|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

השבתת מכ"ם הגשם - כמו מלחמה בלי מודיעין

המכ"ם הישן, שלא תוחזק בשנים האחרונות בשל אי-אישור תקציבי, חדל לתפקד, ולאחרונה הוקצו שני מיליון שקל כדי לתקנו. המכ"ם יהיה מוכן רק בפברואר יו"ר ועדת הפנים: נראה שברח"ל לא מבינים את המציאות אם הם מתכוננים לצונמי, ולא לעליית פני הים התיכון ולמשבר האקלים שגורם שטפונות מדי חורף
18/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות
השירות המטאורולוגי בבית דגן

מכ"ם העננים מושבת מ-2018
איתמר לוין
השירות המטאורולוגי משתמש בציוד מיושן וחלק מתחנות המדידה נבנו בימי המנדט * 112 תקנים בינלאומיים מחייבים טרם הוטמעו בדין הישראלי, למרות שהעבודה עליהם החלה ב-2017
לרשימה המלאה

"אנו יוצאים למלחמה ללא מודיעין", כך הגדיר ראש מנהל תפעול בעיריית אשדוד, שלמה רוטנברג, את חסרונו של מכ"ם בשירות המטאורולוגי, בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה על הערכות גופי החירום לחורף הקרוב. בדיון השתתף גם נציב כבאות והצלה ראשי, רב טפסר דדי שמחי. המכ"ם הישן, שלא תוחזק בשנים האחרונות בשל אי-אישור תקציבי, חדל לתפקד, ולאחרונה הוקצו שני מיליון שקל כדי לתקנו. המכ"ם יהיה מוכן רק בפברואר.

בפתח הדיון הזכירה יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ' כי "ראוי שנזכור כולנו את מוטי בן שבת ז"ל בן 38 תושב נהריה, שטבע למוות בינואר 2020 בעת שניסה לחלץ את משפחתו משיטפון בעיר. וכן את דין שושני וסתיו הררי ז"ל, שנספו גם כן בחודש ינואר 2020 לאחר שטבעו למוות בתוך מעלית ביתם בשכונת התקווה גם כן בעקבות שטפון שהתרחש בשכונה. עלינו בוועדה לבדוק אם הופקו הלקחים משנים קודמות וכיצד אנו נערכים לחורף המתקרב ובא".

בדיון נמסר כי מערכות הניקוז הקיימות בערים מתוכננות להכיל 25 מילימטר מים, אבל בשנים האחרונות יש אירועים בהם הכמות מגיעה ל-70 מילימטר ביום.
תכנית פעולה היערכות לשינויי אקלים תל–אביב-יפו | 2020 / חוברת
תל–אביב-יפו הצטרפה לרשת הערים של ה-C40 .זו רשת הערים הגדולות והחשובות בעולם, שהתאגדו יחד, כדי להשפיע ולהיערך למשבר האקלים. החברות ברשת מחברת אותנו עם שותפים ברחבי העולם, ללמידה הדדית, והחלפת ידע בהיערכות לשינויי האקלים. במסגרת יוזמת "2020 Deadline״ של ה-C40 ,התחייבנו לפתח ולאמץ תוכניות עירוניות שאפתניות לשינויי האקלים עד סוף 2020 .תל–אביב-יפו, כמו ערים רבות בישראל ובאזור, כבר חווה את שינויי האקלים. בהתאם לכך, הנחיתי את הצוותים המקצועיים להכין תכנית פעולה להיערך לעלייה בחום, לשינויים במשטר הגשמים ועוצמתם ולעליית מפלס מי הים. בזיקה לחזון העיר, שעודכן בסוף 2017 ,תכנית ההיערכות לשינויי אקלים מגדירה ארבעה עקרונות מנחים לפעולה: שימוש בפתרונות מבוססי טבע לחיזוק המערכת האקולוגית; דאגה, בראש ובראשונה, לאוכלוסיות הפגיעות בעיר; קידום אורח חיים בריא ומקיים לכלל התושבים ברחבי העיר וחיבור בין החדשנות והיזמות התל–אביבית לבין אתגרי האקלים. (88 עמ')
הגנה על בריאות הציבור במסגרת הערכות למשבר האקלים ברשויות המקומיות / המלצות
המלצות איגוד רופאי בריאות הציבור להערכות לשינוי אקלים ברשויות i המקומיות
שינוי אקלים ובריאות הציבור: סקירת ספרות, מיפוי מדדי בריאות והמלצות לפעולה לקראת תוכנית עבודה של משרד הבריאות / דוח
בשנת 2018 ממשלת ישראל קיבלה החלטה להיערכות לאומית להסתגלות לשינוי אקלים (החלטה מספר 4079). לצורך יישום החלטת הממשלה, נקבע כי על כל משרד ממשלתי לפתח תוכנית היערכות ולהשתתף במאמץ הלאומי להיערכות מיטיבה לשינוי אקלים. מסמך זה צפוי להוות שלב ראשון במאמץ לקראת גיבוש תוכנית עבודה של משרד הבריאות בנושא.(44 עמ')
השירות המטאורולוגי / דוח מבקר המדינה
ציוד מיושן ובחלקו מושבת בשירות המטאורולוגי. פערים בתחומי האסדרה וההתאמה לתקינה הבינלאומית
שינויים אקלימיים בישראל / דוח
במטרה לשקף את המגמות האקלימיות בארץ ישראל ביצע השירות המטאורולוגי ניתוח המבוסס על נתונים מסדרת שנים ארוכה ככל האפשר. לאור זאת, עובדו נתוני טמפרטורה משנת 1551 ונתוני גשם משנת 1521 . בשונה מדו"ח "שינויים אקלימיים בישראל – ממצאי השירות המטאורולוגי" שפורסם בדצמבר 2011 , הממצאים הנוגעים לטמפרטורה, המדווחים במסמך מעודכן זה, מבוססים על סדרות נתונים הומוגניות הנקיות מהשפעות מלאכותיות, כגון: החלפת מכשור, שינויים בסביבת התחנה וכדומה.

הנזק משריפות: 7,000,000,000 שקל
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, דיווח לוועדת הפנים כי הנזק הישיר כתוצאה משריפות הוא 7 מיליארד שקל בשנה. שמחי פירט בפני הוועדה את כל האמצעים והטכנולוגיות העומדים לרשות כב"ה: רכבי טטרה עם יכולת עבירות גבוהה, סירות ארגו, טרקטורונים, פלגת צלילה במים עכורים, רחפנים ואופנועים.

חיימוביץ': "איך מתקדם עניין אגני הניקוז?" רב טפסר שמחי: "כולי תקווה שהשנה הגעתון לא יעלה על גדותיו. צריך להשקיע עוד בשיפור ניקוז ובהטיות מים. אנו עובדים בשיתוף עם חברת חשמל ורשות הניקוז. השר לביטחון פנים מוביל את התכלול ולומדים מכל אירוע. כחלק מהפקת הלקחים מאירוע המעלית הטרגי בתל אביב אשתקד, משדרגים את מערכת הקול-סנטר. רכשנו מערכת שליטה ובקרה כמו של מד"א. מתקינים אותה עכשיו. זה לוקח חודשים. עברנו מ-20 מוקדים ל-7 מוקדים מחוזיים משודרגים". חיימוביץ': "מה הצפי? מתי יהיה מוכן?" שמחי: "יוני 2021".

רב טפסר שמחי: "אנו מכוונים גם לגיל הקשיש. השנה נספו ארבעה קשישים שהיו מחוברים למחוללי חמצן, ועישנו. בנוסף ל-108,000 אירועים בשנה, מתוכם 70,000 שריפות ו-30,000 מקרי חילוץ, אנו משקיעים בהסברה, גם במגזר הערבי, שם יש לנו שיתוף פעולה מדהים עם ראשי הרשויות".

אבי מישרים, ראש היחידה לביקורת כוננות ברשויות במשרד הביטחון, דיווח לוועדה כי ברח"ל עורכים ביקורות ומתמקדים ברעידות אדמה וצונמי, ופנדמיה של שפעת. יו"ר הוועדה הגיבה: "אני די נדהמת לשמוע שצונמי נמצא אצלכם ברשימה לפני משבר האקלים. בים התיכון, לפני שיהיה צונמי, נושפע מעליית פני הים. זה לא בסדר העדיפות שלכם?" מישרים: "יכול להיות שצריך לראות איך נערכים גם למצבי חרום מעודכנים יותר". חיימוביץ': "אני שמחה לבשר לכם שהעולם ניצב בפני משבר קיצוני. אין לכם זמן לחשוב. אני מציעה שברח"ל יתחילו להפנים. התוצאות כבר בשטח מדי שנה. נראה שאתם לא מבינים את המציאות".

"אתה מבקש סמכויות. איפה הפלונטר?"

יו"ר הוועדה ביקשה לברר איך הרשויות המקומיות נערכות. חובב צברי, יו"ר ועדת הביטחון בשלטון המקומי אמר ש"צריך לעשות מיפוי". ח"כ חיימוביץ': "מה זאת אומרת צריך? זה לא קיים? ישראל לא מדינה גדולה. הכל ידוע. כל אחד יודע לאן זורמים הנחלים. אנו בבינוי מואץ. אין חלחול. כל זה לא קיים? למה אין מיפוי?"

חובב צברי: "יודעים. מכינים. רשות הניקוז צריכה לתת יותר תקציבים. השלטון המרכזי צריך להיכנס לזה". יו"ר הוועדה חיימוביץ': "תהיה ספציפי. אתה מבקש סמכויות. איפה הפלונטר?" צברי: "שלכל רשות יהיה כוח לתת מענה ראשוני, כמו השיטור המקומי, בלי קשר לרמה המרכזית. בנוסף למקומות מועדים צריך לתת תקציבים לפתוח נחלים. כל הרשויות מתכוננים לפתוח תעלות ניקוז, אבל כשיש שבר ענן, התשתיות לא עומדות בעומס".

יו"ר הוועדה חיימוביץ' סיכמה את הדיון: "מטרתנו לוודא שאנו ערוכים בצורה מיטבית להצלת חיי אדם ולמניעת אירועים טראגיים אותם ראינו בתקופת החורף בשנים קודמות. אני חוזרת על ההערכה הרבה שיש לי לכוחות הכיבוי וההצלה שמסכנים את עצמם במטרה להציל חיי אדם ואת זה כולנו צריכים לזכור ולהוקיר. אני חושבת שהוועדה בהחלט התרשמה מהפעילות הענפה שמתבצעת ברשות הכבאות וההצלה ואני מבקשת רב טפסר שמחי שתעביר מפה לכל לוחמי האש את הערכתנו הרבה לעבודתם.

בהמשך לדברי נציג רח"ל בדיון, הוועדה תקיים דיון ייעודי בצורך לעדכן את החלטת הממשלה ב43 שקובעת את האיומים האסטרטגיים אליהם נדרשת רח"ל להיערך. לדיון זה יוזמן שר הביטחון ח"כ בני גנץ. במסגרת הדיונים שהוועדה מקיימת בנושא משבר האקלים הוועדה תקיים דיון ייעודי בצורך להרחיב ולהגדיל את הסמכויות והתקציבים של השירות המטאורולוגי שלו תפקיד מרכזי בהערכות של ישראל להתמודדות עם משבר האקלים".

תאריך:  18/11/2020   |   עודכן:  19/11/2020
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אהרון טיטינגר, משרד אדריכלים / Aharon Titinger, Architects Office   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דדי שמחי / Dedi Simhi   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   השירות המטאורולוגי הישראלי / The Israel Meteorological Service (IMS)   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השבתת מכ"ם הגשם - כמו מלחמה בלי מודיעין
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
החורף כאן וגרם להצפות במקומות שונים ברחבי הארץ: צוותי הכיבוי בתחנת חדרה פעלו משעות הבוקר (יום ד', 4.11.20) בכ-15 אירועי חילוץ שונים, בשל הגשמים העזים שהחלו לרדת במהלך הלילה.
04/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) טוען כי הממשלה, שאישרה תוכנית סיוע לעיר נוף הגליל שנפגעה בשריפה, התעלמה מהיישובים הערביים שנזוקו גם הם מהשריפות
18/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
שר הכלכלה והתעשיה, עמיר פרץ, דורש להכיר בעיר נוף הגליל, שנפגעה בסוף השבוע בשריפות, כאזור מוכה אסון.
10/10/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ברקע העלייה במעלות החום והרוחות המזרחיות, פרצו (יום ו', 9.10.20) בכמה מקומות בארץ שריפות גדולות.
09/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת החשמל תובעת 13 מיליון שקל מחברת ברנד תעשיות, העוסקת בעבודות מתכת, בטענה שהיא אחראית לדליקה שפרצה ביולי 2017 בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון.
08/10/2020  |  יצחק דנון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   אסונות/פגעי טבע  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי  
בואינג ו-FAA אשמות בהתרסקויות 737-מקס  /  איתמר לוין
אלה המקומות המועדים לרעידות אדמה  /  יפעת גדות
בכיר לשעבר בחיל-האוויר נגד אלביט  /  יצחק דנון
צונאמי התרחש שבע פעמים בחופי ישראל  /  ד"ר בוורלי גודמן-צ'רנוב
מדריך לנפגעי הסערה  /  ורד כהן
קליפורניה של ילדותי אבדה?  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il