|
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
שופרסל מדווחת (יום ד', 25.11.20) על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2020: הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.9 מיליארד ש"ח לעומת רבעון מקביל אשתקד שהסתכמו בכ-3.4 מיליארד ש"ח - המהווים גידול של כ-14.5%, המיוחס בעיקרו לצמיחת החברה בערוץ האונליין וברצפת המכירה. הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-11.4 מיליארד ש"ח - גידול של כ-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-180 מיליון ש"ח, המהווים כ-4.6% מסך ההכנסות לעומת 138 מיליון שקלים שהיוו כ-4% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-516 מיליון ש"ח, המהווים כ-4.5% ממחזור ההכנסות וזאת לעומת כ-405 מיליון שקלים שהיוו כ-4% ממחזור ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השלישי גדל בכ-76% והסתכם בכ-97 מיליון שקלים המהווים כ-2.5% מההכנסות ברבעון, בהשוואה לכ-55 מיליון ש"ח שהיוו כ-1.6% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות.
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל בכ-77% לכ-267 מיליון שקלים (2.4% מההכנסות), בהשוואה לכ-151 מיליון שקלים (1.5% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד). הגידול ברווח הנקי נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות.
ה-EBITDA לרבעון הסתכמה בכ-376 מיליון ש"ח, המהווים כ-9.5% מסך הכנסות החברה בהשוואה לכ-320 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד שהיוו כ-9.3% מסך הכנסות החברה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהגידול ברווח התפעולי.
מכירות שופרסל אונליין הגיעו ברבעון השלישי לכ-20.8% מכלל מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-14.8% אשתקד ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מכירות שופרסל אונליין עמדו על כ-19.4% לעומת כ-14.8% בתקופה המקבילה המקביל אשתקד.