חברת התעופה אל-על מסכמת רבעון שלישי קשה עם הפסד של כ-147 מיליון דולר לעומת רווח של כ-26.8 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2019, ועם גרעון של כ-125 מיליון דולר בהון העצמי.
ההכנסות מהפעלה קטנו בכ-608 מיליון דולר, כ-93.9% ביחס להכנסות ברבעון השלישי לשנת 2019. הכנסות מנוסעים הסתכמו בכ-8 מיליון דולר לעומת 597 מיליון דולר ברבעון המקביל. הקיטון החד הינו תוצאה של הפסקת טיסות הנוסעים של החברה ברבעון המדווח.
בתחום המטענים, ההכנסות הסתכמו בכ-23 מיליון דולר וקטנו ביחס לרבעון המקביל אשתקד בכ-9 מיליון דולר, כתוצאה מקיטון בכמות המטען המוטס אשר נובעת מהפסקת פעילות מטוסי הנוסעים שהביאה לקיטון בקיבולת שהציעה החברה.
הוצאות ההפעלה של החברה הסתכמו ברבעון המדווח לכ-101 מיליון דולר. מתוך סכום זה, כ-60 מיליון דולר הינם בגין הוצאות פחת והוצאות קבועות אחרות בקשר עם חכירות מטוסים ומנועים.
הוצאות המימון, נטו הסתכמו בכ-39.7 מיליון דולר בהשוואה לכ-22.4 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2019. עיקר הגידול נובע מהוצאה בסך של כ-14.4 מיליון דולר הנובעת משווי הוגן שלילי של עסקות גידור דס"ל לתקופות עתידיות בהן הצריכה צפוייה להיות נמוכה מהכמות המגודרת, זאת בשל הירידה הצפויה בהיקפי הפעילות ביחס לפעילות שתוכננה בעת ביצוע עסקות הגידור.
הוצאות הדס"ל של החברה קטנו ברבעון המדווח בכ-132.6 מיליון דולר (קיטון של כ-97%) ביחס להוצאות ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-96% בכמות הדלק שנצרכה.
יתרת התחייבויות בגין מכירה מראש של כרטיסי טיסה ללקוחות מסתכמת בכ-240 מיליון דולר, מתוכם כ-39 מיליון דולר בגין שוברים שהונפקו כחלופת החזר כספי ללקוחות.
מנכ"ל אל על,
גונן אוסישקין: "לאחרונה חזרנו להפעיל טיסות נוסעים למספר מצומצם של יעדים, ואנו מקווים שכבר בתקופה הקרובה יתאפשר להרחיב את היקפי הפעילות ולהחזיר את החברה בהדרגה לפעילות סדירה, ככל שניתן.
במקביל, אנו ממשיכים להטמיע את מהלכי ההתייעלות בחברה, ולנסות ולהחזירה לפסי צמיחה. עם זאת, ללא תמיכת ממשלת ישראל, שתיתן לחברת אל על את הגיבוי הנדרש כדי שנוכל לקדם את גיוס החוב, תתקשה חברת אל על לעמוד בהתחייבויותיה בהמשך, ותעמוד בפני סכנת קיום".