|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

מלבד הנחיה, למערך הסייבר אין סמכות

רמ"ד אסטרטגיה וסייבר במשטרה: "קיים משבר אמון בין המגזר העסקי-פרטי לבין משטרת ישראל בכל הקשור ללחימה בסייבר" יו"ר הוועדה לביקורת: "הפשע עובר לעולם הדיגיטלי. ככל שנוכל שיהיה טיפול יעיל וחקירה יעילה, כך זה יכאב פחות"
22/12/2020  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 23   |   תגובות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בעקבות מתקפת הסייבר על חברת שירביט והדיווחים על עלייה במתקפות הסייבר על יעדים ישראלים וביניהם על התעשיה האוירית, קיימה (יום ב', 21.12.20) הוועדה לביקורת המדינה דיון בנושא ומעקב אחר דוח מבקר המדינה 67ב - התמודדות משטרת ישראל עם פשיעת סייבר מתוחכמת.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, אמר כי "העולם הדיגטלי מתרחב וככל שאנו עוברים אליו יהיה קשה לעקוב אחר הנושא. ישראל מתקדמת בכל הקשור ליכולות הביטחוניות בנושא הדיגיטלי, אך לעומת זאת בכל הקשור לחיי האזרח הפשוט, זוהי סוגיה קשה. צריך לתת את מקסימום היכולות והתמיכה של המדינה בעניין, כי ברור לכולנו שגם הפשע יעבור לעולם הדיגיטלי שרובו מטופל היום בכלים פרטיים על-ידי חברות חוקרות וכאלה. ככל שנוכל שיהיה טיפול יעיל וחקירה יעילה, כך זה יכאב פחות".

בפתח הדיון הוצג דוח המבקר בנושא. עו"ד ציפי שלזינגר, מנהלת אגף במשרד מבקר המדינה, ציינה שהדוח עסק בעיקר בהתמודדות הממשלתית עם נושא הפשיעה בסייבר והדוח מראה על פיגור בפעולות שננקטו לטיפול בפשיעה במערך הסייבר.

רפ"ק שירן חנניה ממדיניות ואסטרטגיה סייבר במשטרה אמרה בדיון כי משטרת ישראל משרטטת את מפת הדרכים והפעולות מהקמת המטה לטיפול בתחום: "עשינו מחקר שוק במדינות מקבילות בקנדה, בבריטניה ועוד. המסקנה הייתה שצריך מערכת בינה ארצית ויהיה גוף שיידע להכווין את הכל מלמעלה. כל תקיפה נבחנת לגופה ויש כאלו שתחת הטיפול של מערך הסייבר הלאומי. לא תמיד חקירה פלילית היא הדבר שצריך לעשות בתקיפת סייבר. אנחנו מכילים את הנושא ולומדים לראות איפה הערך המוסף לטיפול".

סנ"צ גלעד בהט, רמ"ד אסטרטגיה וסייבר במשטרה, אמר כי "הלחימה בפשיעה המקוונת היא להסתכל איפה לארגון אכיפה יש יתרון על גופים אחרים. מה שמציק לאזרח במתקפות סייבר, אלו עבירות נתמכות סייבר. במקרים הנוכחיים של ההתקפות יש תהליך אחר שכמעט תמיד לא יעבור דרך משטרת ישראל, ולכן אין צורך לכפות את עצמנו על האירוע, אלא לקבל את זה שאנחנו משתלבים באירוע. יש באופן כללי שינוי משמעותי בשנים האחרונות ודוח המבקר נלקח באופן רציני והוקם גוף מטה סייבר שנמצא במטה הארצי תחת אגף החקירות והמודיעין, ויש בו מדור שמתעסק באופן בינלאומי בנוסף לפעילות מחקר המוציא המלצות לדרג המבצע והמדיני. מבוצעת עבודה משותפת במרחב הבינלאומי כגון ארגוני האינטרפול וארגונים נוספים.

"כאשר מתמודדים עם מתקפת סייבר על המגזר הפרטי אנו לא יכולים להסתובב במרחב הפיזי ולהתייחס למתקפה כזירת הפעולה הבלעדית של משטרת ישראל, גם בשל חוסר במידע של התוקף ובוודאי בשלבים המוקדמים ולכן לא נכון יהיה לכפות את המשטרה על האירוע. קיים משבר אמון בין הסקטור העסקי-פרטי לבין משטרת ישראל בכל הקשור ללחימה בסייבר ולכן ברוב המקרים תלונה תוגש לעמותה או איגוד האינטרנט ולאו-דווקא למשטרת ישראל, ולכן המשטרה היא לא השחקן היחיד בזירה הזו ולכן החוכמה היא לצור שיתופי פעולה, לחזור ולבנות את האמון בחזרה מול האזרחים".

יועמ"ש מערך הסייבר, עו"ד עמית אשכנזי: "לא לכל הארגונים צריך לתת את אותו הטיפול. יש טיפול שצוות התערבות נדרש לו שלומדים איך טיפלו עד עכשיו בארגון ומשנים את הכל - אלו משאבים ומערך אחד ויש משהו אחר. מערך הסייבר הוא המומחה הלאומי לסייבר והמערך עובד בשגרה עם יחידות בכל משרד ממשלתי העוסקות בסייבר. אין לנו כל סמכות מלבד להנחות את הגופים. במקרים שנתקלנו בבעיה אכן מצאנו את השותף לאינטרס הלאומי שאיתו ביחד היה ניתן להפעיל את האינטרס הלאומי ולמנוע מתקפה".

מבקר המדינה / דוח 70ג
דוח מבקר המדינה, אוגוסט 2020 - הנוסח המלא: הקמת משרד רה"מ, היערכות לשינוי בסיוע הבטחוני מארה"ב, אבטחת מעבר אלנבי, מיגון לציבור ולמתקנים חיוניים, מחשוב הביטוח הלאומי, מעורבות חברות זרות בפרויקטים לאומיים

תאריך:  22/12/2020   |   עודכן:  22/12/2020
עידן יוסף
+בקריאה ראשונה: עונש מינימום לתוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע
21:57 22/12/20  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 140) (עונש מזערי בעבירה של תקיפה או התעללות בקטין או בחסר ישע על-ידי האחראי עליו במסגרת חינוכית או טיפולית), התשפ"א-2020 של חבר הכנסת אופיר כץ.

ההצעה מבקשת לקבוע כי על מטפל התוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע שבמסגרת אחריותו, יוטל עונש של ריצוי מאסר בפועל, שלא ירוצה בעבודות שירות או מאסר על תנאי אלא מטעמים מיוחדים.
+כשל המהלך לפגיעה במימון הבחירות של תקווה חדשה
21:45 22/12/20  |  עידן יוסף
ברגע האחרון: הליכוד חזר בו מהכוונה לפגוע במימון המפלגה של גדעון סער. המהלך לא צלח (וואלה ניוז).
+ח"כ מיכל שיר סגמן הגישה את מכתב התפטרותה מהכנסת
15:35 22/12/20  |  מירב ארד
ח״כ מיכל שיר סגמן (ליכוד) הגישה לפני זמן קצר ליו״ר הכנסת, יריב לוין, את מכתב התפטרותה מהכנסת.
(0)
+"להוציא את המאומתים מביתם? סכנה משמעותית לציבור"
13:59 22/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מנכ"לית ועדת הבחירות: "אי אפשר לשנות את השיטה. בישראל אין הצבעה בדואר"  ▪  אלרעי פרייס: "אז למה לקיים את הבחירות רק ביום אחד"  ▪  על-פי הערכהכ ראשונית העלות התקציבית של ההתאמות לקורונה 65-60 מיליון שקלים
(ד"ר שרון אלרעי פרייס [צילום: ערוץ הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+הצע"ח תאפשר להתקין מערכות סלוריות בבתים משותפים
13:20 22/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק תאפשר להקים מתקנים גם אם רק שני שלישים מדיירי הבניין הסכימו לכך  ▪  יוחל פטור מהיטל השבחה על התקנת מערכות סולאריות על מאגרי מים, בריכות דגים ומאגר קולחים
([צילום: יח"צ])
+החזר כספי לזוגות שהאירוע שלהם בוטל בתקופת הקורונה
13:11 22/12/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ההצעה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021 ותחול על אירועים שמועדם נקבע ל-12 במרס 2020 ואילך, והחוזים לגביהם נחתמו לפני תקופת הקורונה  ▪  בשלב ראשון יעמדו לרשות הצדדים 5 חודשים כדי לנהל משא-ומתן כדי להגיע להסכמה על מועד אחר לאירוע
(ח"כ מרגי בוועדת הכלכלה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+ח"כ זוהר הגיש בקשה להכרזה על מיכל שיר ושרן השכל כפורשות מסיעת הליכוד
09:28 22/12/20  |  איציק וולף
יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד מיקי זוהר הגיש בקשה רשמית להכריז על ח"כ שיר והשכל - כפורשות מסיעת הליכוד. זאת, בעקבות הצבעת שיר נגד עמדת הקואליציה והליכוד אמש ובעקבות היעדרות השכל מן ההצבעה.
+"עשינו ניסיון עצום למנוע פיזור הכנסת"
08:39 22/12/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הכנסת מאשים את מפלגת כחול לבן בפיזור הצפוי של הכנסת הלילה בחצות ומביע תקווה שהבחירות יביאו להכרעה ברורה שתאפשר "לנהל מדינה כמו שצריך"  ▪  ח"כ מארק תוקפת את חברות הכנסת שיר והשכל: "המפלגה של סער מסתמנת כמפלגת הבוגדים והעריקים"
יו"ר הכנסת. מקווה להכרעה ברורה [צילום: יהונתן סמייה/דוברות הכנסת]
ח"כ מארק. "מפלגת העריקים והבוגדים" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+"נספה בהצלת חיים אינו נפגע פעולות איבה"
08:10 22/12/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אושר לקריאה ראשונה: תגמולים למשפחתו של מי שקיפח חייו תוך הצלת אדם אחר  ▪  ההצעה המקורית ביקשה להעניק למשפחות את הזכויות להן זכאים בני משפחה של חללי פעולות איבה, אך בשל התנגדות נחרצת שהביעו נציגי משפחות חללי פעולות האיבה בדיון, הוחלט להגדיר בחוק תגמולים מיוחדים לצורך זה
(חה"כ משה אבוטבול ומיכאל מלכיאלי [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
דבריה של חוה בן שבת, אמו של מוטי בן שבת שטבע בעת הצלת אנשים בשטפונות בנהריה לפני שנה [צילום: דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוסף חיים שפירא   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכה לינדנשטראוס   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   מתניהו אנגלמן   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלבד הנחיה, למערך הסייבר אין סמכות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה (יום ב', 21.12.20) לקריאה ראשונה הצעת החוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי (שס), שתעניק תגמולים מיוחדים לבני משפחה של מי שקיפח חייו תוך הושטת עזרה לאדם הנמצא בסכנת חיים. על-פי דברי ההסבר, מטרת ההצעה היא לאפשר למשפחות 'להתמודד עם האובדן שפקד אותן במפתיע ללא דאגות כלכליות'. ההצעה המקורית ביקשה להעניק למשפחות את הזכויות להן זכאים בני משפחה של חללי פעולות איבה. עם זאת, לאחר התנגדות נחרצת שהביעו נציגי משפחות חללי פעולות האיבה בדיון, הוחלט להגדיר בחוק תגמולים מיוחדים לצורך זה.
22/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה אישרה (יום ב', 21.12.20) לקריאה ראשונה את הצעת החוק שיזם ח"כ אופיר כץ, לאחר פרשת כרמל מעודה, שנועדה לקבוע כי על מטפל התוקף או מתעלל בקטין או חסר ישע שבמסגרת אחריותו, יוטל עונש של ריצוי מאסר בפועל, שלא ירוצה בעבודות שירות או מאסר על תנאי אלא מטעמים מיוחדים שירשמו.
21/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הקואליציה לא הצליחה לאשר את ההצעה להארכת המועד האחרון לאישור תקציב המדינה. 49 חברי כנסת הצביעו נגד ההצעה, ו-47 הצביעו בעדה. ההצבעה התקיימה בתום דיון ממושך ולאחר שברגע האחרון נכנסו לאולם המליאה חברי הכנסת מיקי חיימוביץ', אסף זמיר ורם שפע ממפלגת כחול לבן והצביעו נגדה.
21/12/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 21.12.20) את תקנות מכסות הביצים לשנת 2021, שהגיש משרד החקלאות. לפי התקנות שאושרו, המכסה לשנה הבאה תעמוד על 2.44 מיליארד ביצים. בהתאם לדרישת היו"ר מרגי עוד בדיונים הקודמים, מדובר בתוספת של כ-4.7% לעומת המכסה השנה שעמדה על 2.33 מיליארד ביצים.
21/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 21.12.20) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 74), התשפ"א-2020. מדובר בהצעה ממשלתית של משרד התקשורת אליה מוזגה הצעה פרטית של ח"כ צבי האוזר. בקריאה שלישית תמכו 37 לעומת מתנגד אחד.
21/12/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 23  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי  
הוגדלה הפחתת האגרות לרשות ני"ע ב-53 מ"ש  /  עידן יוסף
"גנץ מנסה לקושש קולות למפלגתו"  /  איציק וולף
בדרך לבחירות: קרס הרוב לתקציב  /  עידן יוסף
פוליטיקה ללא ערכים  /  יוסי אחימאיר
נמשיך לבחירות נוספות וגם ננצח  /  ניסים ואטורי
מסביב ייהום הסער  /  מנחם רהט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
הסבר אפשרי למחדל המבצעי של ה-7 באוקטובר; הניצחון האמריקני במלחמת העצמאות בקרב יורקטאון שבווירג'יניה בשנת 1781; כיבוש גשר הדנובה ליד וינה בשנת 1805; כשלון נפוליאון ברוסיה בשנת 1812;...
אמיר אביבי
אמיר אביבי
הכרעת חמאס או שחרור החטופים? התשובה נמצאת ברפיח ובציר פילדלפי    ההשתלטות על רפיח ועל ציר פילדלפי הכרחית גם לביטחון ישראל ביום שאחרי
איילת שקד
איילת שקד
הם לא בחרו לעמוד על איזו גבעה ולירות. הם שעטו לעבר נחילי המחבלים, הרגו הרבה מהם, ולמעשה הצילו חיים רבים של תושבי נחל עוז והסביבה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il