|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

בקצב הנוכחי: 1,200 מקרי תמותת ילדים בתוך עשור

הבדואים בנגב מהווים 4% מאוכלוסיית הילדים, אך הם 18% ממקרי התמותה מהיפגעות בילדים הוועדה לזכויות הילד קוראת לממשלה לאמץ את יעדי הבטיחות של ארגון בטרם להציל חיים של 324 ילדים עד שנת 2030
04/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
אורלי סילבינגר, ד"ר אמיר פאלק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ יוסף ג'בארין [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הוועדה לזכויות הילד שמעה (יום ד', 4.11.20) את המלצות ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים על היעדים הלאומיים לצמצום היפגעות ילדים עד לשנת 2030. יו"ר הוועדה ח"כ יוסף ג'בארין פתח את הדיון ואמר: "בכל 3 דקות בממוצע מגיע ילד בישראל לחדר מיון עקב היפגעות בתאונה - זה אומר 560 ילדים כל יום ו-200 אלף ילדים כל שנה. ממוצע מקרי התמותה מתאונות אלה הוא 124 ילדים בשנה. אלה הילדים של כולנו שנפגעים ונהרגים מתאונות חצר, מטביעה בבריכה משכחה ברכב".

"מתוך 35 חברות OECD, ישראל במקום ה-21, כלומר בחציון העליון והגרוע יותר של ממוצע מקרי תמותה למאה אלף ילדים, והמצב חמור אף יותר באוכלוסיות המוחלשות אשר חלקן במקרי היפגעות גבוה מחלקן באוכלוסייה".

"בדיוני הוועדה למדנו שאחד הגורמים שמעצימים את משבר הקורונה הוא חוסר מוכנות משרדי הממשלה למשבר והשלכותיו, לאור קיצוצים שהיו ובמיוחד בשירותים החברתיים, וכשאנו מסתכלים על התאונות, ומבינים שאם לא נשנה דבר מהקצב הנוכחי, עד 2030 יתווספו לנו מעל 1,200 מקרי תמותה, זה חייב להניע את כולנו לפעולה מיד ובהול לצמצום ושינוי המצב. את ההמלצות לכך נבקש לשמעו מארגון בטרם".

אורלי סילבינגר, מנכ"ל ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "רק בשבוע הקודם מתו חמישה ילדים בתאונות, כלומר חמש משפחות שאיבדו את היקר להן מכל. אלה ילדים חסרי ישע, ואנו עובדים כל העת עם כל השותפים המצוינים שלנו במשרדי הממשלה לצמצם את המקרים האלה".

"העבודה שנציג היום נעשתה ע"י צוות רב תחומי בארגון שלנו, אשר שילבו אסטרטגיות חשיבה שונות, בחנו נתונים ומגמות, למדו מה נעשה בעולם וכיצד מדינות שהצליחו עשו זאת, וזאת כדי לגבש את היעדים וההמלצות ולהניח אותם בפני משרדי הממשלה והכנסת. מלבד הצמצום בהיפגעות הילדים, אנו כוללים לראשונה יעד חדש של העלאת מודעות ההורים לנושא ויצירת שינוי התנהגות, ואנו נמדוד את זה בסקרים".

"לפני מספר שנים לקחנו את מדינת ישראל וחילקנו אותה ל-56 קבוצות שונות לפי גיל, מצב סוציו-אקונומי וקבוצות אוכלוסייה. בתוכן בחנו איפה היו התמותה וההיפגעות הקשים ביותר. למדנו שיש קבוצות מסוימות שייצוגן באוכלוסייה מצומצם אבל נטל ההיפגעות שלהן מאוד כבד. הבדואים בנגב מהווים 4% מאוכלוסיית הילדים, אך הם 18% ממקרי התמותה מהיפגעות בילדים. במספרים זה 18.6 מקרים לכל מאה אלף ילדים, בעוד באוכלוסייה הכללית השיעור הוא 4.6".

"אחרי זה יש את החברה הערבית שאינה בדואית, שהם 20.7% מכלל הילדים בישראל, אבל 25.2% מכלל מקרי התמותה - עדיין יותר מחלקם באוכלוסייה, אבל זה שיפור רב לעומת מה שהיה בשנים קודמות. אם מחברים את הנתונים, כ-45% אחוז מהתמותה של ילדים מהיפגעות הם מהחברה הערבית כולל הבדואים".

ד"ר אמיר פאלק, חוקר בארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "כפי שאמר היו"ר, ישראל במקום ה-21 בין מדינות ה-OECD בשיעורי התמותה בגילי 14-0. בשנת 2000 היינו במקום 15, ואף שהשתפרנו בשיעורי התמותה, מדינות אחרות השתפרו יותר ועקפו אותנו. היעד הכללי שלנו הוא הורדת שיעור התמותה מתאונות בגילי 17-0 ב-35% עד שנת 2030, מ-4.6 למאה אלף ילדים, ל-3 מקרים למאה אלף ילדים, כלומר הצלת חיים של 324 ילדים".

"אנו מגיעים ליעד הזה דרך קביעת יעדים שונים לקבוצות גיל ומנגנונים שונים, על-פי הנתונים והצורך, והכל מפורט בתוכנית. כך, למשל, הצבנו יעד של הורדת התמותה בגילי 17-0 מתאונות בדרכים ב-35%, שהם 146 מקרי מוות שיימנעו, צמצום ההיפגעות מתאונות בגילי 17-0 בחברה הבדואית ב-50%, שהם 93 מקרי מוות שיימנעו, ועוד".

ח"כ בועז טופורובסקי: "ברמה הערכית, אני חושב שאתם צריכים לבוא ולשי יעד אוטופי של אפס הרוגים, ולא לצמצם. אח"כ שבשיח עם הממשלה יציבו יעד לא מלא, אבל אתם חייבם להגיד מה צריך לעשות שלא יהיו בכלל, כי אם מרא תבואו עם צמצום ב-35%, שזה בהחלט יעד יפה, תקבלו פחות ממנו". סילבינגר השיבה: "ברמה העקרונית והכללית אני מסכימה איתך, זוהי המטרה, ואני תמיד בשיח פנימי באיזו גישה לנקוט, אבל 35% זה יעד שאפתני אך ריאלי, ויותר קל לרתום אנשים ליעדים ריאליים מאשר ליעדים בלתי אפשריים, ואנו צריכים לרתום את כולם".

ח"כ עאידה תומא סולימאן: "כדי לקדם את הדברים אנחנו צריכים לקבל פילוחים יותר מפורטים של הנושאים, בעיקר להבין מה הממשלה עשתה בכל נושא עד כה, מה הייתה רמת ההשקעה ואילו חסמים יש?" סילבינגר השיבה: לא נספיק היום לפרט הכל, אך המצגת והתוכנית מפורטים בחלוקה לתחומים רבים, ובכל תחום נותנת המלצות לפעולה בכמה רמות. כן חשוב להדגיש שבתור ארגון, ההמלצות שלנו אינן מחייבת את הממשלה, ודאי לא מבחינת תקצוב, וכאן אנשי משרדי הממשלה, ואתם חברי הכנסת, שותפים שלנו בניסיון להוציא את ההמלצות לפועל".

נחמה לאור דרורי, מנהלת חטיבת חינוך והסברה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "הסיכון של ילד בגילי 4-0 בחברה הערבית להיפגע בתאונת דרכים הוא פי 4.4 מזה של ילד בחברה היהודית, ובעיקר הם נפגעים כהולכי רגל. זה נמשך אח"כ בצורה יותר מתונה כאשר בגילי 9-5 ילד בחברה הערבית בסיכון פגיעה של פי 2.7 מזה של ילד בחברה היהודית, בגילי 14-10 פי 1.7, ובגילי 19-15 פי 1.9. מכל זה ברור לנו שיש לתת מיקוד משמעותי להיפגעות ילידם בחברה הערבית".

זהבה רומנו, מנהלת התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים, משרד הבריאות: "לא נכון שאתייחס כרגע ליעדים, אך ועדת ההיגוי של התוכנית הלאומית מתכנסת ביום רביעי הבא, נלמד את הנתונים ואת ההמלצות, נראה מה נכון ליישם ואיך, ובאיזה סדר עדיפות - והכל תוך תשומת לב לכך שאני עובדים כעת על התאמת כלל התוכניות שלנו לשגרת הקורונה".

יו"ר הוועדה ג'בארין, סיכם: "הוועדה מודאגת מכך שבעשור האחרון לא חל שיפור משמעותי בנתוני ההיפגעות בישראל ורואה ביעדים הזדמנות לשנות זאת. הוועדה קוראת לכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לאמץ את ההמלצות ולפעול בשיתוף פעולה עם החברה האזרחית וארגון בטרם בכדי להשיג את היעדים שהוצגו. הוועדה מודאגת גם מהפערים העצומים של היפגעות הילדים בין קבוצות האוכלוסייה השונות, ודורשת כי תתקיים השקעת תקציבים דיפרנציאלית, כדי להאיץ את הפתרונות בקרה האוכלוסיות המוחלשות ביותר, אשר זקוקות לכך הכי הרבה".

יעדים לאומיים לצמצום היפגעות ילדים לשנת 2030 / מצגת
מצגת לוועדה לזכויות הילד לדיון ב-4.11.20 (34 עמ')

תאריך:  04/11/2020   |   עודכן:  05/11/2020
עידן יוסף
+הממתינים באתיופיה: עד כה אושרו 462 איש
23:31 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך מסרה רשות האוכלוסין בוועדת העלייה והקליטה  ▪  הסוכנות הכינה 1,200 פתרונות דיור לבאים, ומעריכה כי הראשונים יגיעו בחודש הקרוב
(גונדר. ממתינים לעלות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+חשש בתפוצות: עשרות שנות פעילות עלולות לרדת לטמיון
23:14 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
80 אלף משתתפים יהודים בתוכניות ביקורים בארץ אינם מגיעים לארץ בגלל הקורונה  ▪  כ-20% מאלו שהיו אמורים להגיע בקיץ, מוכנים לבוא בכל רגע, למרות התחלואה, ובינתיים משתתפים עשרות אלפים בסיורים וירטואליים מרחוק
(משתתפי תוכנית תגלית בכותל בימים שלפני הקורונה [צילום: פלאש 90])
+דוד ביטן: "מירי רגב מתחמקת ממני"
21:43 04/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טרם הובטח המשך העסקת 26 יוצאי אתיופיה בנמל אשדוד  ▪  האוצר מתעקש שלא לכלול בהסכם החדש עם הנמל את העובדים, שאמורים לקבל קביעות בעוד כשנה  ▪  מנכ"ל הנמל וועד העובדים מוכנים להמשך העסקתם  ▪  יו"ר ועדת עלייה וקליטה: לא יחתם הסכם כזה, אמנע אותו פוליטית
(רגב וביטן בימים אחרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורלי  סילבינגר / Orly Silvinger   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קורונה   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בקצב הנוכחי: 1,200 מקרי תמותת ילדים בתוך עשור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת העלייה והקליטה דנה (יום ד', 4.11.20) שוב במצב הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה, ובהיערכות משרדי הממשלה לקליטתם בארץ. הממשלה אישרה להעלות כאלפיים איש, ויו"ר הוועדה דוד ביטן הודה לשרת הקליטה על יישום החלטת הממשלה, אך "זה לא מספיק והיה צריך להעלות את כל הממתינים, ולסגור את המחנות אחת ולתמיד. אם המחנות יישארו - כל שנתיים נהיה עם אותו הסיפור, ומספר הממתינים לא יפחת".
04/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביטול הטיסות, הבידוד המוטל על המגיעים מחו"ל ומגבלות הריחוק החברתי, השביתו כמעט כליל את עשרות מיזמי הקשר עם הצעירים היהודים בגולה, כדוגמת "תגלית". אך בעידן אי-ודאות שכזה גילו ארגונים אלו גמישות ויצירתיות ויצרו פעילות דומה ברשת. והשבוע (יום ג', 4.11.20) דנה בכך ועדת המשנה לעניין קשרי ישראל והתפוצות, של ועדת העלייה והקליטה. יו"ר הוועדה ח"כ מיכל קוטלר-וונש הדגישה כי "העובדה שיהודי התפוצות לא מגיעים היום לישראל על-ידי אותם ארגונים ותוכניות, צריכה להדאיג את כולנו. חיזוק הקשר עם יהודי התפוצות חשוב כל כך, דווקא בתקופה הזאת".
04/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
עדיין אין פתרון להמשך העסקתם של יוצאי אתיופיה בנמל אשדוד. משרד האוצר מתעקש שלא לכלול 26 עובדים יוצאי אתיופיה בהסכם החדש שייחתם עם חברת הנמל אשדוד. יו"ר ועדת העלייה והקליטה דוד ביטן שב והכריז (יום ד', 4.11.20) כי ימנע בכוחו הפוליטי הסכם שכזה, יעמוד בקשר עם שר האוצר ישראל כ"ץ ושרת התחבורה מירי רגב, ויצא למאבק ציבורי בעניין. "דיברתי עם מירי רגב בעניין, והיא מתחמקת ממני. אם משרדה יחתום על ההסכם הזה - היא תהיה במלחמת עולם איתי". 
04/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ד', 4.11.20) אחד לקריאה שנייה ושלישית את "חוק איי תיירות" - זאת על-אף התנגדות משרד הבריאות. המשמעות - הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים נוספים כאיי תיירות, כמו-כן יהיה על הממשלה לבחון הקלות לאטרקציות, עסקים ופעילויות נוספות באזורי איי התיירות; ולשקול הקלות למי שיישא "אישור החלמה". בנוסף יהיה על הממשלה לקבוע פטורים מבדיקות בכניסה לאיי התיירות לתושבי האזור עם מוגבלות ולילדים בהתאם לסוגי מוגבלות והגילים שתקבע הממשלה. הכרזת קבינט הקורונה על "אי תיירות" תיכנס לתוקף לאחר 24 שעות כדי לאפשר היערכות לכלל הגורמים.
04/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת דחתה (יום ד', 4.11.20) בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (ביטול הפטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה), התש"ף-2020 של חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד). לאחר שהתקיימה הצבעה שמית, תמכו בהצעה 41 חברי כנסת, מול 50 מתנגדים.
04/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il