|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
ח"כ יאיר לפיד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת] ח"כ איימן עודה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת] ח"כ איילת שקד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הצעת החוק עוברת לוועדת הכנסת

61 ח"כים הצביעו בטרומית בעד פיזור הכנסת

לפיד: "הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של 'רק לא ביבי'. היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא ייפסק" הורוביץ: נתניהו וחבורת המשת"פים שלו מציבים בראש סדר העדיפות שלהם את האינטרס האישי שלו אמסלם: שונאים את נתניהו כי פועל למען העם והצביון היהודי. את גנץ לא מעניין התקציב, אלא הרוטציה
02/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
ח"כ ניצן הורוביץ [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

השר דוד אמסלם [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ נפתלי בנט [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מליאת הכנסת קיימה (יום ד', 2.12.20) דיון בהצעות החוק לפיזורה של הכנסת. בהצבעה בקריאה הטרומית מצביעים בשעה זו חברי כנסת בעד פיזורה. בהצבעות - השמית והאלקטרוניות - הצביעו 61 ו-54 התנגדו. חברי מפלגת רע"ם נעדרו מן המליאה.

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר בדיון: "הדבר היחיד שמאחד את כל אזרחי ישראל בימים אלה, הוא התחושה שהם איבדו שליטה על חייהם. על העבודה שלהם, על הילדים שלהם. איבדו את התחושה שמישהו מנהל את העסק הקרוי מדינת ישראל. הם איבדו שליטה על חייהם, כי הממשלה איבדה שליטה על המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המדינה. היא לא מצליחה לנהל את עצמה.

"הכל אינטרסים פוליטיים, ודיונים משפטיים והטבות מס לנתניהו וג'ובים למקורבים. עסוקים רק בעצמכם ובינתיים מדינת ישראל לא מנוהלת. אתם מסכנים את חיינו. אתם מסכנים את הכלכלה שלנו, מזניחים את ההורים שלנו, שורפים את העתיד של הילדים שלנו.

"הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של 'רק לא ביבי'. היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא ייפסק. הכעס והשנאה והניהול הכושל והפוליטיקה שהורסת לנו את המדינה – כל עוד הוא שם זה לא ייפסק. הילדים שלנו גדלים בתוך ים של שנאה. זה צריך להיפסק. אני קורא לכנסת לקבל את הצעת החוק, להתפזר, ולתת לאזרחי ישראל לבחור ממשלה שאכפת לה מהם באמת".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר בדיון: "זה רגע דרמטי וקשה בחיי הבית הזה וגם בתולדות המדינה שלנו. אבל מה שקשה וחמור בהרבה זה שבראשות הממשלה עומד אדם שעומד למשפט ושמועל בתפקידו יום-יום במטרה אחת ויחדה לחמוק מהמשפט הזה. והוא עושה את זה גם כשיש מגיפה וגם כשהחברה הישראלית שקועה במשבר חסר תקדים. נתניהו וחבורת המשת"פים שלו מציבים בראש סדר העדיפות שלהם את האינטרס האישי של נתניהו ולא של האזרחים.

"אם הייתם מקשיבים לנו, בני גנץ היה ראש הממשלה ונתניהו היה עוזב מזמן את בלפור. שלוש פעמים רוב הציבור הישראלי הצביעה בעד ממשלה ללא נתניהו וגם היום רוב הציבור חושב שנתניהו חייב ללכת הביתה. כמה מחברי המחנה ירקו בפרצוף הבוחרים בגדו בכל הבטחותיהם וזחלו לממשלת השפל והביזיון הזו. מי שראו עצמם מנהיגי המחנה נכנעו כשהתחיל הקרב. בבחירות הבאות הציבור לא יצביע למפלגות עם סוסים טרויאנים", דברי הורוביץ.

חברי הכנסת שהצמידו הצעות חוק לפיזור הכנסת נימקו אותן במליאת הכנסת.

ח"כ הכנסת סמי אבו שחאדה: "מעטים ורעים היו ימיה של הכנסת הזו ופיזורה בטרם עת הוא הדבר הנכון לשעה זו ולכל שעה שקדמה לה. בימיה הרעים לימדה אותנו הכנסת הזו את אומנות השקר, וריקון מתוכן של אמת והבטחות. להוליך את הציבור שולל, ללעוג לו, להנחית עליו מדיניות גרועה לפזר הבטחות ולא לעמוד ולו באחת מהם. חברי כחול לבן הבטחתם לאזרחים שלא תשבו עם נתניהו, אמרתם נעשה הכל ולא נשב איתו וישבתם. אפילו על הרשימה המשותפת הצלחתם לשקר, הולכת חלק מהרשימה המשותפת שולל."

ח"כ אחמד טיבי: "ההישג של הרשימה המשותפת בבחירות האחרונות היה חסר תקדים וחלקו בא כי אמרנו לציבור שאנחנו מאיצים את המהלכים כדי להשפיע ומקבלים החלטות קשות שלא קיבלנו בעבר כמו ההמלצה על גנץ, והגוש החוסם. לאחר מיכן כחול לבן זחלה לממשלת נתניהו, מעשה שלא יעשה. לאחר מיכן הרשימה המשותפת לא נחה דקה אחת בפעילות במליאה, בוועדות, מול משרדי הממשלה בנושאים שהם המצוקה האמיתית של הציבור הערבי. איש לא יודע מה יהיו תוצאות הבחירות, למרות הביקורת אנחנו סומכים על הציבור שלנו. אני ער הוויכוחים, השעה מצווה עלינו אחדות".

ח"כ איימן עודה: "אנחנו עם הכוח שלנו, רק אנחנו הערבים, במדינת היהודים, מחליטים אם הכנסת תמשיך או לא. אני אומר לנתניהו, תפנים שאנחנו בני המקום הזה, אין לנו מולדת אחרת מלבדה. אנחנו מהמקום הכי יציב ודמוקרטי הזה, אומרים לך: זה אנחנו שמסיימים את הכהונה שלך. אתה בדרך לבית הסוהר. אני נהנה להסתכל בעיניו של נתניהו ולהגיד לו למה אין לך ממשלת ימין הומוגנית שיכולה לספח ולהעביר חוקים כמו חוק הלאום? בגלל שהרשימה המשותפת הגיעה ל-15 מנדטים".

ח"כ איילת שקד: "עם ישראל בשעות משבר התגלה במלוא עוצמתו וחוסנו. הנביא עמוס היה שואל את עצמו במה חטא עם ישראל שבזמן משבר כזה קשה הוא זכה לממשלה כל כך כושלת. יש כמה פשעים עיקריים לממשלה הזו. הפשע הראשון של הממשלה הוא הפקרת מערכת החינוך, הפשע השני הוא האבטלה, הפשע השלישי הוא הסגר, הפשע הרביעי אגו. בגלל אגו לא נעשו דברים משמעותיים בזמן הנכון. אבל הפשע החמור ביותר הוא התקציב. אי-אפשר להמשיך יותר בלי תקציב מדינה, אתם קולטים שהמדינה מתנהלת עם תקציב מלפני שלוש שנים בשעת משבר כל כך קשה? הממשלה המופקת הזו מחזיקה את התקציב כבן ערובה של סכסוכים פוליטיים".

השר דוד אמסלם השיב בשם הממשלה להצעות החוק לפיזור הכנסת: "יאיר לפיד, אתה דמגוג קטן, חי מהסתה והפצת רעל. מבוקר ועד לילה, מזה אתה מתפרנס. אתה בן אדם שחי רק על שנאה.

"מבחינתכם, אם מחר אנחנו מוצאים מזור לקורונה אתם בבעיה. לא מעניין אתכם מדינת ישראל, המאבק היום יומי של האנשים. כשאנחנו סוגרים אתם שואלים למה אנחנו פוגעים בכלכלה, כשאנחנו פותחים אתם שואלים למה אתם פוגעים בבריאות. אם הייתם יכולים להאשים את ראש הממשלה שהוא פיתח את נגיף הקורונה, זה מה שהייתם עושים. האמת לא מעניינת אתכם, לא אכפת לכם מה יקרה פה אחר כך, העיקר שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. ולמה? רק בגלל שהוא עושה טוב לעם ישראל ושומר על הצביון היהודי של מדינת ישראל.

"למרות שמצבנו בסקרים מצוין אנחנו בליכוד מתנגדים בעת הזו ללכת לבחירות, ראש הממשלה וחברי המחנה הלאומי עסוקים בלטפל בקורונה ובמשבר הכלכלי. אבל את גנץ שום דבר לא מעניין, הוא נגרר אחרי לפיד ובנט, ואחרי הפוליטיקה של ניסנקורן, אין לו עמוד שדרה. לא מעניין אותו התקציב, אלא הרוטציה. הוא הגיע למסקנה שהוא לא יקבל אותה אז החליט ללכת לבחירות.

"אתם רציתם להביא חקיקה הכי אנטי דמוקרטית שיש כדי שראש הממשלה לא יוכל להתמודד ולתת את האפשרות לציבור. קיבלתם 17 תיקים ולא היו לכם 17 איש, חשבתם בהתחלה להביא עובדים זרים. ואז נכנסנו לחוק הנורבגי והכנסת לכנסת עוד 7-8 ח"כים כדי שיהיה לך מישהו בוועדות. זה ישראל לפני הכל?".

"לגבי התקציב, כשיש אי-ודאות לא מקבלים תקציב".

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ראש האופוזיציה יאיר לפיד ואמר כי שניהם מפיצים שנאה נגד השמאל, המתיישבים, הערבים והחרדים, ואינם דואגים למדינת ישראל.

"מיליון ישראלים רואים שיש פה ממשלה שפשוט לא אכפת לה מהם. הממשלה הזו לקחתה את אומת הסטארטפ והפכה אותה אומת המריבות. לקחתה את אומת החדשנות והפכה אותה לאומת הסקרים. לקחה את אומת היזמות והפכה אותה למספר אחד בעולם בבחירות. זו האומה שלנו? זה עם ישראל? אנחנו נביא דבר חדש. גם לפיד וגם נתניהו נכשלו בגדול. היום זה אומר שממשלה מתפרקת או שהמדינה מתפרקת".

תאריך:  02/12/2020   |   עודכן:  02/12/2020
עידן יוסף
+סעיף ערר האפוטרופוס הרוצח נשאר
23:59 02/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות אושר לקריאה ראשונה כולל הסעיף הבעייתי  ▪  סער: "אתם שולחים את כולם בסעיף הזה לסרטים"  ▪  עו"ס: "החוק מאוד בעייתי ולא רואה את האופציה של האדם להשתנות ולעבור טיפולים"
(ייתכן שמספר הפניות האפשרי לבית המשפט יוגבל [צילום: דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+לולים ללא כלובים: "האוצר לא פותח את הכיס"
23:41 02/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש המועצה הלאומית לכלכלה שמחון: האוצר הציע 100 מיליון שקל ומשרד החקלאות רצה אותו לצרכים אחרים  ▪  סמנכ"ל משרד החקלאות דחה את הטענה ואמר כי מדובר בתקציב לקורונה - וכי המשרד יהיה מוכן לחזור לסיכום שהושג ב-2018 על תקציב של 340 מיליון שקל  ▪  נציג האוצר: משרד החקלאות הוא שסירב לחתום ב-2018 - היום אין לנו את הכסף
([צילום: רחל קרוטי/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
+1,400 מב"סים ממשרד החינוך; רק 100 לחינוך החרדי
22:16 02/12/20  |  עידן יוסף
מתוך 1,400 מובילים בית-ספריים שהקצה משרד החינוך, רק 100 הופנו למערכת החינוך החרדית. כך עלה בדיון (יום ד', 2.12.20) הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול לרגל חודש המודעות הלאומי להתמודדות עם סמים ואלכוהול בדגש על נושא התמכרויות והמגפה השקטה שבצל הקורונה. המב"סים הם מדריכים שנועדו למניעת השימוש בסמים אלכוהול וטבק.

בוועדה הוצגה סקירה של משרד החינוך על אודות התמודדות מערכת החינוך עם סמים ואלכוהול, קרי פעולות מרכזיות הנעשות במהלך השנה ובפרט בחודש השיא - דצמבר. כמו-כן, הוצגו פעולות המשרד בנושא מניעת השימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים בשגרה ובעת משבר ממניעה, דרך איתור וזיהוי, וכלה במענה טיפולי.

בתגובה לשאלת ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) על אודות האפליה לרעה לציבור החרדי בעניין המובילים הבית ספריים (מב"סים), אישרה נציגת משרד החינוך קרן רוט איטח את עובדת מספר המב"סים הקטן לחינוך החרדי.

יו"ר הוועדה מיכל קוטלר-וונש סיכמה את הדיון ואמרה: "משיקים את החודש להמשך דיונים והעמקה, למיצוי ולזיהוי החובה המוטלת עלינו בבית המחוקקים בשיתוף המשרדים השונים. כדי שנמלא את מחויבותנו כלפי כל אזרחי המדינה ללא הבדל".
(אליהו ברוכי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+לפיד: נתניהו מתעסק כל היום בהסתה ושנאה ואז מדבר נגד הסתה ושנאה
22:15 02/12/20  |  איציק וולף
יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב על הצהרת נתניהו ואמר כי ראש הממשלה הפר כל הסכם עליו חתם, ואז הלך לטלוויזיה בערב והאשים את שותפיו בהפרת הסכמים. לדברי לפיד, נתניהו נכשל כישלון טוטלי בטיפול בקורונה ובכלכלה, ואז הלך ושיקר שהוא הצלחה כבירה כשכולנו יודעים שהנתונים הם הפוכים. "האיש כל היום מתעסק בהסתה ושנאה, ואז מגיע בערב לטלוויזיה ומדבר נגד הסתה ושנאה", אמר.


+שר החוץ אשכנזי: המילה תקציב נעלמה מדף המסרים של נתניהו
20:52 02/12/20  |  איציק וולף
שר החוץ, גבי אשכנזי, הגיב על הצהרת נתניהו וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי נתניהו לא התייחס לנושא החשוב ביותר - תקציב המדינה.

"רבע שעה של נאום, והמילה החשובה ביותר נעלמה מדף המסרים. תקציב. 9 מיליון אזרחים מבקשים וודאות כלכלית. כולם כבר יודעים שאם לא היה משפט, היה תקציב למדינה. זה הזמן לדאוג גם לחיסון כלכלי ולאשר תקציב לשנת 2021", כתב בהודעתו.
+ימינה: שוב נתניהו מפיץ שנאה ועוסק באינטרסים אישיים
20:49 02/12/20  |  איציק וולף
במפלגת ימינה הגיבו על דברי נתניהו, ששב לתקוף את יו"ר המפלגה נפתלי בנט, בטענה שהוא גורר אחריו את בני גנץ, ואמרו כי שוב הליכוד עוסק בפוליטיקה, הפצת שנאה בעם ובאינטרסים אישיים על חשבון אזרחי ישראל. "רק ימינה בראשות נפתלי בנט תשתלט על הקורונה, תשקם את הכלכלה ותאחד את העם", אמרו במפלגה.
+נתניהו מאשים את כחול לבן;
גנץ בתגובה: האחריות עליך
20:23 02/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה טוען שכחול לבן הפרה את ההסכם הקואליציוני, למרות שהליכוד הפרה את הסעיף שחייב העברת תקציב דו-שנתי  ▪  "בימים דרמטיים כאלה - לא צריך ללכת לבחירות. זה לא יכול להיות אם הם מקיימים ממשלה בתוך הממשלה. אופוזיציה בתוך הקואליציה - קואזיציה"  ▪  גנץ הגיב: האחריות על נתניהו, אם לא היה משפט - היה תקציב והייתה ממשלה מתפקדת
נתניהו. "להרים את ההנדברקס" [צילום: מן הטלוויזיה]
גנץ. "פיגוע כלכלי באזרחי ישראל"
+שפע: במשרד החינוך יבינו שצריך לצמצם את החומר לבגרויות
18:32 02/12/20  |  עידן יוסף
בישיבת ועדת החינוך בעניין תקנות הקורונה – הגבלת פעילות של מוסדות המקיימים פעילות חינוך - נדון נושא בחינות הבגרות. הורים ומנהלים שהופיעו בישיבות הוועדה בשבוע האחרון הודיעו כי תלמידי י"א וי"ב לא יספיקו ללמוד את כל החומר לקראת בחינות הבגרות, וקראו לצמצם הן את היקף החומר הנלמד והן את מספר בחינות הבגרות. יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע אמר כי הוועדה תקיים בשבוע הבא ישיבה בעניין. "נגיע למצב שבמוקדם או במאוחר משרד החינוך יבין את הצורך לצמצם את החומר לבגרות", אמר ח"כ שפע.

הישיבה עסקה גם בחזרה לפעילות של תנועות וארגוני הנוער. חגי גרוס, מנהל מינהל חברה ונוער במשרד להשכלה גבוהה ומשלימה עדכן כי נעשים מאמצים רבים להחזיר את החינוך הבלתי פורמלי לפעילות. הוא הציג את המתווה לחזרה לפעילות שכולל שמירה על הקפסולות של בית הספר גם בתנועות הנוער, עיבוי מערך ההדרכה, מינוי ממונה קורונה בכל סניף, יצירת מערך הדרכה שיעביר את עיקרי הנחיות הבריאות עד לרמת החניכים, וכן פעולות לקטיעת שרשראות הדבקה אם יתגלה חניך חולה בקורונה. "הנוער הוא כוח שיכול לחולל שינוי מבחינת ההסברה. מדובר על רתימה של 500 אלף בני נוער לטובת האתגר של מדינת ישראל. תנועות הנוער הן לא הבעיה אלא הפתרון", אמר גרוס.
[צילום: דוברות הכנסת]
+ימינה: בחירות מהירות; לקצץ 70% מתקציב הבחירות
17:20 02/12/20  |  עידן יוסף
סיעת ימינה: "עכשיו, אחרי שהחוקים לפיזור הכנסת עברו בקריאה טרומית, אנחנו קוראים לכל סיעות הבית להתאחד ולקדם אותן כך שהבחירות יתקיימו במועד הקרוב ביותר האפשרי מבחינת היערכות ועדת הבחירות, ותוך לא יאוחר מחודשיים, ועם ויתור על 70% מכספי מימון המפלגות. לא צריך עכשיו קמפיינים יקרים שיבזבזו כספי ציבור שפשוט אין לנו. מדינת ישראל צריכה מערכת בחירות קצרה, זולה ומהירה, ממשלה יציבה ותקציב הכי מהר שאפשר".
+תוספת 3 מיליון שקל לשיפור תנאי השירות הלאומי
16:43 02/12/20  |  עידן יוסף
משרד האוצר כי בעקבות דרישתו של יו"ר ועדת הקליטה יוקצה תקציב של 3 מיליון שקל לשיפור תנאי החיים של בנות שירות לאומי עולות-חדשות. הוועדה ערכה שלושה דיונים בנושא, שהתמקדו בשיפור תנאי השירות של בנות השירות הלאומי מבחינת תנאי המחיה והמגורים, הפחתת הצפיפות, דאגה למקומות שהיה בחגים, שיפור הקשר בין בנות השירות עם האגודות להתנדבות וכן בשיפור תנאי השירות במקומות ההתנדבות עצמם, השוואת תנאי בנות-השירות הבודדות לתנאי חיילים-בודדים.

כל השיפורים שהוחלט עליהם בישיבות הקודמות, חייבו הגדלת תקציב למינהלת השרות הלאומי. איציק דניאל, רכז תעסוקה באגף התקציבים באוצר, הודיע בדיון כי בשנה זו תקבל המינהלת תוספת חד-פעמית של כ-3 מיליון שקל והיא תועבר בימים הקרובים, ובשנת התקציב הבאה, שר האוצר יציע לממשלה לאשר זאת בבסיס התקציב.
+נקמת המשותפת: מהלכים להדחת מנסור מראשות הוועדה למיגור הפשיעה
16:40 02/12/20  |  עידן יוסף
שלוש המפלגות ברשימה המשותפת מתכננות להדיח את יו"ר רע"ם מנסור עבאס מראשות הוועדה למיגור פשיעה במגזר הערבי. זאת לאחר שלא הגיע לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת, כפי שהוחלט ברוב קולות בישיבת הסיעה (גלובס).
+צה"ל מטייח חקירת תאונות אימונים
16:32 02/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "התקבלה בוועדה תמונה מדאיגה ביותר. חובתנו בכנסת לפעול ולהבטיח שיפור בבטיחות החיילים"  ▪  משרד המבקר: 84% מאירועי הבטיחות בצבא לא הוזנו במערכת. גם אם לא קרה בסוף באירוע שום דבר, היה על צה"ל להזין את האירועים במערכת, כי הוא זה שנותן את הכלי למנוע את התאונות הבאות"
([צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+מפלגת רע"ם תעדר מההצבעה על פיזור הכנסת
13:58 02/12/20  |  עידן יוסף
מפלגת רע"ם בראשות עבאס מנסור תעדר מההצבעה בקריאה טרומית על פי זור הכנסת. על פי עמית סגל, מסתמן כעת כי 61-54 ח"כים יצביעו בעד פיזור הכנסת.
+כ-20,000 בקשות לפיטורי נשים או חל"ת בניגוד לחוקי המגן
13:38 02/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד העבודה: "רק 10-15 ערעורים הוגשו, רובם ממעסיקים שבקשתם לא אושרה ולא מהנשים עצמן"  ▪  בחודשים ספטמבר-אוקטובר התקבלו 3,007 בקשות להיתר פיטורים או הוצאה לחל"ת של נשים בניגוד לחוקי המגן, 186 בלבד סורבו
(מאיר דוד, ראש מנהל אכיפה והסדרה במשרד העבודה והרווחה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+גנץ: "אם נתניהו יעביר תקציב הכל יסתדר״
13:33 02/12/20  |  עידן יוסף
יו״ר כחול לבן בני גנץ: רגע לפני חוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית: ״כל דבר שימנע בחירות הוא דבר רצוי. אם נתניהו יעביר תקציב הכל יסתדר״.

+כחול לבן דוחה בשבוע את חוק יסוד השוויון
13:02 02/12/20  |  עידן יוסף
כחול לבן תמשוך את ההצעה על חוק יסוד השוויון מאחר שאין רוב עקב התנגדות סיעת דרך ארץ של האוזר והנדל. כחול לבן הודיעה שתגיש את הצעת החוק בשבוע הבא.
+הרשימה המשותפת: "נתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת"
12:08 02/12/20  |  מירב ארד
אחרי ישיבה ארוכה אתמול החליטה הרשימה המשותפת ברוב קולות לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת, ואף להצמיד 3 הצעות חוק ביוזמת חברי המשותפת. חברי הכנסת של רע״ם לא ביטאו עמדה סופית בפגישה, וביקשו לקיים דיונים עד שעות בוקר יום זה. עם זאת, עמדת הרוב היא הצבעה בעד הפיזור.
+אושר לקריאה ראשונה: הצע"ח שלילת אפוטרופסות מהורה שהורשע ברצח
11:42 02/12/20  |  מירב ארד
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיווין מגדרי בראשות ח"כ עודד פורר אישרה הבוקר (ד') לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (שלילת אפוטרופסות מהורה שהורשע ברצח או בניסיון רצח בתוך המשפחה). החוק שהוגש על ידי היו"ר פורר, ח"כ גדעון סער וחברי כנסת נוספים אושר פה אחד. היו״ר פורר: ״הוכחנו היום שבעבודה נכונה ובקידום אג׳נדה ראוייה - גם בכנסת הזאת מצליחים להגיע להסכמה רחבה למען עשיית צדק״.
+ועדת החוקה אישרה את תקנות המתווה המתוקן לפתיחת הקניונים
11:19 02/12/20  |  מירב ארד
עדת החוקה בכנסת אישרה את פיילוט הקניונים המתוקן, לאחר שהשינוי אושר אמש בקבינט הקורונה. מהיום, התפוסה המרבית המותרת בשטח קניון ובחנויות שגודלן עולה על 150 מטרים רבועים תשתנה מיחס של אדם אחד ל-7 מ"ר, ליחס של אדם אחד ל-15 מ"ר.
+"חרד להחלטות קבינט הקורונה; מנעו את הבחירות"
10:50 02/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "אנחנו כבר חצי שנה כמעט יומיום דנים בחדר הזה ומנסים לתקן את הדברים וזו האחריות הלאומית של כולנו. יש עוד כמה שעות עד להחלטות של הערב שאולי יוסרו מסדר היום"
(ח"כ אשר. "מדאיג וחמור מאוד" [צילום: דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עובדים זרים   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
61 ח"כים הצביעו בטרומית בעד פיזור הכנסת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עוד סתם אזרח
2/12/20 17:43
 
עוד סתם אזרח
2/12/20 19:17
2
חנניה וינברגר
2/12/20 19:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
"אני חרד להחלטות קבינט הקורונה במצב בו שתי מפלגות מפרקות ממשלה, איך יקבלו החלטות על החיים שלנו? זה חמור ומדאיג. אני קורא לרה"מ ורה"מ החליפי: "תמנעו את הפארסה של בחירות במהלך מגיפה, אין לכם מנדט לזה". כך אמר _יום ד', 2.12.20) יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר בדיון על תקנות לפתיחת הקניונים לאחר שתוקנו בקבינט הקורונה.
02/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 1.12.20) דיון מעקב בנושא חלוקת אמצעי קצה וקיום תשתיות תקשורת כדי לאפשר את הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה. בדיון השתתף גם אנדריאס שלייכר, מנהל מינהלת החינוך בארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD).
02/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
דף המסרים של מפלגת הליכוד לקראת הראיונות בתקשורת בעקבות כוונתן של שותפותיו הקואליציוניות - כחול לבן, העבודה ודרך ארץ - מפנה את עיקר החיצים דווקא נגד האופוזיציה, ובעיקר מי שנתפס כמועמד המאיים על יו"ר הליכוד נתניהו, יושב-ראש ימינה ח"כ נפתלי בנט.
01/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
7,205 תיקים נפתחו במשטרת ישראל בשנים 2020-2018 לשלוש התלונות איומים ברצח, סחיטה והסתה ברשתות החברתיות. כך עולה מדוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת המלמד עוד כי בשנים 2019-2018 נרשמה עלייה של כ-19% במספר התיקים. וכי בתיקי העבירות המקוונות שהמשטרה סגרה, עילת הסגירה הנפוצה ביותר היא "עבריין לא נודע" (59%). וכי רק 58 תיקים נפתחו בשלוש השנים הנ"ל בגין הסתה.
01/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשבר בקואליציה נמשך: יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי הודיע (יום ג', 1.12.20) במסיבת עיתונאים, לקראת ההצבעה על הצעת יש עתיד לפיזור הכנסת שתעלה מחר בקריאה טרומית, כי מפלגתו תתמוך בה. הוא האשים את נתניהו בכך שהוא זה שמוביל לבחירות, וקרא לו לחדול מהטריקים שלו שנועדו להאדרת שמו.
01/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אחרי 165 ימים, ש-134 יהודים נמצאים במחשכי גיא ההריגה העזתי חשופים לאימת המוות, האמירה ממסכת סנהדרין היא זו שחייבת להנחות את המשלחת שיצאה לקטר
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il