|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אושר המתווה לפתיחת הקניונים השווקים

יו"ר ועדת חוקה: "להאיץ "דרכון ירוק" למחלימים

ח"כ אשר: "הדרכון אמור לתת כלי לממשלה לפתוח את המשק בכל מני תחומים. זה ייתן מוטיבציה לבדיקות, אם אדם רוצה ללכת לאירוע תרבות הוא יכול להראות את הדרכון וזה יגרום לכך שאנשים ייבדקו והמדינה תוכל לזהות שרשראות הדבקה ביתר קלות. בנוסף, זה ייתן תמריץ לציבור להתחסן"
14/12/2020  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
ח"כ יעקב אשר [צילום: דוברות הכנסת]

ועדת החוקה אישרה (יום ב', 14.12.20) את תקנות מתווה הפיילוט הנוכחי לפתיחת הקניונים והשווקים.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "יעידו קירות החדר הזה כמה פעמים דיברנו על כך שעל המדינה להתחיל לחיות עם הקורונה. מערב חג הסוכות ביקשנו ממשרד הבריאות להיערך למנגנון של דרכון ירוק גרין קארד קורוני שיכלול אנשים שהחלימו ויש לאפשר להם להתנהל תוך ניהול סיכונים, מרכיב נוסף הוא בדיקות סרולוגיות לאנשים שהיו בקרבת אנשים מאומתים שייתכן שפיתחו נוגדנים והדבר הנוסף הוא האי הירוק באילת וים המלח שעד כה עובד טוב. גם אנשים שהתחסנו אמורים לצאת מכל מיני הגבלות".

לדבריו "הדרכון אמור לתת כלי לממשלה לפתוח את המשק בכל מני תחומים. זה ייתן מוטיבציה לבדיקות, אם אדם רוצה ללכת לאירוע תרבות הוא יכול להראות את הדרכון וזה יגרום לכך שאנשים ייבדקו והמדינה תוכל לזהות שרשראות הדבקה ביתר קלות. בנוסף, זה ייתן תמריץ לציבור להתחסן".

עוד אמר: "זה כלי ניהולי פשוט, לא צריך להיות מעצמת סייבר כדי להפעיל אותו באפליקציות או באמצעות הכרטיס המגנטי של קופ"ח או כרטיס אחר שימנע זיופים. כל מכוני הכושר, הקניונים ומקומות נוספים יקנו מכשיר ברקוד כזה בשמחה.

"אני שמח שנפל סוף-סוף האסימון וחלק מקופות החולים החלו כבר בבדיקות סרולוגיות המוניות של אלפי בדיקות ביום. הדבר התפעולי הזה הוא מאסט, הוא כלי עבודה בשבילכם, אני מבקש מכם להאיץ את זה כדי שנוכל להוציא את המדינה יותר מהר לפעילות רחבה בכל הענפים".

"אין חובת חיסון ולא יוטלו סנקציות

ד"ר אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "אין חובת חיסון ולא יהיו סנקציות. עדיין יתאפשר לכולם להיכנס למקומות לאחר בדיקות. אנשים מחלימים לא יידרשו בבידוד ובמקומות בהם נדרשת בדיקת סקר כדי להיכנס המחלימים לא יידרשו לכך. זה תמריץ רציני. כרגע 55% מאוכלוסיית המדינה נמצאת באזורים אדומים או כתומים. נתוני התחלואה עולים והטעות הכי גדולה היא להגיע ל-9000 מאומתים ואז לעצור. אין סיבה להגיע שוב לאותו מקום במקום ללמוד מהעבר שלנו רק לפני 3 חודשים ולעצור לפני".

עוד אמרה: "אני מבינה את הרצון לפתוח אבל זה מביא לעליה בתחלואה ולכן יש לפתוח בצורה זהירה ואני לא בטוחה שפתיחת המסחר לא הביאה אותנו למקום בו אנחנו נמצאים כרגע יחד עם הבעיות בנתב"ג וחתונות המוניות. ההחלטות מה נפתח או לא מבחינת משרד הבריאות הן לא פוליטיות בשום אופן. הצגתי את אסטרטגית הפתיחה בהרחבה. הייתי מנויה בחדר כושר ואני מבינה את הרצון והצורך אך אי-אפשר לומר שלהיות במקום סגור ללא מסכה אין בזה סיכון וכך גם אירועי תרבות נשארו לשלבים מאוחרים יותר בשל המקומות הסגורים. אמרנו להם שברגע שהתחלואה תרד נייצר מתווים של פתיחה זהירה עם כרטיסים ירוקים ועוד".

בהתייחסה לשאלת ח"כ אסנת מארק על פתיחת האטרקציות התיירותיות השיבה כי "אטרקציות אלו יוצרות התקהלות. אין לנו ברקוד בכל כניסה לאטרקציה כזו שיכול היה לעזור".

היו"ר ח"כ אשר הגיב לדברים אלו ואמר: "לרוב האטרקציות צריך להזמין מקום מראש ולכן יש לאפשר אטרקציות בשטחים פתוחים גדולים ולחייב הזמנה טלפונית שתאפשר גם מעקב וקטיעת שרשראות. אותו מתווה שעובד בפארקים ובגנים הלאומיים יכול לעבוד גם כאן".

ד"ר אלרעי פרייס: "הפתיחות הזהירות הללו אפשריות כשניתן לפתוח אך כרגע מדדי התחלואה מכפילים עצמם כל שבועיים זה לא מצב יציב שמאפשר לפתוח".

בהתייחסה לטענת ח"כ מלינובסקי אודות שיעור זומבה שנערך במשל"ט משרד הבריאות אמרה: "אסור היה לערוך זומבה במשלט הקורונה. היו שתי בנות שהתאמנו באוויר הפתוח ופרויקטור הקורונה הגיב על כך בצורה ראויה. משרד הבריאות קיבל קנס".

לשאלת היו"ר ח"כ אשר על הצלחת פיילוט פתיחת הקניונים השיבה ד"ר אלרעי פרייס כי "חבל שאין בתוך הפיילוט אלמנט של רישום טלפונים, שיאפשר במקרה שיש מישהו מאומת בתוך קניון, לאתר את שרשראות ההדבקה שלו".

עוד אמרה כי "הפיילוט לא נמדד לפי הדבקות ולכן אין אפשרות להגיד אם הוא היה מוצלח. אני לא יכולה להגיד בוודאות שאין הדבקות בקניונים במהלך הפיילוט, אך ראוי שוועדת החוקה תעזור לנו לקדם QR קוד, לא רק בקניונים אלא בכלל מקומות המסחר שבהם אנשים באים במגע ואנחנו לא יודעים מי היה ליד מי, וכך נוכל לקטוע שרשראות הדבקה שיכולות להיווצר".

היו"ר ח"כ אשר הגיב לדבריה: "אלו אומנם דברים רגישים מבחינת צנעת הפרט, אבל אבקש שתביאו הצעה שתאפשר פתיחה רחבה יותר של המשק כולל האטרקציות ומכוני הכושר. אם יש לכם ספק שאנחנו כוועדת חוקה לא נרצה בגלל זכויות הפרט, אפשר להביא יחד נוסח מוסכם שיוכל לשרת את האינטרס של כולנו- פתיחה הדרגתית זהירה וחכמה. אני בטוח שאפילו במצב הזה של הכנסת יתנו לכך אור ירוק".

מתווה פתיחת הקיונים והשווקים

לפי התקנות שאישרה היום הוועדה ונכנסו לתוקף עד ל-23.12.20:

  • לעניין התפוסה המירבית המותרת בחנויות (הן חנויות המצויות בקניונים והן בחנויות רחוב), חל הסדר אחיד על כלל החנויות, מלבד חנויות חיוניות למכירת מזון, תרופות ומוצרי היגיינה ומכוני אופטיקה, כמפורט להלן: בחנויות שגודלן עד 150 מ"ר, התפוסה המותרת תהיה 1 לכל 7 מטרים רבועים, ועד 10 אנשים. בחנויות "גדולות" של 150 מ"ר ומעלה - ניתן להכניס מספר אנשים ביחס שלא יעלה על אדם אחד ל-15 מטרים רבועים.

  • בחנויות מזון, תרופות והיגיינה ומכוני אופטיקה נשאר ההסדר לפיו התפוסה המירבית המותרת היא לפי יחס של אדם ל-7 מטרים רבועים.

  • בשטח הכולל של קניונים, שווקים ומוזאונים - התפוסה המותרת עומדת על יחס של אדם ל-15 מטרים רבועים.

  • חנויות המצויות באזור תיירות מיוחד ("איים ירוקים"), אשר עד לתיקון היו רשאיות לפעול עם תפוסה של אדם ל-7 מטרים ועד 20 אנשים- נקבע הסדר לפיו התפוסה המותרת תהיה לפי הקיים, ובחנויות גדולות שגודלן מעל 300 מטרים רבועים - ביחס של 1 ל-15 מטרים רבועים.

  • עוד נקבע כי מנגנון הוויסות של קניון יהיה באמצעות רישום ממוחשב של מספר הנכנסים והיוצאים מהקניון, וכי מנגנון הוויסות של שוק יהיה באמצעות סדרנים שתפקידם לווסת את מספר הנכנסים לשוק (וככל הניתן גם באמצעות מנגנון ממוחשב).

  • התנאים להפעלת מוזאון, שוק וקניון: בין היתר חובה למנות סדרנים שתפקידם לוודא עמידה בהוראות התקנות על-ידי השוהים במקום, כולל מניעת התקהלויות וחובת עטיית מסיכה, בשוק ובקניון - חובה למנוע אכילה בשטח הקניון והשוק, ומניעת גישה לשולחנות וכסאות אכילה ככל שקיימים, בקניון, מניעת הצבת דוכני מזון וקיום ירידים ועוד. כמו-כן, קביעת עבירות פליליות לגבי תנאים אלה.

תאריך:  14/12/2020   |   עודכן:  14/12/2020
מירב ארד
+המכון הביולוגי מתחיל שלב 2 בניסוי החיסון
18:21 14/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המכון לחקר ביולוגי הודיע על סיום מוצלח של השלב הראשון בפיתוח ניסוי הקורונה, ללא תופעות לוואי משמעותיות  ▪  בימים הקרובים ייפתח השלב השני של הניסוי בבתי החולים שיבא והדסה בהשתתפות כ-1,000 מתנדבים בריאים
(חיסוני המכון הביולוגי. תוצאות - בעוד כמה חודשים [צילום: משהב"ט והמכון למחקר ביולוגי])
+ממשל טראמפ בקמפיין התחסנות
18:09 14/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ישקיע 250 מיליון דולר בניסיון לשכנע את האמריקנים המהססים להתחסן בפני הקורונה - ויש לו משימה קשה, חלקית בגלל הנשיא, מדווח ניו-יורק טיימס
("בונים אמון בחיסון" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
תחילת ההפצה של חיסוני פייזר, 13.12.20 / Today
+משרד הבריאות שוב התחמק מלשלוח
נציג בכיר לדיון על פתיחת ענף הספורט
17:23 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון: אם למשרד הבריאות חשובה הבריאות - הרי פעילות גופנית היא בריאות. יש לאפשר להתאמן בצורה בטוחה ואחראית. המשך הסגירה הוא החלטה שרירותית שבריאות הציבור רחוקה ממנו
([צילום: pexels])
[צילום: דוברות הכנסת]
+חיסונים ראשונים ניתנו בארה"ב
16:54 14/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניתנו במרכז הרפואי היהודי לונג איילנד שבשכונת קווינס בניו-יורק  ▪  בימים הקרובים יחוסנו אנשי הרפואה והסגל הבאים במגע עם חולי קורונה - ומהשבוע הבא - הדיירים והעובדים בבתי האבות
(אריזות החיסון של פייזר [צילום: AP])
+נתניהו נפגש עם חולה מאומת וייכנס לבידוד
16:05 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בא במגע עם מיכאל קליינר מבית הדין של הליכוד שנדבק בנגיף  ▪  הבידוד של ראש הממשלה צפוי להימשך עד יום שישי  ▪  בבדיקות שעבר אובחן כשלילי לנגיף  ▪  במוצ"ש יחוסן נתניהו
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+"55% מהמדינה באזורים אדומים או כתומים"
15:43 14/12/20  |  עידן יוסף
הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות בוועדת החוקה: "אין חובת חיסון ולא יהיו סנקציות. עדיין יתאפשר לכולם להיכנס למקומות לאחר בדיקות. אנשים מחלימים לא יידרשו בבידוד ובמקומות בהם נדרשת בדיקת סקר כדי להיכנס המחלימים לא יידרשו לכך. זה תמריץ רציני. כרגע 55% מאוכלוסית המדינה נמצאת באזורים אדומים או כתומים. נתוני התחלואה עולים והטעות הכי גדולה היא להגיע ל-9000 מאומתים ואז לעצור. אין סיבה להגיע שוב לאותו מקום במקום ללמוד מהעבר שלנו רק לפני 3 חודשים ולעצור לפני".

עוד אמרה: "אני מבינה את הרצון לפתוח אבל זה מביא לעליה בתחלואה ולכן יש לפתוח בצורה זהירה ואני לא בטוחה שפתיחת המסחר לא הביאה אותנו למקום בו אנחנו נמצאים כרגע יחד עם הבעיות בנתב"ג וחתונות המוניות. ההחלטות מה נפתח או לא מבחינת משרד הבריאות הן לא פוליטיות בשום אופן. הצגתי את אסטרטגית הפתיחה בהרחבה. הייתי מנויה בחדר כושר ואני מבינה את הרצון והצורך אך אי-אפשר לומר שלהיות במקום סגור ללא מסכה אין בזה סיכון וכך גם אירועי תרבות נשארו לשלבים מאוחרים יותר בשל המקומות הסגורים. אמרנו להם שברגע שהתחלואה תרד נייצר מתווים של פתיחה זהירה עם כרטיסים ירוקים ועוד".
+וול סטריט התנתק מהמציאות?
13:08 14/12/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הציפיות להתאוששות מהירה בשנה הבאה מובילות לגאות בשווקים - והיא עשויה להימשך בשל העדר חלופות מושכות לטריליוני דולרים המחפשים השקעות, מנתח וושינגטון פוסט
(הגאות תקשה על ביידן [צילום: AP])
התוכנית הכלכלית של ג'ו ביידן, 11.12.20 / CNN
+מצבו של ח"כ ביטן קשה אך יציב
12:15 14/12/20  |  עידן יוסף
בית החולים "שיבא" ומשפחת ביטן מעדכנים כי מצבו של ח"כ דוד ביטן קשה אך יציב. בהמלצת הצוות הרפואי הוחלט לחברו למכונת "אקמו" (מכונת לב ראה) במצב ערות מלאה. הוא ממשיך לתקשר עם סביבתו.
+מספר המתים מקורונה חצה את ה-3,000
11:45 14/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 353 חולי קורונה במצב קשה, מהם 122 מחוברים למכונות הנשמה  ▪  נשיא בית הדין של הליכוד מיכאל קליינר אובחן כחיובי בבדיקת קורונה
([צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יו"ר ועדת חוקה: "להאיץ "דרכון ירוק" למחלימים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חושם
14/12/20 15:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
וול סטריט זקוק ליותר מאשר מוות המוני של אמריקנים כדי לשנות מסלול. מספר המתים מן הקורונה מגיע ל-3,000 ביום, המחוקקים לא מצליחים לקדם חבילת סיוע – ושלושת המדדים העיקריים של הבורסות בניו-יורק רשמו שיאים בחודש שעבר. על-פי אחד החישובים, המניות יקרות יותר – ביחס לרווחי החברות – מאשר ערב השפל הגדול של 1929. ולא רק בארה"ב: השווי של כל שוקי המניות בעולם עבר לראשונה את קו 100 טריליון הדולרים, בציפייה להתאוששות משמעותית ב-2021.
14/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
משרד הבריאות מעדכן (יום ב', 14.12.20) כי מספר המתים מקורונה בישראל חצה את ה-3,000. הבוקר עדכן המשרד כי 1,707 בני אדם אובחנו בקורונה אתמול, זאת מתוך כ-50 אלף בדיקות שנערכו, כאשר שיעור החיוביים לנגיף עומד על 3.4%.
14/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש תוכנית מגן אבות ואימהות, פרופ' נמרוד מימון, מאשים בדיון הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח את גל ההתפרצות בבתי אבות: "בגלל הוראת החשב הכללי, החליפו חברות דיגום ומעבדה. וזה מה שקורה שמחליפים חברה תוך כדי מאבק. הכתב מינוי שלי וגם של פרופ' אש הוא כתב מינוי של יועץ - אין לנו שום סמכויות. כשקורה כזה דבר, תולשים שערות".
14/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
פקידי בריאות הציבור בפילדלפיה סבורים שמנהלי בתים יהיו יותר יעילים מאשר כוכבי פוטבול במאמץ לשכנע את התושבים להתחסן בפני הקורונה. ההנחיות לגבי החיסון יצטרכו לעבור ניסוח מחודש כדי לפנות לאינדיאנים. ואילו באטלנטה ההנחיה לרופאים היא: פחות סמכותיות, יותר אמפטיה. המשימה הגדולה באמת תהיה לשכנע את האמריקנים להתחסן, כי צריך שלפחות 70% מהם יפשילו את שרווליהם בחודשים הקרובים כדי לבלום את הנגיף.
14/12/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מנכ״ל משרד התחבורה עופר מלכה והמשנה למנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו, סיירו (יום א', 13.12.20) בנמל התעופה בן-גוריון על-מנת לבחון הסדר הדוק יותר שימנע התקהלויות המוניות, כפי שנראו בתיעודים של הימים האחרונים.
13/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il