|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

"עד 30 אלף שקל בחודש"

טיפול בהתמכרויות נוער - לעשירים בלבד

משרד המשפטים: "ברגע שיוחלט על לגליזציה, יהיה קשה להתמודד בפגיעות כתוצאה מהתמכרויות לקנביס" משרד הרווחה: "הנושא המשפטי של האשפוז בכפייה של קטינים ואחרים נתקל בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ומי שמעל גיל 18 אמור להגיע מטעם עצמו"
14/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
[צילום: CBS, יוטיוב]

עלות הטיפול באופן פרטי בנער מכור היא כ-30 אלף שקל בחודש. כך מעריכה גל לוסקי, נציגת IFA, עמות הצלה ישראלית מוטסת, שהשתתפה (יום ב', 14.12.20) בישיבת הוועדה המיוחדת להתמודדות עם סמים ואלכוהול של הכנסת, שדנה בנושא ההכרח במסגרות לשיקום ולליווי מכורים ושילובם בקהילה.

הוועדה בחנה את עניין האפוטרופסות על קטינים וכפייה עליהם לקבל את הטיפול בהתמכרות. בדיון השתתפו נציגי המשרדים השונים, שהביאו את התייחסותם לנושא מזוויות שונות. הד"ר פבל ספיבק ממשרד הבריאות אמר כי בכוונת המשרד להקים אשפוזית נוספת לתחלואה כפולה, לאור ריבוי הפניות והעומס הקיים כיום מצד הפונים. נציגת משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, איריס נהרי, ציינה בפני הוועדה כי המגבלה באשפוז בכפייה למכורים מתנגשת עם האפוטרופסות המעוגנת בחוק, שלפיה לא ניתן לכפות על אדם קבלת טיפול בכפייה. כמו-כן בדיון נכחו הורי הצעיר עומר לב, שמת לפני כשנה שהביאו בפני הוועדה את חוסר האונים והתסכול שהמשפחה חוותה בזמן שבנם התמכר. "ניסינו לקבל עזרה ולא ידענו ממי לקבל", אמרה אמו.

הפרקליטה מהמחלקה הפלילית במשרד המשפטים, קרן רוט, והתייחסה לזווית הפלילית בעניין התרת השימוש בקנביס ואמרה: "ברגע שיוחלט על לגליזציה, יהיה קשה להתמודד בפגיעות כתוצאה מהתמכרויות לקנביס".

גל לוסקי, מנכ"ל IFA - העמותה המשמשת כמסגרת ארגונית לסיוע הומניטרי - ציינה את חשיבותה של ההסברה בנושא ההתמכרויות ואמרה: "הסברה היא חלק גדול ממניעה שתאפשר את התובנה וליווי הורים, אי-אפשר לצאת מהסוגיה הזו ללא קמפיין, אם מדינת ישראל מצליחה במניעת טרור אין שום סיבה להצליח במהלך הזה". היא הוסיפה כי יש לעטוף את הצעירים המגישים בקשות לקבלת הטיפול, ולהוריד מהעומס הביורוקרטי הנדרש מהם.

בעניין האשפוז בכפייה לקטינים המכורים במסגרות הייעודיות וההיבט המשפטי שעומד לצד הנושא השיבה סגנית מנהל השירות במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים איריס נהרי, ואמרה: "הנושא המשפטי של האשפוז בכפייה של קטינים ואחרים נתקל בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ומי שמעל גיל 18 אמור להגיע מטעם עצמו". ועל הבוגרים המגיעים לקהילה התייחסה נהרי ואמרה כי חלק ממי שמגיע אל הקהילות הטיפוליות מגיעים ממוטיבציה חיצונית וחלופה למעצר.

ממשרד הבריאות השתתף המפקח הארצי במחלקה לטיפול בהתמכרויות ד"ר פבל ספיבק, שהציג כי תהליך הטיפול והשיקום של אדם מכור לסמים הוא תהליך ארוך הכולל בתוכו: גמילה פיזית מן הסם או במקרים של אנשים שאינם מצליחים להיגמל - טיפול קבוע בתרופות, טיפול בהיבטים נפשיים ובתלות הנפשית בסם, טיפוח ושיקום יכולותיו של האדם שנגמל ושילובו בחברה.

בעניין האפוטרופסות ציין ד"ר ספיבק ואמר: "לא נתקלים הרבה בבעיית האפוטרופסות, ישנם בודדים שנכנסים לקהילות מתחת לגיל 18". ובעניין בחינת מדידת הערכת השיקום והטיפול הוסיף ד"ר ספיבק כי במשרד הכניסו לאחרונה מדד ייחודי לבחינת יעילות השיקום.

בישיבת הוועדה השתתפו הורי עומר לב המנוח, הילי לב וד"ר רון לב, שנפטר לפני כשנה כתוצאה מהתמודדות עם בעיית התמכרות לסמים, הם הציגו את המיזם "להאיר את עומר", קמפיין להעלאת המודעות בקרב הורים לסכנת התמכרות של ילדיהם, ולהעלאת המודעות בציבור לסכנות ההתמכרות ותוצאותיה.

הילי לב תיארה את חוסר האונים שהמשפחות מרגישות וחוות, ואמרה: "לקח לנו המון זמן לגלות שעומר מכור, ניסינו לקבל עזרה ולא ידענו ממי לקבל, היינו מאוד מתוסכלים וגילינו שישנם המונים כמונו".

ד"ר רון לב, הצביע על הקושי בהתמודדות מול הנתונים הקיימים כיום והגדרת המחלה ואמר: "ההתמכרות בישראל מטופלת כבעיה חברתית ולא כבעיה כרונית פיזית. הסטטיסטיקה לא אומרת שום דבר, המספרים האמתיים היא הרבה יותר ממה שמציגים". לב הביא את הדוגמה מתעודת הפטירה, ואמר כי כותבים בה שהסיבה למוות היא: מוות מוחי.

יו"ר הוועדה ח"כ מיכל קוטלר- וונש סיכמה את הדיון והודתה למשפחת לב שנכחה בוועדה ואמרה: "שמענו דברים חשובים שהגבירו את ההכרח להבין את הצורך לתכלל באמצעות מנגנון רצוף את כל הנושא משינוי התודעה הסטיגמה וההודעות ועד לייצור של כל התהליך של חינוך והנגשת מידע, איתור וטיפול וליווי".

תאריך:  14/12/2020   |   עודכן:  14/12/2020
עידן יוסף
+המליאה לא תצביע על פיזור הכנסת
13:06 15/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת התכנסה לדיון כאשר על סדר יומה אחרון - החוק לפיזור הכנסת  ▪  ח"כ זוהר: "נעשה הכל בשביל לדחות את ההצעה"
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+"משרד התחבורה אינו עומד בקצב הטכנולוגיות"
23:15 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הדברים נאמרו בדיון שיזמו חברי הכנסת טופורובסקי, קאבלה ועמאר על השימוש בטכנולוגיות מצילות חיים בכבישים  ▪  טופורובסקי: סוף השבוע האחרון רק מדגיש את הצורך להגביר שימוש בטכנולוגיה - שהייתה יכולה להציל חיים ולשנות גורל של משפחות שלמות  ▪  משרד התחבורה: צריך ראייה כוללנית - יש טכנולוגיות שאפשר לקדם גם בלי המאסדר
(טופורובסקי. טכנולוגיות נגד הסחת דעת [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת])
+סמוטריץ': בחיפה אסור לאכול היום
19:35 14/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון בוועדת הפנים על מערך הכשרות בחיפה אמר: "מי שאוכל שם אוכל נבלות, שקצים ורמשים. זו שחיתות במובן הפלילי ביותר"  ▪  ח"כ שטרן: "למה אנשים עדיין אוכלים שם?"  ▪  מנכ"ל הרבנות לשעבר: "מקרה חריג מאוד. לצערנו אין לרבנות סמכות אכיפה"
(אלעזר שטרן, בצלאל סמוטריץ' ותהלה פרידמן)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיפול בהתמכרויות נוער - לעשירים בלבד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
"זו שחיתות במובן הפלילי ביותר. בחיפה אסור לאכול היום. מי שאוכל שם אוכל נבלות, שקצים ורמשים", כך אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' בדיון (יום ב', 14.12.20) של ועדת הפנים על מערך הכשרות בחיפה, לבקשת ח"כ תהלה פרידמן וח"כ אלעזר שטרן. הדיון זומן לאור פרסום דוח של הרבנות הראשית לישראל, שגילה מחדלים במערך הכשרות בחיפה וכפי שנאמר בבקשה לקיום הדיון: "משגיחים שמגלגלים סכומי כסף גדולים בלי להראות נוכחות בבתי העסק וזיופים של תעודות כשרות. אין ראש אגף כשרות קבוע בעיר, ישנו ממלא תפקיד זמני. אנשי היחידה לאכיפת איסור הונאה בכשרות קיימו ביקורת במספר בתי עסק, המציאות בשטח מראה השגחה רופפת עד לא קיימת, זיוף תעודות כשרות והטעיה של ציבור שומר הכשרות".
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אם למשרד הבריאות חשובה הבריאות - הרי פעילות גופנית היא בריאות. יש לאפשר להתאמן בצורה בטוחה ואחראית. המשך הסגירה הוא החלטה שרירותית שבריאות הציבור רחוקה ממנו. משרד הבריאות לא סופר את ענפי הספורט והעוסקים בו ואת בריאות הציבור, הגופנית והנפשית", כך מאשימה (יום ב', 14.12.20) יו"ר וועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, בדיון נוסף בעניין החזרת הפעילות בבריכות-השחייה, חדרי הכושר והספורט הטיפולי. היא הדגישה את היעדרות נציגים בכירים ממשרד הבריאות מהדיון, והגדירה זאת כפחד מלעמוד מול הציבור ולהסביר את עמדותיהם. "אם הכל ברור והגיוני, מה הבעיה להסביר זאת לציבור?!", תהתה, "אבל כנראה שכשאין מה להסביר לציבור - משרד הבריאות מתחבא מאחורי הפקידות".
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיווין מגדרי אישרה (יום ב', 14.12.20) פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עבודת נשים המגבילה פיטורים של אישה השוהה במקלט לנשים מוכות - כפוף לרביזיה.
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד הבינוי והשיכון הציג (יום ב', 14.12.20) בפני ועדת הכספים את חלוקת התקציבים לאזורים בעלי שיעור מסתננים גבוה. לבקשת הוועדה, שאישרה לפני כחודשיים את התבחינים לקביעת אזורים אלה כאזורי עדיפות לאומית, הוצגו בפניה התבחינים בנושא ריכוז גבוה של מסתננים, ואופן חלוקת התקציב - סך הכל 20 מיליון שקל
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדה משותפת לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשות ח"כ חיים כץ דנה (יום ב', 14.12.20) בתיקון לחוק קליטת חיילים משוחררים שיעניק מענק סיוע חד-פעמי לכלל החיילים ומשרתי השירות הלאומי- אזרחי שסיימו או יסיימו לשרת בשנת 2020, זאת בשל משבר הקורונה.
14/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il