|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

ועדת הכלכלה אישרה:

הקיצוץ במסגרות האשראי יתמתן

מסוף ינואר 2021 ועד סוף ינואר 2022 יעמוד הקיצוץ על 45% ממסגרת האשראי שהייתה ללקוח ב-2015, ועד למינימום של 7,500 שקל בחודש כדי לעודד את התחרות דרש היו"ר מרגי מהאוצר ובנק ישראל התייחסות למתן אשראי זול גם לחברות כרטיסי האשראי בנק הפועלים: "מצד אחד באים לבנקים בטענות שלא נותנים אשראי - מצד שני מחייבים לקצץ מסגרות"
10/11/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
הדיון בוועדה [צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב]

ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 10.9.20) לדיון מיוחד לבחינת יישום הרפורמה בענף הבנקאות, והקיצוץ הצפוי במסגרות האשראי של לקוחות הבנקים הגדולים. במהלך הדיון אישרה הוועדה את הצו שהגיש משרד האוצר, לפיו הקיצוץ במסגרות האשראי יתמתן בשל משבר הקורונה. במהלך הדיון דרש היו"ר מרגי תשובות מבנק ישראל, תוך 30 יום, באשר להקצאת אשראי זול לא רק לבנקים אלא גם לחברות כרטיסי האשראי, על-מנת לאפשר להן להתחרות כראוי. "או שעושים תחרות או שלא עושים", אמר.

בסוף ינואר השנה אמור היה לצאת לדרך צעד נוסף במסגרת הרפורמה בבנקאות, לפיו הבנקים הגדולים, שלהם שווי נכסים שעולה על 20% משווי כלל נכסי הבנקים, היו צריכים לקצץ 50% ממסגרת האשראי של לקוחותיהם ועד למינימום של 5,000 שקל בחודש. בשל משבר הקורונה והמצוקה הכלכלית של לקוחות רבים אישרה היום הוועדה את בקשת האוצר, לקבוע כי מסוף ינואר 2021 ועד סוף ינואר 2022 יעמוד הקיצוץ על 45% ממסגרת האשראי שהייתה ללקוח ב-2015, ועד למינימום של 7,500 שקל בחודש.

באשר לצו אמר היו"ר מרגי בפתח הדיון, כי "אין כאן רעידת אדמה, תחרות רצינית לא תהייה בהתחלה. באנו בידיים נקיות לעודד תחרות, אבל לא בכל מקרה, ולפעמים אפשר להוריד את הקצב. לא נוותר על שום דבר מהרפורמה בבנקים, יש פה שינוי קטן שחברות האשראי יכולות לחיות איתו והבנקים לא יצאו עם מלא תאוותם בידם".

עו"ד דרור שטרום, שעמד בראש הוועדה הציבורית להגברת התחרות בשירותים הבנקאיים והפיננסיים, הציג בפני הוועדה נתונים ואמר כי צריך להגביר את הכוח של הצרכנים ולשחרר אותם מלהיות שבויים בידי הבנק שלהם. "עד היום 94% מהלקוחות היו שבויים בידי הבנק שלהם", אמר. הוא הוסיף כי שיעור ניצול האשראי עומד בממוצע על 25% מהמסגרת ולכן קיצוץ של 45% הוא לא אסון. לדבריו, "באוצר המליצו על הפחתה קטנה של הקיצוץ, כי גם שם הבינו שאין פה פגיעה גדולה מאוד בציבור".

ח"כ אתי עטייה אמרה מנגד כי הקיצוץ יפגע במבוגרים, במודרי אשראי, בנכים ובעלי עסקים קטנים - החלשים ביותר. היא קראה להעלות את רף המינימום ל-10,000 שקלים. ח"כ אסנת מארק אמרה כי קיצוץ המסגרות יעשה טוב לציבור ותחרות דווקא תטיב עם האוכלוסיות החלשות והיא מברכת על המהלך שיניע את גלגלי המשק. ח"כ אנטאנס שחאדה אמר כי יש מחנק אשראי בחברה הערבית והוא סבור שיש לדחות את יישום הקיצוץ בשנה.

ח"כ מיקי לוי התנגד למיתון הקיצוץ, ואמר כי מאז חוקקה רפורמת שטרום, ב-2017, לא חלפה שנה בלי הבנקים עשו תרגילים וניסו לדחות את יישומה. ח"כ הילה שי וזאן ביקשה לוודא שחברות כרטיסי האשראי אכן יתחייבו לקבל כל לקוח שמסגרת האשראי שלו קוצצה.

רכז פיננסים באגף התקציבים באוצר, יובל טלר, הודה כי "בימים כתיקונם לא היינו פה, אנחנו חושבים שהצעד הזה הוא מרכיב מרכזי בתחרות. אך בשל המצב אנחנו מבקשים לבצע הפחתה יותר רגישה". היו"ר מרגי הקשה על טלר ושאל איך הוא מאמין בתחרות אם המדינה מספקת אשראי זול רק לבנקים. לדברי מרגי, הטיפול בכך יותר חשוב מאישור הצו. טלר השיב כי הדבר מצוי בסמכות הנגיד, וכי האוצר פרסם תזכיר חוק שמדבר על הרחבת מקורות גיוס ההון.

היו"ר מרגי אף דרש התייחסות של נציגי בנק ישראל לכך ואמר: "אם רוצים תחרות אמתית בנק ישראל צריך לאפשר לחברות החוץ בנקאיות לקבל אשראי זול כמו שהוא נותן לבנקים. אי-אפשר לדבר על תחרות אם נמשיך להתכסות, או שנוקטים פעולות אמיצות או שתגידו שבגלל החששות בעצם נגיד בנק ישראל הוא הבנקים. אולי צריך להוציא מכם את תמחור האשראי. או שעושים תחרות או שלא עושים תחרות".

סגנית המפקח על הבנקים, עודדה פרץ, אמרה כי הדבר לא בסמכותו של המפקח על הבנקים, אלא במסגרת המדיניות המוניטרית (שבסמכות הנגיד). באשר לצו אמרה פרץ כי הפיקוח על הבנקים תומך במהלך. בתגובה לכך אמר מרגי: "כשייגמר התיקו בפנדלים בכנסת נביא חקיקה. מי שרוצה תחרות צריך להתמודד עם המציאות הזו ולהעמיד אשראי זול לכל הגופים. אם זה לא יקרה התחרות תהייה רק בשוליים".

מנהל פורום ארלוזורב, רן מלמד, אמר כי צריך לדאוג גם לאנשים שיש להם מסגרות נמוכות ומרוויחים מעט, ולהעלות את הסכום המינימלי ל-10,000 שקלים. מנגד, יו"ר פורום מחוללי תחרות המייצג גופים חוץ בנקאיים, ח"כ לשעבר רועי פולקמן, אמר כי צריך לקדם את הרפורמה והצו הוא ניסיון לעכב בהדרגה את המפץ התחרותי שהאוצר הבטיח שיתרחש ב-2021.

מנכ"לית לובי 99, עו"ד לינור דויטש, אמרה כי הבנקים משתמשים בקורונה כתירוץ לדחייה של סעיף שהיה להם 4 שנים להיערך ליישומו. לדבריה, "לא הונח על השולחן נתון אחד של הבנקים המוכיח כי אכן נדרש לדחות את הקיצוץ במסגרות האשראי, והעובדה שלא דורשים מהבנקים עצמם להתחייב לא לקצץ במסגרות לצרכנים מוכיחה כי מדובר במתנה לבנקים והופכת את התיקון הזה, שאמור להיות לטובת הצרכנים, לפארסה".

מנכ"ל מקס איט פיננסים, רון פינארו, הבטיח כי "כל מי שקיבל מסגרת אשראי בבנק יקבל אותה מסגרת גם אצלנו". מנהל הרגולציה בבנק הפועלים, עירן פאר, אמר מנגד כי באים לבנקים בטענות שהם לא נותנים אשראי ומצד שני דורשים מהם לקצץ מסגרות אשראי. "תחרות היא אמצעי להיטיב עם הצרכן, היא לא המטרה", אמר.

לפני תום הדיון הזכיר היו"ר מרגי כי ועדת היישום של הרפורמה הייתה צריכה להגיש דוח לוועדת הכלכלה, אחת לחצי שנה. הוא דרש דיווח של ועדת היישום בתוך 3 חודשים, ובאשר לסוגיית הקצאת האשראי דרש התייחסות של האוצר ובנק ישראל תוך 30 יום.

לאחר מכן אישרה הוועדה את הצו ברוב של ארבעה תומכים, בהם היו"ר מרגי, ח"כ אתי עטייה, ח"כ הילה שי וזאן וח"כ אנטאנס שחאדה, מול שני מתנגדים בהם חברי הכנסת מיקי לוי ויבגני סובה
יישום הרפורמה בבנקים והקיצוץ במסגרות האשראי - התייחסות לצמצום מסגרות אשראי לפי סעיף 9(ג) לחוק()הוראת שעה(, התשפ"א-2020 / מכתב פניה
לקראת הדיון הצפוי ביום שלישי ה-20.11.10 בשעה 30:09 בנושא שבנדון, אנו מתכבדים להפנות את תשומת לבכם למספר נתונים. מאז נחקק החוק להגברת התחרות וצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל (תיקוני חקיקה), תשע"ז-2017, הידוע גם בשם "חוק שטרום", עושים הבנקים הגדולים בישראל כל אשר לאל ידם על מנת לעכב, לשבש ולסרבל את יישום ומימוש החוק בתירוצים שונים ומגוונים. הפעם , גייסו הבנקים את משבר הקורונה לעכב ככל הניתן את כניסת התחרות
התייחסות פורום ארלוזורוב לשינוי השיעור והסכומים לעניין צמצום מסגרות אשראי לפי סעיף 9ג לחוק הוראת שעה התשפ"א- 2020 / מכתב פניה
אנחנו מבקשים להציע כי ועדת הכלכלה באמצעות מרכז המידע והמחקר של הכנסת תבצע בחודשים הקרובים ניתוח מפורט של המתרחש בשוק כרטיסי האשראי החדש, מאז נכנס חוק שטרום לחופש תוך פילוח מדוייק של לקוחות חדשים שהצטרפו לחברות כרטיסי האשראי, ביצוע סקר מקיף הכולל את עמדות הלקוחות בכל הנוגע ליחסם למצב הקודם (כרטיסים בנקאיים) לבין המצב החדש ועוד (4 עמ')
הוראות הצו לדחיית מועדי צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי אשראי המוחזקים ע"י המערכת הבנקאית / מכתב פניה
התחרות במערכת הפיננסית לא מתנהלת בתנאים שווים. בישראל מערכת בנקאית חזקה וריכוזית. אנו כמובן סבורים שחיוני שתפעל מערכת בנקאית חזקה ואיכותית כשלד לכלל הפעילות הכלכלית. לצד זאת חייבת להיות תחרות אמיתית בתחומי התשלומים והאשראי. הדבר יוזיל עלויות ישפר שירות ויעודד חדשנות (3 עמ')
יישום החוק להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל (תיקוני חקיקה), התשע"ז - 2017 / מכתב פניה
על פי המידע המצוי בידינו, בכוונת שר האוצר, בהסכמת נגיד בנק ישראל ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לבחון את האפשרות לקבוע שיעור שונה של סך מסגרות כרטיסי האשראי מזה הקבוע בסעיף 9(ג) לחוק, וכן סכומים שונים של מסגרות כרטיסי האשראי של לקוחות הבנקים(2 עמ')

תאריך:  10/11/2020   |   עודכן:  10/11/2020
מירב ארד
+דירות לחיילים בקיבוצים: סדינים מלוכלכים,
שירותים מטונפים, ללא מזגן וללא כביסה
01:42 11/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תלונות חריפות בוועדת העלייה והקליטה, על מגורים לחיילים-בודדים בקיבוצים, ועל צפיפות בדירות האגודה למען החייל  ▪  יו"ר ועדת-המשנה: על משרד הביטחון לפעול בשקיפות בדרכי ההתקשרות עם גופי-דיור שונים
(בית החייל בקרית שמונה [צילום אילוסטרציה: איתמר לוין])
+מחשש למבוכה: מורים מתנגדים להקלטות בזום
01:37 11/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בישיבת הוועדה לביקורת המדינה התברר כי אין עדיין מדיניות ברורה שתסדיר את נושא ההקלטות משיעורי הזום שתלמידים עם לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז יוכלו להיעזר בהן
([צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90])
+ללא מתנגדים: חוק איי תיירות אושר בקריאה ראשונה
19:44 10/11/20  |  עידן יוסף
לאחר שאתמול משך שר הבריאות את ההצעה הממשלתית על "איי התיירות", אושרה הערב במליאה הצעת חוק פרטית באותו הנוסח בקריאה ראשונה - הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 5) (אזור תיירות מיוחד). 37 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת חוקה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק מבקשת להעניק לממשלה סמכות להכריז על איים תיירותיים באילת בעין בוקק ובכל אזור אחר שעומד בקריטריונים המפורטים בחוק ובהם: אזור ירוק, בדיקות מידיות, יכולת לנטר נכנסים, שהתועלת הכלכלית עולה על הסיכון לתחלואה, שהאזור מתבסס על תיירות.

ח"כ איתן גינזבורג: "לצערי קרה מקרה שהוא לא רק מצער, הוא ענישה של ממש לתושבי אילת ולמעשה לכל אזרחי ישראל. למעלה משבעים אלף תושבים מאזור אילת וים המלח, שהכלכלה שלהם מבוססת כמעט כולה על תיירות, שסובלים מאחוזי אבטלה בלתי נתפסים, הפכו לבני ערובה בקרב פוליטי מיותר שלא היינו צריכים להגיע אליו מלכתחילה.

"אני לא רוצה להתחיל לחפש אשמים, אבל אנחנו חייבים כל הגורמים בכנסת, בממשלה, ועדת חוקה, משרד הבריאות, להגיע לעמק השווה. ברור לכולם שאני הייתי מעדיף שם הצעת החוק המקורית שלי תעבור, אך עם זאת אנחנו חיים בעולם של פשרות שזהו עולמה של הכנסת. כרגע בקרב הזה שבין כל הגורמים אזרחי ישראל ובמיוחד תושבי אילת וים המלח מפסידים".
+הכנסת אישרה את ההסכם המדיני עם ממלכת בחריין
19:17 10/11/20  |  עידן יוסף
בתום דיון ממושך בו השתתפו קרוב ל-80 דוברים, אישרה מליאת הכנסת את ההודעה המשותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין, וזאת ברוב של 62 תומכים מול 14 מתנגדים וללא נמנעים.
([צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+גנץ: בחירות - עניין של לא הרבה זמן
18:16 10/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי מעריך שהימנעות נתניהו מהעברת תקציב המדינה תביא לבחירות  ▪  "שעון החול הזה הולך ואוזל. כששעון חול הולך להיגמר, איש לא יודע מתי הגרגר האחרון יורד, אבל אנחנו ממש לקראת הקצה שלו"
([צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+אשכנזי בכנסת: "זהו שלום עם פוטנציאל גדול להיות שלום חם"
15:55 10/11/20  |  מירב ארד
שר החוץ גבי אשכנזי אמר במליאת הכנסת על הסכם השלום עם בחריין: "יש כאן פוטנציאל לשינוי עתידנו ללא היכר. עידן חדש לפנינו. עידן של שיח אחר, של שלום ושיתוף פעולה. דרך חדשה שבה ישנו קו מחבר בין מדינות המזרח התיכון, קו של סחר, תיירות, תחבורה, של שותפות ושל יחסים בין אדם לאדם, בין חברה לחברה, בין עסק לעסק. לא רק בין הממשלים. זהו שלום עם פוטנציאל גדול להיות שלום חם. זו הזדמנות לקרוא לפלשתינים להצטרף לשיח הזה, לדרך הזאת שאנחנו מתחילים להתוות. זה הזמן לשיח של אחדות ויצירת שלום אמיתי וכן, ללא תנאים מוקדמים".
([צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן])
+גנץ לנתניהו: "לא אתן יד למניעת העברת התקציב"
15:08 10/11/20  |  מירב ארד
שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, נאם במליאת הכנסת, ותקף ראש הממשלה לנתניהו: "לא אתן יד למניעת העברת התקציב - שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל, באפשרותך למנוע את האסון הכלכלי והחברתי. אזרחי ישראל רוצים ממשלה שיש בה בעלי תפקידים קבועים, שיש בה תוכנית כלכלית ארוכת טווח. חברת אליך במאבק לטובת האזרחים, ולא כשותף לפשע כלכלי נגדם".
([צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן])
+"תהיינה עוד מדינות שיצטרפו למעגל השלום"
14:50 10/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
התייחס לתוצאות הבחירות בארה"ב ואמר: "מודה לידידינו הגדול טראמפ, מברך על כך שג'ו ביידן וקמאלה האריס בירכו על ההסכמים"  ▪  יו"ר הכנסת: "הדרך לשלום אינה עוברת דרך ויתורים על חלקי מולדת"
נתניהו. "משקיע מאמצים בחיזוק היחסים עם ארה"ב" [צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן]
הדיון במליאה [צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן]
+יו"ר הכנסת על הסכם עם בחריין: "יצירה של מזרח תיכון שונה"
14:30 10/11/20  |  מירב ארד
יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, בנאום בישיבת המליאה המיוחדת לאישור הסכם השלום בין ישראל לבחריין: "זהו הישג היסטורי עצום. זו יצירה של מזרח תיכון שונה, מזרח תיכון ששלום אמת הופך בו מחלום - למציאות יום יומית. העובדה שאנו זוכים לקיים דיון לאישור הסכם שלום בפעם השנייה בתקופת כהונת הכנסת ה-23, ובתוך זמן קצר כל כך, היא זכות גדולה. זכות חסרת תקדים".
+נתניהו לרשימה המשותפת: "התנגדתם להסכם עם האמירויות - יש לכם הזדמנות לתקן"
14:28 10/11/20  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום בישיבת המליאה המיוחדת של הכנסת לקראת אישורו של הסכם הנורמליזציה בין ישראל לבחריין. בנאומו פנה נתניהו לרשימה המשותפת ואמר: " אתם הצבעתם נגד ההסכם עם איחוד האמירויות. היום יש לכם הזדמנות לתקן, אבל אם לא היום - ניתן לכם בקרוב עוד הזדמנות לתקן."

+ועדת החוקה אישרה את הצעת החוק "איי תיירות"
13:51 10/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
"נביא את ההצעה לאישור בקריאה שנייה ושלישית כבר מחר"  ▪  על-פי נוסח ההצעה אין הגבלה רק לאזור אילת ואזור המלונות בים המלח  ▪  ח"כ אשר: "אנו תמיד מוכנים לשמוע. אנחנו והממשלה לא משני צדי המתרס".
([צילום: יוסי זליגר, פלאש 90])
+"לא מוצאים את המקור התקציבי למעונות"
13:00 10/11/20  |  מירב ארד
ועדת הכספים בראשות קיימה (יום ג', 10.11.20) דיון בנושא 'עליית המחירים ואי סבסוד המדינה את מעונות היום והמשפחתונים'. במהלך הדיון טען נציג משרד האוצר כי קיים תקצוב עבור המטפלות במשפחתונים, שעלה כי אלפים מהן אינן מקבלות שכר מזה מספר חודשים, ומנגד טען נציג משרד העבודה והרווחה כי הוא איננו מכיר תקצוב כזה.

איציק דניאל, רכז תעסוקה במשרד האוצר: "יש מקור למה שזכאיות המטפלות, יש את הכסף בזרוע העבודה".

נציג משרד העבודה והרווחה, אמיר מדינה, טען בתחילה כי אינו מכיר מקור כזה, ולאחר מכן טען כי אין מקור תקציבי כזה כלל: "נכון לרגע זה הכסף לא יושב באגף מעונות יום, לשיכנס אנחנו יודעים לעבוד מהר".

חברי הוועדה מתחו ביקורת נוקבת על המשרדים נוכח המצב. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני הפסיק את הדיון בסוגיה, עד לתשובה ברורה מצד המשרדים: אני לא מקבל את הדבר הזה, שני משרדי ממשלה, אחד אומר הכסף נמצא, אחר אומר הכסף לא נמצא וברגע שהכסף יהיה הוא ישלם. המטפלות האלה רעבות ללחם, לא מעניין אותן מה המקור, תשלמו להן כבר. הן לא מקבלות שכר כבר חודשים! הזלזול הזה לא מקובל, זה הגיל שיניע את גלגלי המשק".
(גפני. "לא מקבל את הזלזול" [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh   אסנת מארק   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   בנק הפועלים בע"מ / Hapoalim Bank Ltd   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דרור שטרום / Dror Shtrum   הילה  שי וזאן / Hila Shai Vezan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רועי פולקמן / Roee Folkman   רועי פולקמן / Roei Folkman   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שי וזאן הילה   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקיצוץ במסגרות האשראי יתמתן
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 9.11.20) דיון מהיר בנושא: "ביטול פיילוט הרחצה הנפרדת בעיינות צוקים" (עין פשחה). ח"כ משה ארבל יוזם הדיון אמר בפתחו: "מטרת הדיון היא שוויון מגדרי. כאשר חלק מהציבור לא יצורך מוצר או שירות בשל אי-הפרדה נוצרת אפליה, אם אנו מונעים מנשים את השירות אנחנו מפלים. ליברל אמיתי לא נאבק רק על החופש מדת אלא גם על החופש לדת. ברגע שאנחנו מתעלמים מהחובה ולא מאפשרים לחלק מהאנשים לצרוך מוצר או שירות אנו פוגעים בשוויון. אם אי-אפשר לאפשר במקום קטן ניסוי שמאפשר לאותן נשים רחצה עם אותן נשים בשל מצווה זאת פגיעה בשוויון. בשל הצמצום בפגיעה ניתן להסתפק בהסדרה. דרישת היועץ המשפטי לממשלה היא מופרכת. אנחנו מוכנים לוותר בנושא הזה ולקבוע שהרחצה תהיה רק לנשים וללא הפרדה".
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לבטיחות בדרכים עסקה (יום ב', 9.11.20) בהיעדר תוכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים. בפתח הדיון הזכיר היו"ר בועז טופורובסקי כי הישיבה מתקיימת במסגרת ציון שבוע הבטיחות בדרכים, ואמר כי חלק גדול מהבעיה נובע מכך שיש גורמים רבים שאחראים על נושאים רבים, אך אין מי שמתכלל את הטיפול בבטיחות בדרכים. "נתנו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אחריות, אבל בלי סמכות וכשנוח מקשיבים לרשות וכשלא נוח אז לא מקשיבים לה", אמר.
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"חוף הים הוא משאב ציבורי שהציבור בישראל – כל הציבור בישראל גם השכבות החלשות - השקופים - האזרח הפשוט וכן גם אותם אלו ששפר מזלם ויש ביכולתם לקנות יאכטה צריכים ליהנות ממנו", הבהירה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' בפתח הדיון על הקמת שש מרינות חדשות לאורך חופי הארץ. " לכן פניתי לראש מנהל התכנון דלית זילבר בבקשה להמתין עם המשך קיום הדיונים אצלם בנושא עד לקיום דיון כאן בוועדה, ולשמחתי מנהל התכנון נענה לבקשה זו על-מנת שנוכל באמת להביא לפה לוועדה בצורה שקופה וגלויה את עמדות כל הצדדים בסוגיה".
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
כיצד בכוונת מינהל התכנון לפעול על-מנת למגר סופית את החשש מקריסה של מבנים כתוצאה מבנייה בשיטת הפל-קל, כמעט 20 שנה לאחר אסון ורסאי? שאלה זו נדונה (יום ב', 9.11.20) על יד ועדת הפנים והגנת הסביבה, בדיון שיזמו הח"כים אופיר כץ וע'דיר כמאל מריח.
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, יושב-ראש הכנסת ח"כ יריב לוין, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, וסגן השר במשרד רה"מ ח"כ פטין מולא, משתתפים (יום ב', 9.11.20) בישיבת הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית.
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il