|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

20 שנה לאחר אסון ורסאי

לא הסתיים מיפוי מבני הפל-קל

ועדת הפנים מבקשת להציג בתוך חודש לו"ז לסיום מיפוי מלא של מבנים הבנויים בשיטת הפל-קל המצריכים תיקון, לרבות מבנים פרטיים מינהל התכנון: "ירדנו ל-900 מבנים חשודים; תקציבית לא בטוח שנצליח להשלים את המיפוי של כל המבנים"
09/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
הדיון בוועדת הפנים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

כיצד בכוונת מינהל התכנון לפעול על-מנת למגר סופית את החשש מקריסה של מבנים כתוצאה מבנייה בשיטת הפל-קל, כמעט 20 שנה לאחר אסון ורסאי? שאלה זו נדונה (יום ב', 9.11.20) על יד ועדת הפנים והגנת הסביבה, בדיון שיזמו הח"כים אופיר כץ וע'דיר כמאל מריח.

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ': "הבעיה העיקרית היא שקיפות, מידע זמין. אם אני הולכת לעשות חתונה באולם פל-קל, אני רוצה לדעת שהוא כזה. אם אין מידע ולא מתבצעת ביקורת שנתית בכל הרשויות המקומיות על המבנים האלה, כי הם לא ממופים, איך אפשר לדעת שמונעים את האסון הבא? למה אין רשימה פומבית נגישה לכל אזרח?".

ח"כ איתן גינזבורג: "יש הרבה בתי ספר שנבנו עם פל קל, וזה בסדר גמור אם עוקבים ורואים שאין שם שינויי בנייה מסוכנים, אבל המיפוי הוא קריטי כדי שיהיה מעקב וביקורת הנדסית".

רותי שורץ חנוך, סמנכ"ל מנהל התכנון: "מטה הפל קל הוקם על-פי החלטת ממשלה. תפקידו מעקב ובקרה אחר מבנים חשודים. העניין באחריות הרשויות המקומיות. היו 1,400 מבנים ברשימת המבנים החשודים, בינתיים ירדנו ל-900 חשודים. יש מיזם של מיפוי, הבנו שאמינות הרשימה בספק. בחנו 120 בניינים חשודים ומתוכם רק 12 התגלו כמבני פלקל. קיבלנו לפני שנה וחצי תקציב של 5 מיליון שקל למיפוי המבנים, והחלטנו לתעדף מבנים קולטי קהל שבבעלות הממשלה. את יתרת התקציב הועדנו למבנים קולטי קהל ברשויות המקומיות (בתי ספר וגנים). אנו בעיצומו של המיזם שאת חלקו נצליח לסיים בחדשים הקרובים. תקציבית לא בטוח שנצליח להשלים את המיפוי של כל המבנים".

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ': "הייתי רוצה להאמין ש-20 שנה אחרי האסון המחריד יש לכם מיפוי מלא". ישראל דוד, איגוד המהנדסים: "20 שנה לא קרה אסון כי ננקטו אמצעים. השאלה אם לעשות פינוי-בינוי לכל מבני הפל קל. יש 300 מבני פל קל ויש עשרות אלפי מבנים שלא ישרדו רעידת אדמה". יו"ר הוועדה מיקי חיימוביץ': "הסוגיה של רעידות אדמה אקוטית, אבל דווקא בגלל שמדובר בכמות לא גדולה, אפשר וצריך להשתלט על זה. ברגע שרשות מקומית יודעת שיש מבני פלקל, מדי שנה היא עושה ביקורת. איפה האזרח אמור למצוא את רשימת מבני הפל קל? בחברות הביטוח?"

יו"ר הוועדה סיכמה: "הוועדה מבקשת להציג לה בתוך חודש לוחות זמנים ברורים לסיום מיפוי מלא של מבנים הבנויים בשיטת הפל-קל המצריכים תיקון, לרבות מבנים פרטיים, כולל תוכנית להנגשת המידע לציבור. לא ייתכן שעברו 20 שנה מהאסון המחריד הזה, קיים מספר מוגבל של מבנים שמצריכים מיפוי ומעקב, הגיע הזמן להסדיר את הנושא הזה אחת ולתמיד".
ועדת החקירה הממלכתית לעניין בטיחות מבנים ומקומות המשמשים ציבור (אסון ורסאי) / הדוח המלא
התמוטטות רצפת אולם השמחות הידוע כאולם ורסאי בירושלים (להלן – אסון ורסאי), שארעה ביום 24.5.2001 ,וגרמה להריגתם של 23 אנשים ולפציעתם של כ-380 אנשים, היכתה את הציבור בהלם, הן בשל עצם ההתמוטטות שהביאה לקריסת חלק משמעותי של הבנין, והן משום שהצפייה באירוע זה בטלוויזיה החרידה את הצופים כולם. המראה של קהל חוגגים רב הצונח מטה בעקבות רצפה שפערה את פיה, היה מחזה מזעזע. בעקבות אסון ורסאי, החליטה הממשלה בישיבתה מיום ז' בסיוון תשס"א (2001.5.29 ( להקים ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968) להלן – חוק ועדות חקירה). תחום פעולת הוועדה, לפי החלטת הממשלה, הוא סוגיית בטיחותם של מבנים ומקומות המשמשים את הציבור. במסגרת זאת הוטל על הוועדה לבדוק את: "(א) ...מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לאחריות על בטיחות מבנים ומקומות המשמשים ציבור, לרבות ובמיוחד המשמשים אירועים ציבוריים רבי- משתתפים, וכל הכרוך בעינוג ציבורי, נופש וספורט לפי חוק רישוי עסקים והתקנות מכוחו, מבחינת רישויים לפי דיני התכנון והבנייה ורישוי עסקים ובטיחותם הפיסית. במסגרת זו תינתן הדעת גם לבטיחותם של מבני-חינוך ובריאות. (ב) כן ייבדקו היבטים אופרטיביים ומשפטיים לענין האחריות על בטיחות במבנים כאמור, מימושה ואכיפתה, הן לגבי מבנים חדשים, הן לגבי מבנים קיימים והן לגבי שינוי במבנים וזאת לענין רשויות מקומיות וארציות וגורמים פרטיים-מתכננים, יזמים ובעלים, לרבות סגירה לפי הצורך. (ג) הוועדה תשקול את הצורך בעריכת סקר למצב הקיים של מבנים ומקומות כאמור." הוועדה מונתה בידי נשיא ביהמ"ש העליון אהרן ברק (406 עמ')

תאריך:  09/11/2020   |   עודכן:  09/11/2020
עידן יוסף
+"לרט"ג אין סמכות מפורשת לביצוע הפרדה"
23:59 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הניסוי היה מידתי מאוד והתקבלה החלטה לעצור אותו. הדבר מתווסף לעוד אתרים שרצינו לעשות בהם ניסוי בארץ"  ▪  ח"כ ארבל: "אם אנו מונעים את השירות מנשים - אנחנו מפלים"  ▪  ח"כ מרב מיכאלי: "מאיים עלי שהולכים לעולם בו המרחבים הציבוריים יהיו בהפרדה. נגישות לטבע בהפרדה - מדרון חלקלק"  ▪  פורר: "רצון לייצר מציאות של כיבוש זוחל של הדרת נשים במרחב הציבורי כדי שנקום יום אחד כולנו ונחיה בתל אביב כמו בבני ברק ובמאה שערים״
(מרב מיכאלי, הילה שי וזאן, אימאן יאסין ח'טיב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
אלעד צדיקוב, מנכ''ל ארגון אופק וחבר מועצת העיר הרצליה
+התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו
22:25 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים: לא ייתכן שאין תקציב לטיפול במוקדי סיכון – מישהו צריך לקחת אחריות  ▪  מנכ"ל הרלב"ד הציגה את החשיבות של התוכנית שתפחית את מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2030: "תקצובה ושותפות כלל המשרדים נחוצים להוצאתה לפועל"  ▪  האוצר: תקציב משרד התחבורה גדל השנה ב-5 מיליארד שקל – המשרד הוא שמתעדף מיזמים
(ח"כ בועז טופורובסקי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+80% מהמרינות משמשים ליאכטות פרטיות
21:22 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים והגנת הסביבה קוראת לעצור את התהליך התכנוני של שש המרינות החדשות ולהמתין להכרעה ולגיבוש עמדה מסוכמת של הממשלה  ▪  ארבל: "תפקידנו לפקח אם מוסדות תכנון יטאטאו התנגדויות"
(המרינה באשקלון [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90])
+גם חולים מאומתים יוכלו לבחור בבחירות לרשויות מקומיות
16:08 09/11/20  |  עידן יוסף
ועדת הפנים אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הרשויות המקומיות - בחירות (הוראת שעה, נגיף הקורונה החדש), כך שהחוק יאפשר למשרד הפנים ליצור מתווה שיאפשר גם לחולים מאומתים להצביע בבחירות המקומיות. החוק תוקן על רקע הבחירות הצפויות בישוב תל-מונד בעוד שבועיים.

נוסח הצעת החוק הממשלתית הציע פתרון של קלפיות ייעודיות למבודדים ללא תסמינים בלבד. יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "אתם לא מציעים שום פתרון לאדם חולה. מה הבעיה להפעיל קלפי נודדת עם צוות ממוגן שנוסע בין החולים? זו זכותם וחובתם האזרחית להצביע והמדינה לא מסוגלת למצוא פתרון?"

עו"ד עמי ברקוביץ, משרד המשפטים: "צריך להקפיד על סטריליות מתחם ההצבעה. מדובר בשינויים לא פשוטים אם מדובר על הצבעה בבית. אנו רוצים לשמור על חשאיות הבחירות". יו"ר הוועדה ח"כ חיימוביץ': "הוא בבידוד. לא מוקף אנשים, כמו שמגיעים אליו הבייתה לבצע בדיקת קורונה, ניתן להגיע אליו עם קלפי על מנת לאפשר לו להצביע". ח"כ רם בן ברק: "אפשר כמו בארה"ב, לאפשר הצבעות בדואר, לא לכל אחד, אלא רק לחולים מאומתים".

במהלך הדיון הועלו מספר פתרונות אפשריים, לרבות הרחבת מספר ימי ההצבעה, ונציגי משרד הפנים הסבירו שהפתרון והשלכותיו עדיין נבחנים בשיח בין משרדי הממשלה. יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "יש לקדם את השיח בצורה קצת יותר מהירה, הבחירות קרובות, והיה זמן להיערך לזה, הקורונה איתנו כבר תקופה ארוכה".

עו"ד רון אלמוג, ממשרד הפנים הסביר כי בתל-מונד יש כמות קטנה של מבודדים, אך התיקון לחוק צריך להיות צופה פני עתיד, ולהתאים גם לערים גדולות יותר, ולמצבים של כמות גדולה יותר של מבודדים וחולים מאומתים שצריכים להצביע במקביל.

עו"ד אסתי ורהפטיג, ממשרד הבריאות הדגישה שכל פתרון שייבחר חייב להיות כפוף לכלל שמחויבי בידוד לא יוכלו לצאת מהבית בצורה שתאפשר מפגש לא מבוקר עם אנשים אחרים.

בסיום הדיון, ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית נסח מתוקן, המסמיך את מנכ"ל משרד הפנים לקבוע על פי צו בריאות העם את האופן בו יוכלו חולים חייבי בידוד, כולל חולים מאומתים ומבודדים עם סימפטומים, לממש את זכותם לבחור.
+סערת פתיחת מתחמי 'ביג': היועמ"ש יגן על המתווה
15:28 09/11/20  |  עידן יוסף
יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הודיע כי הוועדה תצביע על התקנות לפתיחת המסחר ב-15:40 תוך דרישה מהממשלה לחשוב מחדש על פתיחת מתחמי המסחר. "ההחלטה חייבת להיות מתוקנת אפילו במשורה; אנחנו רוצים לאשר פתרון שתביאו", אמר.

המשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי: "ההיגיון האפידמיולוגי בהפרדה בין 'ביגים' לאחרים דחוק, אך משעה שגורמי המקצוע בחרו את החיתוך בצורה כזו, אגן על זה משפטית; נבחן את הדברים מחדש".

אשר אמר בסיום הדיון בתקנות שנמשך משעות הבוקר: "אני קורא לרה"מ שר האוצר ושר הבריאות לשבת עם הגורמים ולבוא עם רצון טוב לעניין הזה ולא לגרור את זה לשבוע הבא. בואו ניתן לציבור את מה שאפשר לתת לו בזהירות רבה ובשכל. אני מקווה שנוכל לאשרר את הסיכום של הממשלה".
+"בשת"פ ערבי-יהודי נוכל להשיג דברים נפלאים"
13:33 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה מנסור עבאס: "מצפה מראש הממשלה להכריז על החלטה ממשלתית בה הוא מתווה מדיניות חדשה למיגור התופעה"  ▪  בישיבה השתתפו גם יו"ר הכנסת והשר לבט"פ  ▪  זעם ברשימה המשותפת על דברי ממלא-מקום מפכ"ל המשטרה שאמר: "צריך לדבר על התרבות במגזר"
(נתניהו. יציג תוכנית?
[צילום: ערוץ כנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל  דוד / Israel David   ישראל כץ / Israel  Katz   כמאל מריח ע'דיר / Kamal-Mreeh Gadeer    מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא הסתיים מיפוי מבני הפל-קל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פלג א
10/11/20 11:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, יושב-ראש הכנסת ח"כ יריב לוין, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, וסגן השר במשרד רה"מ ח"כ פטין מולא, משתתפים (יום ב', 9.11.20) בישיבת הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית.
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה (יום ב', 9.11.20) פה אחד את הצעת החוק לביטול עידכון שכר חברי הכנסת שצפויה להתקבל בינואר 2021. ההצעה תעבור לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. הצעה רחבה יותר של שר האוצר לקצץ בשכר ח"כים ובכירים ב-10% נתקעה בגלל מאבק פוליטי בין הליכוד למפלגת כחול לבן.
09/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
יו״ר השדולה למען עמותות המגזר השלישי, ח״כ אופיר סופר (ימינה), אומר כי אי-העברתם של כספים המיועדים לעמותות הרווחה, החינוך והבריאות הופכת את העמותות לבני ערובה. לדבריו, שנאמרו בתגובה לפרסום בגלובס, ‏בימים בהם האוכלוסיות החלשות הכי נזקקות לעמותות הסיוע אי-העברת הכספים היא עדות נוספת למחדל. הוא קרא לשחרר את הכסף.
06/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בקרב בני נוער שדיווחו על שתיית אלכוהול מופרזת, 26.6% היו מעורבים באירועי אלימות ו-35.5% נשאו נשק. כך עלה מסקר שהוצג השבוע (3.11.20) בדיון משותף לשתי ועדות של הכנסת: הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול בראשות ח"כ מיכל קוטלר-וונש והוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית בראשות ח"כ מנסור עבאס. הדיון בחן את נושא הקשר בין השימוש באלכוהול וסמים בקרב בני נוער לאלימות בחברה הישראלית.
06/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בדיון שיזמו הח"כים אופיר כץ ואוריאל בוסו על "טיפול לקוי של מערכות אכיפת החוק והמשפט בתיקי פגיעה בפעוטות", אמר (יום ד', 4.11.20) היו"ר ח"כ יעקב אשר כי ייפגש עם שר המשפטים לבחינת חקיקה זו ואמר כי "חייב להיות מסלול מהיר, יעיל ומרתיע שמאפשר מידע למשפחות".
05/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il