|
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
חברת כאל מסכמת את חודש הקניות הגדול בארץ ואת 'חג הקניות' הרשמי הבלאק פריידיי (BLACK FRIDAY), שהורגש היטב בסוף השבוע באתרי האונליין הישראלים והבינלאומיים. במהלך 24 שעות ה- BLACK FRIDAY, רכשו הישראלים באתרים בינלאומיים בכ-67 מיליון שקל, המשקף גידול של כ-20% לעומת אשתקד.
בתוך כך, במהלך כל חודש נובמבר נרשמה צמיחה חדה בהיקף הרכישות המקוונות של הישראלים בהשוואה לנובמבר 2019, עלייה שבמסגרתה נחצה רף מיליארד שקלים.
בבלאק פריידיי היקף הרכישות הגבוה ביותר נרשם בשעות 16:00-15:00 ו-19:00-18:00, במהלכן בוצעו עסקות בקצב רכישות של כ-90 אלף שקל בממוצע לדקה וכ-1,500 שקל בממוצע לשנייה.
בניתוח הרכישות לפי ענפים עולה כי מחזור העסקות באתרי אופנה גדל פי 2.3 - גידול של 130% לעומת אשתקד; מחזור העסקות באתרי בריאות ומזון גדל פי 1.5- גידול של 51%; ובאתרי הגאדג'טים חל גידול של 8% לעומת אשתקד. עם זאת, בקניונים הווירטואליים נרשמה ירידה במחזור העסקות של 20% לעומת אשתקד. בשכלול גיל הרוכשים, עולה כי גיל הרוכש החציוני באתרים בינלאומיים בבלאק פריידי הוא 39, משמע מחצית מהרוכשים ביום קניות זה גילם מעל 39, ומחצית מתחת לגיל זה.
במהלך חודש נובמבר (עד ליום 28.11.20) חל גידול של 37% לעומת נובמבר אשתקד בהיקף הקונים בצורה מקוונת. בתוך כך, היקף הרוכשים הישראלים באתרים ישראלים בלבד גדל פי 2 לעומת נובמבר אשתקד, ואילו באתרי חו"ל נרשם גידול של 22% בהיקף הרוכשים לעומת נובמבר אשתקד. סל הקניות החודשי הממוצע לאדם ברכישה מקוונת עמד השנה על כ-500 שקל, בהשוואה לסל החודשי הממוצע של נובמבר 2019 שעמד על כ-470 שקל ומבטא גידול של 7%.
מחלקת האנליזה של כאל ערכה התפלגות לגיל הרוכשים בצורה מקוונת במהלך נובמבר. במסגרתה נמצא כי שיעור הרכישות הגבוה יותר בוצע על-ידי גילי 40-30 (29.6%), אחריהם בני 50-40 עם אחוז לא מבוטל של 24.8% מסך הרכישות, וכן גילי 30-20 עם אחוז רכישות של 22.4% מהנתח הכולל.
לאורך נובמבר, ענף האופנה בלט בצמיחה חדה ומשמעותית בקנייה מקוונת, הן באתרים ישראלים והן בבינלאומיים. ענף המחשבים והחפיצים (גאדג'טים) באתרים הישראלים הציג השנה עלייה מרשימה בהשוואה לנובמבר אשתקד, ואילו באתרים הבינלאומיים, הקניונים הווירטואליים, המציעים ללקוח הישראלי היצע רחב של מוצרים, היו אלו שהיוו את נתח הרכישות הגדול מבין הענפים המובילים.
איתי חזן, ראש מערך דאטה ודיגיטל של כאל, אמר: "הישראלים שרוכשים באונליין ממשיכים לשבור גם השנה שיאי מכירות של חג הקניות בלאק פריידי. השנה, יותר מתמיד, אנו עדים להיערכות מוקדמת של הרבה מאוד לקוחות בדרך של צבירת קופונים והשוואות מחירים טרם הקנייה. נקודה זו ממחישה יותר מכל את המשך המגמה של התפתחות לקוח המקוונת כצרכן חכם, מדויק ואחראי. משבר הקורונה רק העצים והגביר את מגמה זו, אשר הופכת את הצרכן הישראלי ללקוח מקוונת מתוחכם".