכשירים והבדיקות ואם ישתמשו בכל המלאי נצטרך לקנות ולנהל את המלאי. השאיפה היא בדיקות PCR לתיירים שיערכו בבית".

בהתייחסו לדרישת יו"ר הוועדה ל"תעודת מחלים" אמר כי "היא תצא בקרוב ותאפשר הקלות בבידוד ועוד. יהיה לחץ מאוד גדול לצרף מקומות נוספים לאירוע הזה אבל אם הוא ייפרץ זה לא יהיה. אנחנו לא מתכוונים לשחרר את כל עולם התיירות היום. חייבים להתחיל עם מקומות מוגדרים וספציפיים".

ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי: "מדובר בתשתית קהילתית נפשית חברתית בעיר אילת ואני מצטער צער גדול על הניסיון להשוות לערים אחרות כי אין בסיס להשוואה. יש היום 80% אבטלה באילת. 65,000 תושבים, עם 19,000 בתי אב שב-80% מהם אנשים שלא קיבלו שכר, שהוא מהנמוכים בישראל ואין להם שום אופק. אם תמצאו עוד עיר כזו אני יורד מהדיון. עיר עם עשרה מאומתים בלבד. בנוסף, לא הגיוני שמאפשרים רק לבתי המלון לפתוח מסעדות. אנחנו בגידול של 40% תיקי רווחה רק מאלו שאנחנו יודעים עליהם. זו עיר שהכניסה מיליארדי שקלים למדינה, תתחילו לקבל אומץ ולקבל החלטות אמיצות. אל תיקחו פטרונות על בריאות התושבים, תנו לי אחריות לנהל את העיר ואל תהיו בעלי הבית שלנו. תאפשרו למי שמבצע PCR להיכנס. יש נתק קשה בין התושב לבין המלונאי, אל תחדדו אותו. תנו לאנשים יכולת להתפרנס ולהחזיר להם את הכבוד שנלקח לפני חצי שנה. אין מצב בו אנשים יגיעו למלונות כשהעיר סגורה. איש לא יגיע לעיר כדי להסתגר בבית המלון. שר הבריאות הבין את זה מצוין והוא תומך בכך".

מוני מעתוק יו"ר הוועדה הקרואה טבריה: "העיר טבריה ירוקה לחלוטין היום ואנחנו עושים עבודה משמעותית. מדובר על 20 חולים בכל טבריה שיש בה 50,000 תושבים והמגמה יורדת. אני לא מתחרה עם אילת אבל הצ"ח צריכה לאפשר לממשלה לקבל החלטה גם על טבריה. לא היה שיח מעמיק מול משרד הבריאות והתיירות לגבי המתווה שהצענו. גם בטבריה 5000 משפחות מתוך 15,000 מוכרות ברווחה, מדובר על כ-40% אבטלה ומצב סוציו אקונומי 4. אנחנו חיים על 80% תיירות חוץ שהפסיקה ראשונה ותחזור אחרונה. אני לא אופטימי שיצליחו ליישם את הצ"ח אך נכון לאפשר זאת גם למקומות אחרים במקום לבזבז את הזמן על הצעת חוק נוספת לאחר מכן. טבריה סובלת".

ניר ונגר ראש המועצה האזורית תמר: "המטרה היא להניע את הכלכלה ולספק לישראלים נפש מהאזור הסגור בו הם נמצאים. מדובר על שני מקבצי מלונות על חוף ים המלח בהם כ-14 בתי מלון עם שתי כניסות נפרדות מכביש 90. אנחנו מפרידים את התנועה בכניסה הצפונית ומייצרים טרמינל סמוך למתחם, אליו יגיעו אנשים שיתויגו עם צמיד, ובכניסה הדרומית תיערך בדיקת הספקים והעובדים. זה יאפשר חווית אירוח ללא עיכובים. גם מי שבא לחד יומי יוכל להיכנס לאי הירוק, כך שלא מדובר רק על אורחי המלונות".

אמיר חייק נשיא התאחדות המלונות: "אנחנו מברכים על המתווה גם אם הוא בשני מקומות בארץ כרגע וכמובן נרצה לראות מקומות נוספים. כשהמדינה כולה תיפתח צריך להוריד את המגבלות מאילת וים המלח. בנושא אירועים וכנסים, כשהכל ירוק שם אפשר לעזור לענפים נוספים של מופעים ואירועים. בנוגע לאטרקציות ומסעדות, נשמח לראות את שותפינו פועלים כמה שיותר מהר".

אודי קלינר סגן ראש שירותי הבריאות במשרד התייחס לדרישה לפתוח מסעדות ואטרקציות מחוץ למלונות: "הדיון עוד לא הוכרע. לא יורדים לאילת רק בשביל המסעדות. אפשר ללכת לחוף הים, לצלילה וטיול בטבע שליד אילת. אנחנו לא בודקים כל כמה ימים את כל תושבי העיר אילת, את השף והמלצר של המסעדה מחוץ למלון. ככל שאני יוצא, ההיחשפות שלי יותר גבוהה וכל הרעיון הוא להקטין את החשיפה. למלון בלי בריכה ומסעדה אין כל הצדקה לכן מנסים למצוא את האיזון".

שי ברמן מנכ"ל איגוד המסעדות: "אנחנו שמחים שפותחים מלונות, אך אי-אפשר להבין מה ההבדל בין חדר אוכל של בית מלון לבין זה של מסעדה. ההסבר היחיד הוא שאנחנו לא מעניינים אף אחד, התשתית של 200 עסקי הסעדה בעיר אילת קורסת. העובדים בורחים מהעיר ולהשיג אותם לאחר מכן כדי לפתוח מחדש לא ניתן יהיה. זו החלטה מפלה ושערורייתית שתהרוס את העיר. אין תיירות ומלונאות בלי מסעדות ואטרקציות. מחר נעתור לבית המשפט העליון ונבקש שיתערב כדי לשנות את ההחלטה".

תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
מירב ארד
+"המדינה התמכרה לאיכוני השב"כ"
18:31 02/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סגן שר הבריאות ביקש לאפשר את המשך השימוש בכלי המעקב של שב"כ גם כאשר רמת התחלואה בקורונה יורדת מתחת לרמה של 200 חולים חדשים ביום  ▪  הבקשה עוררה ביקורת: ההתמכרות לאיכון השב"כ גורמת יותר נזק מאשר תועלת, במקום למסד חקירות אפקטיביות מאתרים מגעים ברמת הפרט בלבד
(ח"כ קיש. להוריד את ההדבקה בכל עת [צילום: דוברות הכנסת])
+אשקלון: בית כנסת נסגר ל-7 ימים בעקבות חגיגה
16:51 02/11/20  |  עידן יוסף
משטרת ישראל והוציא צו סגירה מכח ס' 32ב לסמכויות מיוחדות (צווים מנהליים) נגיף קורונה, למשך 7 ימים, לבית כנסת באשקלון שפעל תוך הפרה בוטה ובניגוד לצו בריאות העם ותקנות לשעת חירום למניעת הפצת נגיף הקורונה.

בעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה, מצאו השוטרים למעלה מ-60 אנשים, אשר ישבו סביב שולחנות באולם בית הכנסת, סעדו, שתו ובמקום ניגן נגן, וזאת בניגוד לאיסור הפעלת מקומות מסוג אולמות אירועים/גני שמחות וללא שמירה על כללי הריחוק החברתי. למחזיק המקום נרשמה הודעת קנס 5000 ש"ח והוא זומן לשימוע.מפקד משטרת אשקלון הורה על סגירת המקום בצו סגירה מנהלי.
([צילום: דוברות המשטרה])
+ספק אם יושג רוב בכנסת לקנסות
16:31 02/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק שאישר קבינט הקורונה אושרה בהתנגדות השר דרעי ותובא לאישור בכנסת, אך לא היום  ▪  יהדות התורה הודיעה שתתנגד להעלאת הקנסות וגם שס הביעה מחאה חריפה, מה שמעמיד את אישורן בספק
(נתניהו ואדלשטיין [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ירושלים: הפתעה לשוטרים במהלך אכיפת קורונה במלון
15:13 02/11/20  |  עידן יוסף
כוחות המשטרה חשפו הלילה חתונה שהתקיימה בניגוד לתקנות באולם של אחד מבתי המלון בירושלים - זו לא הייתה ההפתעה היחידה שציפתה לשוטרים. כוחות משטרה סמויים איתרו חתונה שמתקיימת באחד האולמות בהשתתפות למעלה מ-100 איש, בניגוד לתקנות תוך שחלקם אינם עוטים מסכות כנדרש.

השוטרים עיכבו במקום את מפעילי המקום, הזמר, ואדם נוסף, ורשמו נגדם קנסות. במקביל האורחים החלו לעזוב את המקום.

ההפתעה שציפתה לשוטרים, התרחשה מספר קומות מעל האולם. בסריקה שערכו, איתרו מספר חדרים, שהושכרו לאזרחים השוהים במקום בתקופת הבידוד עקב נגיף הקורונה. בוצע שימוע לבעל המלון, במסגרתו נבחנת אפשרות לסגירתו למשך 7 ימים.
+אשר: העלאת הקנסות לא תתרום למאבק בתחלואה
15:05 02/11/20  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר על החלטת הקבינט להעלות את קנסות הקורונה: "משרד הבריאות מנותק לצערי מהפרקטיקה ומהחיים. מדובר בהחלטה אומללה שלא תורמת דבר למאבק בתחלואה. השר דרעי היטיב להסביר את הדברים בקבינט וחבל שעמדתו לא התקבלה. אנחנו נתנגד להצעה".
+מכון כושר שהעביר שיעור לנשים נסגר ל-7 ימים
14:53 02/11/20  |  עידן יוסף
משטרת ישראל הוציאה צו סגירה לשבעה ימים לעסק באשקלון, אשר פעל בניגוד לצו בריאות העם ותקנות לשעת חירום תוך סיכון שלום הציבור ובריאותו. במהלך פעילות אכיפה ובעקבות דיווחים שהתקבלו במשטרה הגיעו שוטרי משטרת אשקלון לתחומי בית העסק - סטודיו לשיעורי כושר בעיר אשקלון, עסק אשר הפעלתו נאסרה בתקנות, כאשר בשטח העסק נכחו כ-20 נשים אשר קיימו בליווי מדריכה שיעור ספורט במקום. לבעל העסק נרשמה הודעת קנס 5,000 ש"ח והוא זומן לשימוע.
+850,000 כבדי שמיעה לא יכולים לעבור חקירה אפידמיולוגיות
14:30 02/11/20  |  עידן יוסף
בדיון בוועדה לביקורת המדינה בדוח המבקר על חוסר היעילות בהפעלת מערך החקירות האפידמיולוגיות, סיפרה בשפת הסימנים שירלי פינטו - חירשת מילדות כי 850,000 כבדי שמיעה בישראל לא יכולים לעבור חקירה אפידמיולוגיות בטלפון ואין להם כל מענה.
[צילום: דוברות הכנסת]
+המשטרה רשמה 1,837 דוחות ביממה לעברייני קורונה
13:34 02/11/20  |  עידן יוסף
ביממה החולפת רשמה המשטרה 1,837 דוחות בגין הפרות הקורונה. מרביתם בגין אי-עטית מסיכה במרחב הציבורי - 1,638 דוחות, ובהם גם 32 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד והדיווח וכן 83 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק.

השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום התקנות ב-1,943 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 62 אזהרות, וב-79 מקומות בוצע דילול קהל. 19 בתי עסק נסגרו למספר ימים בתום שימועים בגין הפרות. כמו-כן בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-2,347 חולים מאומתים המאושפזים בבית ומחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להכריז על ערים נוספות כאיי תיירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
קבינט הקורונה אישר (יום ב', 2.11.20) את הצעת ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטין להגיש חקיקה ממשלתית על הגדלה משמעותית של גובה הקנסות בעבירות נגד ״חוק הקורונה״ ופקודת בריאות העם.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
איכשהו כל הנושא של הסבת 30%-25% משטחי בנייני משרדים למגורים אשר הצעתי כבר לפני יותר משנה, כעת מתפרסם מעת לעת, אולם עובר אצל מקבלי ההחלטות "מתחת ל"רדאר". אם נבדוק את כמות ההצהרות בנושא זה, החל מפרוץ מגיפת הקורונה בחודש פברואר האחרון, נמצא כי רובן ככולן נותרו בזירת המלל בלבד.
02/11/2020  |  רוני מזרחי  |   יומני בלוגרים
לאחרונה התפרסם מידע לפיו עטיית מסכה במרחב הציבורי על-ידי שני אנשים השומרים על מרחק של כשני מטר זה מזה מעניקה רמת מיגון של 95%. כלומר, אם אחד מהשניים נושא את הנגיף (ואינו יודע על כך) הסיכוי שידביק את רעהו הוא 5%. אם אלה פני הדברים, מדוע יש צורך בסגר? הצידוק לצעד זה הוא שאנשים אינם מצייתים להנחיות ולא כולם עוטים מסכות. סוגיית ההתמגנות הופכת אם כך לסוגיית משמעת ואכיפה בשלושה סוגי מפגשים אפשריים עיקריים:
02/11/2020  |  מקסי י' בלום  |   יומני בלוגרים
חברת המשביר 365 הודיעה לבורסה כי היא שוקלת להגיש עתירה נגד מוסדות המדינה בטענה לאפליה אסורה, בשל הימנעות המדינה מתמיכה כלכלית בעסקים שמחזור הפעילות שלהם גבוה מ-400 מיליון שקל בשנה.
02/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הציג (יום ב', 2.11.20) את מהפכת תוצרת הארץ בבדיקות הקורונה. כבר היום המערכת שמפותחת במשרד הבריאות מוגדרת "מבצעית" ובתוך שבועות ספורים היא תיכנס לפעילות המעבדות ובתי החולים.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
דוח אמ"ן: עצירה בירידת התחלואה  /  מירב ארד
מספר ימי הבידוד יקוצר ל-12  /  עידן יוסף
מוסד חינוכי ייקנס ב-20 אלף שקל  /  איציק וולף
מדוע מערכת הבריאות לא מכירה בסטארט-אפ ניישן  /  יהודה קונפורטס
אדום  /  אברהם בנמלך
משטרה חדשה לקורונה - וגם לאחר מכן  /  מני יצחקי, מאיר אלרן, כרמית פדן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il