|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

אושר בתמיכת 3 חברי אופוזיציה, ללא מתנגדים

המבקר יבדוק טענה לאפליית להט"ב באימוץ

הוועדה לביקורת המדינה מחייבת את מבקר המדינה לקיים בדיקה לגבי טענה לאפליית להט"ב באימוץ ילדים בכירה במשרד הרווחה: החוק לא שוויוני השר שמולי: אם הקואליציה לא תאפשר הצ"ח ממשלתית אעודד את האופוזיציה להגיש
03/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
הפגנה גאה בעד אימוץ [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

הוועדה לענייני ביקורת המדינה התכנסה (יום ג', 3.11.20) לדון בבקשה למתן חוות דעת ובדיקת המבקר בנושא: אפליה בהליך אימוץ ילדים - אשר כפי החוק מוקנית לה הסמכות לחייב את המבקר בבדיקה על הנושאים שיאושרו בוועדה. בסוף הישיבה ביקשה הוועדה, בתמיכת שלושה מחברי הוועדה וללא מתנגדים מהקואליציה ( אוריאל בוסו, עמית הלוי, יעקב טסלר, אופיר כץ, אריאל קלנר, שלמה קרעי והילה שי וזאן), שנעדרו מהישיבה.

הדיון כונס בעקבות פרסום בערוץ 12 על רשימה נפרדת לאימוץ להט"בי אליה נכנסים ילדים עם בעיות שמשפחות רגילות אינן מעוניינות לאמץ. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, טען כי מדובר באפליה וכי מדובר ב"חוק חשוך שחייבים לבטלו. המדינה התחייבה לכך כבר לפני שנתיים ולא עשתה דבר. ההצבעה בוועדה תחייב את מבקר המגינה להתייחס לכך, ואת הממשלה לפעול. זו החובה שלנו לשוויון זכויות בישראל, ואותה עשינו".

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי, גילה כי עבד באינטנסיביות רבה בשבועות האחרונים כדי לשנות את החוק. "המפתח לשינוי הוא שאין שום סיבה למצב שהוא מפלה ועל כן דינו להתבטל. כדי לפתור את המצב הזה מעיקרו, התבחין היחידי שיקבע האם ההורים יכולים לאמץ זהו המסוגלת ההורית ולא שום דבר אחר. רק המסוגלות שמשרתת את טובת הילד. כרגע, לפי החוק הקיים, זה כופה עלינו מצב בלתי אפשרי - הברירות מחדל. מנסים לדחוף את שינוי החקיקה כמה שיותר מהר. אבל בינתיים המציאות הפוליטית אינה אפשרית בהרבה דברים בגלל המשבר הפוליטי. אני
מתחייב להעלות את זה לוועדת שרים, ואם זה ייתקע שם, אפעל שחברי האופוזיציה יגישו את זה כהצעת חוק פרטית - מצב שוודאי שאני מקווה שנמנע ממנו".

מנהלת השירות למען הילד במשרד הרווחה, רקפת עצמון, סבורה כי יש לשנות את החוק: "מבחינתנו הבסיס הוא בעבודה המקצועית לראות את היכולת של ההורים לתת לילד את מה שצריך. האחריות הבסיסית שלנו היא לאבחן את המקום הטוב ואין שום העדפה למגזר או מגדר. נבקש לשנות את החוק. כבר בימים אלו עובדים על כך. אם החוק לא שוויוני אז אנו פועלים לשנות אותו. אבל נכון לעכשיו זה החוק ואותו אנו מיישמים. אני מחויבת לבדוק לפי החוק משפחה שיש שם איש ואשתו. כאשר אני עושה את התאמה - יש הרבה יותר משפחות ומחויבת לפי לשון החוק לבחור איש ואשתו. אין שתי רשימות, אבל כאשר יש איש ואשתו שנמצאים מתאימים, בהתאם לחוק--- מתקוממת כנגד האמירה כביכול יש ילדים סוג א' או סוג ב' - יש ילדים שצריכים משפחות ומטרתנו ואחריותנו לדאוג לכל אחד למקום הטוב והבטוח ביותר".

ליאורה אברומביץ מהלשכה המשפטית של משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים הבהירה: "סעיף 3 אותו אנו מבקשים לבטל מבחין בין ברירת המחדל הראשונה לחריגים. בהחלט יש אפשרות בחריגים לאשר אימוץ על-ידי אימוץ לזוגות חד מיניים - והיו אלו מקרים בודדים ממש".

עו"ד מצדה מצלאווי ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים פירטה: "בהמשך להחלטת ביהמ"ש לפני שלוש שנים, עשינו עבודה יסודית לשנות את תזכיר החוק ולעשות רפורמות בכל חוק האימוץ. לא הייתה חשיבה כללית ורוחבית, ולכן אנו לקראת רפורמה שמחליפה את כל חוק האימוץ. גיבשנו נוסח של תזכיר שהופץ על-ידי השר אוחנה אך נכנסו לבחירות וזה נעצר. בשלב הזה הסתיימו הדיונים המקצועיים ביחס לכל הערות ונותר רק לגבש ברמה של הנוסח הטכני ובשבועות הקרובים זה יועבר ללשכות השרים. זה בעדיפות עליונה שלנו להעביר את החוק".

ח"כ עידן רול שיזם את הדיון האשים כי "ממשלות נתניהו לדורותיהן מעדיפות שילד יגדל ללא משפחה, העיקר לא לאפשר לזוגות גאים לאמץ אותו". לדבריו, מדובר באפליה בוטה המנוגדת לערכי היהדות ולערכי מדינת ישראל.

יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר, תהתה: "למה שיהיו פניות לאימוץ כשיודעים שזה חסום? אלו שנות חיים של אנשים ואנחנו רוצים להיות הורים בגיל צעיר. אנחנו קהילה שמשלמת מיסים, משרתת בצבא וכו' ובביתנו - אנו סוג ב'. תזכיר החוק הוא מ-2018, וההתחייבות של המדינה היא לעלות את זה עד אמצע 18'. אין כאן מחלוקת מקצועית לגבי טיב המשפחות ואין מחלוקת שמדובר באפליה".

שי גורטלר, אב מאמץ שממתין לאימוץ, סיפר: "האפליה היא קשה - היו ארבע אימוציים בלהט"ב מול 1,700 - בדוח גרוס צוטט כי 'אנחנו מטען נוסף על הילד ומשפחות חריגות'. ב-2017 שר הרווחה חיים כץ קיבל החלטה לשנות את זה, אבל הם כרכו את ביטול סעיף 3 גם בדברים אחרים".

עופר בן דוד ארז מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה: "אנחנו הגשנו את העתירה לבג"ץ ובמהלך הדיון, משרד הרווחה שינה את עמדתו בנושא והסכים לשנות את המצב הקיים של אפליה ולמרות זאת דבר לא השתנה עד כה. אין התנגדות מקצועית לנושא האימוץ על-ידי משפחה להט"בית אלא יש כאן מחלוקת בנושא של דת ומדינה".

מנהל קשרי ממשל של קואליציית ארגוני הקהילה הגאה, אור קשת: "התיקון צריך להיעשות בחקיקה ראשית. לא יכולים לרשות לעצמנו שדרעי ליצמן וסמוטריץ' יסירו את הווטו שלהם. אם היינו מחכים להם ככה בכל דבר - היינו ברוסיה של פוטין. את ההישגים שלנו, השגנו על-אף החוק. כך בחוק הירושה ובעוד דברים. ההכרעות הגיעו לבסוף משופטים ופקידים שמבינים את המצב. כמו שקיים בהרבה דברים, לא חייב להמתין עד שזה יעלה בחקיקה".

תאריך:  03/11/2020   |   עודכן:  03/11/2020
עידן יוסף
+ועדת הכספים קוראת להאריך את הקפאת היטל ההעסקה על עובדים זרים בחקלאות
01:02 04/11/20  |  עידן יוסף
במהלך דיון בנושא שנערך לרגל יום החקלאות וההתיישבות, עלה כי ההיטל לא הביא לגידול בהעסקת עובדים ישראלים וכי הוא יהווה נטל כבד על החקלאים. במשרד האוצר טענו כי העסקת עובדים זרים זולה יותר, ובמשרד החקלאות טענו כי הדבר איננו נכון. נוכח הדברים, וכך שהוראת השעה הזמנית המקפיאה את ההיטל מסתיימת בסוף השנה, ציין יו"ר הוועדה כי יקדם את הצעות החוק הפרטיות הקובעות את הקפאת הצו ב-5 שנים נוספות, ובמקביל יפנה לשר האוצר

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אפילו בתקופה של משבר כלכלי נורא כזה לא שמענו על נהירה של עובדים ישראלים לחקלאות, משרד האוצר רוצה את ההיטל כי הוא רוצה את הכסף, לא כי הוא רוצה לעודד עובדים ישראלים, שלא מגיעים לשם". שר החקלאות, אלון שוסטר: "האירוע בלתי נסבל במופרחות שלו, זה כמו לראות את אחד הבנים שלך כמעט מתבוסס בדמיו ולירות בו"

בדיון נוסף לעניין התמיכות בחקלאים, הציג משרד החקלאות כי התמיכות התקציבית בישראל נמוכה משמעותית מהתמיכה במדינות ה-oecd ויתר מדינות העולם המערבי.
+רפורמת השוק הסיטונאי הביאה לשיפור, אך לא לתחרות רצינית
00:58 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית אינטרנט מבורך - אך הוועדה דורשת לא לאפשר לבעלות התשתית לשווק חבילות אחודות ל-5 שנים לפחות  ▪  משרד התקשורת: הכנסת בזק לשוק התחרותי היא כמו לשחרר אריה בלול תרנגולות, 20 חברות ייסגרו ובזק בינלאומי תתמוטט
([צילום: פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+בכיר במח"ש: "מעולם לא פנו אלי להקל או לסגור תיק"
23:39 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש המחלקה הפלילית במח"ש הופיע בדיון על התנהלות סגירת התיקים  ▪  ח"כ ארבל: "רשות אכיפה הפועלת בניגוד לחוק זה צלם בהיכל. העובדה שבמח"ש חוקרים מושאלים ע"י המשטרה כראשי צוותים ואמורים לחקור את חבריהם מביאה לכך שמח"ש הופכת למחלקה לחיבוק שוטרים"
(ארבל. המחלקה לחיבוק שוטרים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+עלות הטיפול במהגרים לא חוקיים עולה מיליארדים למדינה
22:43 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת: בישראל כ-324 אלף עובדים זרים - מהם 37% לא חוקיים, והמדינה משלמת מדי שנה כחצי מיליארד שקל לטובת קיומם  ▪  העסקתם בארץ פוגעת בכלכלה המקומית ובשכבות החלשות
([צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+הפטור שאולי יטרפד גגות סולארים במבני ציבור
21:36 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוראת שעה שפטרה ממכרז גגות סולאריים עד 200 קילוואט, שאמורה להתבטל, עלולה למנוע הקמת גגות סולאריים במבני ציבור של השלטון המקומי, ולסכל את העמידה ביעדי הגידול באנרגיה ירוקה  ▪  יו"ר ועדת הפנים: יד אחת קובעת יעדים והשנייה מונעת עמידה ביעדים
([צילום: ג'קלין מרטין/AP])
+רשות האוכלוסין שוקלת לחלק תעודות זהות מיושנות
19:11 03/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרשות: "אם לא נעשה בהן שימוש, עלות השמדתן תעלה 40 מיליון שקל"  ▪  התנועה לזכויות דיגיטליות: "ההפסד קטן מאוד, ויש לזנוח את הקמת המאגר הביומטרי שמוכנס בדלת האחורית"  ▪  רק 0.1% מהכניסות לשירותי "ממשל זמין" בשנה וחצי האחרונות נעשו באמצעות תעודת זהות חכמה  ▪  יו"ר ועדת המדע: " מיזם התיעוד החכם מתגלה כלא חכם"
תעודות מהסוג הישן [צילום: פלאש 90]
קאבלה. שימוש לא יעיל בתעודות [צילום: יניב נדב/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המבקר יבדוק טענה לאפליית להט"ב באימוץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודו מיהודה
3/11/20 18:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ממלאת-מקום מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, חושפת (יום ב', 2.11.20) כי צוות במשרד המשפטים עמל בימים אלה על חוק שירחיב את המאבק בגזענות. על-פי החוק יינתנו ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות סמכויות רבות, ומיחידה מייעצת היא תהפוך ליחידה עצמאית עם שיניים. היא תהיה אחראית גם על גופים חיצוניים חוץ-ממשלתיים כגון הרשויות המקומיות ועל התאגידים הציבוריים, תוכל להטיל קנסות על רשות שתתנהל בניגוד להנחיותיה, ואף תחבר דוחות על רשויות אלה.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות בקשת ועדת הפנים בדיון קודם בנושא, פנה משרד החוץ לכל השגרירויות הפועלות בישראל בשאלה אם תסכמנה להשיא בשגרירות זוגות ישראלים המבקשים לעצמם חתונה אזרחית, 34 שגרירויות השיבו כי יהיו מוכנות לכך בתנאי שאחד מבני הזוג הוא אזרח מדינתן. יוצאת דופן הייתה נורווגיה, שהשיבה שתהיה מוכנה להשיא גם זוגות שאינם אזרחיה בשטח השגרירות בתל אביב.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"המועצה לניסוים בבעלי חיים פנתה באוגוסט 2008 ליחידת הייעוץ המשפטי של משרד הבריאות וביקשה את הנחייתה, למילוי בקשת היועץ המשפטי של משרד הביטחון להעביר למועצה את הפיקוח על ניסויים במשרד הביטחון, שאינם בעלי סווג ביטחוני", פתחה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', דיון שהתקיים (יום ב', 2.11.20) לבקשת ח"כ עופר כסיף על ניסויים שבעלי חיים שמקיימים צה"ל ומערכת הביטחון. "הלשכה המשפטית במשרד הבריאות השיבה כך: "שיתקנו את חוק הניסויים ואז נשמע מה עמדת השרים וכיו"ב. לא נתחיל לפקח ללא שינוי חקיקה. לאור דברים אלו החליטה המועצה שלא להיענות לבקשת המשנה ליועץ המשפטי למשרד הביטחון ולא הפעילה את הפיקוח שלה על ניסויים".
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 2.11.20) במהירות האינטרנט בישראל, ברקע הצורך בשימוש באינטרנט המהיר בתקופות הקורונה לצורכי עבודה ולימודים מהבית ועוד. הישיבה התקיימה לבקשת חברי הכנסת שלמה קרעי, ע'דיר כמאל מריח וחמד עמאר, שטענו כי ישראל בסגר, רוב האנשים בבית ומהירות גלישת האינטרנט עליו הם משלמים נמוכה ורחוקה ממה שהובטח ללקוחות.
02/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"לא נותנים לסוחרים לפתוח כי הם לא שופרסל, רמי לוי והראל ויזל" - הדברים נאמרו (יום ב', 2.11.20) דיון של ועדת הכלכלה, שעסק ביצירת מתווה לפתיחת השווקים בזמן משבר הקורונה והתקיים לבקשת ח"כ היבא יזבק. היו"ר מרגי אמר בפתח הישיבה כי כולם שואלים למה השווקים עדיין סגורים. ח"כ יזבק אמרה כי בעלי העסקים כבר פנו לשוק האפור והשחור ולא מקבלים סיוע מהממשלה, ושאלה גם היא מדוע עסקים נפתחו אבל השווקים הפתוחים עדיין לא פועלים.
02/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il