|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

סמוטריץ': בחיפה אסור לאכול היום

בדיון בוועדת הפנים על מערך הכשרות בחיפה אמר: "מי שאוכל שם אוכל נבלות, שקצים ורמשים. זו שחיתות במובן הפלילי ביותר" ח"כ שטרן: "למה אנשים עדיין אוכלים שם?" מנכ"ל הרבנות לשעבר: "מקרה חריג מאוד. לצערנו אין לרבנות סמכות אכיפה"
14/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
אלעזר שטרן, בצלאל סמוטריץ' ותהלה פרידמן

"זו שחיתות במובן הפלילי ביותר. בחיפה אסור לאכול היום. מי שאוכל שם אוכל נבלות, שקצים ורמשים", כך אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' בדיון (יום ב', 14.12.20) של ועדת הפנים על מערך הכשרות בחיפה, לבקשת ח"כ תהלה פרידמן וח"כ אלעזר שטרן. הדיון זומן לאור פרסום דוח של הרבנות הראשית לישראל, שגילה מחדלים במערך הכשרות בחיפה וכפי שנאמר בבקשה לקיום הדיון: "משגיחים שמגלגלים סכומי כסף גדולים בלי להראות נוכחות בבתי העסק וזיופים של תעודות כשרות. אין ראש אגף כשרות קבוע בעיר, ישנו ממלא תפקיד זמני. אנשי היחידה לאכיפת איסור הונאה בכשרות קיימו ביקורת במספר בתי עסק, המציאות בשטח מראה השגחה רופפת עד לא קיימת, זיוף תעודות כשרות והטעיה של ציבור שומר הכשרות".

יו"ר הישיבה, ח"כ ע'דיר כמאל מריח, פנתה לרב משה דגן, מי שהיה עד לאחרונה מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, ומי שעתיד להתמנות בקרוב לראש המועצה הדתית חיפה: "אתה בקיא בתחום. מה לדעתך השינויים שצריך לעשות כדי לתקן את המצב?"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) אמר: "צריך לברך על האומץ לפרסם את הדוח. אבל מה אתם עושים ברבנות הראשית? איך הרב אלמליח עדיין בתפקידו? זה קרה במשמרת שלו. איך המשטרה לא חוקרת? אתם אמורים לדאוג שכל מי שרוצה לאכול כשר, ונכנס לבית אוכל עם תעודת הכשר, אכן יאכל כשר. פרסמתם דוח שאתה אמור לא לישון בלילה בגלל מה שכתוב שם. איך האירוע הזה מתנהל כבר שנתיים? למעלה משנתיים אתם יודעים מה קורה שם. כשהנביא דיבר על 'אוהב שוחד ורודף שלמונים' לזה הוא התכוון".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) תקף את הרבנות הראשית: "נוצר מצב בחיפה שהרבנות הראשית משרתת את משגיחי הכשרות ולא את שומרי הכשרות. שירותי הדת בחיפה ככלל סובלים מבעיות קשות - המונופול של הרבנות על הכשרות לא מתפקד; אין הרכב מועצה דתית או רב עיר ולכן אין למעשה פיקוח ציבורי. מדובר בשילוב שמוביל למצב בו צרכני הכשרות לא יכולים לסמוך על התעודה של הרבנות. מצער שהאסוציאציה הראשונית שעולה לאזרח הממוצע כששומע מערך הכשרות היא היעדר שקיפות".

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן) הצטרפה לדעתו: "אני כאן כדי לייצג צרכים של צרכני כשרות. המטרה שאנשים יוכלו לאכול כשר. אין מחלוקת שהבעיות בחיפה עמוקות. צריך לבחון רעיון של העברת שירותי דת לעיריות, ולא כמו היום כמערכת מקבילה. 8 מפקחי כשרות בחיפה פרשו ולא מינו להם מחליפים. אם 8 מנקי רחובות היו פורשים ולא היה להם מחליף, תארו לכם מה היה קורה".

הרב משה דגן השיב: "השאלות נוקבות, והן במקום. לרבנות אין כלים ויכולת אכיפתית, לצערי הרב. ניסינו להוביל חקיקה ליצור יכולת כזו מול רבנויות מקומיות. מלבד לפרסם דוח ולנסות לעבוד בשיתוף פעולה, אין הרבה מה לעשות. שמונה שנים אין יו"ר מועצה דתית בחיפה. במקום שאין פיקוח, המשגיחים כנראה לא הרגישו מחויבות, אבל לא נכון ליצור הכללה. הדוח מראה מקרה חריג מאוד".

עו"ד עמיחי פילבר מפורום קהלת אמר: "ארבע שנים ניהלתי את תחום הכשרות במשרד לשירותי דת. קיבלתי ארטילריה כבדה מהרבנות הראשית כשביקשתי שהמשרד יהיה הרגולטור. כדי שמועצות דתיות יעבדו כמו שצריך, המשרד צריך לפקח עליהן. לאנשים ברבנות הראשית אין השכלה מינהלית. זה נושא תפעולי. המשרד לשירותי דת צריך לפקח על מחלקות הכשרות".

תני פרנק מארגון נאמני תורה ועבודה אמר: "עם כל הכבוד לרבנות הראשית, 8 שנים אין רב עיר בחיפה, וגם נגד הרב האחרון שכיהן, זכרונו לברכה, היה כתב אישום. לא כל האשמה על הרב אלמליח. זו בעיה מבנית. העירייה בכלל לא מעורבת. ראש העיר אמורה למנות את רב העיר. בפועל שום דבר לא קורה. אי-אפשר לסמוך על הכשרות בחיפה".


תאריך:  14/12/2020   |   עודכן:  14/12/2020
עידן יוסף
+"משרד התחבורה אינו עומד בקצב הטכנולוגיות"
23:15 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הדברים נאמרו בדיון שיזמו חברי הכנסת טופורובסקי, קאבלה ועמאר על השימוש בטכנולוגיות מצילות חיים בכבישים  ▪  טופורובסקי: סוף השבוע האחרון רק מדגיש את הצורך להגביר שימוש בטכנולוגיה - שהייתה יכולה להציל חיים ולשנות גורל של משפחות שלמות  ▪  משרד התחבורה: צריך ראייה כוללנית - יש טכנולוגיות שאפשר לקדם גם בלי המאסדר
(טופורובסקי. טכנולוגיות נגד הסחת דעת [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+טיפול בהתמכרויות נוער - לעשירים בלבד
23:08 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד המשפטים: "ברגע שיוחלט על לגליזציה, יהיה קשה להתמודד בפגיעות כתוצאה מהתמכרויות לקנביס"  ▪  משרד הרווחה: "הנושא המשפטי של האשפוז בכפייה של קטינים ואחרים נתקל בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ומי שמעל גיל 18 אמור להגיע מטעם עצמו"
([צילום: CBS, יוטיוב])
[צילום: דוברות הכנסת]
+משרד הבריאות שוב התחמק מלשלוח
נציג בכיר לדיון על פתיחת ענף הספורט
17:23 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא-ביטון: אם למשרד הבריאות חשובה הבריאות - הרי פעילות גופנית היא בריאות. יש לאפשר להתאמן בצורה בטוחה ואחראית. המשך הסגירה הוא החלטה שרירותית שבריאות הציבור רחוקה ממנו
([צילום: pexels])
[צילום: דוברות הכנסת]
+סופית: החזר כספי על טיסה שבוטלה בתוך 30 יום
16:36 14/12/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) (נגיף הקורונה החדש - הוראת שעה - תיקון) (תיקון מס' 2), התשפ"א-2020

על-פי התיקון שאושר, חברות התעופה יחויבו מה-15 בדצמבר, להחזיר את הכסף לצרכן או לסוכן נסיעות בתוך 30 ימים מיום ביטול טיסה. סוכן שקיבל את הכסף מחברת התעופה יחויב להחזיר אותו לצרכן בתוך 15 ימי עסקים. באשר לטיסות שבוטלו לפני ה-15 בדצמבר - הסוכנים ידרשו להחזיר את הכספים בתוך 15 ימי עסקים מיום פרסום החוק ברשומות.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי הציג את החוק ואמר: "נלחמנו בוועדה כדי לצמצם למינימום הנדרש את הפגיעה בנוסעים. אנחנו נמצאים חודשים ארוכים אחרי שפרץ המשבר, חלק מהחברת כבר קיבלו סיוע ממשלתי כזה או אחר ואין הצדקה לדחות את קבלת ההחזר 90 יום".
+האוצר ניסה לטרפד הגבלת פיטורי נשים מוכות במקלט
16:09 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנוסח שאושר לקריאה שנייה ושלישית כולל את הרחבת ההגנה לאישה ששהתה במקלט לנשים מוכות מ-90 יום ל-182 יום וכן סעיף אשר קובע תשלום מענק למעסיק של עובדת ששהתה במקלט לנשים מוכות
(ההצבעה בוועדה [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת])
+כך יתוקצבו אזורים שבהם מסתננים
16:02 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-פי החלוקה זכאיות אשדוד ואילת לכ-1.5 מיליון שקל כל אחת, בני ברק לכ-2.5 מיליון, ירושלים לכ-1.6 מיליון, נתניה לכ-2.9 מיליון, פתח תקוה לכ-2.3 מיליון, ות"א לכ-7.8 מיליון – סך הכל 20 מיליון שקל
([צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ': בחיפה אסור לאכול היום
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
"אם למשרד הבריאות חשובה הבריאות - הרי פעילות גופנית היא בריאות. יש לאפשר להתאמן בצורה בטוחה ואחראית. המשך הסגירה הוא החלטה שרירותית שבריאות הציבור רחוקה ממנו. משרד הבריאות לא סופר את ענפי הספורט והעוסקים בו ואת בריאות הציבור, הגופנית והנפשית", כך מאשימה (יום ב', 14.12.20) יו"ר וועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, בדיון נוסף בעניין החזרת הפעילות בבריכות-השחייה, חדרי הכושר והספורט הטיפולי. היא הדגישה את היעדרות נציגים בכירים ממשרד הבריאות מהדיון, והגדירה זאת כפחד מלעמוד מול הציבור ולהסביר את עמדותיהם. "אם הכל ברור והגיוני, מה הבעיה להסביר זאת לציבור?!", תהתה, "אבל כנראה שכשאין מה להסביר לציבור - משרד הבריאות מתחבא מאחורי הפקידות".
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיווין מגדרי אישרה (יום ב', 14.12.20) פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים המגבילה פיטורים של אישה השוהה במקלט לנשים מוכות - כפוף לרביזיה.
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד הבינוי והשיכון הציג (יום ב', 14.12.20) בפני ועדת הכספים את חלוקת התקציבים לאזורים בעלי שיעור מסתננים גבוה. לבקשת הוועדה, שאישרה לפני כחודשיים את התבחינים לקביעת אזורים אלה כאזורי עדיפות לאומית, הוצגו בפניה התבחינים בנושא ריכוז גבוה של מסתננים, ואופן חלוקת התקציב - סך הכל 20 מיליון שקל
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדה משותפת לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ חיים כץ דנה (יום ב', 14.12.20) בתיקון לחוק קליטת חיילים משוחררים שיעניק מענק סיוע חד-פעמי לכלל החיילים ומשרתי השירות הלאומי- אזרחי שסיימו או יסיימו לשרת בשנת 2020, זאת בשל משבר הקורונה.
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
במהלך דיון סוער לעניין עסקים חדשים שנפתחו לאחר ה-29 בפברואר 2020, שאינם זכאים למענקים ולפטור מארנונה נוכח משבר הקורונה, ולאור עמדה חד-משמעית של כלל חברי הכנסת מכלל סיעות הבית, הודיע (יום ב', 14.12.20) יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני כי יניח הצעת חוק לביטול מועד זה, על-מנת לאפשר גם לעסקים חדשים זכאות לפטור מארנונה וזכאות למענקים.
14/12/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
דרור גרין
דרור גרין
יש קסם במה שלכאורה נראה כצירוף של מקרה וכוונה מודעת    אינני יודע אם פנחס שדה היה מודע למעגליות שיצר בציור שנוצר מתוך כתם מקרי ובשיר שנבע מתוך הציור
ורד לוי
ורד לוי
בכל שנה, עלולים החגים להוות בסיס למחלוקת בין הורים גרושים או כאלה המצויים בהליכי גירושין על חלוקת זמני השהות עם הילדים    השנה - מדובר בבעיה מורכבת אפילו יותר    אז איך תפתרו את המחל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il