|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מנכ"ל משרד התקשורת:

"המשק מפסיד 13 מ"ש בשנה כי אין פס רחב"

יו"ר ועדת הכלכלה בדיון הסרת חסמים לפריסת רשת הסיבים: אנחנו מתגאים במדינת סטארט-אפ אבל האינטרנט הוא עגלה - לא אסכים להעדיף אזור אחד בפריפריה על פני אחר
בתגובה לשאלת מרגי על מועד פרסום התוכנית של בזק אמר השר הנדל: נגביל את פרק הזמן הזה והוא ייקבע בדיונים בוועדה
06/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
לירן אבישר בן-חורין והשר הנדל [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה החלה (יום א', 6.12.20) בהכנתה לקריאה שנייה ושלישית של ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקשורת, שנועד לטפל בחסמים לפריסת רשת סיבים אופטיים. להצעה מוזגה עם הצעת חוק פרטית דומה, שהגישו ח"כ צבי האוזר יחד עם יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי וחברי כנסת נוספים.

בפתח הדיון אמר מרגי כי אנחנו מתגאים בכך שהמדינה היא מדינת סטארט אפ, בעוד שהאינטרנט הוא עגלה. הוא הבהיר כי המיזם הוא למעשה פשרה, אך אמר כי לא יסכים למצב של העדפת אזור אחד בפריפריה על פני אזור אחר.

שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל, הודה כי בתחום האינטרנט ישראל נמצאת בפיגור של עשור, ובעידן הקורונה יש חשיבות מיוחדת לכך. הוא הזכיר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השווה לפני עשור את האינטרנט בישראל לטרקטור סובייטי ואמר: "הוא הבטיח לתקן בתוך שנתיים וזה לא קרה". הנדל הסביר כי החקיקה נועדה לשנות את האסדרה שנכשלה, ואמר: "כשמדליקים סיבים הדבר מדליק הזדמנויות רבות. האינטרנט המהיר הוא לתפארת אזרחי ישראל".

מנכ"ל משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: אמרה כי בישראל ההערכה היא שהיעדר פריסת תשתית אינטרנט מתקדמת גורמת להפסד של 13 מיליארד שקל בשנה. לדבריה, "השינויים שהביאה איתה הקורונה, כאן כדי להישאר, וזה מחייב תשתית מתאימה. הרכבת המהירה ביותר של הכלכלה הישראלית היא הפס הרחב וזה מה שיביא לביטול המרחקים בין הפריפריה למרכז".

היו"ר מרגי התייחס לפרק הזמן שניתן לבזק להחליט היכן היא פורסת את התשתית שלה, ואמר כי כל עוד בזק לא תגיש תוכנית, לא ניתן להתחיל את התהליך. השר הנדל התייחס לכך ואמר: "נגביל את זה ונצטרך לקבוע את פרק הזמן הזה פה בוועדה".

סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, עופר רז דרור, אמר כי בזק מחזיקה בערך בחצי משוק התקשורת, ולכן תממן כמחצית מכספי הקרן עבור הפריסה באזורים עליהם היא מוותרת. "ויתרנו על חובת הפריסה האוניברסלית של בזק, אבל לא ויתרנו על החובה שלנו להגיע עם סיב אופטי לכל בית", אמר. עוד הוא הסביר כי כל חברה תעביר לקרן 0.5% מההכנסות שלה, ובשוק שבו יש כ-19 מיליארד שקל הכנסות בשנה מדובר על 100-80 מיליון שקל בשנה.

מרגי ביקש הערכה של עלות הפריסה באזורים בהם בזק תודיע שהיא לא פורסת תשתית, והשר הנדל הודה כי יש אי-ודאות מסוימת שכן לא ניתן עדיין לדעת איפה בזק לא תפרוס. רז דרור הוסיף כי המשרד מעריך שהקרן תיתן מענה ראוי לפריסה בפריפריה, אך ניתן יהיה לעשות היערכות מחודשת אם לא.

עוד ביקש מרגי לדעת מי קובע את סדרי העדיפות לשימוש בכספי הקרן, ושר התקשורת השיב: "בעיני, נבחרי הציבור צריכים להיות אחרונים, וזה צריך להיות כלי לצמצום פערים". ח"כ אנטאנס שחאדה אמר כי הוא לא יכול לסמוך על המדינה בפריסת תשתיות ביישובים ערבים, שכן מבחינת תשתיות ביוב, תחבורה ותקשורת היישובים הערבים מפגרים ב-30-20 שנה לעומת היישובים היהודים. "אני לא רוצה שהם יקבלו סיב בעוד 10 שנים או שיהיו אחרונים בתור", אמר שחאדה ודרש לוח זמנים מפורט.

סמנכ"ל בזק, ארז חסדאי, הבטיח כי היקפי הפריסה שבזק תתחייב לעמוד בה יהיו משמעותיים, אך הוסיף כי האסדרה החדשה מחלישה את בזק ומונעת ממנה את האפשרות להשתתף בשימוש בכספי הקרן. לטענתו מדובר בטעות, שכן צריך לחזק את בזק שנושאת בנטל.

יו"ר הוועדה הקשה על חסדאי ושאל, האם בזק יכולה לדעת מתי תודיע על תוכנית הפריסה שלה. חסדאי השיב כי החברה עושה עבודה בעניין הזה. מרגי התעקש ושאל כמה זמן תצטרך החברה להשלמת העבודה וחסדאי העריך כי היא תסתיים בשנה האזרחית הקרובה.

ח"כ עידן רול אמר כי אין ספק שהפריסה חייבת לקרות, אך הוא עדיין לא מבין את החישוב - בתוך כמה שנים תסתיים הפריסה בפריפריה וכמה זה יעלה. הוא הוסיף כי זו בעיה לשחרר את בזק מחובותיה האוניברסליות על בסיס תוכנית לא ודאית. ח"כ שחאדה ציין כי "קשה לעכל את זה שאין הערכה". היו"ר מרגי אמר כי הדבר יקבל התייחסות במהלך הדיונים בסעיפי הצעת החוק. השר הנדל ציין: "לכולנו אינטרס משותף שהאינטרנט המהיר ייפרס כמה שיותר מהר. האינטרנט לא מפריד בין דת גזע ומין ובין מגזרים, ואין כוונה שיהיה מגזר אחד שיועדף על פני אחר".

כאמור, בתום הדיון מוזגה הצעת החוק הפרטית עם ההצעה הממשלתית והיו"ר מרגי הודיע כי הדיונים בסעיפי ההצעה יימשך ביום ראשון הבא.

תאריך:  06/12/2020   |   עודכן:  06/12/2020
עידן יוסף
+איזנקוט: "דברי יעלון הפתיעו אותי"
04:40 07/12/20  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט דוחה את דבריו של ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) כאילו יהיה מספר 2 במפלגת תל"ם, ואומר למקורביו: "עוד לא החלטתי אם בכלל לרוץ, ואם כן לא ברור באיזו מסגרת פוליטית, קיימת או עצמאית. הדברים של יעלון הפתיעו אותי. לא אמרתי לאיש דבר על צעדי הפוליטיים, בטח לא ברמה של סיכומים והסכמים עם איש. פשוט לא היה ולא נברא" (חדשות 12).
+ועדת גרוניס אישרה 4 מועמדים ליועמ"ש הכנסת
17:02 06/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הוועדה העבירה ליו"ר הכנסת את שמותיהם של המועמדים שאישרה פה אחד לתפקיד היועץ המשפטי הבא של הכנסת: עו"ד שגית אפק, עו"ד גור בליי, עו"ד ברוך לוברט, ועו"ד רז נזרי
(עו"ד נזרי. ברביעיה המאושרת [צילום: ליאב פלד])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"המשק מפסיד 13 מ"ש בשנה כי אין פס רחב"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
יו"ר מפלגת הבית היהודי, רפי פרץ, מאשים את שותפו לשעבר לרשימת ימינה, ח"כ נפתלי בנט, כי הוא אינו מייצג את הציונות הדתית.
06/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה החליפי, שר הביטחון בני גנץ, מאשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפעולה תוך התעלמות מן העובדה שהוא עומד בראש ממשלת אחדות.
05/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מול ביתו של הרב חיים קניבסקי, ברחוב רשב"ם בבני ברק, התכנסה (יום ו', 4.12.20) באופן נדיר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, בהרכבה החדש, בנוכחות הרב הישיש ובנוכחות ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין. יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, אמר בכינוס כי המפלגה תעמוד בתוקף על כך שאם יגיע בסופו של דבר חוק התקציב, יגיע איתו גם חוק הגיוס. כידוע, כחול לבן מערימה קשיים בנושא חוק הגיוס, המונח לפתחו של בג"ץ, ובדגל התורה מעוניינים לכרוך בין הנושאים.
04/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקר בחירות עבור חדשות 12 (מנו גבע): הליכוד 30; ימינה 21; יש עתיד-תל"ם 17; הרשימה המשותפת 12; כחול לבן 10; שס, יהדות התורה 8; ישראל ביתנו, מרצ 7. גוש הימין מקבל 67 מושבים.
03/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי אישרה (יום ד', 2.12.20) לקריאה ראשונה את הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (שלילת אפוטרופסות מהורה שהורשע ברצח או בניסיון רצח בתוך המשפחה). הצעת החוק, שהוגשה על-ידי ח"כ גדעון סער, היו"ר עודד פורר וחברי כנסת נוספים, אושרה פה אחד.
02/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il