|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

כ-19% מילדי ישראל חוו פגיעה מינית

42% מהילדים שדיווחו כי נפגעו מינית ציינו כי הפגיעה כללה מגע פיזי יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לפי הקולות מהשטח, רמת הפגיעות המיניות בילדים וילדות גבוהה הרבה יותר ממה שמדווח; יש להקים גוף מתכלל"
30/11/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום אילוסטרציה: AP]

הוועדה המיוחדת לזכויות הילד דנה (יום ב', 30.11.20) פגיעות מיניות בקטינים. בדיון הוצגו עבודת הוועדה הציבורית לשינוי מדיניות ביחס לפגיעה מינית בתקופת הילדות, מטרותיה וכן פירוט תוכנית הלאומית למיגור האלימות המינית מטעם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף ג'בארין ציין בפתח הישיבה כי אין זה הדיון הראשון בנושא: "אין ספק שהנושא הזה הוא כאוב במיוחד. דיונים קודמים שקיימנו בנושא העלו מחסור במענים לילדים שנפגעו מינית. הרעיון של הוועדה הציבורית לשינוי מדיניות ביחס לפגיעה מינית בילדות מושתת על עיקרון חשוב, של שמיעת עדויות מהקורבנות. בדרך זו ניתן להבין מהם החסמים כדי להגיש את המענים הנכונים לילדים. לפי הקולות מהשטח, רמת הפגיעות בילדים גבוהה הרבה יותר ממה שמדווח".

ח"כ מיכל שיר (הליכוד) דיברה על הצורך בעקביות: "הנושא עולה בכל פעם בתקשורת והעולם מזדעזע, ולאחר כמה ימים חוזרים כרגיל ועולם כמנהגו נוהג. על מדינת ישראל לראות בזה מצב חירום". ח"כ קרן ברק (הליכוד) הוסיפה כי על מדינת ישראל לראות בזה מצב חירום ואמרה: "אנחנו מדינה קטנה בשונה מאנגליה וארה"ב. ואין להגיד על זה - מקום טוב יחד עם מדינות העולם".

השופטת בדימוס נאוה בן אור, יו"ר הוועדה הציבורית לשינוי מדיניות, חשפה את הפעילות של הוועדה שהיא עומדת בראשה ואמרה: "הוועדה היא ועדה ציבורית שנוצרה מהשטח משילוב של גורמים מהאקדמיה ומחיי המעשה. החשיבות של הוועדה היא שהציבור רוצה לשמוע וללמוד כיצד ניתן להפוך את החברה שלנו טובה יותר ובטוחה יותר לילדים שגדלים בה". פרופ' כרמית כץ, ממקימות הוועדה הציבורית, הוסיפה כי הוועדה הוקמה במטרה לשינוי השיח החברתי בישראל, ואמרה: "יש לנו בעיה בשיח הציבורי על אודות הבושה והאשמה, יש לעצור, להקשיב להם ולשמוע אותם ולהוביל מסמך שינוי. אנחנו ממוקדים בקורונה יותר מכל אוכלוסייה אחרת".

בהמשך הדיון, הציגה היועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, עו"ד איילת רזין בית אור, את התוכנית הלאומית שגובשה במטרה למגר האלימות המינית בישראל ולקדם זכויות נפגעות ונפגעים. התוכנית שמצביעה על המלצות מ-5 משרדים ממשלתיים שונים (החינוך, המשפטים, הבריאות, הרווחה, ביטחון פנים). היא אמרה בדיון: "לפי מחקר מיזם טריאנה, 18.7% מבני הנוער והילדים בישראל חוו פגיעה מינית. 42% מהילדים שדיווחו כי נפגעו מינית ציינו כי הפגיעה כללה מגע פיזי".

מנכ"ל חברת "אנימה", בן זנתי, הציג כלי טכנולוגי חדש שפותח יחד עם חוקרים מאוניברסיטת חיפה, שיכול לסייע בזיהוי נפגעי עבירות מין לפי ניתוח ציורים של ילדים.

בסיכום הדיון קרא יו"ר הוועדה ג'בארין להקים גוף שיתכלל את המאבק למיגור פגיעה מינית בילדים.
מנגנונים לחשיפת מידע על אודות עבירות קודמות בתחום האלימות במשפחה / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת חברת הכנסת מרב מיכאלי, והוא עוסק במנגנונים לחשיפת מידע על אודות עבירות קודמות בתחום האלימות במשפחה הפועלים בכמה מדינות )להלן גם מנגנון חשיפת מידע או מנגנון(. מנגנון חשיפת מידע הוא כלי להתערבות מוקדמת המאפשר לקורבן אלימות במשפחה )להלן גם אלמ"ב( או לקורבן פוטנציאלי של אלימות כזאת לקבל מידע על עבירות אלמ"ב קודמות של בני זוג בהווה או בעבר. אומנם אלימות במשפחה עשויה להיות מופנית גם כלפי ילדים, אולם במסמך זה אנו נשתמש במונח בעיקר לתיאור אלימות בין בני זוג. כמו כן, לנוכח אופייה המגדרי של התופעה – על פי רוב הצד התוקפן הוא גבר והצד המותקף הוא אישה – במסמך זה תינקט לשון זכר בנוגע לצד התוקפן ולשון נקבה בנוגע לצד המותקף.(56 עמ')
תוכנית לאומית למיגור האלימות המינית בישראל ולקידום זכויות נפגעות ונפגעים / תוכנית עבודה
מסמך זה ממפה את הצרכים והשינויים הדרושים ממשרד המשפטים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים והמשרד לביטחון פנים. כל פרק מציע רקע קצר על הנושא והבעיות הקיימות ושורה של המלצות לפעולה (55 עמ')

תאריך:  30/11/2020   |   עודכן:  30/11/2020
עידן יוסף
+הצע"ח להסדרת פעילות ענף הגז הביתי
10:40 01/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עיקרי השינויים בהצעת החוק יכנסו לתוקף באחד ביולי 2021  ▪  שר האנרגיה הוסמך לקבוע אמות מידה למתן שירות לצרכנים
()
+שרי העבודה: נצביע בעד פיזור הכנסת
08:32 01/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השרים עמיר פרץ ואיציק שמולי הודיעו כי יתמכו בהצעת יש עתיד לפיזור הכנסת שתעלה מחר להצבעה במליאת הכנסת  ▪  "דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן תקציב המדינה נלקח בשבי על-ידי ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים"
פרץ ושמולי. "שיקולים אישיים של נתניהו" [צילום: פלאש 90]
לפיד. קרא לכחול לבן להתאחד להפלת הממשלה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"טעות להגיד שאין הדתה בבתי הספר"
23:55 30/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החינוך: לייצר שוויון בין הזרמים. לא כל העמותות שנכנסות ללמד בבתי הספר בחינוך הממלכתי ראויות שתכניהן יילמדו  ▪  ח"כ שטרית: הפורום החילוני מנסה לאנוס את בתי הספר בזרם הממלכתי לקבל את התיאוריה של מדינת כלל אזרחיה  ▪  ח"כ טייב: הוצאתם את ארון הספרים היהודי ממערכת החינוך ועכשיו אתם מתלוננים שעמותות חיצוניות נכנסות ומלמדות תכנים יהודים?!
(רם פרומן. לא מכבדים את הציבור החילוני)
נציג משרד החינוך בדיון
+הנדל והאוזר יצביעו בעד פיזור הכנסת
18:05 30/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר התקשורת הצהיר כי אם תעלה הצעה לפיזור הכנסת תצביע מפלגת דרך ארץ בעדה  ▪  "אני רואה רק מסלול אחד - הליכה לבחירות. הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב"
הנדל והאוזר. אפשרו את הקמת הממשלה [צילום: עדינה ולמן/דוברות הכנסת]
נתניהו. גוררים אותנו לבחירות [צילום: מן הטלוויזיה]
+6.12 מיליארד שקל - בפטור ממכרז
17:47 30/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
התקשרויות בפטור מהוות 18% מסך כל ההוצאות הממשלתיות אשר עומדות על כ-34 מיליארד שקל בשנה  ▪  ח"כ משה ארבל: ישנן חברות שיכלו לקחת חלק במכרז הזה אם היה מתקיים. זה הכסף של כולנו וחובתנו לפקח על הדבר הזה
("כך מתנהלים נתיבי ישראל ומשרד התחבורה" [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כ-19% מילדי ישראל חוו פגיעה מינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
שר התקשורת, יועז הנדל, העומד בראש מפלגת דרך ארץ המונה שני חברי כנסת, הצהיר כי יצביע יחד עם חברו לסיעה, ח"כ צבי האוזר, בעד פיזור הכנסת אם תעלה הצעת חוק להקדמת הבחירות. "אני רואה רק מסלול אחד - הליכה לבחירות. הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב. אם יצביעו על הקדמת הבחירות - אנחנו במפלגת דרך ארץ נצביע בעד", אמר בראיון לכאן ב'.
30/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
18% מההוצאות הממשלתיות מועברים למקומות פטורים ממכרז. כך הודיע (יום ב', 30.11.20) מינהל הרכש במשרד האוצר בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בכנסת.
30/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
"איך מצילים את המשק? לא נאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לקרוס", אמר ח"כ עודד פורר בדיון ועדת הפנים על קריסתם של עסקים קטנים ובינוניים ודרכים להקל עליהם באמצעות הגמשת ההתקשרויות שלהם עם הרשויות המקומיות. הדיון התקיים ביוזמת הח"כים עודד פורר, קרן ברק ואילת שקד.
30/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת החליטה (יום ב', 30.11.20) להקים שתי ועדות משותפות. ועדה משותפת לוועדת החוקה, חוק ומשפט וועדת החוץ והביטחון, לפי חוק האזנת סתר.
30/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות קיימה (יום ב', 30.11.20) דיון בנושא גביית תשלום מהורים במעונות יום ובמשפחתונים בגין ימי סגר וימי בידוד. הדיון התקיים ביוזמת קבוצת חברי כנסת: ח"כ סעיד אלחרומי, מאי גולן, הילה שי וזאן, ישראל אייכלר, אנדרי קוז'ינוב, יבגני סובה, מיכאל מלכיאלי.
30/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
זה יהיה הקרב האחרון: מיומנו של מפגין ברחוב קפלן    לאוסף הסיסמאות הנובל יש כבר סיסמה נוספת, חדשה: "בחירות עכשיו"
הפינוי הגדול בתולדות המדינה [צילום: דוד כהן, פלאש 90]
אריאל היימן, אלון ברקמן
פינוי מאות אלפי תושבים מגבולות הדרום והצפון מאפשר להפיק מספר לקחים למקרה הבא - בין אם הסיבה תהיה ביטחונית ובין אם היא תהיה בשל אסון טבע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il