|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
נכה ליד מעון ראש הממשלה [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש 90] ח"כ טסלר. יחס המשרדים לפניות הציבור נמצא בתחתית

בנימוק של שיקולי אבטחה בבלפור

הוגבל מעבר נכה בן 80 ליד בית רה"מ

כך חשף ממונה פניות הציבור במשרד ראש הממשלה בדיון שהתקיים השבוע וטען כי ההחלטה לגרום לו לעקוף כדי להגיע לביתו אינה מוצדקת הוועדה לפניות הציבור של הכנסת פתחה בסדרת דיונים להסדרת מעמד אגפי פניות הציבור במשרדי הממשלה
14/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות

נכה כבן 80 המתגורר בסמוך למעון ראש הממשלה בבלפור בירושלים אינו מורשה לחלוף ליד בית ראש הממשלה. הוא הגיש תלונה בעניין למשרד ראש הממשלה, וכתב שהוא נאלץ לבצע עיקוף כדי להגיע לביתו. הנכה נענה כי בקשתו נדחית, מטעמי ביטחון. במשרד ראש הממשלה לא השיבו לפניית News1 בנושא.

את הדברים חשף אריק קלנר, ראש אגף פניות הציבור במשרד ראש הממשלה, שהוסיף כי לא השתכנע מן הנימוקים שהועלו וכי ניתן היה להסדיר מעבר של האיש מבלי שהביטחון ייפגע. הוא דיבר במסגרת דיון שהתקיים השבוע בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, שפתחה בסדרת דיונים בנושא הסדרת מעמדם של אגפי פניות הציבור במשרדי הממשלה וביחידות הסמך.

במהלך הדיון נשמעו הקשיים איתם מתמודדים ממוני פניות הציבור והועלו הצעות לייעול ולשדרוג. כמו-כן נשמעו דבריהם של נציגי נציב שירות המדינה, האוצר והסתדרות העובדים. קלנר סיפר: "חמש שנים אנחנו מנסים לעשות שינוי, אך ללא הצלחה. זה נובע מכמה סיבות: מחסור בארגז כלים הנובע מחוסר בכוח אדם ותקציב, הסדרה ארצית שתגדיר את המעמד, הדרגות, כוח האדם, התקינה, ההכשרות, הכפיפות, המיחשוב, ההגנה על הממונים, אחידות המענה וכדומה". לדבריו, ממוני פניות הציבור הם חלון הראווה של משרדי הממשלה, וכל עוד לא תהיה התנהלות אחרת - לא יהיה שירות מיטבי.

"פנינו לנציב דאז שמואל הולנדר וביקשנו להקים ועדה", המשיך קלנר. רשות התקשוב הייתה מעורבת, אבל גררו רגליים כי ראו בזה דבר זניח לעומת אגפי השירות. העדיפו אגף שירות גדול מאשר פניות ציבור, ואת התוצאה ראינו במשבר הקורונה כשמוקדים קרסו - בביטוח הלאומי, בלשכת התעסוקה וכו'".

45 ממונים נכחו בישיבה

מדי שנה עולה מספרם של הפונים למשרדי הממשלה. הדבר נובע מכמה סיבות ובראשן הנגשת דרכי הפנייה. אולם במקביל, מעמד הממונים דווקא נשחק. מעמדם אינו מוסדר, לא מוקצה די כוח אדם, אין שיפוי לשעות כוננות ואין אופק קידום ביחידות פניות הציבור. התוצאה הישירה היא פגיעה באיכות השירות הניתן לפונים ולשם כך יזם יו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר את סדרת הישיבות, כדי למפות את הצרכים ולגבש המלצות למשרדי הממשלה, נציב שירות המדינה וככל ויידרש גם יבוצעו שינויי חקיקה.

בישיבת הוועדה השתתפו כ-45 ממוני פניות ציבור, רובם בזום. היו"ר טסלר אמר להם: הבעיה אינה נעוצה אצל הממונים על אגפי פניות הציבור העומדים בחזית ונותנים מעצמם את המרב, מעל ומעבר, כדי לתת את המענה הטוב ביותר לאלפי הפונים. הבעיה היא בהגדרת מעמדם במשרד ואי הסדרתם כגוף חזק ויעיל עם שיניים".

עוד אמר: "הנושא קרוב לליבי. אנחנו שלוחי ציבור ונשלחנו לתפקידנו הציבורי כדי לטפל ולסייע בפניות הציבור וכמדומני כולם פה באותה תחושת שליחות. היחס לפונים צריך להיות כמו ללקוחות והוא חייב להיות ראשון במעלה סולם העדיפות ולא בתחתית. זה הפנים של המשרד והמשוב הכי טוב מהציבור. כרגע, היחס של המשרדים ליחידות פניות הציבור נמצא בתחתית. לפעמים אני חושב, שלא רוצים לתת לאזרח מענה".

הממונה שמקבלת השלמה לשכר

קרן שירוני, הממונה על פניות הציבור במשרד לשירותי הדת, ציינה את המורכבות של תפקיד ממוני פניות הציבור: "התקן שלנו מ-08:00 עד 16:00. אצלנו עוסקים בפטירות של אנשים, והם לא מפסיקים למות אחרי השעה ארבע. אני מביאה את הטלפון הנייד שלי לאנשים, שמתקשרים אלי בכל שעות היום, כולל מוקדם בבוקר, כי אין ברירה אחרת". שירוני, שתיארה את תחושת השליחות שלפיה היא פועלת, הסכימה לחשוף כי למרות שיש לה תואר ראשון בתקשורת וביחסים בינלאומיים, ושהיא נמצאת כבר 15 שנה בתפקיד כראש ענף, היא עדיין מקבלת השלמה לשכר מינימום".

בן קופל, מנהל החטיבה הארצית בהסתדרות עודי המדינה, אמר כי לא הכיר זאת והביע זעזוע. הוא אמר לממונים שעל אף תחושת השליחות ועבודת הקודש שהם עושים, עליהם לא לענות ללפונים אחרי השעה ארבע. "כשתעשו כך, יהיה לנו כוח לפעול עבורכם. טוב-הלב שלכם גורם לנו להיות קצת יותר חלשים. לא הכרתי שהוקם ועד פעולה, ואנחנו מרימים את הכפפה".

עומר חזן, מאגף הממונה על השכר במשרד האוצר, אמר כי סביר שיהיה שוני מובהק בין משרדי הממשלה, בהתאם לממשק עם הציבור. על כך השיב היו"ר טסלר: "אני בעד, אבל לא בדקו זאת!". חזן אמר כי הוא שומע על הנושא בפעם הראשונה, והציע לפנות להסתדרות עובדי המדינה, וזו כבר תפנה לממונה על השכר. לדבריו, לגיטימי לטעון שלא מתוגמלים כראוי.

מרכז בכיר הון אנושי במשרדי הממשלה, עמית בן ארצי, אמר כי בשל הקורונה קיימת הקפאת הליכים. טסלר קטע אותו ואמר שהקורונה עשויה להימשך לפחות עוד שנה, וכי הטיפול בנושא דווקא עכשיו חשוב פי אלף, כי הציבור זועק לעזרה. בן ארצי: "בשבועות הקרובים ייצא מסמך הסדרה של אגף השירות במשרדי הממשלה, ותחום השירות המשרדי". טסלר שאל: "למה הנושא לא מתועדף, ומה יקרה שלא קרה עד עכשיו?" - בן ארצי: "תיעדוף הוא נגזרת של משאבים מוגבלים. לא יודע להסביר למה אחד תועדף יותר מאחר. אורך הזמן הוא בגלל תעדופים או הקצאת משאבים". היו"ר ביקש ממנו להעביר את המסמך אליו לפני פרסומו.

לתכלל ולא לתת תשובות

יהודה מונסונגו מרשות המיסים אמר כי ממונה פניות הציבור לא אמור לתת תשובות בעצמו, אלא לתכלל את הפניות, כדי לשפר את הרשות. לשם כך, הדגיש, עליו להיות עם סמכויות. לדבריו, כלי בסיסי זה אינו ניתן לממוני פניות הציבור וגם לא לממונים אחרים כגון ממונים על גיוון תעסוקתי, על זכויות בעלי מוגבלויות ועל ממונים לשוויון הזדמנויות בעבודה. עוד ציין כי קיימים מקרים שבהם הוא יודע שלא ניתן לקדם פנייה בגלל עובד במשרד, כגון עובד שאמור לפרוש ורואה את הסוף, שהנושא יטופל רק אחרי שיגיע המחליף שלו.


איתן פסח, מנהל היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור ברשות התקשוב הממשלתי במשרד רה"מ, אמר כי הרשות פועלת לכך שיהיה סנכרון בין ערוצי הפנייה השונים לגופי הממשלה - טלפון, דוא"ל, פקס, אינטרנט וכו', באופן שלא יצריך את הפונה למסור כל פעם מחדש את פרטיו. "מי שפונה הם אזרחים שלא קיבלו מענה הולם או לא קיבלו מענה כלל. על-ידי הפניות האלה נצבר מידע חשוב למנהל אגף השירות", אמר פסח. "אנחנו יודעים שזה עובד לפי דגימת שביעות רצון האזרחים". טסלר: "יש גם אזרחים שפונים ישר אלינו. למה? כובע. יש כאלה שלא משתמשים באינטרנט או שאינם יודעים איך להשתמש".

הממונה על פניות הציבור במשרד התחבורה, שרונה קרסגי, סיפרה על מלחמתה לכך שתוכל להעזר במיקור-חוץ, וציינה שהים מקבלים כל הפונים מענה בפרק זמן של עד 14 יום, ובנושאים המצריכים התייחסות מקצועית - עד 45 יום.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר סיכם את הישיבה ואמר: "אין הדין שווה בכל משרד ומשרד. אבקש מכל ממוני פניות הציבור הנמצאים כאן, להעביר את הצעותיהם לייעול ושיפור ואת הנושאים הטעונים תיקון. צריך להגיע למצב שמשרדי הממשלה יתייחסו ליחידת פניות הציבור בצורה הראויה לה, ולא כאל אגף מיותר וטורדני".

תאריך:  14/11/2020   |   עודכן:  14/11/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמואל הולנדר / Shmuel  Holander   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הוגבל מעבר נכה בן 80 ליד בית רה"מ
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
האם בית המשפט העליון רשאי לבטל חוק יסוד? זוהי השאלה הבסיסית שתעמוד בפני תשעת השופטים שידונו בתשובת המדינה לצווים על-תנאי שהוציא בג"ץ (יום ה', 12.11.20) בנוגע לשינויים בחוק יסוד הכנסת ובחוק יסוד הממשלה, אשר עיגנו את ממשלת החילופים. השאלה במקרה הנקודתי הזה סבוכה עוד יותר, משום שהשינויים הללו קשורים למבנה ולסמכויות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת, ולאופן בו מיושמות תוצאות הבחירות לכנסת ה-23.
13/11/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין, תוקף את החלטת בג"ץ, לנמק בתוך שלושה שבועות מדוע לא יבוטל התיקון לחוק יסוד הממשלה אשר עיגן את מנגנון ממשלת החילופים ולנמק מדוע לא יבוטלו שינויים בחוק יסוד הכנסת, המקשים על הבעת אי-אמון בממשלה ועל ביטול חקיקת ממשלת החילופים.
12/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה והקליטה המשיכה השבוע (12.11.20) לעסוק בתנאיהם של החיילים-הבודדים, והפעם, אלו שהותר להם לעבוד בעת שירותם ובחופשתם מהצבא. יו"ר ועדת-המשנה לנושא, אלכס קושניר, קרא למשרדי האוצר והביטחון לסייע לחיילים בודדים אלו, שאיבדו במשבר הקורונה את מקומות עבודתם ואת היכולת להחזיק את עצמם. "לא מדובר בחיילים רבים, וניתן לסייע להם בתקציב מיוחד. חיילים בודדים רבים, יכלו שלא להתגייס ומצויים בשולי החברה - ולכן ביקשו לעבוד תוך כדי השירות, ובמהלך החופשות מהצבא. משבר הקורונה הביא לפת-לחם אזרחים רבים, וחיילים הם בין אלו שנפגעו קשות. אי-מציאת עבודה או חיים בכבוד לחיילים אלו יגרום להם לנשור מהשירות הצבאי, ואח"כ גם להישאר בשולי החברה". קושניר ביקש מנציגי צה"ל לבצע אומדן תקציבי חודשי למענקי סיוע לחיילים בודדים, והבטיח לנסות לגייס משאבים לנושא.
12/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד הבריאות קיצץ בחצי את התקציב השוטף של העמותות העוסקות במתן מענה נפשי לעולים. בדיון שהתקיים השבוע (9.11.20), טען יו"ר ועדת הקליטה, דוד ביטן, כי משרד האוצר העביר 17 מיליון שקל למשרד הבריאות לטיפול בעניין, אך ללא התניה שהכסף יועבר לתוכנית זו של מענה בשפות, ומשרד הבריאות עשה בכסף כרצונו, וקרא לאוצר לקחת חזרה את התקציב. עוד ציין ביטן, כי קיים מחסור במטפלים הדוברים את שפת העולים. ביטן בירך את שרת הקליטה שהחליטה לתקצב במשרדה על מתן שירות זה.
12/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אנחנו עדים לניסיון ממושך ומאורגן של ההנהגה החרדית, לרוקן מתוכן את מערכת הערכים של הציבור החילוני ולהשתלט על כל עמדות המפתח ומוקדי הכוח במדינת ישראל". כך טוען (יום ד', 11.11.20) ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) בכינוס מקוון שערך בכותרת "מעמד הציבור החילוני בחברה הישראלית המודרנית".
12/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il