|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מחשש למבוכה: מורים מתנגדים להקלטות בזום

בישיבת הוועדה לביקורת המדינה התברר כי אין עדיין מדיניות ברורה שתסדיר את נושא ההקלטות משיעורי הזום שתלמידים עם לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז יוכלו להיעזר בהן
11/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]

הוועדה לביקורת המדינה דנה (יום ג', 10.11.20) בנושא הקשיים בלמידה מרחוק עבור תלמידים עם הפרעות קשב וריכוז, לפי הנתונים מדוח מבקר המדינה: תשתיות מחשוב ללמידה מרחוק ומרחבי למידה חלופיים בתקופת משבר הקורונה.

המשתתפים בדיון העלו את נושא חשיבות ההקלטות לשיעורים ולשימוש בהן לטובת התלמידים בעלי לקויות למידה, ומחו על כך שהסתדרות המורים הודיעה שלא ניתן להקליט את השיעורים לטובת התלמידים, וכי אין אפילו נוהל או מדיניות שמסדיר זאת. בתגובה לכך, השיבה דני ז'ורנו, נציגת משרד החינוך, כי המשרד פועל לגיבוש נוהל בעניין, וזה יפורסם בקרוב.

המרצה בהסתדרות הרפואית, ד"ר אסנת קידר, הביאה את נושא המסמך שגובש והתפרסם בידי משרד החינוך בעניין לקויות הלמידה, ושאלה למה לא הוצג המסמך כחומר לוועדה היום כדי שהחברים והמשתתפים יוכלו לעיין בו, והוסיפה: "מה שמטריד אותי כרגע הוא שנכתב מסמך יוצא מן הכלל. השאלה איך מיישמים את מה שנכתב במסמך?".

קידר הוסיפה כי היא ציפתה ממשרד החינוך להציג לוועדה נתונים לגבי השיעורים המוקלטים ואמרה: "אני רוצה מאוד ומבקשת לעשות הערכה ראשונית ומשוב מבתי הספר, כדי שדיון זה יניב פירות".

דני ז'ורנו, מנהלת אגף לקויות למידה והפרעות קשב במשרד החינוך, הציגה בפני הוועדה כי כל בית ספר נהנה מאוטונומיה ועצמאות כלכלית כדי להתמודד עם הצרכים הבית-ספריים השונים מבית ספר לאחר, ואמרה: "לבתי הספר יש אוטונומיה איך לחלק או לנתב את המשאבים, ולשם כך יש שעות פרטניות. מנהל טוב יכול לעשות את העבודה הזאת, או להקצות מורה-מלווה לאותם תלמידים שזקוקים ליחס יותר אינטימי עם דמות בוגרת".

בעניין ההקלטות השיבה ז'ורנו כי בקרוב אמור לצאת חוזר מנכ"ל שיבהיר את עניין ההקלטות משיעורי הזום השונים, ואמרה: "הלמידה מרחוק היא לא רק מאתגרת, היא גם הזדמנות עבור תלמידים עם בעיות קשב וריכוז מפני שהסביבה היא עם הרבה פחות מסיחים".

בתגובה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח בעניין ההתאמות, השיבה לילי טלדן, הממונה על מערך האבחון וההתאמות במשרד החינוך, כי המשרד פרסם את התשובות כבר ב-7 בנובמבר 2020.

ח"כ וליד טאהא (הרשימה המשותפת) הצביע על כך שהסוגיה הכללית של הזום קשה מאוד להורה ולמלווה, וכי יש להגן על המורים מפני הקלטות לשיעורים שהתקיימו בזום. ואמר: "לאיש אין את הנוסחה לעשות מכת מחץ לתופעה הזו, הילדים עם בעיות קשב וריכוז הם הקורבן שחווים את הבעיה הזו ביום-יום, במפגש הפרונטאלי התלמיד חווה חוויה מסוג אחר שבה הוא פוגש את המורה ומרגיש את הלמידה מקרוב".

מנהלת הפיתוח הפדגוגי ברשת "אמית", רעות תותי נאור, ביקרה גם היא את משרד החינוך ואמרה כי אנו נמצאים כיום בין הגל הראשון לגל השני של הקורונה, ואמורים לדעת מה כן צריכים לעשות ומה לא. נאור הציגה את הקושי בגמישות שניתנת לבתי הספר ואמרה: "הגמישות הפיננסית לא קיימת בבתי הספר, כדי לסייע לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז, שהתמודדות מחייבת תפקודים ניהוליים שונים".

ברשת "אמית" ההנחיה היא שהמנהלים יכולים לנהל את האירוע לצוותים החינוכיים וכי יש להם את הידע הדרוש לעשות זאת, כך ציינה נאור והוסיפה: "המנהלים יכולים לפרק את מבנה הכיתה ולהטיב עם התלמידים. בכל בית ספר מתמקדים במבנה הלימודי כדי למנוע את הנשירה הסמויה".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) ביקר את פועלו של משרד החינוך בנושא התלמידים עם לקויות הלמידה ואמר: "ציפיתי ממשרד החינוך להתנהג אחרת, במשרד החינוך נרדמו בשמירה. התלמידים הללו בסכנת נשירה, והם הראשונים בנשירה הסמויה בעקבות הזום".

איריס שני, מנכ"ל עמותת עמ"ל, אמרה כי הפרעות קשב פוגעת בכל תחום בחיים כגון במשרד לביטחון פנים ובמשרד הבריאות ועוד: "פועלים כרגע כדי לקדם תוכנית לאומית להפרעת קשב, ואנו רואים יותר ייצוג לאוכלוסייה הערבית והחרדית, ויש להתייחס אליהן כאוכלוסיות בסיכון".

שני ביקשה מהוועדה להתייחס להפרעות הקשזב והריכוז כמו שמתייחסים לסוכרת ומחלות כרוניות אחרות, ובעניין הצעדים בהם נוקבים בעמותה השיבה: "למרות שאנחנו כבר עושים את ההכשרות שלנו בעניים ההתמודדות עם התלמידים הסובלים מבעיות קשב וריכוז. לצערי, אנחנו עדיין לא שם".

יו"ר הוועדה שלח סיכם את הדיון: "ישנה אחריות רבה אומנם המוטלת על ההורים, אך עלינו לקבל תשובות בעניין איסור השימוש בהקלטות מהשיעורים המועברים באמצעות הזום ממשרד החינוך לאלתר. לא ייתכן שתלמידים והורים לא יכולים להשתמש בהקלטות הזום בוודאי לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה".
תשתיות מחשוב ללמידה מרחוק ומרחבי למידה חילופיים בזמן משבר הקורונה / ממצאי מבקר המדינה
חוסרים במחשבים וחיבור לאינטרנט לשם למידה מרחוק בזמן הקורונה; הצעה לקיים לימודים במרחבים עירוניים-סביבתיים
נייר עמדה בנוגע למענה לתלמידים בעלי לקויות למידה בימי שגרה ובימי קורונה / נייר עמדה
בשנה"ל תשע"ח יזם האגף ללקויות למידה במשרד החינוך רפורמה בשם "מלקות ללמידה" שנועדה לתת מענה מתאים לתלמידים לקויי למידה בחטיבות הביניים (ז'-ט'). מטרתה המבורכת של הרפורמה הייתה צמצום פערים חברתיים בתחום לקויות הלמידה, מתן דגש על דרכי הוראה מותאמות ללקויות למידה ולא על התאמות בדרכי היבחנות וקביעת סטנדרט מחייב בנושא אבחונים והגורמים המאבחנים. התוכנית פועלת כבר כשלוש שנים ברשויות מקומיות נבחרות, וכרגע הוקפאה, ככל הידוע לנו. עם זאת, התוכנית המוצעת כוללת בתוכה בעיות חמורות שעשויות להוביל לתהליך הפוך מזה שהתוכנית מעוניינת לקדם ובפועל לפגוע בתלמידים לקויי למידה וכתוצאה מכך בהוריהם, במוריהם ובחברה הישראלית כולה.
זמינות אמצעי קצה וחיבור לאינטרנט עבור ילדים לצורך למידה מרחוק / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת יו"ר הוועדה לזכויות הילד של הכנסת חה"כ יוסף ג'בארין לקראת דיון הוועדה בנושא "הצורך החיוני במחשב לכל ילד". במסמך מוצגים מידע ונתונים על זמינות אמצעי קצה )מחשבים ניידים, מחשבי לוח וכדומה( וחיבור לאינטרנט )בבית התלמיד( לצורך למידה מרחוק בקרב תלמידי מערכת החינוך בישראל. המסמך אינו עוסק בסוגיה הכללית של פריסת תשתיות אינטרנט ברחבי המדינה, וגם לא בנושא תקשוב כיתות הלימוד בבתי הספר ובאתגרים הייחודיים הנוגעים ללמידה מרחוק בקרב תלמידים בחינוך המיוחד. כמו כן, יש היבטים חשובים של נושא הלמידה מרחוק שאינם נדונים במסמך זה, כגון זמינות ההורים לסייע לילדים צעירים ורמת האוריינות הדיגיטלית בקרב הורים ותלמידים. (20 עמ')
מדיניות ההתאמות בהיבחנות לילדים ולצעירים עם לקויות למידה / סקירה
בתקציר זה, בשלב הראשון מוצגות מגמות משותפות שבלטו בסקירה של המדינות השונות, והמלצות העולות מהן למערכת החינוך הישראלית. בהמשך מובאים סיכומים קצרים של סקירת המצב בכל אחת מהמדינות, ולבסוף יוזכרו סיכויים, סיכונים וכיווני פתרונות ומחקר לעתיד (85 עמ')
למידה בימי קורונה טכנולוגיות שמשנות את מערכת החינוך / מצגת
בישראל, כמחצית המורים 52% מאפשרים לתלמידים "לעיתים קרובות" או "תמיד" להשתמש בתקשוב (לצורכי למידה) כשהם מכינים עבודות או פרויקטים בכיתה (ממוצע OECD 53%). בבדיקה שערכנו בקרב בתי הספר בתוכנית התקשוב, הממצאים הראו כי 68% מאפשרים לתלמידים "לעיתים קרובות" או "תמיד" להשתמש בתקשוב (לצורכי למידה.
למידה מרחוק בשעת חירום עקב סגירת מוסדות חינוך עם התפשטות נגיף הקורונה / סקירה
כחלק מן המאמץ לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל נסגרו בתי הספר במערכת החינוך ב 13- במרץ 2020 ב 15- במרץ 2020 הוחלט לסגור גם את גני הילדים, מעונות היום ומסגרות החינוך המיוחד. על רקע ההודעות על סגירת מוסדות החינוך ולקראת דיון בוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך והחינוך המיוחד, לרבות לשנת הלימודים הבאה, בנושא "הלימוד המקוון – תכנים, קשיים ומשוב", יוצג להלן מידע עדכני ותמציתי על סגירת מוסדות החינוך במדינות בעולם ועל השימוש של מערכת החינוך בישראל ושל מערכות חינוך בעולם בלמידה מרחוק בזמן משבר נגיף הקורונה (13 עמ')
הגנת פרטיות תלמידים בלמידה מרחוק: דגשים והמלצות להתנהלות בתקופת התמודדות עם נגיף הקורונה / פרסום מקצועי
לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א, הרשות מפרסמת מסמך עדכני בנושא הגנת פרטיות תלמידים בלמידה מרחוק: דגשים והמלצות להתנהלות בתקופת התמודדות עם נגיף הקורונה

תאריך:  11/11/2020   |   עודכן:  11/11/2020
עידן יוסף
+אשכנזי על חילולי השבת במשרד החוץ: לא רואה סיבה לחרוג מהפרוטוקול
14:54 11/11/20  |  עידן יוסף
שר החוץ גבי אשכנזי אומר כי אין סיבה שאנשי משרדו ונציגי המדינה בחו"ל יחרגו מכללי הפרוטוקול ויחללו שבת באמצעות ציוצים בטוויטר וראיונות ברדיו ובטלוויזיה. במענה לשאלה בכנסת מצד יו"ר השדולה למען שמירת השבת, ח"כ משה אבוטבול, שטען בפעילות המנוגדת לכללי התקשי"ר, הוסיף אשכנזי כי הוא עצמו מקפיד מאוד על שמירת השבת. יצוין כי תפקיד שר החוץ הוא אחד משבעת סמלי השלטון, שאמורים להקפיד על שמירת השבת בפרהסיא.
+פתיחת המלונות באילת וים המלח ללא אזורים נוספים
14:37 11/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נוסח החוק תוקן ופורסם בתום פגישה של שר הבריאות אדלשטיין עם השר אמסלם ועם יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר  ▪  לממשלה תהיה אפשרות לפתוח אטרקציות ומקומות נוספים מחוץ למלונות
(ח"כ אשר. הוועדה תתכנס לדיון נוסף [צילום: דוברות הכנסת])
+ח"כ כהנא נמצא חיובי לקורונה: "מרגיש טוב"
13:21 11/11/20  |  עידן יוסף
חבר הכנסת מתן כהנא (ימינה) נמצא חיובי בבדיקת קורונה שביצע. בעידכון ששלח קצין הכנסת למחשבי עובדי הכנסת צוין כי היום האחרון בו שהה כהנא במשכן היה אתמול, וכל מי ששהה בקרבתו מתבקש לשהות בביתו עד לעידכון ממשרד הבריאות.
‪ 
כהנא: "התעוררתי הבוקר עם חום קל. נכנסתי לבידוד וביצעתי בדיקת קורונה. כעת קיבלתי את התוצאה ונמצאתי חיובי לבדיקה. בהמשך היום תבוצע החקירה האפידמיולוגית וכל הגורמים הרלוונטיים יקבלו הודעות כנדרש. למעט חום קל אני מרגיש בסדר גמור ואמשיך לעבוד מהבידוד בבית. הקפידו על ההנחיות. בריאות לכולם!".

בנדרשים להיבדק, גם ח"כ בצלאל סמוטריץ', שכתב: "משכך אני מושך את הצעתי להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות הממשלה סביב התקציב, ואגיש אותה בע"ה בהקדם האפשרי בהתאם לתוצאות החקירה. אחריות לפני הכל!".


+יש עתיד-תל"ם משכה את ההצעה לפיזור הכנסת
13:03 11/11/20  |  עידן יוסף
אחרי התייעצות עם סיעות האופוזיציה, סיעת יש עתיד-תל"ם החליטה למשוך את החוק לפיזור הכנסת ואת החוק שמונע מראש ממשלה עם כתב אישום לכהן.

מהסיעה נמסר: "לאחר שהובן שכחול לבן מתכוונים להצביע 'נגד' ובוחרים במודע להשאיר את נתניהו בשלטון למרות שהממשלה הזאת כשלה בניהול משבר הקורונה. פעם אחר פעם גנץ נכנע לנתניהו כי הוא פוחד מדין הבוחר".
+הסכמה על מסלולי גביית חובות ע"י רשויות מקומיות
12:43 11/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים, משרד הפנים והשלטון המקומי הגיעו להסכמה על הצעה לפיה הגבייה תוכל להתבצע באמצעות חברה עירונית או תאגיד בשליטת כמה רשויות מקומיות  ▪  נוספו תנאים לחברת גבייה ציבורית, תאגיד או חברה משותפת של כמה רשויות מקומיות  ▪  תוכרז תקופת הערכות שתאפשר לשלטון המקומי ולרשויות המקומיות המעוניינות בכך להקים תאגיד ולמרכז לגביית קנסות להיערך לגבייה
הדיון בוועדת הפנים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
רשות האכיפה והגבייה [צילום: איתמר לוין]
+אשכנזי: "עברנו משיח של סיפוח לשיח של נורמליזציה"
12:00 11/11/20  |  מירב ארד
שר החוץ גבי אשכנזי הגיע לתת סקירה בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות ח"כ צבי האוזר. השר אשכנזי אמר בוועדה: ""חשוב לי להציג בפניכם את המדיניות אותה התוויתי למשרד עם כניסתי לתפקיד לפני חצי שנה בדיוק, המטרות והיעדים, ובדגש, השינויים, התמורות וההישגים המדיניים, כל זאת כשברקע התפרצות נגיף הקורונה ששינה את פני העולם והביא עימו אתגרים והזדמנויות מדיניות, שינוי השיח הכלל-איזורי משיח של סיפוח לשיח של שלום ונורמליזציה, שפתח חלון הזדמנויות להידוק וכינון יחסים דיפלומטיים עם מדינות נוספות והזדמנויות כלכליות ושיתופי פעולה נוספים בתחומים חוצי-משרדים".
([צילום: דוברות הכנסת])
+אושר מענק למובטלים מעל 100 ימים
11:42 11/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המענק בסך של 2,000 ש"ח יינתן גם לבני 67 שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות נגיף הקורונה  ▪  בני זוג שימצאו זכאים למענק יקבלו תוספת של 500 שקלים
(שירות התעסוקה [צילום: שירות התעסוקה])
+יוקם מאגר "אל תתקשרו אלי"
11:06 11/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי ההצעה: הרשות להגנת הצרכן תקים ותפעיל מאגר מספרי טלפונים של צרכנים שיבקשו שלא לקבל שיחות שיווק מרחוק - החוק יכנס לתוקף בעוד כשנה וחצי  ▪  עלות ההקמה עד 10 מיליון שקל
([צילום: AP])
הדיון בוועדה [צילום: ערוץ הכנסת]
+ח"כ כסיף יעמוד בראש ועדת המשנה לענייני ההשכלה הגבוהה
10:56 11/11/20  |  מירב ארד
ועדת החינוך בראשות ח"כ רם שפע הקימה (יום ד') ועדת משנה לענייני ההשכלה הגבוהה בראשות ח"כ עופר כסיף. דיון ראשון בוועדת המשנה יעסוק בשביתת הסגל שלא-במינוי ("הסגל הזוטר") במכללות הציבוריות. הדיון צפוי להיערך ביום שלישי בשבוע הבא.

+ח"כ אורלי פרומן - יו"ר ועדת המשנה לגיל הרך בכנסת
09:47 11/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה עתידה לעסוק באתגרים בתחום הגיל הרך וביצירת רצף חינוכי לגילאי לידה עד 6 בכל ההיבטים
(אורלי פרומן [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
+דירות לחיילים בקיבוצים: סדינים מלוכלכים,
שירותים מטונפים, ללא מזגן וללא כביסה
01:42 11/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תלונות חריפות בוועדת העלייה והקליטה, על מגורים לחיילים-בודדים בקיבוצים, ועל צפיפות בדירות האגודה למען החייל  ▪  יו"ר ועדת-המשנה: על משרד הביטחון לפעול בשקיפות בדרכי ההתקשרות עם גופי-דיור שונים
(בית החייל בקרית שמונה [צילום אילוסטרציה: איתמר לוין])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחשש למבוכה: מורים מתנגדים להקלטות בזום
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, מעריך כי מדינת ישראל קרובה מאוד לבחירות נוספות לכנסת.
10/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
הכנסת דנה (יום ג', 10.11.20) באישור ההודעה המשותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין. ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים במליאת הכנסת ובפתח דבריו התייחס להודעת חברת פייזר על יעילות החיסון שהיא מפתחת לקורונה ואמר: "ההודעה של חברת פייזר אתמול על פיתוח החיסון ביעילות של 90% היא בשורה גדולה מאוד לאנושות, זה ייקח עוד זמן, לא יומים לא שבועות אבל גם לא שנים. אין ספק שיש או גדול בקצה המנהרה, אני צופה שיהיו עוד חברות שיודיעו על התקדמות משמעותית בפיתוח החיסון. אני פועל עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ועם אנשי משרדו להביא חיסונים לאזרחי ישראל, רבים ככל האפשר, מהר ככל האפשר. צריך להבין שיהיה תור ארוך לחיסונים הללו תהיה עליהם תחרות עזה, אנחנו מדינה קטנה וכדי שלא נדחה לסוף התור אנו פועלים כבר עכשיו בכל הערוצים ואני אישית פועל מול מנהיגי המדינות שמייצרות החיסונים השונים כדי לנסות לזרז את אספקת החיסונים לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל."
10/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ג', 10.11.20) לקריאה ראשונה את הצעת החוק "איי תיירות" של ח"כ איתן גינזבורג שהובא אתמול למליאה. הוועדה הצביעה על הצעת החוק הפרטית לאחר שאתמול משך שר הבריאות יולי אדלשטיין את הצעת החוק שהניחה הוועדה על שולחן הכנסת, בעת הדיון בה לקריאות שנייה ושלישית ובכך התבטל המיזוג בין הצעת החוק הפרטית לממשלתית.
10/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 10.9.20) לדיון מיוחד לבחינת יישום הרפורמה בענף הבנקאות, והקיצוץ הצפוי במסגרות האשראי של לקוחות הבנקים הגדולים. במהלך הדיון אישרה הוועדה את הצו שהגיש משרד האוצר, לפיו הקיצוץ במסגרות האשראי יתמתן בשל משבר הקורונה. במהלך הדיון דרש היו"ר מרגי תשובות מבנק ישראל, תוך 30 יום, באשר להקצאת אשראי זול לא רק לבנקים אלא גם לחברות כרטיסי האשראי, על-מנת לאפשר להן להתחרות כראוי. "או שעושים תחרות או שלא עושים", אמר.
10/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה (יום ב', 9.11.20) דיון מהיר בנושא: "ביטול פיילוט הרחצה הנפרדת בעיינות צוקים" (עין פשחה). ח"כ משה ארבל יוזם הדיון אמר בפתחו: "מטרת הדיון היא שוויון מגדרי. כאשר חלק מהציבור לא יצורך מוצר או שירות בשל אי-הפרדה נוצרת אפליה, אם אנו מונעים מנשים את השירות אנחנו מפלים. ליברל אמיתי לא נאבק רק על החופש מדת אלא גם על החופש לדת. ברגע שאנחנו מתעלמים מהחובה ולא מאפשרים לחלק מהאנשים לצרוך מוצר או שירות אנו פוגעים בשוויון. אם אי-אפשר לאפשר במקום קטן ניסוי שמאפשר לאותן נשים רחצה עם אותן נשים בשל מצווה זאת פגיעה בשוויון. בשל הצמצום בפגיעה ניתן להסתפק בהסדרה. דרישת היועץ המשפטי לממשלה היא מופרכת. אנחנו מוכנים לוותר בנושא הזה ולקבוע שהרחצה תהיה רק לנשים וללא הפרדה".
09/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il