|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

דרישת מרגי מהמפקח על הבנקים:

מה אמות המידה לסגירת סניפים

אמר את הדברים בדיון בנושא סגירת הסניפים יוזם הדיון ח"כ סעדי: רק 10% מכלל הסניפים הם במגזר הערבי סגנית המפקח על הבנקים: ב-2020 נסגרו רק 4 סניפים חברי הוועדה מתחו ביקורת על דברי נציג איגוד הבנקים, שטען כי הארנונה על הסניפים גבוהה
07/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 7.12.20) בסגירת סנפי בנקים ופיטורי עובדים. היו"ר יעקב מרגי פתח את הדיון וסיפר כי בשנת 1977 עבד בסניף הראשי של בנק לאומי, בו היו אז מעל 120 עובדים. "היום אתה נכנס לבנק ולא רואה אף אחד. אין מה לעשות, הקדמה, הטכנולוגיה והצורך בהתייעלות מחייבים, אבל עדיין תהייה אוכלוסייה שתצטרך את המגע האנושי עם הפקיד וצריך לתת להם מענה. יכול להיות שהיד קלה על ההדק בסגירת סניפים ובכוונתנו לבחון את זה".

הישיבה התקיימה לבקשת ח"כ אוסמה סעדי שהסביר, כי בשנים האחרונות נסגרו עשרות סניפי בנקים וחלקם עברו לפעול באופן דיגיטלי. לטענתו, הדבר פוגע קשות באוכלוסיות שונות בחברה הערבית, לרבות קשישים ובעלי עסקים. סעדי הדגיש את נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת שמראים כי רק 10% מכלל הסניפים נמצאים ביישובים הערבים שזה מספר נמוך מאחוז השיעור של החברה הערבית מכלל האוכלוסייה (20%), וכך גם מספר המשרות והשטח של הסניפים במגזר הערבי נמוך ביחס לאוכלוסייה הכללית.

כלכלן מרכז המחקר והמידע של הכנסת, נועם בוטוש, הציג את הנתונים ואמר: "בשנים 2010 עד 2019 נסגרו 386 סניפים. עיקר הירידה זה בקבוצות פועלים ולאומי. ראינו שדווקא ביישובים הערבים היה גידול במספר הסניפים. כשבוחנים את הנתונים ומאפייני הסניפים רואים שיש יותר תושבים ערבים על כל סניף". לדבריו, צריך לבחון מה עושים עם קבוצות אוכלוסייה שהנגישות שלהם לאמצעים דיגיטליים נמוכה יותר.

סגנית המפקח על הבנקים, עודדה פרץ, הסבירה כי סגירת סניפים זה דבר שקיים בכל העולם ונובע מכך שאנשים משתמשים יותר בדיגיטל, וכך שיעור ההגעה של לקוחות לסניפים הולך ופוחת. פרץ הבהירה כי הפיקוח על הבנקים דואגים מאוד לאוכלוסיות המתקשות להתנהל בדיגיטל, בהם קשישים ואנשים עם מוגבלויות. לטענתה, מאז 2016, אז תוקן החוק ביוזמת ח"כ לשעבר איתן כבל וניתנה למפקח על הבנקים סמכות לאשר סגירה של כל סניף, המפקח מאשר סגירת סניף רק אחרי בדיקה. לדבריה, כ-20% מהבקשות שהוגשו עד כה נדחו ע"י המפקח או שהמפקח דרש השארה של סניף נייד או חלקי. "אני בתור מנהלת אגף לקוחות חותמת באופן אישי על ההחלטות האלה כדי שידעו שהיד שלי רועדת בכל חתימה כזאת", אמרה פרץ.

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין טענה שאין טעם להראות שישראל היא חברה מפותחת כל עוד יש אנשים שאין להם בכלל תשתית דיגיטלית. "בתקופת הקורונה היינו עדים למצבים קשים מאוד של אנשים שישבו שעות בשמש והמתינו לקבלת שירות בבנקים ואני מקווה שהם לא יצטרכו עכשיו בחורף להמתין בגשם. בכפר קרע יש 20 אלף תושבים ולא יכול להיות שלא יהיה להם סניף, גם להם מגיע שירות", הוסיפה יאסין. היו"ר מרגי העיר כי אומנם אין מגמת סגירה בחברה הערבית, אבל יש מחסור בסניפים.

ח"כ הילה שי וזאן אמרה כי הנתונים לא כוללים מידע על שנת 2020, וטענה כי השנה הייתה סגירת סניפים מאסיבית. סגנית המפקח פרץ התייחסה לכך, ואמרה כי בשנת 2020 נסגרו בסה"כ 4 סניפים. לדברי פרץ, סגירת הסניפים בישראל היא בשיעורים הרבה יותר נמוכים מאשר בעולם ובשנה האחרונה יש ירידה מתונה של 0.8% במספר הסניפים. וזאן ביקשה לדעת מה המפקח עושה כאשר נסגר סניף, לטענתה הכספומטים שמוצבים במקום גובים עמלות גבוהות ולא מספקים את כל השירותים הנדרשים. "הגיע הזמן שגם הבנקים יכנסו מתחת לאלונקה ויגלו אחריות חברתית, בוודאי בשעה הקשה הזו", סיכמה וזאן.

ח"כ תמר זנדברג אמרה שבנקים זה סקטור שההיסטוריה מראה שהם לא נופלים, המדינה עומדת מאחוריהם כי הכסף של הציבור נמצא שם והאינטרס של המדינה לפקח עליהם. ח"כ יבגני סובה הוסיף שצריך למתן סגירת סניפים, כי גם בעידן הטכנולוגי כי עדיין יש אנשים שרוצים להגיע לסניף. הוא הציע שוועדת הכלכלה תיקח את היוזמה הזו ותפקח על זה. "מה שאמור לעשות המפקח על הבנקים נעשה אנחנו בוועדת הכלכלה", אמר.

מנהל קשרי חוץ באיגוד הבנקים, טיבי רבינוביץ', אמר כי הארנונה שמשלמים בנקים על סניף גבוהה מאוד. היו"ר מרגי וח"כ שי וזאן קטעו את דבריו ואמרו כי הבנקים יודעים להציג רווחיות גבוהה. ח"כ שי וזאן הוסיפה: "אתה מדבר אתנו על ארנונה כשלאנשים אין מה לאכול, איזה ניתוק".

ראש מועצת כפר קרע, עו"ד פארס בדחי, סיפר שביישובו המונה 20 אלף תושבים היה סניף של בנק ערבי שהתמזג עם סניף של בנק לאומי ועכשיו הסניף נסגר. "זו מדיניות שאין בה חמלה ושל התאכזרות לאדם", אמר. בדחי טען שהבנקים מחפשים כיצד להרוויח במקום איך לשרת את התושבים. לטענתו, במקום לחשוב על הלקוחות שצריכים לנסוע מיישוב ליישוב בשביל סניף בנק, ועל המפוטרים שהולכים הביתה בתקופת הקורונה, הבנקים טרודים ממחירי הארנונה.

יו"ר "כן לזקן", ענת סרגוסטי, טענה שצריך למצוא פתרון שיאפשר לאוכלוסייה המבוגרת לפחות מענה טלפוני ישיר ולא להשאיר אותם להתמודד עם המענה הקולי הבלתי אפשרי. יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל אמר שאין הבדל בין האוכלוסייה המבוגרת לאנשים עם מוגבלות. לטענתו, צריך שולחן עגול עם הפיקוח הבנקים וארגונים אזרחיים איך מפשטים את השירותים כדי שאנשים יוכלו לצרוך שירותים בנקאיים מרחוק. מנכ"ל פורום ארלוזורוב, רן מלמד, אמר כי צריך שקיפות בבקשות שמגישים הבנקים לסגירת סניפים.

מנהל הרגולציה בבנק לאומי, ברי רוזנברג, אמר כי לבנק יש הכי הרבה סניפים במגזר הערבי, אבל יש במגזר ירידה מובהקת בהגעה לסניפים. הוא ציין כי 75% מלקוחות הסניף בכפר קרע מעדיפים לעבור לדיגיטל, ופחות משני אחוז מהלקוחות הם מהאוכלוסייה המבוגרת. "החלטנו שנשאיר את הסניף פעיל פעם בשבוע, אמר.

מרגי סיכם את הדיון ואמר כי בתוך חודש מבקשת הוועדה לקבל מהפיקוח על הבנקים את אמות המידה לסגירת סניף ודוח של מספר הבקשות לסגירת סניף שאושרו ובאילו תנאים, כולל נתוני 2020. הוא הוסיף כי הוועדה רואה בחומרה מצב שבו לא יהיה סניף ביישוב של 20 אלף תושבים ודורשת מהפיקוח על הבנקים דוח מפורט באשר לבקשת בנק לאומי לסגור את הסניף בכפר קרע וכן דוח באשר למדיניות פריסת סניפים בחברה הערבית.

עוד אמר היו"ר כי הוועדה לא רואה בעין יפה את היעדרות נציגי המשרד לשוויון חברתי מהדיון, ודורשת ממנו התייחסות כתובה למענה לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, תוך שיח עם המפקח על הבנקים והבנקים. הוועדה אף דורשת מהמפקח על הבנקים לחייב את הבנקים למסור הודעה ללקוחות על הכוונה לסגור סניף. ולפרסם זאת באתר האינטרנט של הפיקוח, כדי שהציבור יוכל להתייחס.
סגירת סניפי בנקים בישראל בשנים 2010 עד 2019 / סקירה
מסמך זה נכתב לבקשת ועדת הכלכלה לקראת דיון בנושא סגירת סניפי בנקים ופיטורי עובדים. במסמך מוצגים נתונים על השינוי בסניפי הבנקים בישראל, בהם מספר הסניפים, מספר המשרות ושטח הסניפים, נתונים על הבקשות לסגירת סניפים ומספר סניפי הבנקים שנסגרו בשנים האחרונות ונתונים על התייעלות מערכת הבנקאות בישראל.(13 עמ')
מערך סניפי הבנקאית והטיפול בבקשות לסגירת סניפים / מסמך

תאריך:  07/12/2020   |   עודכן:  07/12/2020
עידן יוסף
+30% ממצביעי הליכוד אינם מאמינים לנתניהו
00:52 08/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
43% מבוחרי כחול לבן סבורים כי גנץ אינו אמין  ▪  41% מהציבור הערבי תומכים בהתקרבות בין נתניהו ליו"ר רע"ם  ▪  שלושה רבעים מהציבור סבורים שממשל ביידן יהיה פחות ידידותי לישראל
(נתניהו. בעיית אמינות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+"לשמור על חיי מודרי האשראי מפני השוק השחור"
17:29 07/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הליך הקמת הקרן שהובטחה כבר בשנת 2016, טרם הושלם  ▪  גפני: "די לאטימות, אנחנו בתקופה אחרת. אני מבקש להגדיל את סכום הקרן מ-50 ל-200 מיליון שקל"  ▪  נציגת החשכ"ל: "מאפריל 2019 אנחנו עוסקים בפיתוח הקרן, פורסם מכרז בספטמבר האחרון והבנקים לא רצו להשתתף בו, פרסמנו בשבוע שעבר בקשה לקבלת מידע מגופים חוץ בנקאים שאנחנו מאמינים שכן מתאימים למכרז"
([צילום: איתמר לוין])
+ח"כית מישראל ביתנו רקדה זומבה מול הכנסת
17:16 07/12/20  |  עידן יוסף
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) השתתפה בשיעור זומבה מול הכנסת וקראה לבכירי משרד הבריאות: "מזמינה את נציגי משרד הבריאות ואת השר אדלשטיין לזומבה עכשיו מול הכנסת, כמו שכבר ראינו הם רגילים לעשות את זה אצלם".
+בנט: חבל שלנגיף הקורונה לא קוראים נפתלי בנט
16:17 07/12/20  |  עידן יוסף
יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט במליאת הכנסת: "חבל שלנגיף הקורונה לא קוראים נפתלי בנט. אולי זה היה גורם למישהו בממשלה להילחם בו".
+יזהר כהן: "לרוב האמנים אין כסף לקנות במכולת"

15:52 07/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל תיאטרון הבימה קרא בדיון לחברי הכנסת למרוד: "תגישו הצעות-לסדר ותראו לנו שאנחנו חשובים"  ▪  מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות: "יש לנו מתווה מסודר לפי מדדי הבריאות"
(יזהר כהן בדיון בכנסת [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת])
+להפתעת זנדברג: יאיר גולן יתמודד במרצ
15:36 07/12/20  |  עידן יוסף
ח"כ יאיר גולן, שסירב מיום כניסתו לכנסת להתפקד למרצ, הודיע במפתיע כי יתמודד על מקום ברשימה לכנסת. הוא דיבר, באישור יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, בפתח ישיבת הסיעה. יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, לא עודכנה מראש על ההודעה והייתה מופתעת.
+האגרה על דוחות נתוני אשראי תופחת ל-3 שקלים בלבד
15:33 07/12/20  |  עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה את בקשת בנק ישראל לתקן את צו נתוני אשראי, העוסק בהפחתת עלות האגרה של דוח ריכוז נתוני אשראי ללקוח. כיום, לפי חוק נתוני אשראי זכאי כל לקוח בישראל לקבל דוח נתוני אשראי אחד בשנה בחינם, כאשר עבור דוחות נוספים נדרש תשלום של 30-40 שקלים. הצו החדש שאושר מפחית את העלות עבור הדוחות הנוספים ל-3 שקלים בלבד. היו"ר מרגי בירך על הצעד ואמר: "לא נפריע לבנק ישראל להקל על הציבור".

נציגת הלשכה המשפטית של בנק ישראל, עו"ד שירלי אבנר, אמרה כי מטרת הצו היא לעודד יותר ויותר אנשים לצרוך שירותי יעוץ פיננסי.
+לפיד: לא אשים את האגו בצד
15:27 07/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הודיע כי על גוש השמאל-מרכז להתאחד סביב מועמדותו לראשות הממשלה  ▪  גנץ: "אם אכן נתניהו לא יתעשת ויגרור אותנו לבחירות אדאג שזה יהיה כמה שיותר זול כמה שיותר מהר וכמה שיותר נקי"
לפיד. נמאס מהתבוסתנות [צילום: מן הטלוויזיה]
גנץ. תקציב ולא הישרדות אישית [צילום: מן הטלוויזיה]
+מספר המכורים גבוה בכ-100 אלף מהרשומים ברווחה
14:29 07/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך עלה מדוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שמלמד עוד על כך שמספר הסובלים מהתמכרות בישראל עומד על לכל הפחות 120,000 איש, כ-16.6% מהם רשומים במשרד הרווחה  ▪  לפי נתוני הביטוח הלאומי ב-2019 מספרם של מקבלי גמלת הבטחת הכנסה בעילות של התמכרות עמד על 4,838 איש
([צילום: AP])
+הליכוד: כחול לבן הפרו ראשונים את ההסכם הקואליציוני
13:49 07/12/20  |  עידן יוסף
בליכוד אומרים כי "אחרי שכחול לבן היו הראשונים להפר את ההסכם הקואליציוני בכך שלא קיימו את סעיף 3ד׳ להקמת ועדת המינויים, הם באים בטענות על אי קיום סעיף 30?". לדברי הליכוד, "עדיין לא מאוחר למנוע את הבחירות המיותרות האלה. כחול לבן - עיצרו את פיזור הכנסת והצטרפו לאחדות למען אזרחי ישראל".
+משרד הבריאות: לוועדת הקורונה הגיעו נציגים זוטרים של המשרד
13:14 07/12/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מגיב לכך שהדיון בוועדת הקורונה הופסק בגלל שלא השתתפו בכירים, ואומר: "בניגוד לטענות שהושמעו, שני נציגים של המשרד הרלוונטיים לנושא הדיון, ד"ר אריק האס ומר אביחי שגב, הגיעו לוועדת הקורונה של הכנסת. לצערנו לא ניתנה להם רשות הדיבור".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מה אמות המידה לסגירת סניפים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הקורונה שבה ודנה (יום ב', 7.12.20) בהחזרת הפעילות לעולם התרבות. לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון: "דווקא עולם התרבות, היכול להתנהל בצורה מפוקחת ומבוקרת - נשאר אחרון לפתיחה מחודשת. זאת גם הנפש והתרבות של אזרחי ישראל - וגם פרנסתם של כל-כך הרבה אנשים. לא מדובר בשיקול-דעת מוטעה של משרד הבריאות - אלא במגמה ומדיניות של היסטריית-סגר כל הזמן".
07/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
"אני שומע את כל הדיבורים על 'לשים בצד את האגו'. אני מודיע מפה: אנחנו סיימנו לשים בצד את האגו". כך אמר יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, בפתח ישיבת הסיעה. "לא תמציאו מפלגה כמו שלנו עם שטח כמו שלנו. לא תמצאו מפלגה שעמדה כמונו בכל המבחנים ובכל הלחצים".
07/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מספר הסובלים מהתמכרות בישראל עומד על לכל הפחות 120,000 איש, כ-16.6% מהם רשומים במשרד הרווחה - כך עולה מדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוצג בוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול של הכנסת. לפי הנתונים מהביטוח הלאומי בשנת 2019 מספרם של מקבלי גמלת הבטחת הכנסה בעילות של התמכרות עמד על 4838 איש.
07/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכנסת החליטה (יום ב', 7.12.20) כי ועדת הכנסת תדון בהצעות חוק התפזרות הכנסת ה-23 של ח"כ יאיר לפיד וניצן הורביץ וקבוצת ח"כים. בהצעה תמכו 10 ח"כים ללא מתנגדים ונמנע אחד. בליכוד ובמפלגות החרדיות דרשו להעביר את ההצעה לוועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר. בשבוע שעבר אישרה הכנסת את ההצעה בקריאה טרומית של חברי הכנסת יאיר לפיד וניצן הורביץ וקבוצת ח"כים.
07/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 7.12.20) לקריאה שנייה ושלישית תיקון להוראת השעה המשהה חלק מזכויות הצרכנים בחוק שירותי תעופה, שנועד לקצר את מועד השבת ההחזר הכספי על טיסה שבוטלה. בהתאם להצעה שאושרה, ההחזר הכספי על טיסה שבוטלה יושב לצרכנים תוך 30 יום מיום הביטול, ולא תוך 90 יום כפי שהיה עד כה במסגרת הסדרי הקורונה, וההצעה תיכנס לתוקף ב-15 בדצמבר.
07/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il