|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

80% מהמרינות משמשים ליאכטות פרטיות

ועדת הפנים והגנת הסביבה קוראת לעצור את התהליך התכנוני של שש המרינות החדשות ולהמתין להכרעה ולגיבוש עמדה מסוכמת של הממשלה ארבל: "תפקידנו לפקח אם מוסדות תכנון יטאטאו התנגדויות"
09/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
המרינה באשקלון [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

"חוף הים הוא משאב ציבורי שהציבור בישראל – כל הציבור בישראל גם השכבות החלשות - השקופים - האזרח הפשוט וכן גם אותם אלו ששפר מזלם ויש ביכולתם לקנות יאכטה צריכים ליהנות ממנו", הבהירה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' בפתח הדיון על הקמת שש מרינות חדשות לאורך חופי הארץ. " לכן פניתי לראש מנהל התכנון דלית זילבר בבקשה להמתין עם המשך קיום הדיונים אצלם בנושא עד לקיום דיון כאן בוועדה, ולשמחתי מנהל התכנון נענה לבקשה זו על-מנת שנוכל באמת להביא לפה לוועדה בצורה שקופה וגלויה את עמדות כל הצדדים בסוגיה".

רונית מזר, מנהל התכנון: "ב-2016 החליטה המועצה הארצית לבחון את עידכון תמ"א 1. לפני שיעשו תוכנית מפורטת צריך מסמך מדיניות. מינו ועדה יחד עם מינהל התכנון והמשרד להגנת הסביבה והיו גם משקיפים מטעם משרדי ממשלה שונים. לכל הדיונים הוזמן כל מי שרצה והיה שיתוף ציבור".

ניר פפאי, החברה להגנת הטבע: "הנתונים של צוות התכנון אומרים שרק 10-5 אחוזים משטח המרינות זה לספורט ימי וחינוך. העיקר זה לשימוש פרטי, כלומר יאכטות. השכרה זה לגיטימי, דייגים לגיטימי. הביקוש הוא ל-13,000 מקומות עגינה, כשחינוך ימי, ספורט, דייגים והשכרה הם רק 20% מזה ו-80% מהקיבולת זה ליאכטות פרטיות. מנגד יש את ביקוש הציבור לחופים פתוחים. היום יש 1.7 ס"מ חוף לאדם, אז למי נותנים את החופים? למעטים או לציבור הרחב?"

רוני זיסו, מנהל אגף מעגנות ונמלים, רשות הספנות והנמלים: "החלופה שמציעה החברה להגנת הטבע היא ברמה מאוד נמוכה ולא קיבלנו אותה עד היום, רק ראינו אותה באתר ועדת הפנים של הכנסת. הם מציעים מעגנה של 100 מקומות בתוך קו שוברי הגלים. אין לזה היתכנות טכנית, לא היתכנות הנדסית ולא כלכלית". פפאי: "המהנדס שתכנן את החלופה בנה שורה של מבנים ימיים. לבוא לפסול כי נוח לכם?"

זיסו: "המהנדס הזה לא בנה אף מרינה". חיימוביץ': "אני מבקשת להימנע מעלבונות אישיים כלפי אנשים שלא נמצאים פה". זיסו: "החלופה היא בתוך קו המשברים והיא לעולם תהיה סתומה בחול. אי-אפשר לצאת ממנה לים ויהיו לה הוצאות תפעול עצומות. החינוך הימי לא נותן הכנסה. מי שמממן את ההוצאות זה היאכטות, כדי שהחינוך הימי יוכל לפעול".

טל רז, מטה המאבק נגד מרינה בבת גלים: "אנו נגד מרינה חדשה. פתרון ליאכטות רק על תשתית קיימת. החופים זה משאב מתכלה. מרינה בבת גלים תהיה מכת מוות לריף ייחודי שמתאים לשמורה ימית. יש שם בעלי חיים בסכנת הכחדה כמו חתולי ים ויש שם שתי ספינות טרופות, אחת מהן אניית המעפילים ארלוזורוב. איך מתמחרים את זה? עשרות שנים מתקיימים מגוון ענפי ספורט – קייקים, צלילה, מועדון גולשים, מועדון שיט לילדים. ספורט לא זקוק למרינה".

נחשון צוק, סגן ראש עיריית חיפה: "מיקום המרינה בחיפה הוא אזור סלעי. לא משנה אם נשים שם 10 סירות, מאה או 700". יו"ר הוועדה: "במקום שיש סלעים יש חיים. הערך של הים זה גם מה שיש בתוך הים".

ח"כ משה ארבל: "תפקידנו לפקח אם מוסדות תכנון יטאטאו התנגדויות. בנושא המרינות המדיניות עדיין פתוחה. אנו ככנסת צריכים לתת למוסדות התכנון לעבוד לפני שאנו קובעים מסמרות. אנו לא במקום מוסדות התכנון".

ח"כ תמר זנדברג: "היחסים בין מוסדות התכנון לכנסת דווקא ראויים ליותר אינטראקציה. לפעמים דברים מתקדמים מבלי שנבחנו חלופות. התנגדות אחרי שכתוב, לא מספיקה. הידע לא נמצא כל כולו אצל המומחים. לא מדובר רק בידע מקצועי. יש גם ידע ציבורי. ועדת הפנים זה המקום להעמיק אינטראקציה לאורך התהליך. פה המקום שנשמע הציבור, שבוועדות התכנון מצמצמים אותו למתנגד בלבד".

יו"ר הוועדה סיכמה: "הדיון היום רק חידד כמה עמוקות המחלוקות בין משרדי הממשלה ובתוך משרד הפנים עצמו והגופים שכפופים לו – וכנראה לא סתם אני מבינה שהשר דרעי מתלבט עמוקות בימים אלו בקשר לעמדתו בסוגיית המעגנות. הוועדה סבורה שכל עוד יש מחלוקות כה קשות בסוגיה בין משרדי הממשלה השונים כפי שהשתקף בדיון - נכון יהיה לעצור את התהליך התכנוני ולהמתין להכרעה ולגיבוש עמדה מסוכמת של ממשלת ישראל.
מרינות בחופי ישראל, צורך חיוני או בזבוז משווע של משאב מתכלה / סקירה
מאחר שהקמת מרינה כוללת בין היתר גם פעולות הגנה על חופים סמוכים ולעיתים גם מרוחקים, הרי סקירה זו אינה יכולה להתעלם מההשפעות הסביבתיות של נספחי המרינה, כך שאין לראות בסקירת גופי ההגנה על החוף ובניתוח יעילותם שלכאורה כותב תזכיר זה תומך בתוכנית הקמת המרינות בחופי ישראל כפי שלמד את התוכניות שעה שהוצגו בכנס שנערך בתאריך 2019/2/21 בתל אביב, ולאחרונה בדיון שנערך באותה תוכנית באמצעות השימוש האינטרנטי ב- zoom. אני קובע חד-משמעית כי: בניית המרינות המתוכננות תהווה את המסמר האחרון בארון- (הכמעט מתים) של חופי ישראל. (9 עמ')
תמ"א 13/ב/3 -תכנית מתאר ארצית למעגנות הים התיכון עמדת החברה להגנת הטבע / נייר עמדה
בימים אלה ממש, כשהקורונה פוגעת בבריאות ובכלכלה של כולנו, המדינה מקדמת 5 )!( מרינות חדשות וגדולות, בעלות הנאמדת בכ-100 מיליון דולר לכל אחת ובסה"כ חצי מיליארד דולר מהכיס של כל אחד ואחת מאיתנו. תכנית זו סותרת את העיקרון המרכזי בתמ"א 1 לפיו "חוף הים הינו נחלת הכלל" ומציגה פיתוח שבו מעטים יפגעו וייהנו במשאב השייך לכלל הציבור. התכנית במתכונתה הנוכחית מציגה חוסר שוויון שבסיסו בחוסר צדק סביבתי וחברתי, כמו גם פגיעה בזכויותיהם של הדורות הבאים (4 עמ')
תמ"א 13/ב/3 מעגנות לחופי הים התיכון / מצגת
מעגנה קיימת, מהווה חלק ממוקד עירוני מתפתח, משתלבת בחוף העירוני, כוללת מרכז חינוך ימי המשרת את העיר והאזור המלצות להרחבת קיבולת המעגנה: • השמשה של הרציף הדרום-מזרחי והדרומי- כ-80 מקומות עגינה • הסדרת מקומות עגינה לדייגים- כ-30 סירות דייג • פינוי רציף דייגים- 70 מקומות עגינה • שינוי שיטת עגינה והורדת העמודים כ-50 מקומות עגינה (36 עמ')

תאריך:  09/11/2020   |   עודכן:  09/11/2020
עידן יוסף
+"לרט"ג אין סמכות מפורשת לביצוע הפרדה"
23:59 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הניסוי היה מידתי מאוד והתקבלה החלטה לעצור אותו. הדבר מתווסף לעוד אתרים שרצינו לעשות בהם ניסוי בארץ"  ▪  ח"כ ארבל: "אם אנו מונעים את השירות מנשים - אנחנו מפלים"  ▪  ח"כ מרב מיכאלי: "מאיים עלי שהולכים לעולם בו המרחבים הציבוריים יהיו בהפרדה. נגישות לטבע בהפרדה - מדרון חלקלק"  ▪  פורר: "רצון לייצר מציאות של כיבוש זוחל של הדרת נשים במרחב הציבורי כדי שנקום יום אחד כולנו ונחיה בתל אביב כמו בבני ברק ובמאה שערים״
(מרב מיכאלי, הילה שי וזאן, אימאן יאסין ח'טיב [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
אלעד צדיקוב, מנכ''ל ארגון אופק וחבר מועצת העיר הרצליה
+התקציב פחת ב-90% ומיזמי בטיחות בדרכים נתקעו
22:25 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים: לא ייתכן שאין תקציב לטיפול במוקדי סיכון – מישהו צריך לקחת אחריות  ▪  מנכ"ל הרלב"ד הציגה את החשיבות של התוכנית שתפחית את מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2030: "תקצובה ושותפות כלל המשרדים נחוצים להוצאתה לפועל"  ▪  האוצר: תקציב משרד התחבורה גדל השנה ב-5 מיליארד שקל – המשרד הוא שמתעדף מיזמים
(ח"כ בועז טופורובסקי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+לא הסתיים מיפוי מבני הפל-קל
17:24 09/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים מבקשת להציג בתוך חודש לו"ז לסיום מיפוי מלא של מבנים הבנויים בשיטת הפל-קל המצריכים תיקון, לרבות מבנים פרטיים  ▪  מינהל התכנון: "ירדנו ל-900 מבנים חשודים; תקציבית לא בטוח שנצליח להשלים את המיפוי של כל המבנים"
(הדיון בוועדת הפנים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
80% מהמרינות משמשים ליאכטות פרטיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
כיצד בכוונת מינהל התכנון לפעול על-מנת למגר סופית את החשש מקריסה של מבנים כתוצאה מבנייה בשיטת הפל-קל, כמעט 20 שנה לאחר אסון ורסאי? שאלה זו נדונה (יום ב', 9.11.20) על יד ועדת הפנים והגנת הסביבה, בדיון שיזמו הח"כים אופיר כץ וע'דיר כמאל מריח.
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, יושב-ראש הכנסת ח"כ יריב לוין, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, וסגן השר במשרד רה"מ ח"כ פטין מולא, משתתפים (יום ב', 9.11.20) בישיבת הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית.
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה (יום ב', 9.11.20) פה אחד את הצעת החוק לביטול עידכון שכר חברי הכנסת שצפויה להתקבל בינואר 2021. ההצעה תעבור לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. הצעה רחבה יותר של שר האוצר לקצץ בשכר ח"כים ובכירים ב-10% נתקעה בגלל מאבק פוליטי בין הליכוד למפלגת כחול לבן.
09/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
יו״ר השדולה למען עמותות המגזר השלישי, ח״כ אופיר סופר (ימינה), אומר כי אי-העברתם של כספים המיועדים לעמותות הרווחה, החינוך והבריאות הופכת את העמותות לבני ערובה. לדבריו, שנאמרו בתגובה לפרסום בגלובס, ‏בימים בהם האוכלוסיות החלשות הכי נזקקות לעמותות הסיוע אי-העברת הכספים היא עדות נוספת למחדל. הוא קרא לשחרר את הכסף.
06/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בקרב בני נוער שדיווחו על שתיית אלכוהול מופרזת, 26.6% היו מעורבים באירועי אלימות ו-35.5% נשאו נשק. כך עלה מסקר שהוצג השבוע (3.11.20) בדיון משותף לשתי ועדות של הכנסת: הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול בראשות ח"כ מיכל קוטלר-וונש והוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית בראשות ח"כ מנסור עבאס. הדיון בחן את נושא הקשר בין השימוש באלכוהול וסמים בקרב בני נוער לאלימות בחברה הישראלית.
06/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il