|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
[צילום אילוסטרציה: freepik.com]

מעל שליש מהנערים ששתו לשוכרה נשאו נשק

מעל רבע מהמשתכרים היו מעורבים בקטטות המצב בישראל אינו חמור והיא נמצאת במקום הרביעי מהסוף מבחינת שתיית אלכוהול נער ערבי שותה וצורך סמים יותר ממקבילו היהודי ומעלה את הדירוג
06/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
מיכל קוטלר-וונש ומנסור עבאס [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

בקרב בני נוער שדיווחו על שתיית אלכוהול מופרזת, 26.6% היו מעורבים באירועי אלימות ו-35.5% נשאו נשק. כך עלה מסקר שהוצג השבוע (3.11.20) בדיון משותף לשתי ועדות של הכנסת: הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול בראשות ח"כ מיכל קוטלר-וונש והוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית בראשות ח"כ מנסור עבאס. הדיון בחן את נושא הקשר בין השימוש באלכוהול וסמים בקרב בני נוער לאלימות בחברה הישראלית.
הסקר הרב-לאומי של ארגון הבריאות העולמי, אותו הציג הפרופסור יוסי הראל פיש, מומחה בינלאומי לחקר מדיניות ואסטרטגיות התערבות בהתמכרויות, מלמד כי בהשוואה בינלאומית בשנים 2019-2018 הסקר מלמד כי שיעור התלמידים בכיתות ו׳, ח׳ ו-י׳ שהשתכרו אי-פעם במדינת ישראל הוא מהנמוכים בעולם, כך שהמדינה ממוקמת במקום הרביעי מתחתית הטבלה, ולפי פרופסור פיש: "המחקר נערך בכ-50 מדינות בעולם, ובסקר הארצי האחרון המדגם המייצג הארצי מנה כ-14 אלף בני נוער".

פיש הוסיף כי הממצאים לגבי אוכלוסיית הבנים בבתי הספר הערביים מדאיגה במיוחד, כך שמדווחים על שיעורים מאוד גבוהים יחסית לכל שאר קבוצות האוכלוסייה בשימוש בסמים ואלכוהול. יצוין, כי על-פי האיסלאם אסורה שתיית אלכוהול. עוד נמסר, כי במעורבות באירועי אלימות, לרבות נשיאת נשק חם, הממצאים הללו מעמידים את האוכלוסייה הערבית בסיכון גבוה - דבר שמחייב הפניית משאבי התערבות משמעותיים ומידיים, לדבריו.

הפרופסור חאלד אבו עסבה, מרצה בכיר בתחום, הציג בפני הוועדה מחקר שערך ובחן את ההתנהגויות האלימות בקרב בני נוער. המחקר התבסס על 800 תלמידים מהחברה הערבית בארץ, ובו נמצא כי הגורמים המרכזיים למיגור ההתנהגויות האלימות וההתמכרויות הם הלכידות המשפחתית, מצוקה כלכלית, חוסר עיסוק בזמן הפנאי, ואוריינטציה עתידית. ובעניין הטיפול ביחידות שנמצאות ברשויות המקומיות אמר: "אני תוהה אם היחידות הללו הוקמו על בסיס מחקר שניתן להפיק רווחים חברתיים ממנו".

בדיון הוצג סקר המלמד כי שיעור נשיאת הנשק הגבוה בקרב בני נוער הוא מהמדאיגים ביותר. "יש לבדוק איפה נכשלנו כמנהיגים בטיפול בתופעה המדאיגה, ומה הם הדברים הבסיסיים הנחוצים לטיפול בנפגעים", אמר ח"כ עבאס.

כמו-כן שמעה הוועדה את נציגי מועצת הנוער הארצית, שהסבירו בוועדה את הסיבות ללגיטימציה ולהתגברות האלימות בקרב בני גילם, כגון אי-אכיפת החוק מצד הרשויות.


בפתח הישיבה אמרה קוטלר-וונש כי היא מקיימת את הדיון בזכות ובחובה לשמוע את בני הנוער שיש לדבר אליהם ולא רק עליהם. וציינה כי הדיון עוסק בנושא שהוא חוצה מגזרים ומתעלה על ההבדלים בין בני הנוער, קרי: הבדלי דת גזע או מין, ואמרה: "בתקופה זו שורר משבר חברתי נפשי בחברה הערבית, ובכלל בחברה הישראלית, במיוחד בקרב בני נוער. יש הכרה בכך שהמרחב הווירטואלי - הרשתות החברתיות, מחייב אותנו, נבחרי הציבור, לאחריות חברתית כללית כלפי אותם בני נוער".

בעניין התוכניות שהציגו נציגי המשרדים השונים אמרה יו"ר הוועדה כי הן חשובות, אך לא מגיעות לכולם - ובמיוחד בתקופה הזאת יש למצוא את הדרך להגיע אל בני הנוער שאכן נחוצים לתוכניות הללו, ויפה שעה אחת קודם, ואמרה: "בני הנוער נמצאים בחופש גדול מתמשך ולא נגמר".

יו"ר הוועדה מנסור עבאס הציג בפתח דבריו את החשיבות באיתור גורמי העומק שמביאים את הנערים להתנהג באלימות ואמר: "כשמדברים על פשיעה ואלימות מתייחסים לכלל המגזרים בחברה הישראלית". עבאס ציין את חשיבות השיח עם הקבוצה המסוימת של בני נוער כדי לשמוע מהם ולהעלות את הצרכים שלהם, מפני שקיים קשר בין השימוש בסמים בגילים הללו לבין האלימות הגואה בחברה. לדבריו: "יש קשר אורגני והדוק בין השימוש בסמים לבין ההתנהגויות האלימות, זה נכון לטפל בסימפטום עצמו, אך בנוסף יש לטפל בגורמים ובסיבות שהביאו את הנערים להתנהג באלימות הזו".

ח"כ קוטלר-וונש סיכמה את הדיון בכך שהיא תקיים דיון המשך לדיון זה, כדי לנסות ולהבין כיצד יירתמו משרדי הממשלה השונים ויתכנסו סביב תוכנית לאומית שתביא למיגור התופעות האלימות והשימוש בסמים בקרב בני הנוער.

נוער בישראל: ממצאי סקר HBSC ישראל 2019 / מצגת
הרחבה בתחומי השימוש באלכוהול וסמים ובמעורבות באלימות ובאלימות ברשת (50 עמ')
אלימות, סמים ואלכוהול - תמונת מצב לאומית 2019 / מצגת
תמונת המצב הלאומית בהקשר של אלימות סמים ואלכוהול, הינה חיובית ומצביעה על ירידה במרבית ההיבטים שנבחנו. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שעל מנת ליצור תמונת מצב כוללת ומקיפה, ישנו צורך חיוני בביצוע סקר אפידמיולוגי עדכני, שיבוצע אחת לשנה כדי לבחון את החשיפה, שיעורי השימוש ותפיסת המסוכנות בשימוש בחומרים מסוכנים בקרב תושבי מדינת ישראל. (44 עמ')

תאריך:  06/11/2020   |   עודכן:  06/11/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעל שליש מהנערים ששתו לשוכרה נשאו נשק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
בדיון שיזמו הח"כים אופיר כץ ואוריאל בוסו על "טיפול לקוי של מערכות אכיפת החוק והמשפט בתיקי פגיעה בפעוטות", אמר (יום ד', 4.11.20) היו"ר ח"כ יעקב אשר כי ייפגש עם שר המשפטים לבחינת חקיקה זו ואמר כי "חייב להיות מסלול מהיר, יעיל ומרתיע שמאפשר מידע למשפחות".
05/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביום רביעי הקרוב יעלה ח״כ בצלאל סמוטריץ', בשם סיעת ימינה, הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על התנהלות הממשלה בנוגע לתקציב 2021. בימינה מתריסים כלפי כחול לבן ואומרים כי "לבני גנץ ולמפלגתו תהיה הזדמנות לשים סוף-סוף את ישראל לפני הכל, ולחקור האם שיקולים פוליטיים מובילים את ישראל לאסון כלכלי״.
05/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד שמעה (יום ד', 4.11.20) את המלצות ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים על היעדים הלאומיים לצמצום היפגעות ילדים עד לשנת 2030. יו"ר הוועדה ח"כ יוסף ג'בארין פתח את הדיון ואמר: "בכל 3 דקות בממוצע מגיע ילד בישראל לחדר מיון עקב היפגעות בתאונה - זה אומר 560 ילדים כל יום ו-200 אלף ילדים כל שנה. ממוצע מקרי התמותה מתאונות אלה הוא 124 ילדים בשנה. אלה הילדים של כולנו שנפגעים ונהרגים מתאונות חצר, מטביעה בבריכה משכחה ברכב".
04/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה והקליטה דנה (יום ד', 4.11.20) שוב במצב הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה, ובהיערכות משרדי הממשלה לקליטתם בארץ. הממשלה אישרה להעלות כאלפיים איש, ויו"ר הוועדה דוד ביטן הודה לשרת הקליטה על יישום החלטת הממשלה, אך "זה לא מספיק והיה צריך להעלות את כל הממתינים, ולסגור את המחנות אחת ולתמיד. אם המחנות יישארו - כל שנתיים נהיה עם אותו הסיפור, ומספר הממתינים לא יפחת".
04/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביטול הטיסות, הבידוד המוטל על המגיעים מחו"ל ומגבלות הריחוק החברתי, השביתו כמעט כליל את עשרות מיזמי הקשר עם הצעירים היהודים בגולה, כדוגמת "תגלית". אך בעידן אי-ודאות שכזה גילו ארגונים אלו גמישות ויצירתיות ויצרו פעילות דומה ברשת. והשבוע (יום ג', 4.11.20) דנה בכך ועדת המשנה לעניין קשרי ישראל והתפוצות, של ועדת העלייה והקליטה. יו"ר הוועדה ח"כ מיכל קוטלר-וונש הדגישה כי "העובדה שיהודי התפוצות לא מגיעים היום לישראל על-ידי אותם ארגונים ותוכניות, צריכה להדאיג את כולנו. חיזוק הקשר עם יהודי התפוצות חשוב כל כך, דווקא בתקופה הזאת".
04/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il