|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

אושר בטרומית: חינוך חינם לגיל הרך

16/12/2020  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 23

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לימוד חובה (תיקון - חינוך חינם לגיל הרך), התש"ף-2020 של חברת הכנסת אורלי פרומן, והצעות דומות של חברי הכנסת ניצן הורוביץ ומרב מיכאלי שבהן מוצע להרחיב את תחולת חוק לימוד חובה, התש"ט-1949, ולחייב את המדינה לספק לימוד חינם לפעוטות מגיל שלושה חודשים עד שלוש שנים, שהוריהם מעוניינים בכך.

שר החינוך יואב גלנט השיב בשם ההמשלה: "הצעות החוק חשובות ואין ויכוח על כך. החינוך לגיל הרך צריך להימצא באחריות משרד החינוך. יש חשיבות לחינוך בגיל הזה של ילדים למען עתידם, השכלתם והתפתחותם. על אף החשיבות של הנושא יש לו השלכות פדגוגיות וכלכליות נרחבות ובלי שהושלמה עבודת מטה על ידי הממשלה אי אפשר לקדם הצעות חוק פרטיות. הצעות החוק האמורות לא נדונו על ידי ועדת שרים לענייני חקיקה. עמדת הממשלה תהיה להתנגד להן ולנוכח האמור אבקש מחברי הכנסת להתנגד להן ולתת לי ולממשלה להשלים את המהלך על ידי משרד החינוך. אני ממליץ לחברי הכנסת להתנגד להצעה ואנחנו נפעל כדי להעביר את ילדי הגיל הרך מגיל לידה ועד 3 לידי משרד החינוך".

מליאת הכנסת הצביעה על החוק כאשר בעדו היו 46 וללא מתנגדים. הצעת החוק תעבור להכנה בוועדת החינוך.

תאריך:  16/12/2020   |   עודכן:  16/12/2020
עידן יוסף
+יו"ר הכנסת נגד גנץ: "רוח רעה"
11:53 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יריב לוין: "אין שתי ירושלים. זכותנו ההיסטורית, הבלעדית והבלתי ניתנת לערעור על ירושלים תמשיך לעמוד מול כל רוח רעה"  ▪  הביטחוניסטים: דברי גנץ מעמידים בסכנה את ביטחון ישראל ועליו להתפטר או לחזור בו
([צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן])
+כ"ץ לנתניהו: הבא את התקציב לאישור הממשלה
11:20 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר פנה לראש הממשלה בבקשה להביא את תקציב 2020 לאישור ביום ראשון  ▪  אם לא יאושר התקציב עד יום שלישי בחצות הכנסת תתפזר  ▪  כ"ץ פנה גם לבני גנץ בבקשה שיתמוך באישור התקציב
נתניהו וכ"ץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
גנץ. תהיה הסכמה? [צילום: פלאש 90]
+סמוטריץ': אין מקום לקנוס על שמירת שבת במדינה היהודית
11:01 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות פנייתו לשר הספורט, לא יינתן קנס לקבוצת מכבי נתניה על דרישת השחקנים להימנע מחילול שבת
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+"גנץ מקושש קולות משאריות השמאל הסהרורי"
10:23 17/12/20  |  עידן יוסף
ח"כ מתן כהנא (ימינה) בתגובה לדבריו של שר הביטחון בני גנץ לעיתון סעודי: "ניסיון עלוב לקושש עוד כמה קולות משאריות השמאל הסהרורי שעוד סבור כי ירושלים צריכה להיות גם בירתה של מדינת טרור פלשתינית. כחול לבן תיעלם בקרוב מהמפה הפוליטית. ירושלים השלמה והמאוחדת תישאר לנצח בירתה של מדינת ישראל בלבד".

חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד): "גנץ מתבלבל מהסקרים וקורץ ל'בייס' השמאלי הקיצוני. ירושלים הייתה בירת ישראל עוד בימי דוד המלך. אלפי שנים של כיסופים לבירתנו התגשמו בדורות האחרונים עם איחודה של ירושלים. ירושלים המאוחדת תישאר בריבונות ישראלית בלבד. לא למדינה פלשתינית בלב ישראל".
+גדעון סער רשם מפלגתו אצל רשם המפלגות
09:52 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במטרות המפלגה, חינוך, כלכלה חופשית וקידום רפורמות בכל רשויות המדינה, לרבות במערכות אכיפת החוק והמשפט ושיטת הממשל  ▪  אין התייחסות לשלטון המקומי ולנושאי דת ומדינה
(סער בביקור אתמול בבית חולים הדסה [צילום: שרון גבאי])
+נמשיך לבחירות נוספות וגם ננצח
09:08 17/12/20  |  ניסים ואטורי   |   לרשימה המלאה
נאום בכורה של חבר הכנסת מהליכוד בישיבה המאה וארבע-עשרה של הכנסת ה-23 [כ"ט בכסלו תשפ"א, 15.12.2020]
(ניסים ואטורי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+גנץ: זכותם של הפלשתינים להרגיש עצמאות
09:04 17/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון התראיין לעיתון סעודי ואמר כי יש מקום להקמת בירה פלשתינית בירושלים  ▪  "עלינו לדבר בשפה חדשה ועכשווית על דרכים לפתרון ולא לדבוק בשיח המסורתי"  ▪  קרא לאבו מאזן "לא להישאר מאחור: "לא רואה שלום מלא בלי הפלשתינים"
(גנץ. לא "בונה" על קולות הימין? [צילום: היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים])
+בטרומית: קביעת עבירות מרמה ותחבולה על עבירה כלפי קשיש או חסר ישע
23:25 16/12/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - עבירה כלפי קשיש או חסר ישע), התש"ף-2020 של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי. מוצע בה לקבוע כי עבירות מרמה ותחבולה שנעשות כלפי זקנים וחסרי ישע יהיו עבירות בנסיבות מחמירות. בנוסף, מוצע כי על מי שביצע את העבירה יוטל עונש מאסר בפועל, ללא אפשרות לחלופה עונשית בדמות קנס. 47 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.
+בטרומית: עונש מינימום לתוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע
23:23 16/12/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - עונש מינימום לתוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע), התש"ף-2020 של חבר הכנסת אופיר כץ. מוצע בה לתקן את חוק העונשין ולקבוע כי על תוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע יוטל עונש של ריצוי מאסר בפועל, שלא ירוצה בעבודות שירות אלא מטעמים מיוחדים שירשמו.

שר המשפטים, אבי ניסנקורן: "הטיפול בתופעה הוא לא רק בתחום העונשין, הוא צריך להיות טיפול משולב. האם מדינת ישראל לוקחת על עצמה את החינוך לגיל הרך - 0 עד 3, זו השאלה הכי בסיסית. העמדה של כחול לבן, מפלגת העבודה וגוש כחול לבן - כן, של שר העבודה והרווחה היא כן. הפערים בין הצעה הפרטית לממשלתית נעוצים ב-3 דברים: חשבנו שצריך הוראת שעה ל-5 שנים כדי ללמוד את ההיקפים וכדי לדעת איך להתנהל קדימה, הדבר השני זה עבודות שירות, יש בקשה להחריג את עבודות השירות מרף הענישה, זה נושא הרבה יותר רחב מהחוק הזה, בחוק הפלילי עבודות שירות נחשב כעבודות שירות. זה מתייחס כמעט לכל חוק בספר העונשין. בנוסף חשבנו שגם במקרים קלים יותר יש להחמיר בענישה, גם במקרים שלא נגמרו בחבלה, יש לתת החמרה לאור המצב.

"יש פה תופעה חמורה, לכן לא אתנגד להעביר זאת בטרומית, כן נרצה שבהמשך החקיקה זה יוצמד להצעת החוק הממשלתית. מתוך כוונה שאח"כ תהייה עבודת מטה עם משרד המשפטים. תהייה החמרה בעבירה של חבלה של ממש, מצד שני לא נעשה משהו שסוטה מנורמות הנהוגות בספר החוקים. הדיון צריך להיות כולל - חינוך, אכיפה, וענישה הרתעתית שמתיישבת עם הנורמות הקיימות".

לאחר הצבעה שמית מכו 89 חברי כנסת ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.
+רק 1.2% חרדים בשירות המדינה; מש'
המשפטים: לא ברור שזו אפליה שיטתית
23:23 16/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על אף התנגדות משרד המשפטים, ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה: ייצוג הולם לחרדים גם ברשויות ובתאגידים ציבוריים  ▪  טוען: כדי לבצע אפליה מתקנת נדרש ביסוס בנתונים האם מדובר בחסמים של הכשרות מקצועיות  ▪  יו"ר הוועדה: החוק יכלול קבוצות אוכלוסייה נוספות בהתאם למידת ייצוגן בחברות הממשלתיות ובשלטון המקומי
("מנגנון מכפיל לשנים ספורות כדי לכסות על האוברדרפט" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורלי פרומן / orly  fruman   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אושר בטרומית: חינוך חינם לגיל הרך
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 16.12.20) בקריאה טרומית את הצעת חוק יישובים ושכונות בהליכי הסדרה, התשפ"א-2020 של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', חיים כץ וקבוצת חברי כנסת.
16/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הכנסת ה-23 תתפזר יממה לפני המועד אותו צפה הדרג המדיני - קובע (יום ד', 16.12.20) הייעוץ המשפטי של הכנסת. הפיזור יהיה בלילה שבין יום שלישי ליום רביעי בשבוע הבא, אם עד אז לא יאושר תקציב המדינה ל-2020 או לא תושג פשרה אחרת. במקרה כזה, יתקיימו הבחירות ב-23.3.21.
16/12/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
28% מן המיועדים לשירות ביטחון אינם מתגייסים בשל סיבות נפשיות ובשל הפטור לאברכים חרדים. כך מסרו (יום ד', 16.12.20) נציגי צה"ל לוועדה לביקורת המדינה. 11.9% לא התגייסו השנה בשל בעיות נפשיות (פרופיל 21) - לעומת 7.9% בלבד לפני שנתיים; ההערכה היא, שבעוד שלוש שנים יעמוד שיעורם של 13%. בנוסף לכך, 16% אינם מתגייסים בשל פטור "תורתו אומנותו". 11% נוספים משתחררים לפני תום השירות. המשמעות היא, כי קרוב ל-40% מחייבי הגיוס אינם מתגייסים כלל או אינם משלימים את שירות החובה.
16/12/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
הצטרפותו של גדעון סער, מבכירי הליכוד ומראשוני הזוכים בפריימריז הליכודי, למרוץ בימין על ראשות הממשלה, לצידם של שני המועמדים האחרים בנימין נתניהו ונפתלי בנט, טרפה את הקלפים בימין. הכרזתו נפלה על ראש הממשלה ועל הליכוד כרעם ביום בהיר. סער הוא סיפור חדש לגמרי, ומסביב ייהום הסער.
16/12/2020  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיע (יום ד', 16.12.20) לדיון ועדת הבריאות בנושא היערכות מערכת הבריאות לחיסוני הקורונה, ואמר: "אני רגוע לגבי טיב החיסונים, הם נבדקו בכל צורה אפשרית ורגוע גם בנושא של היערכות לוגיסטית והיערכות קופות החולים. המשימה שלנו בשבועות ובחודשים הקרובים תהיה להילחם בחדשות הכזב. אנשים מתחילים כבר עכשיו להפיץ שקרים לגבי 'החיסונים המסוכנים' ולצאת בקריאות לא להתחסן. לאנשים האלה אין טיפה אחריות ומצפון, הם עלולים לגרום לאחרים לא להתחסן, לחלות ואולי אפילו למות".
16/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il