|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

חשש כבד במפלגות החרדיות

בג"ץ עשוי להתיר גיור רפורמי

הכנסת והממשלה טרם קיבלו החלטה בנושא לחוקק חוק גיור, ועד סוף החודש אמורה להימסר תשובת המדינה בנושא לבג"ץ שעשוי להתערב בנושא מחלוקת בימינה בנושא החוק
16/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
מבוכה חרדית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

גיור בישראל
בישראל אין חוק גיור הקובע למי ניתנה הסמכות לקיים את הליך המרת הדת בישראל, לצורך רישום כיהודי ולצורך חוק השבות ועליה לארץ, וכיום הסמכות לגיור ניתנה לבתי הדין של המדינה רק מתוקף סטאטוס קוו שכל היה מקובל, אולם עתירות שהוגשו על-ידי בתי דין פרטיים לגיור אורתודוקסי, התקבלו בבית המשפט וגיוריהם הוכרו וכעת צפוי בית המשפט לפרסים פסיקה דומה גם לגבי בתי דין פרטיים של הזרמים הקונסרבטיבי והרפורמי בישראל.
לאחר משבר פוליטי מתמשך ובעקבות עתירות שהוגשו לבג"ץ על-ידי התנועה הקונסרבטיבית והתנועה הרפורמית להכרה בגיוריהן, מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו, בחודש אוגוסט 2017, את השר לשעבר משה ניסים, לעמוד בראש ועדה אשר תיתן את המלצותיה לחוק גיור ממלכתי. בין המלצות הוועדה נכתב כי גיור אשר ייערך על-ידי קהילה מוכרת בחו"ל כגון קהילה רפורמית או קונסרבטיבית, יהיה מוכר לצורך חוק השבות, אולם בישראל יתקבלו רק גיורים שנעשו על-ידי דיינים בבית דין לגיור שהוסכמו על-ידי הרבנות הראשית, ובוועדה למינוי הדיינים ישבו גם נציגים של יהודי הגולה.
הצעה זו נתקלה בהתנגדות, לרבות מצד הרבנים הראשיים לישראל ומצד הזרמים הליברליים שלא יזכו לקיים בישראל גיורים, והמתווה הוקפא.

בעוד כשבועיים צפוי בג"ץ למסור את הכרעתו בסוגיות הגיור. במפלגות החרדיות חוששים כי השופטים יתייחסו לא רק למערך הגיור הלא-רשמי אלא יכשירו גם גיור רפורמי - כך דיווח זאב קם (כאן חדשות). בהתאם להחלטת בג"ץ מיום 19.8.20 בעניינה של נטליה דהאן, המדינה נדרשת להגיש הודעת עידכון מטעמה עד ליום 30.11.20 באשר לכוונותיה בדבר העיגון החוקי של מערך הגיור בישראל, ומדוע לאור המצב החוקי אין לאפשר לרפורמים וקונסרבטיבים בישראל לקיים הליך גיור.

הכנסת והממשלה לא טיפלו בגיור הנערך באופן לא רשמי וגלגלו את תפוח האדמה הלוהט לבג"ץ. מבחינת החרדים, השלכת הפסיקה עשויה להתברר אף כחמורה יותר מחוק הגיוס וממתווה הכותל.

המפלגות החרדיות נמצאות במלכוד. לח"כים אין מה לעשות והם חסרי אונים. אם יחליטו ללכת לבחירות לא ניתן יהיה לתקן את הנושא בזמן בחירות, אבל גם אם לא - מבנה הקואליציה הוא מתווה פריטטי, ולא ניתן לקדם שום חוק גיור עונה כי הצד של כחול לבן מחזיק בווטו על נושאי דת ומדינה.

כמו-כן, גם אם יתן נתניהו הבטחה לחרדים לתיקון החוק, עדיין יהיו כמה חודשים בהם ניתן יהיה לגייר ואיש אינו מבטיח שנתניהו אכן ייבחר. וכך מובלים החרדים לעבר הפסיקה ללא יכולת לעשות דבר כדי לעוצרה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי, ימינה) קרא למנהיגי המפלגות החרדיות: "יותר מדי זמן המדינה גוררת רגליים עם עיגון הגיור הממלכתי. הגענו לרגע האמת. אם עד סוף החודש הממשלה לא תודיע לבג"ץ שהיא הולכת לעשות את זה בג"ץ יכיר בסבירות גבוהה בגיורים רפורמים וזו תהיה בכיה לדורות". במכתב ליו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, ליו"ר דגל התורה משה גפני וליו"ר אגודת ישראל יעקב ליצמן שכותרתו, "הכרה בגיורים שאינם אורתודוקסיים על-ידי בג"ץ" דורש סמוטריץ', לחוקק חוק גיור שיכיר רק בגיורים אורתודוקסיים שנעשו על-ידי המדינה לפני שתתפרסם פסיקת בג"ץ שתכיר בגיורים פרטיים.

חברו לסיעה, ח"כ מתן כהנא (הימין החדש, ימינה) בחר לתקוף את יוזמת שר הפנים לחוקק חוק גיור חדש בטענה כי "משמעות דבריו של דרעי היא קיפאון מוחלט וסופי של סוגיית הגיור וביטול המתווה של משה ניסים עליו סמכו ידיהם גדולי רבני הציונות הדתית".
הגיור בישראל - דו"ח והמלצות / דוח והמלצות
ההמלצה לחוקק את חוק הגיור הממלכתי היא דרושה והכרחית. אך ככל שהחוק חשוב אין די בו. נדרשת פעילות נרחבת מתוכננת ונמרצת כדי להחזיר את האמון בגיור הממלכתי ולקדמו כדי להכפיל ולשלש את מספר המתגיירים מדי שנה. זה חייב להיות היעד המינימלי (116 עמ')

תאריך:  16/11/2020   |   עודכן:  16/11/2020
עידן יוסף
+כשל מובנה בחופש המידע בשלטון המקומי
23:55 16/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעוד שבמשרדי הממשלה התקבלו 20 מן העתירות בעניין אי-מסירת מידע בהתאם לחופש המידע ו-27 נדחו, בעתירות שהוגשו נגד רשויות מקומיות הפער היה גדול פי כמה - 73 עתירות התקבלו ורק 9 נדחו
(ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע, שלומי בילבסקי)
+האוצר והביטוח הלאומי מסרבים לשלם דמי אבטלה לחיילים בודדים
17:26 16/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מדובר בחיילים במצוקה כלכלית, שקיבלו מצה"ל היתר-עבודה פרטית כדי לכלכל את עצמם  ▪  יו"ר ועדת הקליטה: עצם העובדה שהתגייסו לצה"ל, למרות הרקע המשפחתי, ראויה לכבוד והערכה
([צילום: יוסי זמיר/פלאש 90])
+בעלי הקניונים הציגו למשרד הבריאות מתווה לפתיחה
16:24 16/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצריכה - 42% מהתל"ג, שרובו נעשה ב-17 אלף החנויות, מתוכם כ-12 אלף בקניונים  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: פתיחת חנויות-הרחוב אך הגבלת הקניונים - גורמת לצפיפות במקום לפיזור האוכלוסייה
(קניון ברמות [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+לפיד: להתנהל כאילו אין חיסון
14:50 16/11/20  |  עידן יוסף
יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, אומר כי יש להתנהל כאילו אין חיסון משום שהחיסון אינו קרוב. בפתח ישיבת הסיעה אמר: "‏הנזק הכי גדול של הממשלה הזאת, זה אובדן האמון של הציבור. אנחנו כבר לא נאמין להם, כי אי אפשר להאמין להם. "אני רוצה להפנות מפה שאלה לראש הממשלה נתניהו. מר נתניהו, למה אתה לא אומר את האמת בעניין החיסונים? החיסון של פייזר לא עבר את כל הבדיקות. לא עבר את השלב האחרון".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ עשוי להתיר גיור רפורמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
בצל החשש מסגר שלישי ובעקבות דוח הביניים שפרסם מבקר המדינה באחרונה בנושא הקורונה ובו עלה כי מיליוני שקלים הושקעו בבדיקות הסרולוגיות אך לא נעשה בהם שימוש, התכנסה (יום ב', 16.11.20) הוועדה לענייני ביקורת המדינה, לדון בנושא ולבדוק מדוע משרד הבריאות לא משתמש בכלי הזה כדי למנוע בידוד בית וכתוצאה מכך סגרים וכדו' שעלותם למשק גדולה מעלויות הבדיקות. בוועדה אמר נציג המל"ל המתכלל את האסטרטגיה במשבר הקורונה כי עתה הם עוקבים בדברים של ישיבת הוועדה ע"מ לשוב ולבדוק שימוש גורף בבדיקות הסרולוגיות.
16/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות

15/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
נכה כבן 80 המתגורר בסמוך למעון ראש הממשלה בבלפור בירושלים אינו מורשה לחלוף ליד בית ראש הממשלה. הוא הגיש תלונה בעניין למשרד ראש הממשלה, וכתב שהוא נאלץ לבצע עיקוף כדי להגיע לביתו. הנכה נענה כי בקשתו נדחית, מטעמי ביטחון. במשרד ראש הממשלה לא השיבו לפניית News1 בנושא.
14/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם בית המשפט העליון רשאי לבטל חוק יסוד? זוהי השאלה הבסיסית שתעמוד בפני תשעת השופטים שידונו בתשובת המדינה לצווים על-תנאי שהוציא בג"ץ (יום ה', 12.11.20) בנוגע לשינויים בחוק יסוד הכנסת ובחוק יסוד הממשלה, אשר עיגנו את ממשלת החילופים. השאלה במקרה הנקודתי הזה סבוכה עוד יותר, משום שהשינויים הללו קשורים למבנה ולסמכויות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת, ולאופן בו מיושמות תוצאות הבחירות לכנסת ה-23.
13/11/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין, תוקף את החלטת בג"ץ, לנמק בתוך שלושה שבועות מדוע לא יבוטל התיקון לחוק יסוד הממשלה אשר עיגן את מנגנון ממשלת החילופים ולנמק מדוע לא יבוטלו שינויים בחוק יסוד הכנסת, המקשים על הבעת אי-אמון בממשלה ועל ביטול חקיקת ממשלת החילופים.
12/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il