|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

נפגעי הטרדה מינית ערבים ממעטים לדווח למשטרה

בשנה אחת היו 899 פניות חדשות בשפה הערבית לקו החרום נשים ערביות חוששות לאבד את מקור פרנסתן כתוצאה מהגשת תלונה על הטרדה במקום העבודה בנוסף, קיים אי-אמון במערכת החוק ותפיסות לגבי הטרדה מינית הרווחות בתוך החברה הערבית
24/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: בילאל חוסין/AP]

סקר ביטחון אישי שנערך ב-2018 ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בקרב בני 20 ומעלה, מצא כי 95% לא דיווחו למשטרה ורבים גם לא דיווחו לכל גורם אחר. כמו-כן, בשנת 2019 קיבל קו החרום בשפה הערבית 899 פניות חדשות, כ-99% מהן מנשים 31 ונערות.

בדיון בוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית של הכנסת, נבחנו היבטים נוספים להטרדות המיניות - החסמים בהגשת התלונות מצד הנפגעות, שלפי דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת נמצא כי חלק מן החסמים בפני דיווח על הפגיעה בקרב נשים ערביות הוא החשש לאבד את מקור פרנסתן כתוצאה מהגשת תלונה על הטרדה במקום העבודה עשוי להיות מוגבר אצלן. בנוסף, אי-אמון במערכת החוק ותפיסות לגבי הטרדה מינית הרווחות בתוך החברה הערבית עלולים למנוע ממוטרדת לדווח על כך או לבקש סיוע.

בפתח הישיבה ציין יו"ר הוועדה ח"כ מנסור עבאס כי בחר בנושא ההטרדות המיניות מפני שהוא נוגע לחברה הערבית בהיבטים שונים ואמר: "הנושא נוגע לחברה הערבית שאינה מצליחה להתמודד בצורה ראויה עם האתגר הזה בצורה ראויה". עוד הוסיף כי בחברה הערבית הנשים מעדיפות להתמודד לבד עם הסכנות ועם החרדות והפחדים ומעטות מהמוטרדות פונות למשטרה וגם מעטות פונות למשפחה הגרעינית ולחברים. בעניין פתרונות ישימים התייחס יו"ר הוועדה ואמר כי ישנו פתרון ברמת המוסדות ואכיפת החוק, ישנן עמותות ומוסדות שהנשים יכולות לפנות אליהן ואמר: "מצאתי מודל בחברה היהודית הדתית שאני אבחן את השימוש בו גם בחברה הערבית".

ח"כ אימאן חטיב יאסין (הרשימה המשותפת) התייחסה לחומרת נושא ההטרדות המיניות בחברה הערבית ואמרה כי הנושא מתרחש בכל ימות השנה, ובמיוחד לאחר הניסיון שלה בעבודה הציבורית כעובדת סוציאלית ואמרה: "יותר מ-30 שנה אני במגזר הציבורי ויודעת מה קורה, ומה הן החסמים, ויחסי עובד ומעביד וכולי, ומכירה את הרגשת הבושה והאשמה, אם היו אוכפים רק 10% את התופעה היינו במצב הרבה יותר טוב".

ח"כ עאידה תומא סולימאן (הרשימה המשותפת): "רואים התפתחות בתחום הזה אבל עדיין אנחנו לא במקום הנכון בכל הקשור למתרחש עם האוכלוסייה במדינת ישראל". היא הוסיפה כי האישה הערבייה מביעה את הבעיות שלה במילים ובשפה אחרת: "95% מהתיקים על הטרדות מיניות נסגרים וזה בלתי מתקבל על הדעת".

גל ספן מהמשרד לביטחון פנים הביא בפני הוועדה את החסמים להגשת תלונה במשטרה בקרב חלק מהנשים הנפגעות ואמר כי "לא פשוט להתמודד עם הנושא, הנפגעת מרגישה בושה ואשמה, ולרוב לא מגיעה למשטרה מהחשש לפיטורה ממקום עבודתה, והיא מעדיפה לסבול מאשר להגיע לנקודת המשטרה".

ולשאלה בעניין חוקרות דוברות השפה הערבית להטרדות מיניות, השיב גל כי ישנן חוקרות שמחברות ומגשרות בין הרשויות הממונות למתן סיוע לנפגעות.

בעניין הנתונים ברשויות המקומיות אמרה ספי מזרחי, נציגת השלטון המקומי, כי הם הכתובת לנתונים על אודות העבירות והפילוח (יהודי וערבי), ואמרה: "לכתיבת סקירות ומאמרים ניתן להיעזר בנו, לנו יש את הנתונים מהרשויות, ובעניין האוכלוסייה הערבית בכלל, יש לנו סמנכ"ל שעוסק רק בחברה הערבית". והוסיפה כי מרכז השלטון המקומי יפתח בשבוע הבא קורס יחד עם מרכז הסיוע לתקיפה מינית להכשרת ממונות ברשויות.

בעניין איסוף הנתונים במשרד הפנים, השיבה עדי דביר, כי אין למשרד את הנתונים המבוקשים לגבי מינוי אחראי למניעת הטרדות מיניות ברשות המקומית. וכי משרד הפנים מרכז רק נתוני כ"א של התפקידים הסטטוטוריים ואמרה: "בחוק למניעת הטרדות מיניות, יש חובה על הרשויות למנות אחראי לנושא, אבל אין חובה על משרד הפנים לרכז את נתוני יישום החוק ע"י הרשויות. מי שאחראי על יישום החוק זה משרד המשפטים".

נציגת איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, שדא עאמר, אמרה במהלך הדיון כי הרשויות המקומיות בחברה הערבית, הוא המעסיק הגדול בחברה הערבית: "המצב מאוד עגום ברשויות המקומיות, לפי דוח מבקר המדינה במהלך 8 שנים הוגשו 8 תלונות בלבד, ככל שהמודעות עולה והנשים יודעות למי ולאן לפנות".


יו"ר הוועדה ח"כ עבאס סיכם את הדיון ואמר כי עודנו בשלב של איסוף נתונים ומידע ואחריו ניתן לטפל תופעת ההטרדות בקרב האוכלוסייה הערבית וכי יקיים דיון המשך וננסה כדי להאיר את הנקודות שעלו במהלך הדיון.
הטרדה מינית בחברה הערבית / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ מנסור עבאס, יו"ר הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית, והוא עוסק בהטרדה מינית, ובפרט בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל. במסמך מוצגים נתונים על הטרדה מינית בארץ ממגוון מקורות ובהם סקרים ארציים, פניות למרכזי סיוע לנפגעות עבירות מין, נתונים על הליכי משמעת במקומות עבודה ונתונים על תיקים שנפתחו במשטרת ישראל. בנוסף, המסמך דן באתגרים הייחודיים של נשים ערביות בתחום זה ובהנגשת הטיפול בהטרדה מינית בעבורן. (25 עמ')

תאריך:  24/11/2020   |   עודכן:  29/11/2020
עידן יוסף
+בטרומית: תוארך תקופת הגבלת פיטורים של אישה השוהה במקלט לנשים מוכות
12:59 25/11/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק עבודת נשים (תיקון - הגבלת פיטורים של אישה השוהה במקלט לנשים מוכות), התש"ף-2020 של חברת הכנסת קארין אלהרר, והצעה דומה של ח"כ תמר זנדברג.

מוצע בה כי איסור הפיטורים של עובדת שנעדרה מעבודתה בזמן שהייתה במקלט לנשים מוכות יחול לתקופה של שישה חודשים לאחר תום ימי היעדרותה ולא לתקופה של 90 יום. 44 תמכו בהצעות ללא מתנגדים והן יועברו לוועדה לקידום מעמד האישה.
+אושרו הצע"ח נגד אלימות כלפי נשים
10:56 25/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוועדה התכנסה לישיבה טלפונית כדי לאשר את ההצעות, והן יעלו בהמשך היום לאישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת
(ועדת השרים לענייני חקיקה [צילום: המשרד לשוויון חברתי])
+תקופת הזכאות למענק אבטלה של 2,000 ש"ח הוארכה בשבועיים
10:13 25/11/20  |  מירב ארד
ועדת הכנסת אישרה תיקון להסכם שנחתם בין משרד האוצר לביטוח הלאומי שהעניק מענק של 2,000 שקלים למי שנמצא באבטלה ממושכת, שמאריך את תקופת הזכאות עד ה-30 באוקטובר.
+היקף הנשים בלחימה עלה פי 1.5 בשש שנים
01:06 25/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היקף הנשים המשרתות כפקידות ירד ב-25% - כך דיווח צה"ל לוועדת החוץ והביטחון  ▪  הוועדה קוראת לוועדה בראשות מפקד מז"י לבחון פתיחתם לשירות נשים של כל מקצועות צה"ל
([צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+מנכ"ל משרד התחבורה שופך צוננין על המטרו
00:51 25/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לטעמו של עופר מלכה, טעות לשים את כל כובד משקל התכנון התחבורתי בישראל על מיזם זה  ▪  האוצר: המטרו עבר בדיקת כדאיות כלכלית משמעותית, ולכן משרד האוצר פועל ככל הניתן לקדמו  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת מדינה קורא להקים ועדה מיוחדת בכנסת לנושא המטרו
(עופר מלכה [צילום: משרד התחבורה])
מנכ''ל משרד התחבורה עופר מלכה
+"100 מיליון שקל ומיד למאבק באלימות נגד נשים"
22:38 24/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תוכנית למניעת אלימות כלפי נשים הייתה אמורה להיות מתוקצבת במסגרת תוכנית חומש, משנת 2017 ב-50 מיליון שקל בכל שנה, מה שלא קרה בפועל  ▪  במשרד האוצר טענו כי התוכנית עברה ללא תכנון תקציבי, וכי לשנת 2020 הוקצבו עבור משרד הרווחה 50 מיליון שקל, כאשר בכוונת המשרד להכניס סכום זה לבסיס התקציב כשיגובש תקציב סדור
([צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת])
+הליכוד: שני חיילים נספו וגנץ מדלג בין אולפנים
21:13 24/11/20  |  עידן יוסף
תגובה חריפה במיוחד מצד הליכוד לראיונות של גנץ: "בני גנץ לא בוחל באמצעים. מצער שהוא מדלג בין אולפנים בראיונות פוליטיים ביום שבו נספו שני חיילי צה״ל בתאונה קשה, ומצער שהוא עושה שימוש פוליטי חסר תקדים בצה״ל כדי להקים 'ועדה תפורה' שהוא התנגד להקמתה רק לפני ארבעה חודשים ושבראשה העמיד אדם שקבע לפני שנה וחצי ש'נתניהו צריך להתפטר'. אף שר ביטחון לא התנהג בצורה שערורייתית כל כך".
+גנץ: אתמודד גם בבחירות הקרובות
21:11 24/11/20  |  עידן יוסף
יו"ר כחול לבן בני גנץ התראיין לערוצים 12 ו-13. בין היתר הודיע: "אתמודד גם בבחירות הבאות בראשות כחול לבן". עוד מדבריו: "לא אסכים לוותר על הרוטציה (עם נתניהו)"; "ניסנקורן שר משפטים מעולה"; "יש 'מידעים' חדשים בפרשת הצוללות שכדאי לבדוק".
+בכחול לבן יוזמים שורת הצעות חוק ליברליות
20:32 24/11/20  |  עידן יוסף
בכחול לבן עומלים על קידום שורה של חוקים ליברליים לפני פיזור הכנסת כמו חוק הפונדקאות או חוקים אחרים למען הלהט"ב. חלק מחברי הסיעה סבורים שחייבים לקדם אותם בהקדם האפשרי, אבל יו״ר המפלגה גנץ עוד לא נתן אור ירוק (חדשות 12).
+סקרי הערוצים: גוש הימין מקבל 68-64 מושבים
20:29 24/11/20  |  עידן יוסף
סקר כאן 11 (קנטאר מדיה ישראל): הליכוד 31; ימינה 21; יש עתיד-תל"ם 17; הרשימה המשותפת 11; כחול לבן, שס, ישראל ביתנו 9; יהדות התורה 7; מרצ 6. בסקר זה מקבל גוש הימין 68.

סקר רשת 13 (קמיל פוקס): הליכוד 27; ימינה 23; יש עתיד-תל"ם 20; הרשימה המשותפת 12; כחול לבן 10; ישראל ביתנו 8; שס, יהדות התורה 7; מרצ 6. בסקר זה מקבל גוש הימין 64.
+מחיר מוסכם מראש במונית יביא לקריסת הפיקוח
19:34 24/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מספר הפקחים נמוך ואין דרך לדעת שלא תתקיים הפקעת מחירים  ▪   ▪  נהגי מוניות: המונה משמש חסם לישומונים ולנהגים פרטיים להיכנס לענף, במקום הקיימים  ▪  יו״ר ועדת הכלכלה: ״סוגיית המוניות צריכה להיכנס לאסדרה מוסדרת"  ▪  מנכ״ל משרד התחבורה: ״יש להתקדם לעידן הדיגיטלי, המשרד עובד על מודל״
"משרד התחבורה מתנהל באיטיות"
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נפגעי הטרדה מינית ערבים ממעטים לדווח למשטרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכספים קיימה (יום ג', 24.11.20) "דיון מהיר" בנושא: תקצוב מיידי לתוכנית למניעת אלימות כלפי נשים, במסגרת ציון יום האלימות כלפי נשים. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "אנחנו במסגרת דיון מהיר, החברים מעלים כי היה תקצוב לעניין שככל הנראה לא הגיע ליעדו, במקביל אנחנו רואים שהאלימות נגד נשים הולכת ומחריפה מיום ליום".
24/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה דנה (יום ג', 24.11.20) בבחינת "הנגשת אמצעי תשלום דיגיטליים, עם מחיר ידוע מראש, בנסיעה במונית". הדיון התקיים לבקשת חברי הכנסת משה אבוטבול, אנדרי קוז'ינוב ואנטאנס שחאדה, שהסבירו כי משרד התחבורה אוסר על שימוש בישומונים המאפשרים הזמנת מונית עם מחיר נסיעה ידוע מראש, ואף מנהל חקירות נגד נהגים וחברות המציעות שירות כזה. חברי הכנסת ביקשו לבחון את הטענות ולהביא להנגשה של השירות, לאור הצורך בקידום מדיניות התומכת בהגברת תחרות והורדת יוקר המחיה.
24/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 24.11.20) את בקשת הממשלה לתקן את תקנות הקורונה העוסקות בהגבלות על פעילות התחבורה הציבורית. לפי התיקון שאושר, הקיבולת באמצעי התחבורה הציבורית תעלה מ-50 ל-75 אחוז. עם זאת, במהלך הדיון ביקש היו"ר יעקב מרגי לדעת כיצד יעבוד ההסדר החדש, אך לא קיבל תשובות ברורות. בהתייחס לכך אמר מרגי כי משרד התחבורה, ובמיוחד משרד הבריאות, לא הגיעו מוכנים לדיון. הוא הוסיף כי התקנות בתוקף עד ה-10 בדצמבר, וביקש עד אז להגיע לוועדה עם תשובות ברורות בדבר ההסדר החדש.
24/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"סיעת ימינה הודיעה על תמיכתה בהצעת החוק שלו לפיזור הכנסת ביום רביעי הבא" - כך כתב (יום ג', 24.11.20) ראש האופוזיציה יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו. הוא הוסיף: "אם כחול לבן יצביעו בעד - נוכל להחליף את הממשלה הכושלת הזאת בממשלה שתטפל במיליון מובטלים ובעסקים הקורסים".
24/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
על-פי הערכות במערכת הפוליטית, הבחירות הכלליות הבאות צפויות להתקיים ב-23 או ב-30 במרס 2021. זאת, לנוכח התנהלות כל הגורמים הבכירים של המערכת הפוליטית בימים האחרונים.
23/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il