|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

יו"ר ועדת החוקה:

"על הבעייתיות בחוק אלימות כלכלית לבוא לביטוי בספר החוקים"

הסנגוריה הציבורית מציעה לנתק את הכלי הפלילי ולסייג את השימוש בעבירה הפלילית בהוראת השעה לשכת עורכי הדין: "אי אפשר לתת כותרת יפה ללא פתרון לבעיה. האם תביעה נזיקית היא המענה לאלימות כלכלית או שהיא תעצים אותה? עו"סית ארצית לענייני סדרי דין: "אני מבינה את החשש לניצול לרעה כדי להעצים סכסוכים הסיכון תמיד קיים ובשביל זה יש בית המשפט"
18/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
נציגת פורום קפה שפירא והעימות בין יעקב אשר לקרן ברק [צילום: ערוץ כנסת]
השרים אבי ניסנקורן ומירב כהן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

היוזמת, ח"כ קרן ברק [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

"חוק חדשני ברמה עולמית"
עידן יוסף
ח"כים בליכוד נגד חברתם לסיעה קרן ברק מיוזמי ההצעה * אסנת מארק: " מנסה לייצר בריתות על חשבון האידאולוגיה שלנו" * קרעי: "אחרי שהמשפטיזציה השתלטה על הדמוקרטיה ניסנקורן מעוניין להכניס אותה לתוך המשפחה" * סמוטריץ': "אין דבר שפוגע יותר במאבק באלימות נוראה נגד נשים כמו יצירת משוואה הזויה בין המקרים של אתמול להיום" * יו"ר ועדת החוקה: " סוגיה שיש לדון בה בכובד ראש ולא מהרגש בלבד"
לרשימה המלאה

שר המשפטים אבי ניסנקורן השתתף (יום ג', 17.11.20) בדיון ועדת החוקה להכנת הצעת החוק למניעת אלימות כלכלית לקריאות שנייה ושלישית, וביקר את התנהלות חברי הוועדה מסיעת הליכוד בדיון הקודם.

ניסנקורן: "הצעת החוק הממשלתית עברה אישור בוועדת השרים לחקיקה, והתנגדות חברי הליכוד בוועדה - למעט קרן ברק שיזמה והיא המנוע מאחורי הצעת החוק - זו תופעה פסולה. חברי הוועדה מטעם כחול לבן נשארים בוועדה ומצביעים גם כשההחלטות לא כל כך נוחות, ואנחנו מצפים שהצעת החוק תיתמך ע"י חברי הקואליציה. את האלימות הכלכלית יש למגר, ולאחר הדיון הקודם בו נאמרה האמירה ש'אשתי תתנגד שאסע למשחק כדורגל' מראה חוסר הבנה בסיסית של מטרת החוק, שמדבר על מקרים קשים שיש לשרש אותם. אלימות כלכלית יכולה להביא למצב שבו בני זוג פוגעים פגיעה חמורה ביכולת לתפקד כלכלית, בכבוד האדם, וזה משליך על כל התא המשפחתי. הוועדה צריכה לקדם את החוק החשוב הזה לספר החוקים. אנחנו מגנים על הצורך לקדם את השוויון ולחזק את מעמד האישה כי בסוף האלימות הכלכלית ברובה היא נגד האישה, ולהביא למצב שאנחנו נלחמים בתופעות פסולות. זה צריך לבוא לביטוי בספר החוקים".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "היו פה דעות רבות, ובחלקן ייתכן שלא התכוונו למה שנשמע, אני לא מגן על שום תזה, אך מותר גם לחברי קואליציה לחשוב אחרת ולנסות לתקן את הדברים. יכולות להיות גישות שונות ודעות שונות. אין שום ספק שהנושא בעייתי והוא צריך לבוא לביטוי בספר החוקים של מדינת ישראל".

ח"כ קרן ברק (הליכוד), יוזמת הצעת החוק הפרטית בנושא: "החוק עבר ועדת שרים ועבר מליאה. הוא נכנס שונה ויוצא שונה כמו כל חוק אחר, והכוונה לטייב ולדייק אותו כדי לתקן את העוולות. עם זאת, אי-אפשר להתעלם מקולות אחרים שנשמעו פה והתכוונו לשפוך את התינוק עם המים. אלימות כלכלית היא הקדימון לאלימות גופנית, ולעיתים היא מובילה ישירות לרצח הבא ואנחנו כאן כדי למנוע גם את הרצח הבא, גם את האלימות הפיזית וגם הכלכלית. נמצאות איתנו כאן נשים שיספרו על הטרור שהן חוו ואת זה בדיוק אנחנו צריכים לעצור. אנחנו כאן כדי להגן על נשים ולמנוע פגיעה בהן בגוף ובנפש".

מרים ספיר בן לולו, עובדת סוציאלית ארצית לענייני סדרי דין: "אני מבינה את החשש לניצול לרעה כדי להעצים סכסוכים הסיכון תמיד קיים ובשביל זה יש בית המשפט ואסור לנו כחברה בשל שימוש לרעה לפגוע במי שזקוק להגנה. בנוגע לבני משפחה אחרים, יש לכך מופעים של מניעת תרופות או מניעת פגישות נכדים כתנאי לשחרור כספים. צריך לתת ביטוי משפטי למה שיש לו כבר ביטוי במציאות".

עו"ד ישי שרון מהסנגוריה הציבורית: "המשמעות הפלילית היא שבית המשפט יוכל להודיע למשטרה על הוצאת צו להפסקת אלימות כלכלית, שבמקרים בהם לא יקוים ניתן יהיה לנקוט הליכים פליליים. ההצעה הנקודתית של הסנגוריה הציבורית היא לנתק את הכלי הפלילי ולסייג את השימוש בעבירה הפלילית בהוראת השעה. יהיה בזה איזון טוב לקשיים שהועלו. יש קושי להבחין בין התנהלות כלכלית שבמתחם הלגיטימי - גם אם חושבים שמוסרית אינה ראויה - לבין התנהלות המצדיקה התערבות. אין חשש ממושגי שסתום ויש לדעת שהדיונים בצווים הללו נעשים פעמים רבות ללא ייצוג משפטי ועל בסיס מידע חלקי ואינם מאוד מעמיקים. סכסוכי גירושין לא אחת מתאפיינים במחלוקות כלכליות, והשימוש בכלי הפלילי יכול להכריע את הסכסוך המורכב ולהביא להסלמה. יש היום כלים יעילים. במקרה קיצון של עושק וסחיטה יש עבירות בחוק העונשין. במקרים אחרים ניתן להוציא צו הגנה בחוקר לאלמ"ב [אלימות במשפחה]. יש גם את החוק להתדיינות בסכסוכי משפחה המאפשר כלים יותר יעילים להורדת המתיחות".

ועדות בינמשרדיות


עו"ד פנחס מיכאלי, לשכת עורכי הדין: "אי אפשר לתת כותרת יפה ללא פתרון לבעיה. האם תביעה נזיקית היא המענה לאלימות כלכלית או שהיא תעצים אותה? האם נכון לקבוע עבירה פלילית? חייבת להיות עבודת מטה לרפורמה כזו. לקיחת חוק וניתוקו אותו מכל ההמלצות של הוועדה הבינמשרדית תהפוך אותו לאות מתה. לכן, בטרם מקדמים את החוק יש להקים צוות חיצוני למשרדי הממשלה ע"י שר המשפטים". השר ניסנקורן הגיב בעוקצנות לדבריו: "שמעתי בצורה אלגנטית איך קוברים את החוק".

מוריה כהן בקשי ממשרד המשפטים הגיבה אף היא: "היו שני צוותים בינמשרדיים, ונושא האלימות הכלכלית עלה כשעבדנו על תזכיר החוק. בשלב של צוות בראשות משרד הרווחה נעשתה עבודה משותפת עם משרד הרווחה והמשרד לשוויון חברתי ושמענו גורמים שונים, נציגי משרד הרווחה, משטרה, נעשתה עבודה משפטית מקיפה".

עו"ד דקלה צרפתי דלג'ו, סגנית מנהלת מחוז מרכז בסיוע המשפטי: "בסיוע המשפטי 100,000 תיקים כ-25% מהם בחובות, רבות מהן נשים. חלק מהנשים מספרות שלא הייתה להן גישה לחשבון הבנק, האשראי והן חיו במזומן. אחד המקרים היותר קשים היה של מישהי שהיה לה חשבון תקין רכב והיא עבדה ולאחר שהתחתנה החל מדרון חלקלק, בסופו של דבר היא הורעבה וברחה, הייתה שנתיים במקלט על אלימות כלכלית ונפשית מאוד קשה עם שתי ילדות קטנות. אחרי המקלט עשתה תהליך של פשיטת רגל".


עו"ד דלית סותר, הידועה בכינויה גלי בת חורין, יו"ר דירקטוריון "פורום קפה שפירא": "החוק פוגע באוטונומיה של האזרחים ובהישגים הפמיניסטים. הוא מקור בלתי נדלה לניצולו ע"י בריונים וביריוניות. החוק מציג נשים חסרות אונים ושגברים תפקידם לפרנס. השם לדעתנו דמגוגי, חוקים לא מונעים אלימות אלא מעבירים את הכוח המוחלט של מנגנוני המדינה כנגד הפרט ויש להיות זהירים כשמעניקים למדינה את הזכות להתערב. שמו האמיתי הוא החוק לאלימות ממסדית נגד הפרט. צריך לייצר חוק פיצויים כספיים ונפשיים לאישה, אבל לא להתערב".

ד"ר מירב שמואלי, מ'רוח נשית': "האלימות הכלכלית היא הפגיעה בחופש הפרט, היא מונעת את חופש הבחירה מבחירות יומיומיות של איזה מזון לתינוקות לקנות ועד לבחירה לקום וללכת. לגבי הטענה שיש מענים בחקיקה הקיימת, הם מענים לחלק מהמצבים אך המציאות מראה שבפועל לא נעשה בהם שימוש והשופטים לא יודעים מה לבקש. יש אלימות כלכלית גם ללא אלימות פיזית והיא קשה מאוד. עצם זה שקובעים תחת חוק את התופעה הזו ייתן שם ויהווה תמריץ לפנות".


קורין קדוסי דיברה בשם משפחות שנפגעו: "הגעתי לדבר בשם משפחות רבות שנאלצות לחיות תחת גברים אלימים שפועלים ממקום של לשלוט, להכפיף ולהכניע בני אדם שאמורים להיות הדבר השמור בעולם. הם מהלכים אימים גם אחרי שהתגרשו. הזדעזענו מהדיון הקודם ולצערי חלק מהמשתתפים בחרו שלא להיות כאן היום. אתם לא יודעים מה זה להיות בלשכות ההוצל"פ, בנקים, מקלטים לנשים מוכות ולשרוד מצוקה כלכלית. אתם לא יודעים מה זה לממן חיים של ילדים שלהם וכשהגבר שולט בכלכלה, מכניס לחובות עתק גונב כספים בזמן שהילדים חיים בעוני. לא לשלם חובות, לפצל משכורות ולשמור חשבון בנק מוסתר, לרוקן את כל הבית מרכוש, לאסור לנהוג ברכב, לטעון לפשיטת רגל כדי לא לשלם מזונות, לגנוב כרטיס אשראי של האישה. אחד מהח"כים אמר שזה לא נורמלי, אתם מוזמנים ללוות איתי את המשפחות ולראות מה זה לא נורמאלי. חוצפה לכנות את זה סכסוך כי בסכסוך יש שני צדדים שווים. באלימות יש צד פוגע וצד נפגע. אין שום קשר לפוליטיקה ואל תשתמשו בקלף הזה להתעלם ממצוקות. מי הנחה אותם לומר משפטים מנותקים מהמציאות כדי להתנגד להצ"ח? אותו ח"כ שדיבר על משחקי כדורגל יורק וצוחק לנו בפרצוף. ישראל חתומה על אמנת הזכויות הבינ"ל ומרתיח לשמוע שחברי כנסת מעזים לומר כאלו משפטים, בושה וחרפה. יש טרור כפול, מצד הגבר ואז מצד הרשויות שמטילות קנסות ענק בלתי הגיוניים כלפי נשים בדלתיים סגורות. אין לנו כסף בכלל להתחיל את ההליך. זה גיהנום מתמשך של שנים בו האישה נגמרת. אין כסף ואין יכולת לעמוד. היום יש לא רק אלימות כלכלית אלא גם טכנולוגית. אנחנו צריכות לטפל בילדים, הורינו מממנים את ההוצאות של עוה"ד ואנחנו נאלצות לקחת הלוואות למרות שיש עדויות והוכחות ואנחנו חייבות שתחמירו את הענישה אחרת אתם דנים פה דורות שלמים".

מייקל לוין, אב: "יש להפסיק את כל החוקים הללו שאין בהם תוכן והם רק מנציחים את המאבק הבין מיני והרס המשפחה. מי שומע את האבות? אני מייצג את הגברים ואת הילדים. מדברים כל הזמן על הגברים ואנחנו אבות נורמטיביים שמקדישים את כל הזמן למשפחה. אנחנו דואגים שוויונית לילדים. מישהו מדבר על אלימות נשית? אני חוויתי אלימות נשית לא פיזית שכללה גם שתיקה, שאני לא נחשב, הכפשות מחוץ למסגרת המשפחתית, שליטה מול הילדים, אני אפס, ניאנדרטל, כל מה שהחוקים האלו גורמים הם לבוא ולהילחם, לגרום לאבות להתאבד, אובדן עבודה, רווחה ומרכזי קשר".

ענת סוויסה, אחותה של דקלה גדליה שנרצחה: "דקלה נרצחה לפני 8 שנים אחרי שחוותה אלימות כלכלית קשה. היא ידעה שאין חוק וכל הזמן אמרה מה יעשו לו אם אתלונן? היא התחתנה בגיל 18 עם אדם אמיד כלכלית ונולדו 3 ילדים. היא רצתה להתגרש ממנו אך הייתה ב"ידיים שלו". הכל היה בסדר כל עוד התנהגה לפי רצונו. ביום שרצתה להתגרש הוא לקח לה את הכרטיס אשראי וה'פז'. אם אחותי הייתה מגיעה למשטרה בגלל אלימות כלכלית אולי הרצח היה נמנע".

סבינה שסבלה מאלימות כלכלית: "אני אם לשני בוגרים, 20 שנה עבדתי במד"א עד לפני שבוע, במשך קרוב ל-15 שנה התמודדתי עם אלימות כלכלית. לקח לי 10 שנים, היו הרבה סימנים בדרך. התשובה מ'ויצו' ו'נעמת' ומקומות אחרים הייתה לנסות להגיע לשלום בית כי החובות גדולים מדי. יש לנו 2 בתים והתחתנתי בגיל 18. הייתי מאוד תמימה ולא ראיתי את הסימנים. מישהו לפני 20 שנה שמע על המושג? פניתי לרווחה כי ההיגיון שלי אמר שמשהו לא מסתדר. רציתי לקבל עזרה ואמרו שאין כלים, אין חוקים או מי שיכול לסייע. התמודדתי לבד משך 15 שנה ולשמחתי מד"א נתנו לי מקום עבוד, אך התפטרתי לפני שבועיים כי לא יכולתי יתר. כדי שאוכל לקבל הפטר על 2 מלש"ח, נאלצתי להסכים שייקחו את כל הפיצויים כדי שאוכל להיות חופשיה. כשהלכתי לפתוח חשבון אחרי שעזבתי בלי כלום, גיליתי שאני חייבת כמעט 2 מלש"ח. העו"ד מאוד רצה לעזור אבל לא היו לו הכלים. לקח לי 10 שנים להשתחרר מהחוב. עברתי 3 עו"ד, עליתי לבד לארץ והבנקים אמרו שאפתח חשבון בבנק הדואר ושם לא הסכימו. בחרתי לא ללכת דרך בית המשפט כדי להגן על הילדים שלי. לכל מקום שפניתי נתנו לי להרגיש עבריינית ולא נתנו להשמיע את הקול ולכן בחרתי כנגד כל הסיכויים והדעות של עו"ד או שופט או אנשי רווחה שאמרו להילחם, בחרתי בחיים.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן (כחול לבן): "הדיון הקודם היה כואב, קולני ובוטה אך טוב ששמו את הדברים על השולחן, כי בלי להכיר בעיה לא נוכל לפתור אותה. לא מדובר על מקרים שוליים, אלא על הטלת אימה מתמשכת, על נשים שנקברות תחת החובות של בעליהן. הדיון הקודם נערך יום לאחר רצח שתי נשים, וגם אתמול נרצחה אישה והדברים קשורים זה בזה, כי פעמים רבות אלימות כלכלית קודמת לאלימות פיזית ובאמצעות מיגורה נצליח למגר אלימות פיזית ורצח. זו הצעת חוק תקדימית שתיתן שם לראשונה לעבירה כלכלית שלא קיימת בספר החוקים. היום יודעים לתת צו הרחקה פיזי, אך לא לאפשר להשתמש בכרטיס אשראי. זה מאוזן ונקבע כהוראת שעה לארבע שנים, נקבע גם עיצום למי שיעשה שימוש לרעה. הצעת החוק תחול גם על בני המשפחה כדי להגן על מבוגרים ממקרים מזעזעים בהם נתקלנו".

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "הבסיס של אלימות הוא שליטה וכוח. מדובר פה על אלימות במובן הכי ברור ותפקיד הבית הזה לטפל במי שסובל, זה חוק פורץ דרך שנעשה באיחור של 15 שנה. זו לקונה אדירה שהייתה וראיתי אותה עוד בשירותי במשטרה".

תאריך:  18/11/2020   |   עודכן:  18/11/2020
עידן יוסף
+הממשלה אישרה מינויו של ליצמן לשר השיכון
14:49 18/11/20  |  עידן יוסף
המינוי של ח"כ יעקב ליצמן לשר הבינוי והשיכון אושר בממשלה, וכעת הוא מצורף לסדר היום של המליאה ויעלה לדיון והצבעה בשעות הקרובות. ליצמן ביקש אישור של כחול לבן להתמנות לשר השיכון. גנץ דרש בתמורה את מינויו של מיכאל ביטון לשר לעניינים אסטרטגיים במקביל לתפקידו כשר במשרד הביטחון, וכך אכן הוסכם.

גורם בשס תקף את יהדות התורה: "אפילו בסדום לא הייתה כזו מידה של רוע. לא ברור למי זה הפריע שאיציק כהן יישאר כשר, למי מפריע שליהדות החרדית יהיה עוד שר בממשלה. זה לא מגיע על חשבון אף אחד". עוד הוסיף: "למעשה הגורם העיקרי שסיכל את תפקידו היה מתוך יהדות התורה, משיב רעה תחת טובה, עשינו טובה ליהדות התורה להלוות את כהן לתפקיד השר ולפנות את הסגן לטובת ליצמן. לבסוף הם משיבים רעה תחת טובה. אנחנו מבינים שהם אלה שטירפדו את המינוי של כהן ופעלו מול כחול לבן והליכוד" (בחדרי חרדים).
+תוכנית הסברה על נישואי קרובים בחברה הערבית - בתוך חודשיים
14:07 18/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נציגי משרד החינוך הודו בדיון כי אין תוכנית פעולה להסברה לתלמידים בכיתות הגבוהות על אודות התופעה  ▪  נציג משרד הבריאות: בסל ישנן 70 תרופות שמציעים אותן לחברה הבדואית
(ח"כ עינב קאבלה [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת])
+זנדברג: נתניהו הצביע בניגוד עניינים
14:05 18/11/20  |  עידן יוסף
ח"כ תמר זנדברג הודיעה כי תפנה ליועצת המשפטית של הכנסת בטענה כי ״אסור היה לנתניהו להצביע על הצעת החוק להפסקת כהונת רה"מ שנאשם בפלילים מבלי להודיע על ניגוד העניינים שלו בטרם ההצבעה״.

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון - הפסקת כהונה של ראש הממשלה, שר או סגן שר מחמת הגשת כתב אישום) של חבר הכנסת יאיר לפיד וקבוצת חברי הכנסת. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 36 חברי כנסת לעומת 50 שהתנגדו.


ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הציג את ההצעה ואמר: הצעת החוק הזו רוצה להחזיר למדינת ישראל ערכים כמו יושר, הגינות וצדק. כי אנחנו יודעים את האמת, ראש ממשלה עם כתבי אישום זה בעצם להפך - זה כתבי אישום אם ראש ממשלה. כשלבן-אדם יש כתבי אישום זה הדבר העיקרי שמעסיק אותו, כשיש לך כתבי אישום מה שמחזיק אותך ער בלילה זה לא האירנים, זה לא הקורונה וזה לא הכלכלה. מה שמחזיק אותך ער בלילה זה שאתה שומע שוב ושוב בתוכך שלך את דלת הברזל מאחוריך בתא הקטן שלך בבית הסוהר.

זה לא במקרה שלא יכול להיות לרה"מ נהג עם כתבי אישום, לא יכול להיות לא מאבטח עם כתבי אישום, לא יכול להיות לא מנכ"ל סמנכ"ל משרד עם כתבי אישום, בעצם לא יכול להיות סביבו אף אדם כתבי אישום. כי אדם עם כתבי אישום חשוף לסחיטה, אדם עם כתבי אישום לא יכול למלא את תפקידו כפי שהוא צריך למלא תפקיד.

השר המקשר בין הכנסת לממשלה דוד אמסלם השיב בשם הממשלה ופנה לח"כ לפיד: "אני רוצה להזכיר לך את המאמר היפה שכתבת "חקירוקרטיה" שבו התייחסת לאהוד אולמרט. למה נקלענו לממשלה הזו? אתם רציתם להציע הצעת חוק הכי אנטי דמוקרטית, אתם מבטלים את החלטת הציבור. אתה בונה את ההצעה לפי הקונסטרוקציה שמתאימה לך עכשיו. הציבור הכריע בשלוש מערכות בחירות בדיוק על זה, 4 שנים הכל מודלף לעיתונים וידוע לציבור.

"אתם ביקשתם לשנות את הבסיס של הדמוקרטיה, תפרתם אותו בדיוק לפי המידות. זו סחיטה באיומים הכי קשה שיכולה להיות, היו מעמדים אתכם לדין ומכניסים אתכם לבית סוהר, אתה בא ומאיים על ראש הממשלה שאם הוא לא יעשה ככה וככה אתה מביא את הצעת החוק הזו. הגלגל מסתובב, יום יבוא וכשלנו יהיה רוב מוצק אנחנו נוכל להביא חוקים שיגידו למה אתה לא יכול להיבחר".
+"לתכנן את המטרו בכל הכוח"
13:02 18/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה: השרה לא יצאה מהמטרו. נקיים דיון מעקב אחת לחודש וחצי  ▪  טענות קשות מצד ראשי רשויות כלפי שיתופם בתהליך המטרו  ▪  משרד התחבורה: נעשה שיתוף ציבור מעבר למה שהחוק דורש - השרה הנחתה להתקדם עם התכנון בכל הכוח
(השרה מירי רגב [צילום: פייסבוק])
מנהלת תחום תשתיות לאומיות במשרד התחבורה, חני דודי [צילום: דוברות הכנסת]
+ועדת הכספים אישרה כעת את הקפאת שכר הבכירים
11:25 18/11/20  |  
אחרי הקפאת שכר חברי הכנסת שיעלה למליאת הכנסת ביום שני: ועדת הכספים אישרה כעת את הקפאת שכר הבכירים/ כתוצאה מהאישור: שכר נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וסגניהם, שופטים, דיינים, ראשי עיר וסגניהם לא יעלה ב1 לינואר.
יו"ר הועדה ח"כ משה גפני: למאות אלפי אנשים אין לחם להביא הבייתה, לא יכול להיות מצב שאנחנו נבחרי הציבור נקבל העלאה במשכורת של 6.5% בגלל שיש הרבה אנשים בחל"ת, זו מידת סדום ואני שמח שביטלנו את זה".
+אושרה הארכת הוראת השעה המעניקה הטבות מס לעשרות ישובים
11:04 18/11/20  |  מירב ארד
ועדת הכספים אישרה את הארכת הוראת השעה המעניקה הטבות מס לעשרות ישובים עד לסוף השנה. לבקשת משרד האוצר החוק בו תשולב ההארכה יבוא לאישור המליאה לקריאה שנייה ושלישית ביום שני. הוראת השעה מעגנת הטבות מס ללמעלה מ-70 ישובים. חלק מישובים אלה זוכים בגין הטבת המס להגדלת ההטבה לה הם זכאים מכוח הקריטריונים הקבועים בחוק הטבות המס, וחלקם כלל לא יכללו במפת ההטבות שקובע החוק ללא הוראת שעה זו.

+"ניסו להכפיש את הוועדה על עיכוב בהעברת חוק איי תיירות"
11:01 18/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ח"כ אשר נתן דוגמאות של עיכוב פתיחת ה'ביגים' ו'גני החיות' שהתיקון בעניינם צפוי להגיע עוד היום לוועדה ואמר כי "מי שחוזר על טעויות לא הפיק לקחים"
(ח"כ אשר [צילום: דוברות הכנסת])
+בכירה במשרד המשפטים: מדיניות האכיפה של המדינה בנגב היא מדיניות מקלה
02:47 18/11/20  |  עידן יוסף
עו"ד נועה סרברו, ממחלקת ייעוץ וחקיקה (אזרחי) במשרד המשפטים, אומרת כי מדיניות האכיפה של המדינה בנגב היא מדיניות מקלה, אף יותר מההקלה אשר פורסמה בשבוע שעבר לגבי האכיפה על פי 'חוק קמיניץ'.

בדיון בוועדה לזכויות הילד של הכנסת, אמרה סרברו: "יש בנגב סוגיות ייחודיות ויש אינטרס לאומי ייחודי בהסדרת ההתיישבות ולכן המדינה פועלת לפי מדיניות אכיפה נפרדת וייחודית לאזור, שהיא מקלה יותר באופן יחסי. בשבוע שעבר התקיימה ישיבה עם שר המשפטים ושר הכלכלה, האמון על הסדרת התיישבות הבדואים בנגב, והשרים ביקשו לבחון פתרונות שיסייעו לתושבים הבדואים בנגב ובין היתר סוכם על צוות שייבחן פיילוט ביישוב או שניים, כדי לקדם פתרונות הסדרה, שיאפשרו לשפר את איכות החיים של הבדואים בנגב".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קרן ברק / Keren  Barak   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שפירא ושות', משרד עורכי דין / Shapira & Co, Law Office   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"על הבעייתיות בחוק אלימות כלכלית לבוא לביטוי בספר החוקים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכנסת דחתה (יום ג', 17.11.20) את בקשת יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' לקבוע כי הסתייגויותיהם של ח"כ בצלאל סמוטריץ' ושלמה קרעי להצעת חוק הכניסה לישראל, הן נושא חדש. סמוטריץ' טען הצעת חוק הכניסה לישראל מאפשרת להכריח בקר לעבוד בשבת, אף שבפועל לא כופים על עובדים לעבוד בשבת.
17/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 17.11.20) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חוזה הביטוח (תיקון - הארכת תקופת ההתיישנות), התש"ף-2020. את ההצעה הגיש ח"כ אופיר כץ ואליה מוזגה הצעת החוק של חברי הכנסת אוסאמה סעדי, אחמד טיבי וסונדוס סאלח.
17/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ביוזמת היו"ר, ח"כ יעקב מרגי, התכנסה (יום ג', 17.11.20) ועדת הכלכלה לישיבה מיוחדת שעסקה בפיתוח תשתיות חלוקת הגז הטבעי. הישיבה התקיימה ברקע הרפורמה שאישרה ועדת הכלכלה לפני חמש שנים, שנועדה להסיר חסמים ביורוקרטיים שגרמו לעיכובים של שנים בחיבור המשק לרשת הגז הטבעי. מרגי פתח את הדיון ואמר כי ברצונו לבחון את הקשיים בחיבור לרשת הגז הטבעי ואי העמידה בציפיות.
17/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הקורונה שבה ודנה (יום ג', 17.11.20) במדיניות הפיצוי של הממשלה לעסקים ועצמאיים שנפגעו מהמשבר. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון, הזהירה כי ההערכה של גורמים כלכליים היא כ-85 אלף עסקים ייסגרו בעקבות המשבר. "חלק ניכר מהענפים טרם נפתחו לחלוטין עוד מהסגר הראשון - והם עדיין לא מקבלים פיצוי ראוי שיאפשר להם לשרוד. יש לחפש את פשטות ההליכים כדי לסייע לעסקים, עם מינימום מגבלות וכללים. תחושת בעלי העסקים היא כי המדינה מקשה עליהם לממש את זכויותיהם".
17/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
עדת הפנים והגנת הסביבה אישרה (יום ג', 17.11.20) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הרשויות המקומיות, בחירות, נגיף הקורונה החדש. על-פי ההצעה יוכלו גם חולים מאומתים וגם מבודדים לבחור, בקלפיות ייעודיות, נפרדות לחולים ולמבודדים שלא אומתו. החולים יוסעו לקלפי הייעודית בכלי רכב ייעודי, שבו תהיה מחיצה בין הנהג לנוסע. חברי הקלפי יהיו ממוגנים לפי הוראות משרד הבריאות, וגם המצביעים יחויבו לנהוג על-פי צו הבריאות.
17/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
ורד לוי
ורד לוי
בכל שנה, עלולים החגים להוות בסיס למחלוקת בין הורים גרושים או כאלה המצויים בהליכי גירושין על חלוקת זמני השהות עם הילדים    השנה - מדובר בבעיה מורכבת אפילו יותר    אז איך תפתרו את המחל...
חגי קמרט
חגי קמרט
באמצעות המניפה מראה המשוררת את השימוש בה אצל האדם, החי והצומח    הילדה הקטנה המכווצת לנקודה סטטית עצובה וכואבת מתעוררת אל ריקוד במרחב ושמלתה כמניפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il