|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

"לשמור על חיי מודרי האשראי מפני השוק השחור"

הליך הקמת הקרן שהובטחה כבר בשנת 2016, טרם הושלם גפני: "די לאטימות, אנחנו בתקופה אחרת. אני מבקש להגדיל את סכום הקרן מ-50 ל-200 מיליון שקל" נציגת החשכ"ל: "מאפריל 2019 אנחנו עוסקים בפיתוח הקרן, פורסם מכרז בספטמבר האחרון והבנקים לא רצו להשתתף בו, פרסמנו בשבוע שעבר בקשה לקבלת מידע מגופים חוץ בנקאים שאנחנו מאמינים שכן מתאימים למכרז"
07/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: איתמר לוין]

ועדת הכספים קיימה (יום ב', 7.12.20) דיון ב"הצעה לסדר היום" בנושא: יצירת מתווה חילוץ לווים בשוק האפור והגברת מודעות למניעת לקיחת ההלוואות - הצעה לסדר של חברי הכנסת: מיכל שיר סגמן, אחמד טיבי ומשה אבוטבול, שעניינה סיוע לאנשים שהסתבכו בהלוואות לא חוקיות בשל קשיים כלכליים שנגרמו עקב משבר הקורונה, וכן מניעת הסתבכות כזו מאנשים שעלולים להישאב למעגל זה.

ח"כ מיכל שיר: "בתקופות הקורונה אנחנו יודעים שאנשים ועסקים קורסים, הם לא מקבלים סיוע בזמן, סגר שני, שלישי, ואנחנו רואים את הכותרות על העסקים שנסגרים. המדינה צריכה להסתכל על המאבק בהלוואות אלה כתוכנית שלמה, לא לתת עכשיו את הכסף וזהו. בכל העולם המערבי יש צוותים שעוסקים רק בזה - הסברה, אכיפה, תוכניות חילוץ למשקי בית. בתקופת הקורונה שיש עלייה של יותר מ-50% הלוואות בשוק האפור. דיברו ב-2016 על קרן של 50 מיליון שקל ל-300 אלף איש מודרי אשראי, אנחנו כבר לא שם, יש קודם כל להקים צוות במשרד האוצר שזה מה שהוא עוסק בו, מעבר לקרן שצריכה לקום, ולהתחיל בהסברה וייעוץ, בייעוץ משפטי, בחקיקה, בכלים לשופטים. כשמישהו שובר את מחסום הפחד והבושה, ולשופטים אין כלים, שוב משחקים לידיים של אירגוני הפשע שמשגשגים בתקופה הזו".

ח"כ אחמד טיבי: "המשבר הכלכלי החמור שנכנסו אליו הביא לפגיעה קשה בעסקים, משקי בית ומחסור תזרים גדול. אנשים רבים אינם יכולים לקחת הלוואות ואל הוואקום נכנס השוק השחור שהכפיל פי 4,5 את העבודה שלו וניצל את המצב לטובתו, שהיא אנטי טובת האזרח הפשוט. גם אנשים שעד המשבר התפרנסו בכבוד, פונים לקבל הלוואה בשוק השחור. הנושא רלוונטי במיוחד לחברה הערבית".

ח"כ משה אבוטבול: "חייבים למצוא מנגנון בבנקים, לראות איך מזהים אנשים שנמצאים טרום נפילה. שיהיה בירור כלפי כאלה שנמצאים בחובות כרוניים, מהמדינה ומהבנקים צריך להקצות כספים כדי לעודד כל מיני סדנאות, ניתן להתנות מתן הלוואות בכמה שיעורים כאלה".

ח"כ ינון אזולאי: "יש את האנשים שלא הצליחו לקבל את ההלוואה מהבנק, ולפעמים הבנק התייחס אליהם כמו שוק אפור עם גובה הריביות, ואז אותם אנשים נזרקו באמת לשוק האפור. זו סוגיה מרכזית במגזר הערבי, שם אנחנו רואים את האלימות. היום זה במגזר הערבי מחר זה בת"א, ב"ש ואשדוד. המשטרה צריכה להיכנס לזה".

קרן אור חזן, משרד הבט"פ: "אנחנו מייחסים חשיבות רבה לסחיטה בכוח, אנשים פעמים רבות חוששים להתלונן. החוק קובע כאיסור פלילי ויש גם איסור מנהלי, על הלוואה של מעל 15% מריבית בנק ישראל גוררת עיצומים, והלוואה של 30% מעל ריבית בנק ישראל גוררת הליך מנהלי. מקדישים לזה את מיטב הכוחות. חוק אשראי הוגן שנחקק בשנת 2017 קובע כי הלוואה שעולה ב15% מהריבית הבנקאית, היא ריבית שאסורה לפי החוק וגוררת עיצומים, ואילו הלוואה שעולה ב30% מריבית בנק ישראל, גוררת עבירה פלילית"

ח"כ אופיר כץ: "אולי צריך להוריד את המספרים האלה?"

אלי טובול, סגן מנהל רשות שוק ההון: "כרגע מי שנותן אשראי כדרך עיסוק חייב להיות בעל רישיון. ברוב המכריע של המקרים אנחנו מדברים על אוכלוסייה חוץ בנקאית. אנחנו עושים עבודה מרובה בשותפות עם גורמי אכיפת החוק במטרה לנקות את השוק מגורמים עבריינים או המופעלים על-ידי גורמים שכאלה. בתחילת התהליך עמדו לפנינו 2,500 מבקשי רישיון למתן הלוואות, מתוכם סומנו כ-1,000 כבעלי פוטנציאל לדחייה, וכיום 400 גופים נדחו ולא הורשו להעניק הלוואה".

במהלך הדיון, התפתחו דין ודברים בין נציגי האוצר לבין נציגי הממשלה בעניין פיתוח הקרן למסורבי האשראי. במהלך הדיון עלה כי עוד בשנת 2016 התחייב משרד האוצר להקים קרן בגובה 50 מיליון שקל להלוואות למודרי אשראי, וכי למרות שהליכי החקיקה החלו בשנת 2017, זו טרם יצאה לדרכה.

נועה וידר, ראש ענף ביטוח ממשלתי באגף החשב הכללי: "מאפריל 2019 אנחנו עוסקים בפיתוח קרן למודרי אשראי, פורסם מכרז בספטמבר האחרון והבנקים לא רצו להשתתף בו, לא עצרנו בעשייה בעניין ופרסמנו בשבוע שעבר בקשה לקבלת מידע מגופים חוץ בנקאים שאנחנו מאמינים שהם כן מתאימים למכרז. הכוונה שלנו היא להקים קרן לטובת מודרי האשראי וסכום של 50 מיליון שקל מתקציב משרד האוצר, הוקצה לטובת העניין."

ח"כ מיכל שיר: "אם המכרז כזה מצוין מדוע הבנקים לא הסכימו לקחת חלק במכרז האמור? הקורונה איתנו מחודש מרס ורק מחודש ספטמבר משרד האוצר החל לפעול לטובת העניין, זה חלם. 4 שנים שאתם מעוניינים לפתח את הקרן והיא עדיין היא לא הוקמה".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "50 מיליון שקל הוקצבו לצורך הקרן בשנת 2016 אך כעת אנחנו בעיצומו של משבר הקורונה ומספר מבקשי ההלוואה גדל. כיצד אתם ערוכים לשינוי זה?"

משה ביטון, רפרנט אשראי באגף החשכ"ל: "הקרן לא חלה על תקופת הקורונה, לסיוע בתקופת הקורונה יש אמצעים אחרים שהמדינה העמידה, לא בוצעה הגדלה בסכום בשל המשבר הקיים".

ח"כ גפני: "די לאטימות, אני מבקש להגדיל את סכום הקרן ולעדכן אותה כפוף למצב הקורונה ובכך להציל אנשים שצריכים הלוואות ופונים לשוק השחור כמוצא אחרון. אי-אפשר להישען על 50 מילון שקלים שהוקצבו בימים רגילים."

מיכאל בן דהן, רפרנט פיננסים באגף התקציבים: "אנחנו עובדים עם החשכ"ל בשת"פ צמוד, לעניין העלאת הסכומים, אני רוצה להדגיש שהקרן בשלב הפיילוט, אנחנו לא יודעים איך זה ישפיע על היצע הדירוגים לאוכלוסיות חלשות, לכן אנחנו חושבים ש-50 מיליון שקלים זה הסכום שיובטח. אם אני מעמיד סכום כזה בערבות של 50 אחוז, ניתן לתת 100 מיליון שקל. אנחנו חושבים שהסכומים האלה מתאימים כל עוד אנחנו לא יודעים את התמונה."

במהלך הדיון, פרצה לאולם סטלה וינשטיין, מאיגוד מכוני הכושר ולאחר שהוצאה מהאולם, קיבלה בסוף הדיון בהוראת יו"ר הוועדה את זכות הדיבור: "אני אישית מכירה לפחות 7 בעלי מכוני כושר שפנו לשוק האפור ונמצאים בסחרחורת כולל איומים על חייהם, אני מכירה 3 בעלות סטודיו שהתאבדו. לא היינו זכאים עד לפעימה הקטנה לפיצויים, שולי הרווח של הענף הוא באזור 10-15 אחוז, לא יכולנו להפסיד באופן קבוע, לכן פשטנו את הרגל. גם כעת כאשר אנחנו זכאים למשהו זה לא מספיק לכסות את ההוצאות".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "ועדת הכספים מבקשת להגדיל את סכום הקרן ולהעמיד את הסכום על כ-200 מיליון שקל. אנחנו מדברים על אנשים שאין להם מה לאכול והם מסכנים את חייהם, אז יכול להיות ש-50 מיליון שקלים שנמצאים כעת בקרן מודרי האשראי יספיקו ויכול להיות שלא, לכן אני רוצה לדעת מה אנחנו יכולים לעשות. אני מבקש תשובה בתוך שבוע ממשרד האוצר-בכמה כסף אתם מתכננים להגדיל את הקרן הקיימת כיום ואיזה הסברה אתם עושים בעניין".

תאריך:  07/12/2020   |   עודכן:  07/12/2020
עידן יוסף
+30% ממצביעי הליכוד אינם מאמינים לנתניהו
00:52 08/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
43% מבוחרי כחול לבן סבורים כי גנץ אינו אמין  ▪  41% מהציבור הערבי תומכים בהתקרבות בין נתניהו ליו"ר רע"ם  ▪  שלושה רבעים מהציבור סבורים שממשל ביידן יהיה פחות ידידותי לישראל
(נתניהו. בעיית אמינות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ח"כית מישראל ביתנו רקדה זומבה מול הכנסת
17:16 07/12/20  |  עידן יוסף
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) השתתפה בשיעור זומבה מול הכנסת וקראה לבכירי משרד הבריאות: "מזמינה את נציגי משרד הבריאות ואת השר אדלשטיין לזומבה עכשיו מול הכנסת, כמו שכבר ראינו הם רגילים לעשות את זה אצלם".
+מה אמות המידה לסגירת סניפים
17:05 07/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אמר את הדברים בדיון בנושא סגירת הסניפים  ▪  יוזם הדיון ח"כ סעדי: רק 10% מכלל הסניפים הם במגזר הערבי  ▪  סגנית המפקח על הבנקים: ב-2020 נסגרו רק 4 סניפים  ▪  חברי הוועדה מתחו ביקורת על דברי נציג איגוד הבנקים, שטען כי הארנונה על הסניפים גבוהה
([צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+בנט: חבל שלנגיף הקורונה לא קוראים נפתלי בנט
16:17 07/12/20  |  עידן יוסף
יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט במליאת הכנסת: "חבל שלנגיף הקורונה לא קוראים נפתלי בנט. אולי זה היה גורם למישהו בממשלה להילחם בו".
+יזהר כהן: "לרוב האמנים אין כסף לקנות במכולת"

15:52 07/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל תיאטרון הבימה קרא בדיון לחברי הכנסת למרוד: "תגישו הצעות-לסדר ותראו לנו שאנחנו חשובים"  ▪  מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות: "יש לנו מתווה מסודר לפי מדדי הבריאות"
(יזהר כהן בדיון בכנסת [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת])
+להפתעת זנדברג: יאיר גולן יתמודד במרצ
15:36 07/12/20  |  עידן יוסף
ח"כ יאיר גולן, שסירב מיום כניסתו לכנסת להתפקד למרצ, הודיע במפתיע כי יתמודד על מקום ברשימה לכנסת. הוא דיבר, באישור יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, בפתח ישיבת הסיעה. יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, לא עודכנה מראש על ההודעה והייתה מופתעת.
+האגרה על דוחות נתוני אשראי תופחת ל-3 שקלים בלבד
15:33 07/12/20  |  עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה את בקשת בנק ישראל לתקן את צו נתוני אשראי, העוסק בהפחתת עלות האגרה של דוח ריכוז נתוני אשראי ללקוח. כיום, לפי חוק נתוני אשראי זכאי כל לקוח בישראל לקבל דוח נתוני אשראי אחד בשנה בחינם, כאשר עבור דוחות נוספים נדרש תשלום של 30-40 שקלים. הצו החדש שאושר מפחית את העלות עבור הדוחות הנוספים ל-3 שקלים בלבד. היו"ר מרגי בירך על הצעד ואמר: "לא נפריע לבנק ישראל להקל על הציבור".

נציגת הלשכה המשפטית של בנק ישראל, עו"ד שירלי אבנר, אמרה כי מטרת הצו היא לעודד יותר ויותר אנשים לצרוך שירותי יעוץ פיננסי.
+לפיד: לא אשים את האגו בצד
15:27 07/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הודיע כי על גוש השמאל-מרכז להתאחד סביב מועמדותו לראשות הממשלה  ▪  גנץ: "אם אכן נתניהו לא יתעשת ויגרור אותנו לבחירות אדאג שזה יהיה כמה שיותר זול כמה שיותר מהר וכמה שיותר נקי"
לפיד. נמאס מהתבוסתנות [צילום: מן הטלוויזיה]
גנץ. תקציב ולא הישרדות אישית [צילום: מן הטלוויזיה]
+מספר המכורים גבוה בכ-100 אלף מהרשומים ברווחה
14:29 07/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך עלה מדוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שמלמד עוד על כך שמספר הסובלים מהתמכרות בישראל עומד על לכל הפחות 120,000 איש, כ-16.6% מהם רשומים במשרד הרווחה  ▪  לפי נתוני הביטוח הלאומי ב-2019 מספרם של מקבלי גמלת הבטחת הכנסה בעילות של התמכרות עמד על 4,838 איש
([צילום: AP])
+הליכוד: כחול לבן הפרו ראשונים את ההסכם הקואליציוני
13:49 07/12/20  |  עידן יוסף
בליכוד אומרים כי "אחרי שכחול לבן היו הראשונים להפר את ההסכם הקואליציוני בכך שלא קיימו את סעיף 3ד׳ להקמת ועדת המינויים, הם באים בטענות על אי קיום סעיף 30?". לדברי הליכוד, "עדיין לא מאוחר למנוע את הבחירות המיותרות האלה. כחול לבן - עיצרו את פיזור הכנסת והצטרפו לאחדות למען אזרחי ישראל".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לשמור על חיי מודרי האשראי מפני השוק השחור"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 7.12.20) בסגירת סנפי בנקים ופיטורי עובדים. היו"ר יעקב מרגי פתח את הדיון וסיפר כי בשנת 1977 עבד בסניף הראשי של בנק לאומי, בו היו אז מעל 120 עובדים. "היום אתה נכנס לבנק ולא רואה אף אחד. אין מה לעשות, הקדמה, הטכנולוגיה והצורך בהתייעלות מחייבים, אבל עדיין תהייה אוכלוסייה שתצטרך את המגע האנושי עם הפקיד וצריך לתת להם מענה. יכול להיות שהיד קלה על ההדק בסגירת סניפים ובכוונתנו לבחון את זה".
07/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הקורונה שבה ודנה (יום ב', 7.12.20) בהחזרת הפעילות לעולם התרבות. לדברי יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון: "דווקא עולם התרבות, היכול להתנהל בצורה מפוקחת ומבוקרת - נשאר אחרון לפתיחה מחודשת. זאת גם הנפש והתרבות של אזרחי ישראל - וגם פרנסתם של כל-כך הרבה אנשים. לא מדובר בשיקול-דעת מוטעה של משרד הבריאות - אלא במגמה ומדיניות של היסטריית-סגר כל הזמן".
07/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
"אני שומע את כל הדיבורים על 'לשים בצד את האגו'. אני מודיע מפה: אנחנו סיימנו לשים בצד את האגו". כך אמר יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, בפתח ישיבת הסיעה. "לא תמציאו מפלגה כמו שלנו עם שטח כמו שלנו. לא תמצאו מפלגה שעמדה כמונו בכל המבחנים ובכל הלחצים".
07/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מספר הסובלים מהתמכרות בישראל עומד על לכל הפחות 120,000 איש, כ-16.6% מהם רשומים במשרד הרווחה - כך עולה מדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוצג בוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול של הכנסת. לפי הנתונים מהביטוח הלאומי בשנת 2019 מספרם של מקבלי גמלת הבטחת הכנסה בעילות של התמכרות עמד על 4838 איש.
07/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכנסת החליטה (יום ב', 7.12.20) כי ועדת הכנסת תדון בהצעות חוק התפזרות הכנסת ה-23 של ח"כ יאיר לפיד וניצן הורביץ וקבוצת ח"כים. בהצעה תמכו 10 ח"כים ללא מתנגדים ונמנע אחד. בליכוד ובמפלגות החרדיות דרשו להעביר את ההצעה לוועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר. בשבוע שעבר אישרה הכנסת את ההצעה בקריאה טרומית של חברי הכנסת יאיר לפיד וניצן הורביץ וקבוצת ח"כים.
07/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il